odchudzicsie
Jak sprowadzić auto z Niemiec?Procedura zakupu i formalności
W Niemczech kompletujemy wymagane dokumenty:
1. Umowa kupna "Kaufvertrag" ( faktura potwierdzająca zakup "Rechnung" ) - cena podana w EURO, adres sprzedawcy oraz nabywcy.
Ważne: adres nabywcy musi być podany w Polsce, bo mogą wystąpić problemy z rejestracją auta w Polsce
2. Karta pojazdu "Fahrzeugbrief" - powinniśmy mieć duży oraz mały.
Wzór pełnej karty pojazdu:
http://www.ostalbkreis.de...I.jpg.12418.jpg
Wzór małej karty pojazdu:
http://www.ostalbkreis.de...1.jpg.12419.jpg
3. Zaświadczenie o wymeldowaniu pojazdy "Abmeldebescheinigung".
4. TUV eksportowy - przegląd, który będzie nam potrzebny do rejestracji, jeżeli pojazd ma już nieważny przegląd lub było wyrejestrowane.
Mając te dokumenty udajemy się do wydziału komunikacji "Strassenverkehrsamt", gdzie składamy dokumenty i wyrabiamy tablice eksportowe wraz z ubezpieczeniem - jeżeli wracamy samochodem na kołach.
Od maja 2007r. do rejestracji nie potrzebujemy umowy kupna/ faktury, rejestracja przebiega na podstawie karty pojazdu - pełna + mała. Warto jednak się spytać na miejscu, gdyż w niektórych urzędach mogą nie honorować takiego rozwiązania.
Jeżeli chcecie oszczędzić czas skorzystajcie z usług firm, często posługują się językiem polskim, które pomogą Wam zarejestrować pojazd. Zazwyczaj znajdują się przy urzędzie komunikacji pod nazwą "Schildern"itd.
Jak już wszystko załatwialiśmy ruszamy w drogę do Polski. Na granicy nie ma kontroli, od 21.12.2007 znikną kontrolę, więc będziemy szybciej się przemieszczać. W razie kontroli Policji, czy Straży Granicznej miejmy przy sobie brief, ubezpieczenie, wymeldowanie i umowę kupna.
W Polsce - działania krok po kroku:
1. Udajemy się na Okręgową Stację Kontroli Pojazdów, otrzymujemy tam zaświadczenie o pozytywnym przejściu przez badania pojazdu.
2. Robimy tłumaczenia u tłumacza przysięgłego: umowy/faktury, briefu itd.
3. Udajemy się do Urzędu Celnego, tam składamy ksero briefu, zaświadczenia o wymeldowaniu pojazdu i przeglądu technicznego, wypełniamy formularze oraz zostawiamy dowód wpłaty wyliczonej przez UC akcyzy ( zachowajmy sobie ksero ). W razie zainteresowania urzędników, weźcie ze sobą dokumenty do wglądu - oryginalne.
Przed wybraniem się do urzędu dobrze zadzwonić i spytać się o formalności oraz aktualne stawki akcyzy.
Na chwilę obecną:
- samochód do poj. 2000cm3 - 3,1% ceny pojazdu,
- samochód o poj. ponad 2000cm3 - 13,6% ceny pojazdu.
Dodatkowo dojedzie również opłata skarbowa za akcyzę - kilkanaście PLN.
4. Z potwierdzeniem przyjęcia akcyzy przez UC, udajemy się do Urzędu Skarbowego. Tutaj musimy wypełnić: formularz VAT-24 oraz formularz VAT-25. Zostawiamy w Urzędzie Skarbowym kopie dokumentów przetłumaczonych przez tłumacza przysięgłego.
5. Udajemy się do Wydziału Komunikacji składamy tam uzyskane do tej pory dokumenty oraz wypełniamy wniosek o rejestrację pojazdu. Opłacamy: pozwolenie czasowe, tablice rejestracyjne, komplet nalepek legalizacyjnych na tablice, nalepkę kontrolną na szybę pojazdu, kartę pojazdu, opłatę ewidencyjną oraz ekologiczną.
Otrzymujemy miękki dowód pojazdu.
6. Zgłaszamy się za ok 20 - 30 dni w zależności od kolejek po twardy dowód pojazdu - nie stoimy już tyle w kolejkach - są oddzielne okienka do odbioru twardego dowodu i karty pojazdu.
