Indeks odchudzicsieKK w mBank spłatą kredytuKK 150 kal 0.22kk użycie niebezpiecznego przedmiotuKK Citi BP PaybackKK NSZZ Solidarnośćkk Baczyński rycerzKK tekst jednolityKK Citi PaybackKK Klub książkiKK ROW Rybnik
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ewunia87.pev.pl
  •  

    odchudzicsie

    Panie w Zusie są często niedoinformowane - one nie zajmują się przepisami kodeksu pracy.
    Na urlopie wychowawczym mozna podjąć pracę, jesli praca ta nie wyklucza sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem - o tym mówią przepisy kodeksu pracy, ZUSowi nic do tego. ZUSowskie przepisy mają się do tego tylko pod względem wykazywania składek, które są finansowane przez budżet państwa.

    Jeśli ktoś pobiera dodatek z MOPSU i podejmie jakąkolwiek pracę - traci ten dodatek




    Nie spotkałem się osobiście z młodym księdzem, który by politykował lub "wyciągał kasę" z parafian. I to jest dobra perspektywa na przyszłość

    Nie popadałbym na twoim miejscu w przesadny optymizm, kościól katolicki (szczególnie w Polsce) cechuje niesamowita wręcz zachłanność na dobra materialne, jakże kontrastująca z lansowaną przez niego marnością dóbr doczesnych i oczekiwaniem na nagrodę w niebie.
    Wystarczy wspomnieć że KK jest drugim (po skarbie państwa) największym posiadaczem ziemskim w naszym kraju, bez opamiętania uwłaszcza się na państwowym majątku w imię odszkodowania za straty poniesione po 1945 roku, problem tylko w tym że obecny stan posiadania KK przekroczył już ten z 1939 roku i dalej rośnie.
    Nie zapominajmy też że wszelka działalność gospodarcza prowadzona przez KK jest zwolniona z podatków, nie wspominając już o ulgach celnych i dziesiątkach innych przywilejów gospodarczych.
    Budżet państwa (finansowany przecież przez ludzi różnych wyznań) utrzymuje tysiące kapelanów we wszystkich możliwych służbach mundurowych, szpitalach, katehetów w szkołach ba nawet przedszkolach .
    W świetle tego wszystkiego wyciąganie kasy od parafian pozostaje tylko marginesem.
    Nie przeczę że są księża dla których pogoń za pieniędzmi nie jest najważniejsza ale wątpię że mają oni jakieś moralne dylematy kiedy budżet państwa, w którym brakuje pieniędzy na niemal wszystko, opłaca ich składki ZUS...
    Niestety wszystko to zaczyna coraz bardziej przesłaniać to co powinno być prawdziwą istotą działalności kościoła czyli przybliżanie ludziom Boga.
    Wiara nie jest zbyt głęboka jeśli człowiek utożsamia ją tylko z rzuceniem na tacę czy daniem na mszę, tworzy się przez to w ludziach poczucie że nie ważne jest jacy sa na codzień dla rodziny, sąsiadów czy obcych ludzi, ważne że w niedzielę pójdą do kościoła, rzucą na tacę i już są cacy.
    To chyba powinno wyglądać trochę inaczej...



    STORM z Kodeksu Pracy 5+ ,co potwierdza opinia PIP w tej kwestii ,kodeks pracy nie pozostawia tu żadnych wątpliwości.

    Trochę wiedzy ogólnej czym zajmuje się Departament Kadr MON i czy D-cy aby słusznie cedują całą winę na ten Departament. Udało Mi się kiedyś znaleźć coś takiego. cytaty „( Odnośnie Departamentu Kadr MON i zaleceń ,konkretnie jakich zaleceń i na podstawie jakich aktów czy do jakich aktów prawnych się odnoszą. bo rzekomo **(Tak niski stan wynagrodzenia pracowników ochrony,wynika z zalecenia Departamentu Kadr MON do stosowania jednolitego zaszeregowania pracowników ochrony na poszczególnych stanowiskach do wynagrodzenia zasadniczego) Hmm… Departament Kadr już tak jednoznacznie nie twierdzi -cytat „Zalecenia Departamentu Kadr MON mają charakter informacyjny. Źródłem prawa są Dzienniki Ustaw, Monitor Polski czy też Dziennik Urzędowy MON.” Za decyzje i rozkazy personalne odpowiadają dowódcy i szefowie instytucji wojskowych w zależności od indywidualnej sytuacji każdego żołnierza czy pracownika. Od tych decyzji żołnierze zawodowcowi i niezawodowi mogą się odwołać na drodze służbowej i na zasadach obowiązujących w ustawie oraz w innych dokumentach obowiązujących w resorcie obrony narodowej.Pracownicy cywilni na zasadach określonych w kodeksie pracy.

