Indeks odchudzicsieKKK ofiara Mszy śwkkk KSK milKKK maszyny plKKK videosKKK flagsKKK maszynyKKK wikiKKK KlanKKK foundedkkk turbosprężarki
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ewunia87.pev.pl
  •  

    odchudzicsie

    Dzięki wielkie Daroot a może wiesz gdzie można kupić używane Turbo do tego modelu safrane 2.5 dt Iveco , gdyż już wszystkie sklepy moto, i nawet regeneracji nie mogę zrobić gdyż jak to powiedział jeden z firmy regenerujacej Turba do wszystkich modeli aut, cytuje: " ma Pan wynalazek nie auto i do tego modelu auta już nie produkują nigdzie turba nawet zamienników , co mnie zdziwiło a pochwili dodał masz Pan turbine archaiczną . DODAM ZE Model tej turbiny to KKK (K16)




    Dzięki wielkie Daroot a może wiesz gdzie można kupić używane Turbo do tego modelu safrane 2.5 dt Iveco , gdyż już wszystkie sklepy moto, i nawet regeneracji nie mogę zrobić gdyż jak to powiedział jeden z firmy regenerujacej Turba do wszystkich modeli aut, cytuje: " ma Pan wynalazek nie auto i do tego modelu auta już nie produkują nigdzie turba nawet zamienników , co mnie zdziwiło a pochwili dodał masz Pan turbine archaiczną . DODAM ZE Model tej turbiny to KKK (K16)

    Kolego, zadzwoń do firmy "Ream Poland" z Lublina... Ja już robiłem u nich różne wynalazki, nawet ostatnio z mercedesa - 2 turbiny w jednym (jedna większa a druga mała) żadna firma nie chciała się tego podjąć - oni to zrobili. Poza tym cały światek rajdowy u nich robi turbinki i nie ma opcji żeby tego nie zrobili... Wysyłka kurierem i dwa dni robocze i z powrotem



    jakie informacje mozna wyciagnac z takiego wykresu?
    w jaki sposob sie nim poslugiwac?
    na przykladzie KKK K14:
    http://www.rezacze.pl/bilu/rozne/k14.jpg
    oraz KKK K16:
    http://www.rezacze.pl/bilu/rozne/k16.jpg

    co mozna powiedziec porownujac te dwie turbiny?




    Moze zapodaj jakies zdjecia,bo robi sie ciekawawie.
    zdjęcia (z operacji wyjmowania KKK K16) są w tym linku
    http://www.audiklub.org/p...4&highlight=bye

    kilka fotek też tutaj:
    http://www.audiklub.org/p...E6+gazu&start=0





    Firma PreTurB zajmuje się regeneracją turbosprężarek do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych na terenie całej Polski, a także sprzedażą turbosprężarek po regeneracji.
    Stawiając na najwyższą jakość świadczonych przez nas usług, pracujemy na najnowocześniejszych maszynach oraz korzystamy jedynie z podzespołów renomowanych firm.

    GWARANCJA : 1 rok
    WYSYLKA CAŁA POLSKA
    POKRYWAMY KOSZT PRZESYLKI
    Kontakt Tel. 695601606 Tel 600212284

    CENA Regeneracji w granicach 700-800zl.. (procz sprężarek Kulkowych)
    TURBOSPRĘŻARKI PO REGENERACJI

    GARRETT
    GT 1749V (NR. 724930-6) =
    • Audi A3 TDI 2.0 2003r. (2.0) 140km
    • VW GOLF TDI 2.0/4 2003r. 2.0TDI 140km
    GT1749V (NR. 756062-1)=
    • Audi A3 TDI 2,0 140KM 8P Rok produkcji : od 03.2003
    • Dodge Caliber CRD 2.0 140KM Rok produkcji : od 03.2003
    • Ford Galaxy TDI 1,9 (19PPD) Rok produkcji: 01.2003 do 04.2004
    • Seat Ibiza TDI 1,9l PDI (EU3) Rok produkcji : od 03.2001
    • Volkswagen Golf V TDI 2,0 8P Rok produkcji : od 03.2003
    • Volkswagen Polo TDI 1,9l PDI (EU3) Rok produkcji : od 03.2001
    • Volkswagen Touran TDI 2,0 8P Rok produkcji : od 03.2003
    • Volkswagen Sharan TDI 1,9l PDI (EU3) Rok produkcji: 11.2002 by 04.2004
    GT 1549P (NR. 9640668680)
    • Citroen C 5 2.2HDI Moc: 133 + 136 KM Rok produkcji : od 01.2000
    • Peugeot 406, 407,608 2.2 HDI Moc: 133 + 136 KMRok produkcji : od 01.2000
    TB 0289 (NR. 454131-0003)
    • Citroen Xantia 1.9 TD 92KM Rok produkcji : od 01.1996
    • Peugeot 406 1,9 TD 90KM (8) Rok produkcji : od 10.1996

    KKK...

