odchudzicsie
118 powinno kończyć gdzieś w okolicach pl. Konstytucji. Wydłużania na Kazimierzowską doprowadzi do agonii tej linii. I raczej przez Powiśle (Ludna) a nie Tamką. Wydaje mi się dogmatem konieczność bezpośredniego połączenia Bródna ze Starówką. 4 wystarczy + 118 od strony Wisłostrady z dojściem do Nowego Miasta.
Czy przez Tamkę, czy przez Ludną byłoby miw zasadzie obojętne, gdyby nie to, że na Tamce będą ułatwienia dla autobusów, a na Ludnej nie, wskutek czego 118 stałoby na notorycznie zakorkowanej Książęcej przy wjeździe na PTK. Tak więc ja wolę Tamkę ze skrętem w NŚ.
I nie na pl. Konstytucji ani przy <M>Politechnika, ten drugi kraniec nie daje kompletnie nic pasażerom, jedyną zaletą jest to, że można się pozbyć 101. Ja wolę odprowadzić 118 do Centralnego, bo to daje olbrzymie korzyści zarówno wschodniej części Bródna, gdzie mam nadzieję, że linia by zawitała w postaci połączenia ze Śródmieściem i Dworcem.
Dwa BUW. Przy pętli na Politechnice, przez Ludną, w żadnym wypadku nie wieziesz ich szybko do metra. Stacja Centrum jest o wiele bliżej, będzie buspas w Alejach, a NŚ jest buswayem. Poza tym i Karowa, i BUW to wielkie rzesze studentów, nie tylko wymieniających książki, ale uczących się (Karowa, w dodatku tam jest bardzo duże studium WF). Połączenie z dworcem byłoby dla nich bezcenne, chodzi mi głównie o kolej. Nie tylko wtedy, gdy będą z bagażami wracać do domu bądź przyjeżdżać do Warszawy, ale także w codziennych podróżach. Przy wysokiej częstotliwości 118 opłacałoby się dojeżdżać do szyny, a Bródno jest tą z dzielnic, gdzie liczba wynajmujących pokoje lub mieszkania jest najwyższa. Trasa przez De Gauelle'a - Centrum - DWC daje optymalne załatwienia kwestii dojazdu do metra, kolei i przesiadek autobusowo-tramwajowych na całą Warszawę bez ryzyka korków. W dodatku jest najkrótsza ze wszystkich tu proponowanych.
O 101 już mówiłem, załatwić je 138. Zaś Grzybowska daje możliwość skomunikowania Biblioteki z UW i mam nadzieję, że tak pojedzie 150.