odchudzicsie
Przedewszyskim polecam umowa kupna - sprzedaży samochodu (Kaufvertrag) po niemiecku
Napędzamy "kaskę" serwisowi?
Upominam Kolegę luk12124. ;-)
Przedewszyskim polecam umowa kupna - sprzedaży samochodu (Kaufvertrag) po niemiecku.
Witam (nie w temacie tdi – ale w temacie tematu)
Imo – każdy o srednim rozwoju intelektualnym jest wstanie rozróżnić auto z przebiegiem 270 od auta z przebiegiem 70 tkm. Naprawdę zachodzę w głowę , skąd się biorą tacy jelenie co kupują takie auta u takich przekretów. W 99% „pseudo komis” który się takiego procederu dopuszcza jest prowadzony przez pół-iteligenta-cwaniaka który albo w ogóle nie ma zarejestrowanej działalności albo, wynajął kawałek placu ogrodził siatka wstawił „toytoya” którego nazywa swoim biurem i zaczyna sprzedawać samochody. Na temat formalności ma mgliste pojecie, ale wie na pewno ze jeżeli nie wystąpi na żadnym dokumencie dokumentującym sprzedaż to mu się do „d..” nie dobiorą, a jak w ostateczności dobiorą to do „toy toya” – czyli spisuje umowę k-s na kupującego i na poprzedniego właściciela (który można domniemywać miał tak dosyć sprzedawanego samochodu ze zgodził się sprzedać imbalnko !!!) Ale ludzie wchodzą do takich kibelków wydają swoje ciężko zarobione pieniądze i podpisują np. teraz bardzo na czasie - Kaufvertrag-i na ostatniego z briefu – ludzie szanujcie siebie i swoje pieniądze – nie będę pisał o ewentualnych konsekwencjach tego ostatniego. A przecież istnieją u nas w kraju już sprzedawcy samochodów używanych trzymający poziom, posiadający prawdziwa infrastrukturę – biura, myjnie, garaże, warsztaty, itp. Czyli profesjonalnych sprzedawców najprościej rozpoznać po powiedzmy „poziomie inwestycji” bo po pierwsze jeżeli inwestuje to na swoim i jeżeli zainwestował to jest stabilny _ nie zniknie z dnia na dzień – i skoro chce się utrzymać na rynku to – liczy się z opinią każdego klienta oraz co za tym idzie z odpowiedzialnością za przeprowadzone transakcje - w tym również za przedmiot sprzedaży. Tym samym mniejsze jest prawdopodobieństwo kupna samochodu z kręconym na maxa licznikiem – dlaczego?? – dlatego ze dla takiego sprzedawcy samochód z dużym przebiegiem to problem – na którego nie może sobie pozwolic. Po prostu świadomie wybierajmy „partnera” w interesach – jeżeli partner wypełznął z toytoya, sprzedaje brudny samochód, proponuje umowę na 10 kpln itp. Itd. – to czego oczekujemy poza mgliście okazyjna cena zakupu ??!!
--- jeszcze jedno – odnośnie książki – moje auto ma 110 000 km tdi ahf ‘00 – i nie prowadziłem książki serwisowej – aut takich jest sporo – śmiem twierdzić ze więcej niż z książka.
Pozdrawiam
vaver
Instrukcja wypełnienia typowej umowy kupna-sprzedaży samochodu ściągniętej ze strony internetowej www.mobile.de/_pdf/kaufvertrag.pdf
Od góry, po lewej wpisujemy dane sprzedawcy (Verkäufer), a po prawej kupującego (Käufer):
Vorname, Name - tu wpisujemy imię i nazwisko
Strasse - nazwa ulicy, np. Berlinerstr. 32 lub Berliner Str. 32
PLZ - kod pocztowy, np. 13348
Ort - nazwa miejscowości, np. Berlin
Geburstdatum - data urodzenia, np. 17.09.1957
Telefon, Fax - ta rubryka może zostać pusta
Następnie mamy Angaben zur Fahrzeug, czyli dane samochodu.
