Indeks odchudzicsieKAUFVERTRAG fur ein gebrauchtes KraftfahrzeugKaufvertrag polsko niemiecka formularzkaufvertag umowa kupna sprzedażyKaufvertrag pojazd ZWOLNIONY z VATKaufvertrag umowa kupnaKaufvertrag pdfKaufvertrag niemieckiKaufvertrag wypełnionąKaufvertrag umowaKatastrofa sumami zdjeca
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • natro.keep.pl
  •  

    odchudzicsie

    Jak sprowadzić auto z Niemiec?Procedura zakupu i formalności

    W Niemczech kompletujemy wymagane dokumenty:

    1. Umowa kupna "Kaufvertrag" ( faktura potwierdzająca zakup "Rechnung" ) - cena podana w EURO, adres sprzedawcy oraz nabywcy.
    Ważne: adres nabywcy musi być podany w Polsce, bo mogą wystąpić problemy z rejestracją auta w Polsce

    2. Karta pojazdu "Fahrzeugbrief" - powinniśmy mieć duży oraz mały.
    Wzór pełnej karty pojazdu:
    http://www.ostalbkreis.de...I.jpg.12418.jpg
    Wzór małej karty pojazdu:
    http://www.ostalbkreis.de...1.jpg.12419.jpg

    3. Zaświadczenie o wymeldowaniu pojazdy "Abmeldebescheinigung".

    4. TUV eksportowy - przegląd, który będzie nam potrzebny do rejestracji, jeżeli pojazd ma już nieważny przegląd lub było wyrejestrowane.

    Mając te dokumenty udajemy się do wydziału komunikacji "Strassenverkehrsamt", gdzie składamy dokumenty i wyrabiamy tablice eksportowe wraz z ubezpieczeniem - jeżeli wracamy samochodem na kołach.
    Od maja 2007r. do rejestracji nie potrzebujemy umowy kupna/ faktury, rejestracja przebiega na podstawie karty pojazdu - pełna + mała. Warto jednak się spytać na miejscu, gdyż w niektórych urzędach mogą nie honorować takiego rozwiązania.
    Jeżeli chcecie oszczędzić czas skorzystajcie z usług firm, często posługują się językiem polskim, które pomogą Wam zarejestrować pojazd. Zazwyczaj znajdują się przy urzędzie komunikacji pod nazwą "Schildern"itd.
    Jak już wszystko załatwialiśmy ruszamy w drogę do Polski. Na granicy nie ma kontroli, od 21.12.2007 znikną kontrolę, więc będziemy szybciej się przemieszczać. W razie kontroli Policji, czy Straży Granicznej miejmy przy sobie brief, ubezpieczenie, wymeldowanie i umowę kupna.

    W Polsce - działania krok po kroku:

    1. Udajemy się na Okręgową Stację Kontroli Pojazdów, otrzymujemy tam zaświadczenie o pozytywnym przejściu przez badania pojazdu.

    2. Robimy tłumaczenia u tłumacza przysięgłego: umowy/faktury, briefu itd.

    3. Udajemy się do Urzędu Celnego, tam składamy ksero briefu, zaświadczenia o wymeldowaniu pojazdu i przeglądu technicznego, wypełniamy formularze oraz zostawiamy dowód wpłaty wyliczonej przez UC akcyzy ( zachowajmy sobie ksero ). W razie zainteresowania urzędników, weźcie ze sobą dokumenty do wglądu - oryginalne.
    Przed wybraniem się do urzędu dobrze zadzwonić i spytać się o formalności oraz aktualne stawki akcyzy.
    Na chwilę obecną:
    - samochód do poj. 2000cm3 - 3,1% ceny pojazdu,
    - samochód o poj. ponad 2000cm3 - 13,6% ceny pojazdu.
    Dodatkowo dojedzie również opłata skarbowa za akcyzę - kilkanaście PLN.

    4. Z potwierdzeniem przyjęcia akcyzy przez UC, udajemy się do Urzędu Skarbowego. Tutaj musimy wypełnić: formularz VAT-24 oraz formularz VAT-25. Zostawiamy w Urzędzie Skarbowym kopie dokumentów przetłumaczonych przez tłumacza przysięgłego.

    5. Udajemy się do Wydziału Komunikacji składamy tam uzyskane do tej pory dokumenty oraz wypełniamy wniosek o rejestrację pojazdu. Opłacamy: pozwolenie czasowe, tablice rejestracyjne, komplet nalepek legalizacyjnych na tablice, nalepkę kontrolną na szybę pojazdu, kartę pojazdu, opłatę ewidencyjną oraz ekologiczną.
    Otrzymujemy miękki dowód pojazdu.

