Indeks odchudzicsieKAYABA VITARA Cenaudało się wprowadzić realny komunizmKKK HistoryKawasaki 440kawiarnię Sprzedam WarszawaKatastrofy wodneKatedra Medycyny Rodzinnej Zabrze 3 Majakawały na Prima Apriliskarty dźwiękowe profesjonalnekarty Multisport Kraków
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • necian.htw.pl
  •  

    odchudzicsie

    Użyszkodnik DanSo klikający z adresu dSocha@Usun.TO.rekord.com.pl
    w wiadomości news:b2ie3s$7qj$1@nemesis.news.tpi.pl popełnił/a słowa te

    :: Projekt europejski, graty europejskie i wspólna fabryka z Volvo oraz
    :: wspólna płyta podłogowa z S/V40.
    : Volvo to b. dobre samochody.

    Volvo tak - V/S 40 już niekoniecznie...

    :: Każdy, kto miał kiedykolwiek Volvo i jechał S/V 40 wie, jaka jest
    :: różnica w jakości i wykończeniu auta.
    : Różnica do czego ? Do innych samochodów volvo czy do mitsubishi ?

    Volvo - Volvo
    Mitsu - Mitsu

    Poczytaj sobie w archiwum -parę razy pisałem o Carismie i o kwiatach typu
    padające amorki po 8 kkm - bo przecież nie włożą w europie KYB tylko Monroe
    albo Sachs'a..  Ale jednego Carismie nie można odmówić - jest ładna
    skubana...

    :
    :: W przypadku Mitsu jest dokładnie to samo niestety :-(.
    : To samo to znaczy co ? Bo nie do końca rozumię.

    Już teraz rozumiesz mam nadzieję :-)




    Od lat walczę z serwisem,importerem i wszystkimi innymi, którzy z Carisma
    1.8 GDI maja cokolwiek wspólnego. Problemy ogólnie dotyczą - wszystkiego.
    Najważniejsze to spalanie około 9 l/100km,


    A Ty bys chcial, zeby Ci benzyny w baku przybywalo moze?

    stuki,


    Co sie dziwisz. Przeciez to auto montowane jest w Holandii. Tam nawet nie
    wloza do niego normalnych japonskich amortyzatorow (seryjnie montowane sa
    KYB) tylko Monroe. Efekt? Ja u siebie pierwszy raz zmienilem amorki calkiem
    niedawno - po 100 tys km - a przy mnie przyjechal facet Carisma II gdzie po
    15 kkm amortyzatory nie istnialy.

    zero dynamiki poniżej 2500


    A moze bys tak popatrzyl na wykres pracy silnika?
    To nie jest diesel mimo literki G. Czyzbys nie wiedzial, jaki silnik
    kupujesz?
    Aha - w turbo tez czesto nie masz dynamiki ponizej 2500. Pech....

    obr/min i niewyobrażalna usterkowość.


    J.w. - w carismie jest jedna rzecz japonska: silnik. Reszta to typowy low
    cost operation. W koncu serwisy musza z czegos zyc ;-)

    Jezeli jestes z okolic W-wy moge dac Ci namiary na mechanika, ktory
    serwisuje mi Galanta i ma do czynienia z paroma Mitsubishi z tej grupy.



    | O co powiecie Panowie o automatycznej skrzyni do Mitsubishi Carisma 1.8
    GDI
    | Elegance ?
    |
    | Maja jeszcze kilka zamochodow z rocznika 2000 i automat jest wtedy po 3000
    | zl.
    |
    | Nigdy nie jezdzilem automatem, wiec pytam madrzejszych.