Hersteller - nazwa producenta, np. Renault
Modell - nazwa modelu, np. Laguna
B>Erstzullassung - data pierwszej rejestracji, np. 25.12.1999
Amtlisches Kennzeichen - numer tablic rejestracyjnych
Fahrgestell-Nr. - numer seryjny nadwozia
Hubraum - pojemność silnika, np. 1998
kW - moc silnika w kilowatach, np. 89
Anzahl der Halter - liczba właścicieli, np. 3
Stand des km-Zählers, Tachostand - stan licznika, np. 132455 km
Gesmatfahrleistung - łączna suma przejechanych kilometrów, np. 232455 km
HU - data kolejnego przeglądu technicznego, np. 15.05.2005
AU - data kolejnego przeglądu emisji spalin, np. 15.05.2006
ZubehĂśr, Sonderaustattung - wyposażenie dodatkowe, tu możemy wpisać m.in. Klimaanlage (klimatyzacja), Schiebedach (szyberdach), Servo (wspomaganie kierownicy), ABS, Leichtmetallfelgen (aluminiowe felgi), Leder (siedzenia ze skóry), Zentralverriegelung (centralny zamek), el. Fensterheber (ele. szyby), Automatik (automatyczna skrzynia biegów), Anhängekuplung (zaczep), Allrad (naped na 4 kola), Aibags (poduszki)
Das Fahrzeug wurde als Taxi/Miet-/Fahrschulwagen benutzt - pojazd był użytkowany jako taxi, w wypożyczalni, w szkole nauki jazdy; zaznaczyc tak lub nie; jeśli tak, to po als wpisac jedną z trzech możliwości: Taxi, Mietwagen, Fahrschulwagen
Das Fahrzeug ist unfalfrei, es hatte folgenden Unfallschaden - pojazd jest bezwypadkowy; zaznaczyc tak lub nie; jeśli tak, to po Unfalschaden zamieścic opis uszkodzen, np. Totalschaden (całkowcie zniszczony), Frontschaden (uszkodzony przód), Heckschaden (uszkodzony tył), Seitenschaden (uszkodzony bok), links (po lewej), rechts (po prawej), Dachschaden (uszkodzony dach), Brandschaden, (po pożarze), Hagelschaden (po gradobiciu), Wasserschaden (po zatopieniu), Frontscheibe/Heck/Seiten gerissen (rozbita przednia/tylna, boczna szyba), Beule (wgnioty), Airbags offen (otwarte poduszki), Achsenschaden (uszkodzona oś), Unterbodenschaden (uszkodzony od dołu)
vereinbarter Kaufpreis - ustalona cena, np. 3400 EUR
in Worten - słownie, np. Dreitausendvierhunderd (uwaga, Niemcy piszą liczby jednym ciągiem)
Dalej następują stwierdzenia, że pojazd jest wolny od obciążeń, od wad, itp.
Ort, Datum - miejsce i data podpisania umowy, np. 1.03.2005, Berlin
Unterschrift Verkäufer - podpis sprzedawcy
Unterschrift Käufer - podpis kupującego
Dalej znajduje się pole zatytułowane Quittung, czyli pokwitowanie,
Der Verkäufer bestätigt den Erhalt von EUR - sprzedawca potwierdza odbiór, np. 3400 EUR, in bar - w gotówce
Der Käufer bestätigt den Empfang - kupujący potwierdza odbiór; poniżej należy zaznaczyc krzyżykiem wlaściwy kwadrat:
des Kfz-Briefes - Brief, czyli książka pojazdu
des Abmeldebescheinigung - dowód wymeldowania pojazdu
der AU oder ASU Bescheinigung - dowód przeprowadzonego badania spalin
des Kfz mit _ SchlĂźsseln - liczba przekazanych kluczyków
des Kfz-Scheins - dowód rejestracyjny
der HU-Bescheinignung - dowód badania technicznego
Dalej znajduje się zobowiązanie kupującego, że najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych przemelduje pojazd, a jeśli w tym czasie dojdzie do wypadku to wszelkie szkody bierze na siebie.
