Indeks odchudzicsieKatedra Medycyny Rodzinnej Zabrze 3 MajaPułtusk Dojazd z Warszawy PKSkawalerki do wynajęcia w Warszawie tanioKawalerka za czynsz i opłaty Warszawakawalerki w Warszawie mieszkania jednopokojowekawalerka 600 zł WarszawaKarolina Centrum Medyczne Warszawakawalerka w Warszawie do wynajęcia od rękikawalerkę Wynajmę Warszawa ogłoszenia darmoweKazimierz Dolny jak dojechać z Warszawy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sliwowica.opx.pl
  •  

    odchudzicsie

    nu remekk, jak sie tak prosisz... :

    ".....wszystko, co byłoby jeszcze do opowiedzenia o szmalcownictwie i
    granatowej policji, o formacji Baudienst, w której służyła polska młodzież, o
    warszawskim pogromie wielkanocnym 1940 roku, o wydawaniu Żydów przez księży po
    spowiedzi (mówił o tym Marek Edelman w wywiadzie zamieszczonym w książce Anki
    Grupińskiej "Po kole. Rozmowy z żołnierzami getta warszawskiego"), o Jedwabnem
    i Radziłowie, o niewinnym obrzędzie "palenia Judasza" w czasie wojny (wywiady
    terenowe w Archiwum Katedry Etnologii UW), o szklankach wody, sprzedawanych za
    złote monety Żydom, stłoczonym w "pociągach śmierci". Także o "akcji kolejowej"
    z roku 1945, w ramach której partyzanci Narodowych Sił Zbrojnych wyciągnęli z
    pociągów i rozstrzelali około 200 repatriantów Żydów, przesiedleńców ze wschodu
    (Hasło "pogrom" w "Historii i kulturze Żydów polskich" A. Całej, H. Węgrzynka i
    G. Zalewskiej), o powojennych zabójstwach Żydów wracających z wygnania do
    domów, o pogromie kieleckim i krakowskim i o setkach innych nierozpoznanych
    donosów wojennej i powojennej rzeczywistości.".....

    juz ktos napisal na tym forum, remekk: ten rzuci pierwszy kamien, kto jest bez
    winy. przestan oskarzac, przestan szukac dziury w calym, przestan uzywac slow
    jak "zbrodniarze" w stosunku do nas i przestan uzywac tego tonu gornego....
    i zanim mi odpowiesz "ale wy", to nie zapominaj, ze zydow w polsce bylo
    zaledwie 10% w stosunku co calej populacji. i ile bys naszych grzechow nie
    wyliczyl, to to zawsze bedzie nie wiecej, niz 10% w stosunku do waszych
    grzechow, a moze nawet mniej.



    Wykłady: Judith Okely: Gendered Texts in Context
    Polski Instytut Antropologii serdecznie zaprasza na wykłady z cyklu Kolokwia
    Antropologiczne, tym razem poświęcone antropologii płci. W dniach 8-11 grudnia
    2008 r. wykłady w Warszawie, we Wrocławiu i w Krakowie wygłosi prof. Judith Okely.




    Prof. Judith Okely
    Gendered Texts in Context: Anthropological Examples Through Changing Decades

    Program wykładów:

    WARSZAWA

    8 grudnia, godz. 17.00

    Uniwersytet Warszawski, aula w Starym BUW-ie

    ul. Krakowskie Przedmieście 26/28

    WROCŁAW

    10 grudnia, godz. 11.00

    Uniwersytet Wrocławski, Instytut Historii Sztuki, s. 208

    ul. Szewska 36

    KRAKÓW

    11 grudnia, godz. 18.30
    Uniwersytet Jagielloński, Collegium Witkowskiego, aula im. ks. Józefa Tischnera

    ul. Gołębia 13


    Wstęp wolny.


    Partnerzy projektu:

    - Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego

    - Katedra Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Wrocławskiego

    - Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Jagiellońskiego



    Wykład będzie dotyczył problematyki płci – sfery, która w różnych kulturach
    jest w różny sposób oswajana, problematyzowana i celebrowana, a także problemu
    pisania o płci. Judith Okely, przyglądając się zarówno swoim tekstom, jak i
    pracom innych antropologów podejmujących temat kulturowego uwikłania płci,
    ukaże bieguny instytucjonalnego i politycznego kontekstu ich powstawania.



    Judith Okely – prof. antropologii społecznej, wicedyrektorka International
    Gender Studies Centre na Uniwersytecie Oksfordzkim, autorka wielu publikacji,
    m.in. The Traveller Gypsies, Simone de Beauvoir: A Re-reading, Anthropology
    and Autobiography, Own or Other Culture, Identity and Networks. Jej
    działalność naukowa koncentruje się wokół problematyki feminizmu, praktyki
    badań terenowych, tematu autobiografii. Obecnie pracuje nad książką
    Anthropological Practice: Fieldwork and the Ethnographic Method.



    Następna odsłona Kolokwiów Antropologicznych: Antropologia środowiska.


