odchudzicsie
Fazzer wole na swoim :D ale 1 odpalenie napewno nagram moze nie skonczy sie jak odpalanie kompa :D jak sie dorobie do wakacji tiga to wyspawam kolektor pod turbo ;) jak nie to bede musial spawac migiem :) wersja eksperymentalna czyli bez elementow z gornej pólki, jedziemy na złom i wyciagamy jakas stara sprawna turbine z volvo saaba vw najlepiej jakiegos garetta T3 albo KKK - 200zł ? wracamy do garazu, migomat w dłon i spawamy kolektor wydechowy najprostrzy skrzynkowy 100zł, wracamy na złom :D po intercooler bierzemy jakis za 50zł :D jedziemy do sklepu rolniczego po weze gumowe z oplotem zeby to polaczyc wszystko :D i opaski wracamy skrecamy i .... sie modlimy :D
dawid_s_as zakladam ze silnik jest w stanie wyjsciowym conajmniej dobrym w przeciwnym wypadku, nie wiem czy jest az tak duzy sens go robic :) silnikow jest sporo mozna podjechac pomierzyc kompresje, wybrac najlepszy i wtedy z nim cos dzialac, u mnie np jest na wszystkich od 11,2 do 11,5 jak szukalismy dla kumpla silnik do hondy tez mierzylismy i sprzedajacy zapewnial ze silnik "igla panie nowka" i sie troche po pomiarze zdziwil jak cisnienie wyszlo od 8.5 do 12 :)
Użytkownik MiSiek_A edytował ten post 17 luty 2009 - 11:54
" />witam mam golfa 3 vr6 2.8l z gazem i mam pytanie odnośnie załozenia turbospreżarki. czy bedzie jakis efekt jesli założe Turbo KKK K26 ,które pochodzi audi 2.2l. Czy wie ktoś moze jak to turbo bedzie zachowywało sie z gazemi . Ile koników bym zyskał oczywiscie z turbem i inercoolerem. Jesli ktos chciałby sie podzielic jakimis informacjami bede wdzieczny.
pozdrawiam Jan
" />Identyczną turbinę będzie cięzko dostać:(, możesz próbować pytać w zakładach regenerujących turbosprężarki(np. http://www.motoarena.pl/ , http://www.reampoland.pl/ ) ale z regenerowanymi turbinami różnie bywa - czasem się udaje, czasem jednak nie:| .
A może zdecydujesz się zamontować inną, bardziej dostępną turbinę:)??Mocowanie takie jak w PGT jest dosyć częste wśród turbin Garretta(np. coś z rodziny GT25) czy KKK, kwestia ewentualnego przerobienia chłodzenia i oleju oraz prawdopodobnie DP.
" />Witam, pacjent to Punto które dziwnie się zachowuje przy pokazaniu się doładowania. Auto nie idzie wtedy płynnie tylko tak jakby miało chwilowe braki w doładowaniu Nie jestem pewny czy to braki w paliwie, brak strojenia czy jeszcze coś innego Teraz to nawet mi się wydaje że auto jechało lepiej na 0,8b. i seryjnym ic
Aktualny setup auta:
-stopień sprężania 9,2:1
-turbosprężarka KKK K14
-MBC ProPerfekt 1,0b.
-Dolot 50mm
-Duży FMIC
-Wtryski seria gt
" />Witam , widze wiele razy pytanie czy turbo z diesla bedzie pasowało do beznzyny odpowiedz jest prosta - turbo z 1,9 td lub 1,6 td bedzie pasowac do silników benzynowych o pojemnosci 1,6 i 1,8 bo układz szpilek i kanałów wydechowych w głowicy jest taki sam . Problem jest innego rodzaju ze w tych motorach kolektor wydechowy i ssący są po tej samej stronie i gabaryty turbo sa mocno ograniczone . Sam zakladalem turbo do 1,8 ABS i jedyne co udalo mi się tam wsadzić to turbo z kolektorem od 1,9 tdi 90 PS czyli Garrett T-15 . Te wielkie smieci typu kkk K-24 lub Garrett T3 to naprawde mocne turbo ale ich rozmiary to ciezki temat do przeskoczenia . Pozdrawiam
" />Zacznijmy od początku:
Jak widać na powyższym zdjęciu, gorąca część turbosprężarki stanowi jeden odlew wraz z kolektorem wydechowym. Jest to wprawdzie K+T z silnika ASZ (130KM) z Ibizy, ale sytuacja wygląda identycznie w przypadku ATD, ASZ i ARL. Nie ma więc wymiany samej turbosprężaki, a jedynie zespołu K+T. Według znawców do głowicy ATD bez problemu podchodzi K+T z ASZ i ARL.