Zapraszam do udziału w udoskonalaniu tego opisu, jeżeli macie jakieś uwagi proszę pisać. Jak pytania również
za forumsamochodowe.com
Jak sprowadzić auto z Niemiec ? Procedura zakupu i formalności
W Niemczech kompletujemy wymagane dokumenty:
1. Umowa kupna "Kaufvertrag" ( faktura potwierdzająca zakup "Rechnung" ) - cena podana w EURO, adres sprzedawcy oraz nabywcy.
Ważne: adres nabywcy musi być podany w Polsce, bo mogą wystąpić problemy z rejestracją auta w Polsce
2. Karta pojazdu "Fahrzeugbrief" - powinniśmy mieć duży oraz mały.
Wzór pełnej karty pojazdu:
http://www.ostalbkreis.de...I.jpg.12418.jpg
Wzór małej karty pojazdu:
http://www.ostalbkreis.de...1.jpg.12419.jpg
3. Zaświadczenie o wymeldowaniu pojazdy "Abmeldebescheinigung".
4. TUV eksportowy - przegląd, który będzie nam potrzebny do rejestracji, jeżeli pojazd ma już nieważny przegląd lub było wyrejestrowane.
Mając te dokumenty udajemy się do wydziału komunikacji "Strassenverkehrsamt", gdzie składamy dokumenty i wyrabiamy tablice eksportowe wraz z ubezpieczeniem - jeżeli wracamy samochodem na kołach.
Od maja 2007r. do rejestracji nie potrzebujemy umowy kupna/ faktury, rejestracja przebiega na podstawie karty pojazdu - pełna + mała. Warto jednak się spytać na miejscu, gdyż w niektórych urzędach mogą nie honorować takiego rozwiązania.
Jeżeli chcecie oszczędzić czas skorzystajcie z usług firm, często posługują się językiem polskim, które pomogą Wam zarejestrować pojazd. Zazwyczaj znajdują się przy urzędzie komunikacji pod nazwą "Schildern"itd.
W Polsce - działania krok po kroku:
1. Udajemy się na Okręgową Stację Kontroli Pojazdów, otrzymujemy tam zaświadczenie o pozytywnym przejściu przez badania pojazdu.
2. Robimy tłumaczenia u tłumacza przysięgłego: umowy/faktury, briefu itd.
3. Udajemy się do Urzędu Celnego, tam składamy ksero briefu, zaświadczenia o wymeldowaniu pojazdu i przeglądu technicznego, wypełniamy formularze oraz zostawiamy dowód wpłaty wyliczonej przez UC akcyzy ( zachowajmy sobie ksero ). W razie zainteresowania urzędników, weźcie ze sobą dokumenty do wglądu - oryginalne.
Przed wybraniem się do urzędu dobrze zadzwonić i spytać się o formalności oraz aktualne stawki akcyzy.
Na chwilę obecną:
- samochód do poj. 2000cm3 - 3,1% ceny pojazdu,
- samochód o poj. ponad 2000cm3 - 13,6% ceny pojazdu.
Dodatkowo dojedzie również opłata skarbowa za akcyzę - kilkanaście PLN.
4. Z potwierdzeniem przyjęcia akcyzy przez UC, udajemy się do Urzędu Skarbowego. Tutaj musimy wypełnić: formularz VAT-24 oraz formularz VAT-25. Zostawiamy w Urzędzie Skarbowym kopie dokumentów przetłumaczonych przez tłumacza przysięgłego.
5. Udajemy się do Wydziału Komunikacji składamy tam uzyskane do tej pory dokumenty oraz wypełniamy wniosek o rejestrację pojazdu. Opłacamy: pozwolenie czasowe, tablice rejestracyjne, komplet nalepek legalizacyjnych na tablice, nalepkę kontrolną na szybę pojazdu, kartę pojazdu, opłatę ewidencyjną oraz ekologiczną.
Otrzymujemy miękki dowód pojazdu.
6. Zgłaszamy się za ok 20 - 30 dni w zależności od kolejek po twardy dowód pojazdu - nie stoimy już tyle w kolejkach - są oddzielne okienka do odbioru twardego dowodu i karty pojazdu.