    Projekt realizowany dzięki dofinansowaniu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa
    Wyższego.



    Informacje na temat projektu:

    kolokwia@pia.org.pl



    www.pia.org.pl



    Nie bój się islamu31.05.2005g.10:30Kraków
    Nie bój się islamu
    Kraków
    wtorek, 31 maja 2005 r. o godz. 10.30 w Willi Decjusza (ul. 28 lipca 17a)
    informacje szczegółowe poniżej oraz na stronie www.wiez.com.pl/islam/

    Aby wziąć udział w konferencji, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy i
    przesłać faksem (22) 828 18 08 lub mailem islam@wiez.com.pl. Można też wysłać
    pocztą na adres organizatorów: Towarzystwo WIĘŹ, ul. Kopernika 34, 00-950
    Warszawa, skr.poczt. 209 z dopiskiem "Nie bój się islamu". Prosimy oczekiwać na
    potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia. Osoba do kontaktu: Iwona Książak

    Udział w seminariach jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona

    Program konferencji:

    10.30 - 10.45 Nie bój się islamu! Dlaczego? - dr Agata Skowron-Nalborczyk,
    Zakład Islamu Europejskiego, Uniwersytet Warszawski, Agata Marek, koordynator
    projektu „Nie bój się islamu”.

    10.45 - 11.30 Islam we współczesnym świecie - prof. dr hab. Janusz Danecki,
    Kierownik Zakładu Arabistyki i Islamistyki Uniwersytet Warszawski

    11.30 - 12.15 Chrześcijaństwo a islam - ks. dr Stanisław Grodź, Katedra
    Historii i Etnologii Religii, Katolicki Uniwersytet Lubelski

    12.15 - 12.30 Przerwa na kawę

    12.30 - 13.15 Polski talib w muzułmańskim kraju – rozmowa z dr Piotrem
    Kłodkowskim, dyrektorem Międzyuczelnianego Instytutu Badań nad Cywilizacjami
    Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Wyższej Szkoły
    Europejskiej im. Tichnera - prowadzą Agata Marek, Agata Skowron-Nalborczyk

    13.15 - 14.00 Rodzina w islamie – tradycja i przemiany na przykładzie rodziny
    irańskiej – dr hab. Anna Krasnowolska, Zakład Iranistyki Uniwersytetu
    Jagiellońskiego

    14.00 - 14.45 Rola mediów w budowaniu dialogu międzykulturowego - Jan Piekło,
    PAUCI

    14.45 Poczęstunek kurdyjski

    Po każdym wykładzie będzie możliwość zadawania pytań i dyskusji.

    Uczestnicy seminariów otrzymają leksykon podstawowej wiedzy i pojęć islamu,
    przygotowany specjalnie pod kątem potrzeb pracy dziennikarskiej.



    Pogrom Wielkanocny
    Obsesja niewinności
    [podpis] JOANNA TOKARSKA-BAKIR *
    Gazeta Wyborcza nr 11, wydanie waw z dnia 13/01/2001 - 14/01/2001 GAZETA
    ŚWIĄTECZNA, str. 22

    Czy z perspektywy wielu starych Polaków Holocaust nie jest po prostu perfidnym
    żydowsko-niemieckim świństwem, które na zawsze odcina powrót do Soplicowa,
    tego raju, w którym jak lew koło jagnięcia Jankiel pod okiem Gerwazego grywał
    na cymbałach? - zastanawia się JOANNA TOKARSKA-BAKIR *

    Latem ubiegłego roku w Wilnie spotkało się trzech noblistów, by rozmawiać o
    pamięci. Spośród wielu słów, jakie wówczas padły, najlepiej zapamiętałam to,
    co Guenter Grass mówił o dziwnych kolejach pamięci niemieckiej. Czyniąc aluzję
    do niedawnych debat publicznych w ojczyźnie (Ernst Nolte i tzw. spór
    historyków w latach 80., debata Walser - Bubis w latach 1998-99), Grass
    opowiadał o rytuałach pamięci zbiorowej, która sprawia kłopot zwłaszcza
    starszemu pokoleniu jego rodaków. Niemcy nie byliby sobą, gdyby nie wymyślili
    charakterystycznego neologizmu "praca nad pamięcią" (który Grass zresztą
    wykpiwa - pamięć jest mimowolna albo nie ma jej wcale - mówi). Pracy nad
    pamięcią żąda się od Niemców "jako przyznania się do winy, odrzuca się ją jako
    insynuację oraz pilnie uprawia, albowiem od dziesięcioleci, tak długo, jak
    długo historia wciąż na nowo nas dosięga, jest odrabiana (...) przez kolejne
    młode, można by mniemać, nieobciążone pokolenia. Jest tak, jakby dzieci i
    wnuki wspominały w zastępstwie milczących ojców i dziadków". Co więcej, "jest
    tak, jakby przestępstwa (...) nabierały tym większego znaczenia, im bardziej
    zwiększa się czasowa odległość od zbrodni".
    Powaga historyków

    Ten złowieszczy epigraf z noblisty stanowi dobre wprowadzenie do trzech
    groszy, które chcę dorzucić do dyskusji na dalekim marginesie książki Jana
    Tomasza Grossa o Jedwabnem. Dyskusję śledzę z Niemiec. Wydaje mi się, że gdyby
    nie obca perspektywa i osłabiona cudzoziemskim wpływem autocenzura, pewnych
    rzeczy w ogóle nie mogłabym w tej dyskusji zobaczyć. Nie mogę się też oprzeć
    przypuszczeniu, że Gross nie napisałby swojej książki, gdyby nie pracował za
    granicą.