Datum und Uhrzeit der Ăśberbage - data i godzina przekazania pojazdu, np. 1.03.2005, 15Uhr (godzina 15)
Datum und Unterschrift Verkäufer - data i podpis
Datum und Unterschrift Käufer - data i podpis kupującego
Uwaga, w języku niemieckim wszystkie rzeczowniki pisze sie z dużej litery.
Niedawno ( lipiec 2008 ) kupiłem Drag Stara w Niemczech. Zanim to zrobiłem najpierw musiałem zdobyć trochę informacji - niezbędnych, aby sprawnie i bez kłopotów zrealizować zakup. Szukałem informacji w internecie i zajęło mi to sporo czasu, dlatego chętnie się w tym miejscu nimi podzielę - może komuś się przyda. Motocykle w Niemczech można kupić taniej niż np. na Allegro o jakieś 2-3 tys zł. Ta różnica to zarobek "importerów". Ja kupiłem za pośrednictwem e-baya. Po wygraniu aukcji konieczny był kontakt e-mail w obcym języku. Poradziłem sobie korespondując po angielsku ( młodzi Niemcy raczej powszechnie znają ten język). Poza ustaleniem godziny, daty i miejsca dokonania transakcji uprzedziłem o niezbędnych dokumentach, które będą mi potrzebne do zarejestrowania motocykla w Polsce:
1. Dowód rejetracyjny "Fahrzeugschein" z pieczęcią, datą i informacją o wymeldowaniu motocykla,
2. Karta pojazdu "Fahrzeugbrief" z pieczęcią, datą i informacją o wymeldowaniu motocykla,
3. Umowa kupna - sprzedaży, dwujęzyczna niemiecko-polska "Kaufvertrag" ( łatwa do znalezienia na google )
4. Badanie techniczne TUV ( w Polsce jeszcze nie honorowane, co jest sprzeczne z prawem UE - ponoć sprawa jest już w Strasburgu) .
Po potwierdzeniu, że kolega Niemiec ma już potrzebne dokumenty wynająłem lawetę do przewozu motocykli ( 40 zł za dobę) i w drogę...
Pomijam kwestie oględzin motocykla i ewentualnego ryzyka, że motor nie spełni naszych oczekiwań.... W moim przypadku nie było rozczarowania :-). Rocznik 1999 i tylko 6300 km przebiegu, jedyny właściciel.
Mocowanie motocykla pasami i powrót do Polski. Jechałem prawie 1000 km w jedną stronę, ale jakość dróg w Niemczech pozwala sprawnie i w sposób niemęczący pokonać taki dystans bez noclegu - wyjechałem o 5 rano, a wróciłem ok. 2 w nocy.
W kraju zaczynamy od tłumaczeń "Fahrzeugschein" oraz "Fahrzeugbrief" , ja dodatkowo poprosiłem o potwierdzenie tłumacza przysięgłego również na umowie kupna "Kaufvertrag" - tak na wszelki wypadek. Za całość zapłaciłem 100 zł i czekałem jeden dzień. Następnie tzw. pierwsze badanie techniczne za 116 zł w stacji diagnostycznej, mały "stresik", bo laweta oddana a trzeba do stacji jakoś się dokulać...bez tablic, OC. Zawsze można doprowadzić :-) . Robimy kserokopie oryginałów i tłumaczeń, badania technicznego ( dwa dokumenty) i z tym zasuwamy do Urzędu Skarbowego, gdzie na miejscu wypełniamy druk VAT-24, płacimy 160 zł i po mniej więcej tygodniu dostajemy zaświadczenie VAT-25. Wówczas z kompletem dokumentów udajemy się do Wydziału Komunikacji, opłacamy 188 zł i od ręki dostajemy tablice i tzw. "mięki dowód". Jeszcze tylko ubezpieczenie OC i w trasę :-). Po 3 tygodniach wymiana na "twardy dowód" i ......... to już wszystko. Powodzenia !!