    Ja mam taka konfiguracje (ale wersja comfort) i sobie chwale. Skrzynia jest
    naprawde przyjemna, dostosowuje sie do stylu jazdy. Poniewaz silnik ponizej
    2 tys obr/min jest leniwy to automat ma dodatkowa zalete, ze po wcisnieciu
    pedalu w podloge masz redukcje i obroty wchodza pow 3 tys, a tam to juz
    ladnie kreci.
    Co do innych spraw to niestety twarde zawieszenie - przymierzam sie do
    wymiany amorow na KAYABA.
    Jesli chcesz porownac koszty serwisu to zadzwon do Serwisu Toyota Blaszka w
    Luboniu kolo Poznania. Tam serwisuja rowniez Mitsubishi, bo lokalny dealer
    nie ma swojego serwisu. Powinni Ci powiedziec. Wydaje mi sie, ze Toyota jest
    tansza.

    Pozdrawiam
    Darek



    Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
    Toyota Avensis (1.8 oraz 2.0TD)
    Honda Accord (poprzedni model, silniki 2.0i oraz 2.0TD)
    Opel Vectra (1.8 oraz 2.0 DTI)

    Zdecydowanie Honda Accord. Nie prawdą jest iz ceny części są wysokie. Klocki
    do Accorda 150zł ( Bendix) - 250 ( Ferrodo) , amortyzatory kpl 4 szt KYB ok
    1200 zł . Jest bardzo dużo zamienników na rynku i nie ma z tym żadnych
    problemów. Zajrzyj na stronkę www.hondapl.org a wszystko stanie się jasne.
    Jeśli jesteś z W-wy to możesz podjechac na nasze środowe spotkania i
    przejechac się Accordem i zobaczyć co i jak. Bardzo dużo Hond Accord z lat
    93-98 jeżdziło w firmach , bankach jako samochody służbowe. Jest wybór na
    rynku aut używanych .
    PZDR
    Adam



    Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
    Toyota Avensis (1.8 oraz 2.0TD)
    Honda Accord (poprzedni model, silniki 2.0i oraz 2.0TD)
    Opel Vectra (1.8 oraz 2.0 DTI)

    Zdecydowanie Honda Accord. Nie prawdą jest iz ceny części są wysokie.
    Klocki
    do Accorda 150zł ( Bendix) - 250 ( Ferrodo) , amortyzatory kpl 4 szt KYB
    ok
    1200 zł . Jest bardzo dużo zamienników na rynku i nie ma z tym żadnych
    problemów. Zajrzyj na stronkę www.hondapl.org a wszystko stanie się jasne.
    Jeśli jesteś z W-wy to możesz podjechac na nasze środowe spotkania i
    przejechac się Accordem i zobaczyć co i jak. Bardzo dużo Hond Accord z lat
    93-98 jeżdziło w firmach , bankach jako samochody służbowe. Jest wybór na
    rynku aut używanych .

    Wiesz klocki klockami - to akurat jeden z najpopularniejszych materiałów
    eksploatacyjnych i zamiennik to nawet do bardzo ekstremalnych aut da się
    kupić.
    Podaj może ceny:
    - pompy wody
    - wahacza przedniego i tylnego
    - kompletu silentbloków na przód i tył
    - końcówek drążków kierowniczych
    - elementów typu reflektor przedni, reflektor tylni, zderzak

    Jurand.



    Użyszkodnik plitkin klikający z adresu plitkin_nosp@interia.pl
    w wiadomości news:b2bqm2$2r1$1@foka.acn.pl popełnił/a słowa te

    : Napalilem sie na taki samochodzik, lecz nigdy nie mialem przyjemnosci
    : jezdzic Mistubishi, wiec nie bardzo wiem co i jak...

