odchudzicsie
"Andrzej Poninski" <andr@eurokoncept.comwrote in message
Użytkownik Pawel <p@kki.net.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9p82dr$mv@news.tpi.pl...
| Zastanawiam sie nad zakupem malego autka 4x4 do jazdy w lekkim terenie i
po
| miescie. Jaki brac pod uwage? Chcialbym by był w miare ekonomiczny. Na
razie
| biore pod uwage Suzuki Vitara lub Samuraj. A moze Isuzu Trooper ?
Poczekaj :) Zastanawiasz sie na roznicami samurai`a i trooper`a? Przeciez
to
dwa zupelnie inne auta :) To tak, jakbys chcial kupic samochod
malolitrazowy
do jazdy miejskiej i myslal np o kappie ;-)
Pytanie zasadnicze to czy 20000 to cena kupna samochodu czy calkowity koszt
zakupu sprawnego samochodu. Mozna oczywiscie kupic duze auto za 20kPLN ale w
99% okaze sie ze poprzedni wlasciciel oszczedzil na kilku "drobiazgach" bo
auto i tak mialo byc spradane a moze wlasnie dlatego zostalo sprzedane.
Nawet jesli kupi sie rzekomy "stan idealny" to i tak trzeba wymienic z
zasady wszystkie plyny eksploatacyjne (zwlaszcza przed zima), opony,
amortyzatory, tlumik, klocki itp.
A tak na powazniej to zalezy od tego, czu bedziesz tez jezdzil w dluzsze
trasy. Jesli nie, to polecam samurai`a.
Ja tez mam samuraia i go polecam niezaleznie od dlugosci trasy. W tym roku
pojechalismy do Wloch i bez problemu i zmeczenia przejechalismy 2000 mil
(mam wersje amerykanska ;-)
Jezdze samurai`em od kilku lat i
uwazam, ze jest to bardzo dobry samochod. W terenie sprawuje sie swietnie,
bo jest bardzo lekki. Przypominam sukcesy jeso poprzednika: SJ w roznych
rajdach. W samochodzie raczej nic sie nie psuje. Jedyna rzecza jaka
robilem
podczas przejechania okolo 85 tys. km to docisk sprzegla i tlumik. Tlumik
to
normalne w tego typu autach.
ano wlasnie - w tego typu autach normalne jest nieco szybsze zuzywanie sie
elementow narazonych na terenowa eksploatacje: hamulce, amortyzatory,
sprzeglo. Warto wtedy pozakladac mocniejsze zamienniki - ja mam np
amortyzatory Kayaby od Jeepa Wranglera oraz amortyzator skretu ProCompa.
Jakbys mial kupowac samurai`a, to bedzie dobrze jak bedziesz mial
egzemplarz
robiony na rynek niemiecki, mozna wylaczac naped 4X4 w czasie jazdy.
chyba chodzi o sprzegielka w przednich piastach?
A co do
jazdy po trasie: samochod nie ma praktycznie ludzkiego zawieszenia: ma
resory piorowe i niezle to trzesie na trasie ;-)
w Polsce nie ma trasy sa za to tereny zabudowane i tam rzeczywiscie trzesie
:-( Na autostradach wcale nie trzeslo i wcale nie bylismy najwolniejsi :-)
| Jak jest z
| awaryjnosci tych samochodów (w tej cenie to roczniki około 90-91 :(. Co
z
| czesciami
Samurai ma ta mila ceche ze jak sie cos naprawi/wymieni to jest naprawione i
mozna o tym zapomniec. Nie jest to takie oczywiste w przypadku np samochodow
radzieckich badz angielskich.
Mihaj
UAZ-Range Rover-Samurai