    6. Zgłaszamy się za ok 20 - 30 dni w zależności od kolejek po twardy dowód pojazdu - nie stoimy już tyle w kolejkach - są oddzielne okienka do odbioru twardego dowodu i karty pojazdu.

    Zapraszam do udziału w udoskonalaniu tego opisu, jeżeli macie jakieś uwagi proszę pisać. Jak pytania również



    za forumsamochodowe.com


    Jak sprowadzić auto z Niemiec ? Procedura zakupu i formalności

    W Niemczech kompletujemy wymagane dokumenty:

    1. Umowa kupna "Kaufvertrag" ( faktura potwierdzająca zakup "Rechnung" ) - cena podana w EURO, adres sprzedawcy oraz nabywcy.
    Ważne: adres nabywcy musi być podany w Polsce, bo mogą wystąpić problemy z rejestracją auta w Polsce

    2. Karta pojazdu "Fahrzeugbrief" - powinniśmy mieć duży oraz mały.
    Wzór pełnej karty pojazdu:
    http://www.ostalbkreis.de...I.jpg.12418.jpg
    Wzór małej karty pojazdu:
    http://www.ostalbkreis.de...1.jpg.12419.jpg

    3. Zaświadczenie o wymeldowaniu pojazdy "Abmeldebescheinigung".

    4. TUV eksportowy - przegląd, który będzie nam potrzebny do rejestracji, jeżeli pojazd ma już nieważny przegląd lub było wyrejestrowane.

    Mając te dokumenty udajemy się do wydziału komunikacji "Strassenverkehrsamt", gdzie składamy dokumenty i wyrabiamy tablice eksportowe wraz z ubezpieczeniem - jeżeli wracamy samochodem na kołach.
    Od maja 2007r. do rejestracji nie potrzebujemy umowy kupna/ faktury, rejestracja przebiega na podstawie karty pojazdu - pełna + mała. Warto jednak się spytać na miejscu, gdyż w niektórych urzędach mogą nie honorować takiego rozwiązania.
    Jeżeli chcecie oszczędzić czas skorzystajcie z usług firm, często posługują się językiem polskim, które pomogą Wam zarejestrować pojazd. Zazwyczaj znajdują się przy urzędzie komunikacji pod nazwą "Schildern"itd.

    W Polsce - działania krok po kroku:

    1. Udajemy się na Okręgową Stację Kontroli Pojazdów, otrzymujemy tam zaświadczenie o pozytywnym przejściu przez badania pojazdu.

    2. Robimy tłumaczenia u tłumacza przysięgłego: umowy/faktury, briefu itd.

    3. Udajemy się do Urzędu Celnego, tam składamy ksero briefu, zaświadczenia o wymeldowaniu pojazdu i przeglądu technicznego, wypełniamy formularze oraz zostawiamy dowód wpłaty wyliczonej przez UC akcyzy ( zachowajmy sobie ksero ). W razie zainteresowania urzędników, weźcie ze sobą dokumenty do wglądu - oryginalne.
    Przed wybraniem się do urzędu dobrze zadzwonić i spytać się o formalności oraz aktualne stawki akcyzy.
    Na chwilę obecną:
    - samochód do poj. 2000cm3 - 3,1% ceny pojazdu,
    - samochód o poj. ponad 2000cm3 - 13,6% ceny pojazdu.
    Dodatkowo dojedzie również opłata skarbowa za akcyzę - kilkanaście PLN.

    4. Z potwierdzeniem przyjęcia akcyzy przez UC, udajemy się do Urzędu Skarbowego. Tutaj musimy wypełnić: formularz VAT-24 oraz formularz VAT-25. Zostawiamy w Urzędzie Skarbowym kopie dokumentów przetłumaczonych przez tłumacza przysięgłego.

    5. Udajemy się do Wydziału Komunikacji składamy tam uzyskane do tej pory dokumenty oraz wypełniamy wniosek o rejestrację pojazdu. Opłacamy: pozwolenie czasowe, tablice rejestracyjne, komplet nalepek legalizacyjnych na tablice, nalepkę kontrolną na szybę pojazdu, kartę pojazdu, opłatę ewidencyjną oraz ekologiczną.
    Otrzymujemy miękki dowód pojazdu.

    6. Zgłaszamy się za ok 20 - 30 dni w zależności od kolejek po twardy dowód pojazdu - nie stoimy już tyle w kolejkach - są oddzielne okienka do odbioru twardego dowodu i karty pojazdu.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  •