    K16 (NR. 5316-970-6702)
    • Peugeot 505 SRTD 1986-05 XD3TE (2.5) 105KM


    CENA : 1300ZL... ( OD SZTUKI) ..
    (oczywiscie w niektorych Autach występuja rozne rodziaje turbin.. )



    Wielu fanów kultowego c20let ma problemy z nabyciem takiego silnika w dobrym stanie i za rozsądne pieniądze. Stąd dość często spotykamy jednostki przypominające c20let, będące w rzeczywistości przebudowaną jednostką wolnossącą c20xe. Wielu znawców spiera się nad istotą i opłacalnością takiego rozwiązania. Wszystko zależy od tego, w jakim stanie znajduje się nasz silnik c20xe i za jaką cenę uda nam się nabyć osprzęt, różniący te silniki. Dochodzimy więc do momentu, w którym musimy uświadomić sobie, czym te silniki się w praktyce różnią. Poniżej przedstawiam porównanie silnia c20xe (Motronic 2.5) oraz c20let (Montronic 2.7).

    - wybite oznaczenia na blokach (c20xe i c20let), przy czym bloki są praktycznie takie same
    - nypel spływu oleju z turbiny w przedniej dolnej części bloku
    - kształt tłoków (wklęsłe odprężające tłoki w c20let), przy czym, o ile w c20let występowały kute tłoki, w c20xe wystąpowały i jedne i drugie (różnica w oznaczeniu tłoka, w kutych elementach występujący znak + na końcu oznaczenia)
    - skrzynia biegów: 5-giegowe F18 i F20 w c20xe, 6-biegowa F28 w c20let
    - kolektor wydechowy pod turbo w c20let
    - turbosprężarka KKK (k16) w c20let
    - przewody do chłodzenia wodnego oraz chłodzenia i smarowania olejowego turbiny
    - nakrętki szpilek mocujących kolektor wydechowy (miedziane "walce" w c20let)
    - blaszana osłonka kolektora (w c20let trochę mniejsza)
    - o ok. 2mm większa przepustnica w c20let, inne rozwiązanie wejść/wyjść przewodów podciśnień
    - kolanko na przepustnicę
    - czujnik położenia przepustnicy
    - czujnik temperatury powietrza zasysanego przez przepustnicę
    - czujnik gorącego startu
    - zaworek sterujący pobieraniem oparów z przepustnicy
    - alternator (mocniejszy w c20let)
    - sterowanie turbiny podciśnieniem + zestaw przewodów
    - większy 3-calowy przepływomierz w c20let
    - gumowy łącznik przepływomierza i turbiny
    - downpipe + układ wydechowy
    - sonda lambda (ale tylko wg fabrycznych ozaczeń; zamienniki np. firmy BOSCH noszą takie same numery)
    - ostrzejsze wałki w c20xe
    - 3-barowy regulator ciśnienia paliwa w c20let (2,5-bara w c20xe M2.5)
    - większe wtryskiwacze w c20let (304cc w c20let)
    - intercooler
    - wiązka silnika
    - komputer sterujący pracą silnika i turbiny - Motronic 2.7 w c20let
    - plastikowa pokrywa z napisem "turbo" ssącej części silnika