    Do głównych zadań Departamentu Kadr należy:
    • projektowanie założeń polityki zatrudnienia pracowników resortu obrony narodowej,
    • wykonywanie decyzji personalnych Ministra Obrony Narodowej w odniesieniu do pracowników zatrudnionych na określonych stanowiskach kierowniczych,
    • doskonalenie systemu wynagrodzeń pracowników,
    • ustalanie systemu ocen i doskonalenia zawodowego,
    utrzymanie współpracy ze związkami zawodowymi zrzeszającymi pracowników wojska. Minister Obrony Narodowej wyrażając troskę o poprawę sytuacji płacowej pracowników wojska
    i odnosząc się ze zrozumieniem do słusznych postulatów związków zawodowych polecił właściwym komórkom organizacyjnym podjęcie działań zmierzających do:
    a) przeszacowania (zwiększenia) funduszu wynagrodzeń pracowników wojska,
    b) przenoszenia środków z uposażenia żołnierzy na wynagrodzenia pracowników wojska w ciągu roku budżetowego w przypadku zamiany stanowisk wojskowych na cywilne.
    Powyższe zamierzenie ma być zrealizowane poprzez nowelizację ustaw - o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej oraz ustawy o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Pozdrawiam panowie i przeszukujmy w wolnym czasie zasoby mediów elektronicznych ,bo jak widać można coś tam zawsze ciekawego wyłuskać.



    http://www.pomorska.pl/ap...ORT03/109855571


    ...Potrójne derby
    Druga liga to zupełnie inny świat. Przede wszystkim jest w niej lepszy poziom. KK Świecie czekają mecze z zespołami m.in. z Warszawy, Białegostoku, Piaseczna, Kwidzyna i Gdyni. Nie zabraknie też potyczek derbowych z SIDEnem Toruń i Harmattanem Gniewkowo. Nie ma co ukrywać, że II liga to też znacznie większe wydatki. W samym sezonie zasadniczym do rozegrania będzie 30 spotkań. Zawodnicy też nie będą chcieli grać za darmo. Szacuje się, że minimum budżet klubu musi wynosić 150-200 tys. zł.

    - Chcąc dobrze pokazać się w Polsce musimy wzmocnić się 2-3 doświadczonymi zawodnikami _- podkreśla Andrzej Struski. - Potrzebujemy dobrego rozgrywającego i centra. Jednak za nim zaczniemy myśleć o transferach musi być uregulowana kwestia budżetu. My jako drużyna zrobiliśmy to co do nas należało. Teraz piłka jest po stronie działaczy. Od nich zależy czy i w jakim składzie zagramy w II lidze. Na pewno coś dobrego się zaczyna dziać i mam nadzieję, że będziemy mogli dalej odbudowywać seniorski basket w Świeciu.

    Miasto jest przygotowane na wspieranie II ligi, ale...
    - Na pewno nie pokryjemy całego budżetu - mówi kierownik ds. sportu OKSiR-u Zbigniew Iwański. - Nie ma w gminnej kasie tylu pieniędzy na sport. Zarząd klubu musi sam znaleźć sponsora strategicznego. Ostateczną decyzję, ile miasto może dać na seniorską koszykówkę podejmą radni. Wcześniej zarząd KK Świecie musi przedstawić nam swoje oczekiwania. Na razie w tej sprawie nikt się z nami nie kontaktował.


    W środę ma być podsumowanie sezonu na sali konferencyjnej w Hali o godz. 18.30 - myślę, że jakaś delegacja kibiców powinna być na tym spotkaniu - na pewno zapadną jakieś decyzje, złożone zostaną deklaracje co do finansowania drugoligowego zespołu




    Lolki naprawdę 6mld złotych idzie na kościół ?? Skąd te dane ? Bo jakoś mi się nie chce w to wierzyć. W to i w kościół


    To zacznij , zobacz na różne artykuły np ten http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,3826
    Tak na szybko to na same utrzymanie katechetów, szkół klerykalnych itp idzie 630mln złotych.
    Dla ciekawości dodam że 6mld starczył by na odłużenie wszystkich szpitali w Polsce!