    Jeżeli mam być szczery, to akurat z Mitsubishi najgorszy wybór, jaki mogłeś
    trafić :(. Carisma jest robiona w Holandii w tej samej fabryce i na tej
    samej płycie podłogowej co Volvo S/V 40. Co mogę napisac... Wszytko, co się
    da -robione w Europie. Amortyzatory KYB zastąpiono Monroe. Sprzęgło -
    Sachs..  itp. ..
    Z japońskich rzeczy ostał się jeno znaczek i silnik. 1.6 16V to nie będzie
    demon mocy w Carismie - tego możesz być pewien. A co do reszty - nie ma
    reguły. Trzeba to zobaczyć i posłuchać.... :(



    Użyszkodnik carlosky klikający z adresu carlosky@(spam)plusnet.pl
    w wiadomości :: Użyszkodnik plitkin klikający z adresu plitkin_nosp@interia.pl
    :: w wiadomości news:b2bqm2$2r1$1@foka.acn.pl popełnił/a słowa te
    ::
    ::: Napalilem sie na taki samochodzik, lecz nigdy nie mialem
    ::: przyjemnosci jezdzic Mistubishi, wiec nie bardzo wiem co i jak...
    :
    : wspolas mial 1.8 GDI automat '99
    : zawieszenie lipa okropna....strasznie twarde i czesto cos skwierczalo

    Wiesz... do mojego mechanika do warsztatu przyjechała Carisma II na wymianę
    amorków. Śliczne auto. Zielnony metalic. Przejechane 8 kkm. Przednie amory
    nie istniały - tylne też miały już dość. Tomek* wymienił je na KYB. Facet
    nie miał ochoty użerać się z gwarancją, bo wsadziliby mu Monroe, zresztą z
    tego co wiem, to z serwisu właśnie wysłali go do Tomka ;-). Tomek wymienił -
    facet po 5 minutach wrócił z pytaniem, czy on już teraz tak na zawsze będzie
    miał cicho w aucie :-).

    *Tomek - mój mechanik od Mitstu - zresztą sporo osób z grupy wylądowało u
    niego :). Spędził 17 lat w ASO na Spornej od czasów, gdy powstawało i gdy
    japońce kładli na to kasę i wysyłali naród na szkolenia :). Był tam
    najlepszy. Później miał w plecach sezon albo dwa - już nie pamiętam - w RSMP
    w zespole Roberta Herby. I poszedł na swoje ;). Mało kto wie tyle o Miśkach,
    co on ;-). No dobra - ale starczy tej reklamy ;-)
    Generalnie jest tak, że Carismy jednak nie polecamy - dla dobra portfela i
    kieszeni ;).




    Właściwie co to ma do rzeczyn (producent i jego ceny) ?? Porownując koszty
    utrzymania auta (awaryjność, ceny częsci, robociznę) musimy założyć, że
    Kayaba to Kayaba. A niech producent i importer ustalaja sobie polityki i
    strategie wedle uznania, nie zmienia to faktu, że te amortyzatory
    (montowane
    oryginalnie), tak jak i klocki, tarcze, sprzegla ... są ogolnie dostępne w
    calkiem rozsadnych cenach. I chyba glownie to sie liczy.


    Nie spotkales sie z tym ze samo logo producenta nie
    gwarantuje pewnosci? Ze powolam sie na przyklad
    Carismy (EU) i Galanta? Pod obydwoma podpisuje sie
    ta sama firma...

    Jacek.



    Witam, bede chcial sprzedac auto j/w.
    Kupiony w polsce - czerwiec 1997 zarejestrowany.
    107000 km. - pasek roz. wymieniony przed 99000km. pojemnosc 1.6 16V, 100 KM.
    Dwa lata gwarancji na zawieszenie (bez dwoch miesiecy) - amorki Kayaba,
    sprezyny Eibach'a
    Przyciemnione szyby - atest.
    Wykonczenie drewniane, Klima, ABS, niebieskie zaciski przod i bebny tyl,
    spojlery: tyl i progowe,
    fele alu 15" z oponami 195/60/15, 14" 185/65/14 za zime stalowe, przedni
    plastikowy grill podmienilem na aluminiowa siatke tuningowa, to pod
    rejestracja tez zalatalem siatka (byla dziura),
    Srebrny metalic, lewy blotkik nowy :) Parkingowa sprawa. Nie lubie szpachli
    wiec kazalem wstawic nowy.
    Jesli ktos sie zna to bedzie wiedzial, ze auto nie bylo bite.