    Nie chodzi mi przy tym w pierwszej kolejności o cenzury naukowe czy
    środowiskowe. Chodzi o zjawisko poniekąd optyczne. Z bliska, a zwłaszcza od
    środka, pewnych rzeczy po prostu nie widać. Nie widać polskiej obsesji
    niewinności. Nie widać reguł, które rządzą polską debatą publiczną i prywatną,
    przez powyższy przymus niewinności kontrolowaną. Przede wszystkim jednak nie
    widać, że to, co Thomas Merton nazywał "żałosną odmową spojrzenia w głąb
    siebie", jest widoczne dla wszystkich poza nami samymi.

    Podobno widzi się tylko to, co się wie. Jak to, co Polacy wiedzą o sobie i
    Holocauście, przekłada się na polską niewinność? Pytanie "co Polacy wiedzą?"
    kierowane bywa przede wszystkim do historyków. Słusznie, bo to historycy
    ustalają programy historii dla szkół. Niesłusznie, bo jak pokazuje przykład
    niemiecki, nawet niewątpliwa wiedza o historycznej winie na narodowe poczucie
    tej winy przekłada się opornie i niebezpośrednio.

    Jeśli w ogóle można mówić o odpowiedzialności polskich historyków za to, czego
    Polacy nie wiedzą o Holo- cauście, to chyba tylko w sensie grzechu
    zaniechania, którym owocuje niekiedy wrodzona historykom ostrożność, odwodząca
    ich od pewnych tematów. Gdy jest się młodym historykiem aspi-rantem, wie się
    przede wszystkim, jaką cenę płaci się w Polsce za publikację "przedwczesną".
    Czy trzeba tu przywoływać nazwisko Michała Cichego i przypominać o liście
    historyków w odpowiedzi na jego artykuł? [Michał Cichy: "Polacy - Żydzi.
    Czarne karty Powstania" - "Gazeta Wyborcza" z 29 stycznia 1994 r. - red.].
    Historyk, podobnie jak każdy inny uczony, chce być przede wszystkim "poważny".
    "Poważny" znaczy w Polsce "niekontrowersyjny". Niekontrowersyjny polski
    historyk, gładząc się po brodzie, z pobłażaniem popatruje na tych, którym się
    spieszy.

    Co z tą niespiesznością historyków zrobić w kraju, w którym wymierają ostatni
    świadkowie wojny i Holocaustu, nie bardzo wiadomo. Dalszą perspektywę
    zarysował cytowany na początku Guenter Grass - wygląda na to, że także polskie
    dzieci i wnuki będą wspominać w zastępstwie milczących ojców i dziadków. Nie
    niepokojeni przez historyków, świadkowie ci zabiorą ze sobą do grobu wszystko,
    co byłoby jeszcze do opowiedzenia o szmalcownictwie i granatowej policji, o
    formacji Baudienst, w której służyła polska młodzież, o warszawskim pogromie
    wielkanocnym 1940 roku, o wydawaniu Żydów przez księży po spowiedzi (mówił o
    tym Marek Edelman w wywiadzie zamieszczonym w książce Anki Grupińskiej "Po
    kole. Rozmowy z żołnierzami getta warszawskiego"), o Jedwabnem i Radziłowie, o
    niewinnym obrzędzie "palenia Judasza" w czasie wojny (wywiady terenowe w
    Archiwum Katedry Etnologii UW), o szklankach wody, sprzedawanych za złote
    monety Żydom, stłoczonym w "pociągach śmierci". Także o "akcji kolejowej" z
    roku 1945, w ramach której partyzanci Narodowych Sił Zbrojnych wyciągnęli z
    pociągów i rozstrzelali około 200 repatriantów Żydów, przesiedleńców ze
    wschodu (Hasło "pogrom" w "Historii i kulturze Żydów polskich" A. Całej, H.
    Węgrzynka i G. Zalewskiej), o powojennych zabójstwach Żydów wracających z
    wygnania do domów, o pogromie kieleckim i krakowskim i o setkach innych
    nierozpoznanych donosów wojennej i powojennej rzeczywistości. Stanie się tak
    niechybnie - chyba że pozostawiając historyków ich własnej powadze, postąpimy
    jak Jan Tomasz Gross i jednak zaczniemy o tym rozmawiać.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  •