Co do marek:
- w ATD były KKK
- w ASZ były KKK (Ibiza, Fabia) i Garrett (Golf4, Octavia itp.)
- w ARL były Garretty
GT1749V- 110KM
GT1749VA- 130KM i 2.0 TDI
Powiem w ten sposób,padła decyzja na Równoległe Twin Turbo z użyciem dwóch turbin KKK K27, czemu dwie ,te systemy są stosowane w widlastych silnikach gdyż są mniejsze szanse na lag
Jak chcesz zbudować TT to traktuj silnik V jak dwa silniki rzędowe o pojemności 1/2 całego (w tym wypadku 2,2l). Do tego potrzebujesz 2 turbosprężarki dopasowane do silnika 2,2l i oczekiwanej charakterystyki silnika po modyfikacji. 2X K27 będą na pewno za duże, lepsze były by K26 lub coś nowocześniejszego np. 2x Mitsubischi TD04.
Poszukaj tematu na forum o V12 TT - znajdziesz tam wiele przydatnych informacji.
" />no, czyli mamy 12 kawałków na początek plus...no powiedzmy 3 na turbo i kolejne 3 na komp plus osprzęy... czy ja dobrze liczę czy mi wyszło koło 20?
nic tylko tuningować!!!
Tak jak Wombat napisał: nie ma problemu modyfikacji silnika bez rozwiązania, za to jest problem z kasą...zawsze.
A tak na marginesie: taką turbiną ile można uzyskać? nie jakimś gigantem, ale jakąś mniejszą Garreta albo KKK? 50?70? Do silnika SOHC np.?
pozdro
" />
">Calibra i Tigra
Szczegolnie ta pierwsza, czarna, na 16' OZ, z C20LET pod maska, z KKK-24 (jesli dobrze pamietam) i zakutym dolem. Dosc duza turbodziura, ale 366KM bylo i wystarczylo do leczenia wiekszosci wozow klasy dwa-zero-turbo pokroju 200SX, Imprez i Celic GT-4.
Bo dziwnym trafem kierowcy tych aut mieli najwiksza manie leczenia Calibr na swiatlach. Szkoda ze skonczyla z Transitem wbitym w zad w korku na Berliner Ring...
" />znalezione na szybko w necie :
">âœALPINA B7TURBOâÂÂ
ENGIN & TRANSMISSION:
3.5 L Turbo charged, ALPINA built engine with manual turbo boost control and 5-speed transmission.
Engine Performance:
KKK-K27 Turbo charger with large housing, used mainly in Porsche 911 Turbo.
BRULLEN custom exhaust system.
UUC bushings, engine mounts and transmission mounts.
Turbo Boost @ 1.5 bar
370 hp @ 5700 rpm in a hot day and 380+ hp in a cool day
398 lb/ft @ 2400 rpm
0 to 60 mph 4.5 Second
Jestem na 90% pewny, że to ten garrett t2 ponieważ model KKK mają symbole i na blaszce i na samej turbosprężarce a ja takich nie mam, a i pamiętam, że miałem jakąś nazwe na turbosprężarce która kończyła się na tt.
Garett T2 też ma blaszkę (zieloną) u mnie jest do tej pory, jak sie deczko
schylisz od stronybłotnika prawego i zerkniesz na turbo to tak blaszka
powinna być widoczna, pewnie zerwali u Ciebie jeśli nie ma, ale po co ???
z foty jak dla mnie mniej wiecej wygląda że to T2
witam nie moge nigdzie znaleźć co mam za turbinke tylko znalazłem symdol kkk
a to foto silnika
może ktoś po fotce by mi coś powiedział
i jeszcze jedno tym sie potkręca turbo?? foto nizej