    Jak sadzicie ? Ile za takie autko mozna sobie krzyknac ?

    Pozdrawiam.
    Darecki - gg 74728




    "Piotr" <piot@poczta.onet.plwrote in message



    Witam wszystkich

    Wiem, że temat był przerabiany wielokr
    otnie.
    Chcę je założyć do swojego samochodu F
    ord Escort `91 120kkm
    Nie wiem czy warto akurat KAYABA, może
    jakieś inne?
    Jakie są Wasze opinie o  tych amortyza
    torach?


    Powiem tak:
    W wiekszosci japonczykow produkowanych w Japonii montowane sa wlasnie KYB.
    W moim Misku tez one byly. Przod wymienilem po okolo 100 kkm. Byla to
    pierwsza wymiana amorkow w tym aucie. Zalozylem oczywiscie KYB :)  - na
    nastepne 80- 100 kkm mysle bede mial spoqj ;)

    Dla porownania - w tym samym czasie gdy ja zmienialem podjechal facet
    Carisma II. Jak wiadomo, auto "wybitnie" japonskie - wiec z japonskich
    rzeczy ma praktycznie tylko silnik ;). Autko mialo 14 kkm przebiegu - mialo
    okolo pol roku. Amortyzatory nie istnialy praktycznie. Ale jak Tomek
    (mechanik) zdjal je to sie okazalo dlaczego. Bo poniewaz autko jest skladane
    w Holandii to nawet juz amorkow japonskich nie klada tylko wpasowali
    grzecznie Monroe i sie nie bawili. Po zalozeniu KYB facet pojechal - za
    chwile wrocil i pyta, czy to jest normalne, ze on bedzie mial juz tak cichow
    aucie ;P

    Ja za swoje olejowo - gazowe placilem 245 zl/ szt. Nie wiem ile kosztuja do
    escorta, ale ta cena, ktora podales jest bardzo realna.




    | |

    | Witam,
    | gdzie w DC i okolicach kupie najtaniej amortyzatory kayaby, chodzi mi o
    | gazowo-olejowe do carismy, lub moze ktos ma jakies inne propozycje co
    | zalozyc do tego samochodu.

    | Japan Cars

    | albo tu www.moto.sklep.pl

    Dzieki za info, ale znam te sklepy. Chodzi o to, ze ostatnio kayaby
    sporo zdrozaly i szukam sklepow z zapasami po starych cenach.


    obawiam sie ze nie znajdziesz. afaik JC jest glownym dystrybutorem KYB i oni
    dyktuja ceny. Poza tym nikt nie trzyma amorkow na zapas, brane sa od
    dystrybutora na biezaco.

    sq




    Od lat walczę z serwisem,importerem i wszystkimi innymi, którzy z Carisma
    1.8 GDI maja cokolwiek wspólnego. Problemy ogólnie dotyczą - wszystkiego.
    Najważniejsze to spalanie około 9 l/100km, stuki, zero dynamiki poniżej
    2500
    obr/min i niewyobrażalna usterkowość.

    Czy ktoś zechce podzielić się swoimi doświadczeniami ?


    Spalanie 9 l/100 nie wydaje mi sie nadmierne, jak na pojemnosc i moc - moja
    pali 10 z automatem. Pamietaj, ze w silnikach z bezposrednim wtryskiem
    benzyny spalanie jest bardzo uzaleznione od stylu jazdy (ciezkosci nogi).

    Stuki i ogolnie glosnosc zawieszenia sa wynikiem zbyt twardego zawieszenia i
    jest to moim zdaniem jedyna istotna wada tego samochodu. Powoli przymierzam
    sie do wymiany wszystkich oryginalnych amortyzatorow na KAYABA (Kiedys
    Janusz M. Kaminski pisal o gosciu ktory w prawie nowym aucie wymienil i byl
    zaszokowany poprawa, rozmawialem tez z mechanikiem Janusza i tez to
    potwiedza).

