odchudzicsie
podgrzewanie świec nie działa gdy temperatura jest powyżej +5c ,raczej z tego co opisujesz to paliwo nie cofa się (zimą by też ciężko palił) może warto podjechać na warsztat w celu oblukania kąta zapłonu
Chociaż jako ciekawostkę powiem Ci ze mi zimą palił (po nocy) od jednego obrotu wałem ,teraz jak jest ciepło to 2-3 obroty,z tego co mi wiadomo to mam kąt do poprawki kosmetycznej...
Witam
Zamierzam zakupić sobie kabel do swojego autka, ale pomyślałem o przyszłości i zamierzam kupić kabel OBD II i przejściówkę do Audi 100.
Ściągnąłem sobie VAG-COM 7042 i mam pytanie czy mi to będzie działać na tych przejściówkach ??
I jakie możliwości mi da VAG-COM podłączony do mojej Audi i czy będę sobie mógł ingerować w ustawienia ?? Np ustawiać sobie kąt wyprzedzenia zapłonu itp itd ??
Dzięki
Pozdrawiam
u mnie 136.000km na Kat oryginalnym...także i tak sporo....
mam już wywalony katalizator. mechanik wymienił aparat zapłonowy - ale mówi, że to nie jest jeszcze TO i pewnie coś z elektronika jest.... jutro znowu zaprowadzam autko...ciekawe ile to jeszcze potrwa - diagnoza i naprawa! bo juz mnie trafia - mam ponad 2 tygodnie autko niesprawne!
WItam poszukuję jak w temacie, w okolicach KAtowice, Bielsko, Kraków, a najlepiej w powiecie wadowickim, "fachurę" dobrego w dieslach.
Po wymianie rozrządu, niestety samochód jest zmulony i nie odpala na praktycznie dotyk jak przed wymianą. Ustawienie kąta wtrysku podobno jest wzorcowe i ustawienie jak to nazwali zapłonu zabrało moim fachowcom jakieś bite 4,5 godziny, a i tak jest gorzej niż było.
Jedno wielkie Heeelp
Witam 32-36stopni to podany kąt wyprzedzenia zapłonu dla obrotów maksymalnych gdy listki przyspieszacza sa maksymalnie rozchylone czyli , w momencie w którym sie ustawia według ruskiej insytrukcji zapłon. Po długich rozmowach z bardzo symapatycznym twórcą "prameti" doszliśmy do wniosku ,że ruscy dlatego podaja maksymalne przyspieszenie , z powodu swojego niedoróbstwa, luzów w aparcie rozrzadzie itd. aby ustrzec się awarii związanych z wypaleniem zaworów i dziury w tłoku, czego przyczyną jest zbyt wczesny zapłon i spalanie stukowe. Ja mam na przykład ustawionego prametiego właśnie w przedziale od 0,41 do 0,64 mm przed GMP czyli między 8 a 10 stopni. Ustawienie to jest doświadczalne po prostu zapłon można przyspieszyć bardziej ale trzeba sprawdzić czy pod obciążeniem nie pojawia się spalenie stukowe , a sprzęt nadmiernie się nie przegrzewa. Dla każdego sprzęta zapłon będzie w troche innym miejscu . Spotkałem się z ludzmi którzy ponoć przyspieszali zapłon nawet do 12stopni. ) Dla mnie to juz balansowanie na krawędzi między osiągami a bezawaryjnością. Zapłon prameti spokojnie przyspiesza zapłon do "tych ruskich" 32-36stopni, ale dopiero podczas pracy na wysokich obrotach. W "mm" podaje się czasem z tego powodu ,że ktoś może nie mieć np, znaków na kole ( toczone koło zamachowe ) lub ma rozklamotany aparat. Ustawienie na tłoku jest najdokładniejsze ale wiąże się z rozbiórką sprzęta( zdjęcie jednej głowicy) i bardzo dokładnym czujnikiem, przy czym gwaratuje 100% pewności ,że będzie ok, bo ruskie znaki na kole zamachowym niby są oki ale mogą być różne sami zresztą wiecie. Pozdrawiam.
