Indeks odchudzicsieKarkonosze szlaki gdzie można wózkiemKarkonosze kwaśne deszczeKarkonosze produkt turystycznyKarkonosze baza noclegowaKarkonosze Szombierki 96Karkonosze Pola namiotowekarkonosze.comKarkonosze w CzechachKarkonosze Szlakikarkonoskie nieruchomości
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kasia-art.htw.pl
  •  

    odchudzicsie

    a bedę dobra i się podzielę:
    Rzeki : Wisła,Odra,Warta,Nysa Łużycka,Nysa kłodzka,Barycz,Bóbr,Prosna,Parsęta,Słupia,Rega,Dunajec,Nida,Wisłoka,Wisłok,San,Pilica,Bzura,Narew,Drwęca,Brda,Drawa,Bug,Łyna,Noteć,Wieprz
    Jeziora: Śniardwy,Mamry,Hańcza,Wigry.Wielimie.Wdzydze,Jeziorak,Gopło,Dębie,Drużno,Goczałkowickie,Włocławskie,Solińskie,Różanowskie,Czorsztyńskie,Jeziorsko,Zegrzyńskie
    Wyspy: Wolin,Uznam
    Wyżyny: Śląska,Krakowsko-Częstochowska,Kielecko-Sandomierska,Lubelska, z Roztoczem
    Niziny: Szczecińska, Ślaska, Staropruska, Wielkopolska, Mazowiecka, Polesie Lubelskie, Żuławy Wiślane,
    Kotliny: Kłodzka,Oświęcimska,Sandomierska,Jeleniogórska,Biebrzańska
    Góry: Karpaty,Beskidy,tatry,Pieniny,Bieszczady,Sudety,Karkonosze,Świętokrzyskie+najwyższe szczyty i ich wysokości
    Województwa + stolice
    koniec




    Kolejna linia przejęta przez samorząd
    29 stycznia Patryk Wild, członek zarządu województwa dolnośląskiego oraz Jacek Włodyga, starosta powiatu jeleniogórskiego, podpisali akt notarialny dotyczący przejęcia przez samorząd województwa linii kolejowej ze Szklarskiej Poręby przez Jakuszyce do granicy państwa.
    Linia ma 14 km długości i nie była eksploatowana od lat 60-tych. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei przygotowuje projekt remontu linii. Pierwsze pociągi zaczną kursować na tej trasie na początku 2009 roku.

    Uruchomienie transgranicznych połączeń kolejowych na tej trasie wpłynie na atrakcyjność turystyczną całego regionu Gór Izerskich i Karkonoszy.

    Jest to kolejna linia kolejowa przejęta przez samorząd województwa. Poprzednią, Wrocław – Trzebnica, samorząd przejął w październiku 2007 roku.
    (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, 31 stycznia 2008)


    Nie do końca na temat, ale skoro już była o tym mowa...



    Ale dlaczego odpuszczać remont linii na ktorej znajdują się Jelenia Gora, Boguszow Gorce, Wałbrzych, Świebodzice i dalsze miejscowosci będące sypialniami Wrocławia. Przecież talinia po przywróceniu porządnych czasów przejazdu byłałby jedną z najbardziej atrakcyjnych. Zobacz sobie jak wyglądają zapełnione perony na Wałbrzychu Miasto. Ludzie chcą jeździć pociągami tylko trzezba w końcu zapewnić im przyzwoite warunki czasowe. Trasowanie pociągów przez Lubań, Węgliniec czy budowa altyernatywnego połączenia JGory z Wrocławiem przez Bolków, Strzegom jest niepotrzebnym kombinowaniem. Niech politycy z partii cudów spełnią obietnice wyborcze, które zakładały (przynajmniej tych posłów PO z ziemii jeleniogórskiej) kompleksową rewitalizację tej trasy w bardzo szybkim czasie. Ile jeszcze mamy czekać na porządne połączenie ze stolicą województwa. Ciekawe czy ktoś liczy ilu potencjlanych turystów rezygnuje z podrózy w Karkonosze właśnie wskutek braku normalnego połączenia kraju z Kotliną Jeleniogórską, a wybiera te regiony, gdzie podróz pociągiem jest w miarę dogodna i szybka.



    dla osób uczących się ,pracowników,interesantów z Jeleniej G. i Wałbrzych chcących dojechać do stolicy województwa ok. 9-10 rano,dla turystów,doby hotelowe zazwyczaj zaczynają się między 13 a 15.00. Dla pielgrzymów do Częstochowy.Obecnie Jelenia Góra i Wałbrzych nie posiadają już żadnego bezpośredniego połączenia z Częstochową,chodz Karkonosze w Częstochowie były za wcześnie o 2.46. We Wrocławiu przesiadki na pospiecha 9.30 do Warszawy. 9.40 IR do Przemyśla . 9.50 pospiech do Przemyśla . 9.50 Karmazyn do Kamienia P. , 10.05 pospiech do Lublina, 10.40 pospiech do Kołobrzegu , tak że jest dużo pociągów o tej godzinie, dodatkowo osobowe do Kudowy,Kluczborka,Goerlitz,Oleśnicy,Jelcza L. . Wstronę do Szkl.P. przesiadki we Wrocławiu na Hamburg,Głogów,Poznań,Jelcz,Kluczbork



    PKP Przewozy Regionalne powinny pomyśleć o tym, żeby składy IR zaczęły też jeździć z Jeleniej Góry do Krakowa oraz Olsztyna (sezonowy), ponieważ jeśli byłoby dzienne połączenie Jeleniej Góry z Krakowem oraz sezonowe z Olsztynem to byłoby to dobrze, ponieważ te dwa połączenia na pewno miałyby wysoką frekwencję.