    Najlepsze jest poszanowanie konstytucji w naszym kraju


    Artykuł 25 Konstytucji RP

    Art. 25.
    Kościoły i inne związki wyznaniowe są równouprawnione.
    Władze publiczne w Rzeczypospolitej Polskiej zachowują bezstronność w sprawach przekonań religijnych, światopoglądowych i filozoficznych, zapewniając swobodę ich wyrażania w życiu publicznym.
    Stosunki między państwem a kościołami i innymi związkami wyznaniowymi są kształtowane na zasadach poszanowania ich autonomii oraz wzajemnej niezależności każdego w swoim zakresie, jak również współdziałania dla dobra człowieka i dobra wspólnego.
    Stosunki między Rzecząpospolitą Polską a Kościołem katolickim określają umowa międzynarodowa zawarta ze Stolicą Apostolską i ustawy.
    Stosunki między Rzecząpospolitą Polską a innymi kościołami oraz związkami wyznaniowymi określają ustawy uchwalone na podstawie umów zawartych przez Radę Ministrów z ich właściwymi przedstawicielami.
    A teraz prawdziwe prawo które obowiązuje w IVRP



    Artykuł 15 Konkordatu między RP a SA z roku 1993

    Artykuł 15
    Rzeczpospolita Polska gwarantuje Kościołowi Katolickiemu prawo do swobodnego zakładania i prowadzenia szkół wyższych, w tym uniwersytetów, odrębnych wydziałów i wyższych seminariów duchownych oraz instytutów naukowo-badawczych.
    Status prawny szkół wyższych, o których mowa w ustępie 1, a także tryb i zakres uznawania przez Państwo kościelnych stopni i tytułów oraz status prawny wydziałów teologii katolickiej na uniwersytetach państwowych regulują umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Konferencją Episkopatu Polski upoważnioną przez Stolicę Apostolską.
    Papieska Akademia Teologiczna w Krakowie i Katolicki Uniwersytet Lubelski są dotowane przez Państwo. Państwo rozważy udzielanie pomocy finansowej odrębnym wydziałom wymienionym w ustępie 1


    Podsumujmy mając na uwadzę punkt 1 artykułu 25 Konstytucji RP - Kościoły i inne związki wyznaniowe są równouprawnione.


    Metody finansowania kościołów przez państwo

    Dotacja Funduszu kościelnego. W 2004 otrzymał on z budżetu państwa dotację w wysokości 78,3 mln zł, co stanowi 0,04% wydatków budżetu państwa w tym roku.
    Finasowanie uczelni wyznaniowych zgodnie z art. 15 ust. 3 Konkordatu: Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Papieskiej Akademii Teologicznej. W 2002 wyniosły one łącznie 67,5 mln zł.
    Finansowanie wydziałów uczelni. Państwo finansuje również wydziały teologiczne innych uczelni m.in. Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej.
    Zwolnienie z podatku dochodowego. Księża nie pracujący etatowo (np. jako katecheci) są zwolnieni z podatku dochodowego, płącąc jedynie ryczałt (znacznie niższy niż podatek dochodowy).
    Finansowanie nauczania wyznaniowego zgodnie z art. 12 ust. 1 Konkordatu. Finansowanie nauczania religii w szkołach. Według MENiS w 2002 wynosiły one ok. 560 milionów złotych samych pensji w szkołach (bez przedszkoli). Do tego dochodzi bezpłatne udostępnienie sal i innej infrastruktury.
    Wspomaganie przez władze samorządowe. Kościół otrzymuje często od samorządów organiczenia wysokości podatków lokalnych i możliwość tańszego zakupu nieruchomości.
    Utrzymywanie kapelanów w armii zgodnie z art. 16 Konkordatu. Państwo utrzymuje kapelanów wojskowych na etatach oficerskich. Kapelani pracują też w innych służbach mundurowych, m.in. w policji, straży granicznej i państwowej straży pożarnej.
    Kościół katolicki otrzymuje różne nieruchomości na ziemiach zachodnich, które przed wojną należały bądź do niemieckiego kościoła katolickiego, bądź ewangelickiego.
    Kościoły otrzymują różne wpłaty od spółek skarbu państwa. Według szacunków ministerstwa skarbu, w 2001 r. wynosiły one 3,78 mln zł w gotówce i 1,06 mln zł w majątku rzeczowym.
    Kościołom przysługują ulgi celne.
    Kościoły otrzymują dotacje na konserwacje obiektów zabytkowych znajdujących się w ich posiadaniu.

    Jak dotąd nie ma żadnego pełnego oszacowania dotacji państwa dla Kościoła, ani państwowego ani kościelnego.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  •