cisnienie w kolach w granicach 1,5- 1,6 atmosfer
napiecie lancucha na tyle mocne aby mozna bylo podniesc lancuch do gory o cirka 3 cm
swieca NGK B8hs lub B7hs- Iskra F-100 a najlepiej F-95 (maluchowska)
przerwa na swiecy standardowa czyli 0,7 chyba ze masz zainstalowany modul zaplonowy to wtedy przerwe robisz na 1 mm
odstep na przerywaczu 0,3mm
kat wyprzedzenia zaplonu na 2,5-3mm przed GMP
mieszanka paliwowa 1:50- nie lej mixolu tylko polsyntetyk Orlenu- polecam:)
Rozumie masz gaźnik? A dobrze wyregulowany? Może zapchane dysze? Pompa paliwa dobrze działa? W gażnikach są mechaniczne pompy przy bagnecie od oleju.
Próbowałeś dłużej jeździć na benzynie? W gaźnikach jest digiplex2 i on czasami też troche się przestawia (kąt zapłonu, ale jakieś szarpania czy coś takiego powinno ustąpić po dłuższej jeździe na Pb).
Moim zdaniem masz rozregulowany gaźnik, albo coś z dyszami. Jedz do mechanika co się zna na Weberowskich gaźnikach. Sprawdz też jakie masz paliwo w baku, często kiespkiej jakości paliwo... ma wodę. Wylej z baku wszystko i zalej dobrym paliwem.
Z rurkami od podciśnień raczej będziesz miał wszystko ok, bo jak by było coś z nimi nie tak to by świrował też na gazie.
ze samochód jeździ cały czas na tak jakby na ssaniu,
nie jezdzi na ssaniu, na podstawie rezystancji czujnika temp. (czyli temperatury silnika) dobierany jest kat wyprzedzenia zaplonu, gdy samochod jest zimny rezystancja jest wieksza i dzieki temu kat wyprzedzenia zaplonu jest wiekszy. ten wiekszy kat dzieki wiekszej liczbie oktanowej LPG (104) moze byc caly czas nawet w nagrzanym silniku.
dodatkowy rezystro wpiety w szereg z czujnikiem sprawia ze ECU odczytuje to jako nizsza temperature silnika i zaplon przyspiesza
Świece są ok. Sprawa wygląda tak, że nie trzyma w ogóle na niskich obrotach. Podejrzałem ze znajomym, że taka sprężynka regulująca przepustnicę nie wiem w jaki sposób poluzowała się, nakręciliśmy ją, ale dalej jest to samo. Kąt wyprzedzania zapłonu. Nie wiem co to znaczy, nadzwyczajnie się na tym nie znam To wszystko wygląda tak, jakby odcinało dopływ paliwa
1- jak na foto u gory
2- jak na foto u gory
3-jak na foto u gory
4-5- aparat zaplonowy tylko nie wiem ktory do y a ktory do z
to male urzadzanko "a" z dwoma wejscami to u mnie sa one polaczone ze soba razem
kto ci ustawial i na ile ustawil zaplon zmienia sie kat ze wzrostem obrotow moze aparat kaput albo ktos w nim grzebal
moze wtryskiwacz rozruchowy sie nie wylacza
jak masz "dobrze" ustawiony zaplon to ma kopa
srubka od przepustnicy wykrecona do konca ... jesli nadal obroty nie beda chcialy spasc to sprubuj domknac przepustnice reka
Witam.
Z ciekawości postanowiłem zestroić jedno auto bez zmian konstrukcji i dopasować je do OR. Proszę o zapoznanie się z postem na tdi.pl : Jazda na rzepaku - na poważnie
Kolejną rzecz jaką zrobię na próbę będzie przygotowanie programu dla silnika Common Rail (np. 1.9 JTD). Dodatkowe zagadnienia potrzebne do rozwiązania problemu CR to obniżenie ciśnienia wtryskiwanego paliwa celem ograniczenia zużycia pompy na zbyt gęstym paliwie, zmiana sekwencji wtrysków wstępnych i rezygnacja z wtrysku dopalającego oraz zmiana kąta rozpoczęcia wtrysków i przerw pomiędzy wtryskami celem skorygowania dawki do prędkości zapłonu i spalania.
Myślę, że może bardzo odkrywcze to nie jest, ale mogąc modyfikować dowolne parametry sterowania silnika, można go dużo bardziej przybliżyć do skutecznej i niezakłóconej pracy na alternatywnym paliwie.