    Moja propozycja dotycząca IR z Jeleniej Góry do Krakowa Głównego:

    IR Jelenia Góra - Kraków Główny przez Legnicę, Wrocław Główny, Oławę Brzeg, Opole Główne, Strzelce Opolskie, Gliwice, Zabrze, Katowice, Mysłowice.

    Dlaczego zaproponowałem takie połączenie? Takie dzienne połączenie Jeleniej Góry z Krakowem Głównym byłoby bardzo dobrym połączeniem międzywojewódzkim, ponieważ zbyt wiele pociągów z województwa dolnośląskiego do województwa małopolskiego oraz śląskiego zapewne w dzień nie jeździ i to byłaby dobra perspektywa, a kto wie, czy to połączenie nie zyskałoby wielkiej popularności.

    Drugie połączenie to połączenie sezonowe IR z Jeleniej Góry do Olsztyna Głównego:

    IR Jelenia Góra - Olsztyn Główny przez Marciszów, Wałbrzych Główny, Boguszów Gorce, Jaworzyna Śląska, Wrocław Główny, Oleśnica Rataje, Ostrów Wielkopolski, Kalisz Główny, Sieradz, Zduńska Wola, Pabianice, Łódź Kaliska, Kutno, Płock, Sierpc, Mława, Działdowo, Olsztynek, Olsztyn Zachodni.

    Połączenie IR Jelenia Góra - Olsztyn Główny na pewno miałoby bardzo dużą frekwencję wśród podróżnych, ponieważ wiele osób wybrałoby się na urlop w okresie wakacyjnym na Mazury lub w Karkonosze...



    Kolejna linia przejęta przez samorząd

    29 stycznia Patryk Wild, członek zarządu województwa dolnośląskiego oraz Jacek Włodyga, starosta powiatu jeleniogórskiego, podpisali akt notarialny dotyczący przejęcia przez samorząd województwa linii kolejowej ze Szklarskiej Poręby przez Jakuszyce do granicy państwa.

    Linia ma 14 km długości i nie była eksploatowana od lat 60-tych. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei przygotowuje projekt remontu linii. Pierwsze pociągi zaczną kursować na tej trasie na początku 2009 roku.

    Uruchomienie transgranicznych połączeń kolejowych na tej trasie wpłynie na atrakcyjność turystyczną całego regionu Gór Izerskich i Karkonoszy.

    Jest to kolejna linia kolejowa przejęta przez samorząd województwa. Poprzednią, Wrocław – Trzebnica, samorząd przejął w październiku 2007 roku.

    źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego



    Konferencja z 3 września: Marzena Machałek zapowiada walkę o utrzymanie Karkonoszy. Udało się wygrać.
    Udało się obronić przed całkowitą likwidacją jedyne bezpośrednie połączenie kolejowe Jeleniej Góry z Warszawą. Zawieszony póki co pociąg pospieszny Karkonosze, powróci do rozkładu od grudnia razem z pociągiem ze Szklarskiej Poręby do Gdyni.

    Stało się to możliwe, między innymi, dzięki inicjatywie posłanki Marzeny Machałek z Prawa i Sprawiedliwości oraz Komitetowi Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych. Ten ostatni prowadził akcję zbierania podpisów przez niezadowolonych z decyzji PKP Intercity, które wycofały pociąg z rozkładu. Podpisały się setki mieszkańców różnych dolnośląskich miast.

    Trzeciego września podczas konferencji z udziałem samorządów, których dotyczył problem, opracowano petycję do premiera Donalda Tuska. Skutek okazał się pozytywny. W skierowanym do posłanki Machałek piśmie sekretarz stanu w Ministerstwie Komunikacji zapewnił, że od 13 grudnia (data wejście w życie nowego rozkładu jazdy) pociągi łączące region jeleniogórski z Warszawą, Bydgoszczą i Gdańskiem, wrócą na tory.

    Autor listu podkreślił także, iż – mimo mizerii budżetowej – będą kontynuowane prace remontowe na torowisku między Boguszowem Gorce a Wałbrzychem, co pozwoli na skrócenie czasu przejazdu z Jeleniej Góry do Wrocławia. Na rewitalizację tego odcinka zostanie przeznaczonych także 50 milionów złotych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.

    źródło: jelonka.com



    Mimo wszystko w tym okresie 3 wagony do Szklarskiej to troszkę mało. Jak wiadomo jest to taki newralgiczny czas. Trwają lub kończą się ferie w kilku województwach a w Karkonoszach znakomita pogoda na narty.

    Dolnoślązak, zgadzam się z tobą. To dobra decyzja że zostawili po tym jednym wagonie więcej? ale co mieli zrobić? wywalić ludzi z wagonu podczas gdy ten był mocno napchany? przecież ludzie by tych kolejarzy tam zlinczowali chyba na miejscu.

    Ostatnio, chyba z trzy dni temu widziałem jak w Jeleniej Górze do pociągu relacji Wrocław - Szklarska wsiadało 20 osób.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  •