    Co do dynamiki ponizej 2500 obr/min. to sie nie wypowiadam, bo z automatem
    wciskam pedal w podloge, redukcja  o 1 lub 2 biegi i mam juz kilka tys.
    obr/min, a wtedy to kreci juz bardzo ladnie i 6,5 tys. jest po chwili. Ten
    silnik wyraznie lubi wysokie obroty.

    Co do awaryjnosci to pierwszy model rzeczywiscie nie mial najlepszych
    recenzji, dlatego juz po 3 latach zdecydowano sie na daleko posunieta
    modernizacje (mam nadzieje, ze z dobrym skutkiem:)) ). Moj mechanik (nie w
    ASO) twiedzi, ze silnik jest bardzo malo awaryjny.
    Swoim autem jezdze od 11 miesiecy i przejechalem 15 kkm, poprzedni
    wlasciciel 4 kkm. Jedyna rzecza jaka mi sie zepsula - a wlasciwie nie mnie
    bo jak kupilem to juz tak mial - jest czujnik elektrycznych szyb
    zapobiegajacy przycieciu reki lub innych czesci ciala:)). Prawdopodobnie
    wystarczy to cos wyregulowac.

    Chetnie poczytam o Twoich doswiadczeniach.

    Pozdrawiam
    Darek



    | Czesc,
    |
    | Napiszcie co sadzicie o tych dwu samochodach.

    Niestety, jedno i drugie auto ma tyle wspolnego z japonczykiem, co...
    O Avensisie to zapewne wiecej Ci Borsuk moze powiedziec - on jezdzi
    Sreberkiem - ale 2.0.

    Co zas sie tyczy Carismy. Jest to fajne autko pod jednym zas tylko drobnym
    warunkiem - ze jak je kupisz to je "dopiescisz". Niesteyt, jedyna czescia
    stricte japonska w tym aucie jest silnik. Calosc skladana w zakladach w
    Holandii. Efekt - nawet amortyzatory w tym aucie to nie KYB jak np w
    Galantach a Monroe.
    Gdy swoje przednie zmienialem po raz pierwszy po okolo 100 kkm - podjechal
    facet Carisma 2 z przebiegiem okolo 17kkm - amortyzatory nie istnialy w tym
    aucie. Po zalozeniu KYB facet zapytal, czy on to teraz bedzie mial juz tak
    zawsze cicho w tym aucie ;-). Oczywiscie nie pojechal z tym do ASO - bo tam
    by mu zalozyli Monroe...
    Takich smaczkow jest troche wiecej - sporo zalezy od modelu. Faktem jest, ze
    (byc moze z uwagi na fakt, ze Carism jest stosunkowo najwiecej w PL wsrod
    aut spod znaku 3 diamentow) auta te utrzymuja serwisy Mitsubishi w PL.
    Natomiast silniczek 1.8 GDI jest jak najbardziej OK.
    Co Ci moge doradzic - pojedz na jazde probna i jednym i drugim. Porownaj je
    sobie. Bedziesz wiedzial wtedy co i jak.
    Stylistycznie mi sie Carisma bardziej podoba- ale to de gustibus....
    | Biore je pod uwage po ostatecznej eliminacji pozostalych ofert.
    |
    | Prosze takze o rady na temat leasingu:
    | 1. Jakie firmy leasingowe polecacie / nie polecacie ?

    Zdecydowanie nie polecam Orix'a. Ale to dlugo by pisac...

    | 2. Czy leasing jest lepszy od kredytu ?

    A to zalezy od prowadzonej przez Ciebie dzialalnosci gospodarczej. Natomiast
    przy leasingu od tego roku auto musi miec fabryczna homologacje na
    ciezarowke - sprawdz czy carisma i avensis (nie kombi) takie maja

    | 3. Jesli leasing to w PLN czy w EUR ?

    A to tez zalezy - poki co bardziej oplaca sie w Euro - ale kto wie, jak
    bedzie powiedzmy za rok....

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  •