    Z powyższej listy wynikać może, że przebudowanie c20xe na "prawie leta" graniczy z cudem - ogrom części, różniących te silniki, może przerażać. W praktyce jest jednak prościej. (Należy zaznaczyć, że nie "uturbiamy" c20xe, tylko przebudowujemy go, by jak najbardziej przypominał jednostkę c20let; a to oznacza, że poszukujemy głównie osprzętu od tego właśnie silnika. Jednak - z części możemy zrezygnować). Po pierwsze - o ile nasza skrzynia biegów jest w dobrym stanie, nie musimy poszukiwać "jednorożców" F28. W praktyce okazuje się, że wytrzymalszą od F20 jest skrzynia F18WR. Po drugie - pozostawiamy ostrzejsze wałki z c20xe - różnica nie dość że będzie mała, to na dodatek na naszą korszyść. Również nie musimy szukać przepustnicy od c20let - wystarczy ta od c20xe (Motronic 2.8), która jest większa, lub rozwiercenie przepustnicy od Motronic 2.5. Zbędne wejście na podciśnienie można łatwo zaślepić i inaczej poprowadzić przewody. 3-barowy regulator ciśnienia paliwa znajdował się także w c20xe (Motronic 2.8). Wał korbowy z korbowodami jest w obydwu silnikach taki sam. Niezależnie od tego czy trafiły nam się tłoki kute, czy zwykłe, ze względu na ich kształ stosujemy pomiędzy dwoma uszczelkami pod głowicą, metalową 2-mm uszczelkę odprężającą. Dzięki temu zabiegowi uzyskujemy stopień sprężania jak w silniku c20let. Większość osprzętu stosunkowo łatwo znajdziemy na Allegro czy Ebay.

    Zanim zaczniesz, podobnie jak w przypadku innych silników, pierwszą rzeczą jaką należy wykonać, gdy zdecydujemy się na tuning mechaniczny, jest dokładne skontrolowanie stanu technicznego naszej jednostki napędowej i jej ewentualny remont. Słaba iskra, przebicia na przewodach czy "pocące" się uszczelki to sprawy drobne, ale bardzo istotne. Za tuning nie do końca sprawnego silnika nie ma sensu się wogóle zabierać.

    Niezależnie od stanu naszego silnika, przy takim przedsięwzięciu jakim jest istalacja turbo, powinniśmy sprawdzić stan tłoków, pierścieni oraz gładzie cylindrów. W dalszej kolejności wymianie powinny podlegać wszystkie uszczelki:

    - uszczelniacze zaworowe w głowicy
    - uszczelka na przepustnicę
    - uszczelka pod przepusnicę
    - uszczelka pokrywy zaworów
    - uszczelka kolektora ssącego
    - uszczelka kolektora wydechowego
    - uszczelki (x2) wałków rozrządu
    - uszczelka/i pod głowicę
    - uszczelniacz wału mały
    - uszczelniacz wału duży
    - uszczelka miski olejowej (najlepiej zastosować metalowo-gumową uszczelkę od ecoteca x20xev)
    - uszczelka spływu oleju z miski (warto zastosować również neodymową zakrętkę)
    - uszczelniacze półosi w skrzyni
    - uszczelka wałka zmiany biegów
    - uszczelka pokrywy skrzyni

    Wymianie powinien podlegać także kompletny rozrząd

    - pasek rozrządu
    - napinacz paska
    - rolki (x2)
    - pompa wody

    Niezależnie od mocy w jaką celujemy, warto wymienić fabryczne śruby na korbowodach na "niezniszczalne" ARP 2000 (przy czym te śruby występują w dwóch wersjach: odpowiedniki zwykłych: part no. 109-6001 oraz te wytrzymalsze w wersji Pro Series: part no. 209-6003). Bez tych śrub przekroczenie 250 koni to loteria, ale dzięki temu na Allegro i Ebay pojawiają się silniki c20let z dziurą w bloku, dzięki czemu mamy nasz osprzęt od LETa:)

    Konstatując powyższe, przystępując do pracy i określając nasze plany co do mocy, którą chcemy osiągnąć, powinniśmy znać przybliżony potencjał części silnika c20let:

    - blok silnika - 500 KM +
    - wał korbowy - 500 KM +
    - tłoki - 500 KM +
    - korbowody - 350 KM +
    - śruby na korbowodach - 250 KM +
    - kolektor wydechowy - 350 KM +
    - kolektor ssący - 400 KM +
    - inlet top-hat - 300 KM +
    - orurowanie - 300 KM +
    - wtryskiwacze - 300 KM +
    - turbosprężarka - 300 KM +
    - intercooler - 250 KM +
    - pompa paliwa - 300 KM +
    - przepływomierz - 400 KM +
    - głowica - 400 KM +

    Źródło : www.tigra-tuning.eu

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  •