Indeks odchudzicsiekawiarnia quot quotkawiarnie-poznań Stary RynekKawiarenka internetowa jaki serwerKawiarenka internetowa Dw CentralnyKawiarnia Sportowa na Globusie LublinKawiarnia Nowy ŚwiatKawiarnia Kryształowa Katowicekawiarnia Bajka w WarszawieKawiarenki internetowe w Warszawiekawiarnia internetowa Warszawa
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • 10101987.pev.pl
  •  

    odchudzicsie


    Dzięki za info, jednak są tam różne kwoty w zależności od marki od 50 tys
    wzwyż.
    BTW te 50.000 to chyba tylko sama licencja bez kosztów przystosowania i
    sprzętu.


    ROTFL ! Sprzęt do restauracji za 50 tys ? Kupisz może kuchnię, zmywarkę i ze
    dwie lodówki.. A gdzie stoły, sprzęt drobny etc A wystrój lokalu ? Z
    doświadczenia uruchamiania własnej małej cukierni + kawiarni 150 -250 tys to
    minimum żeby spełnić wymogi Sanepidu i żeby lokal wyglądał jako tako bez
    ekstrawagancji.
    M.




    | Dzięki za info, jednak są tam różne kwoty w zależności od marki od 50
    tys
    | wzwyż.
    | BTW te 50.000 to chyba tylko sama licencja bez kosztów przystosowania i
    | sprzętu.
    ROTFL ! Sprzęt do restauracji za 50 tys ? Kupisz może kuchnię, zmywarkę i
    ze
    dwie lodówki.. A gdzie stoły, sprzęt drobny etc A wystrój lokalu ? Z
    doświadczenia uruchamiania własnej małej cukierni + kawiarni 150 -250 tys
    to
    minimum żeby spełnić wymogi Sanepidu i żeby lokal wyglądał jako tako bez
    ekstrawagancji.
    M.


    zanim zaczniesz ROTFLować czytaj dokładnie - chodzi nie o koszt sprzętu ale
    o koszt przystąpienia do sieci franchisingowej



    Dom jako lokal usługowy- problem dozw. powierzchni
    Zamierzam wybudować dom – budynek mieszkalny wolnostojący, w którym
    chciałbym uruchomić działalność usługową tzw. nieuciążliwą na
    100% powierzchni domu
    np. salon fryzjerski, kawiarnia, szkoła
    języków obcych.

    Problem w tym, że według miejscowego planu zagospodarowania
    przestrzennego na cele usługowe można wykorzystać tylko 40%
    całkowitej powierzchni użytkowej budynku.

    Podobno da się ten problem ominąć w ten sposób, że dom wynajmuje się
    firmie (może być własna), a wtedy już nie ma potrzeby dokonywania
    zmiany sposobu użytkowania lokalu aby rozpocząć działalność
    usługową ( i nie ma potrzeby zapewniania odpowiedniej ilości miejsc
    parkingowych). Oczywiście budynek musi być tak dostosowany aby
    spełniał wymogi danej działalności usługowej tj. np. Sanepidu, BHP
    itd.

    Proszę o opinię czy takie rozwiązanie jest możliwe.



    Kawiarnia-herbaciarnia, jak to ugryźć?
    Witam,
    razem z przyjaciółką – potencjalną wspólniczką – myślimy o otwarciu kawiarni.
    Miałby to byc lokal o dość specyficznym charakterze – 5 – 7 stolików, domowa
    atmosfera, z domowym ciastem, olbrzymia różnorodnością kaw i herbat, dla
    niepalących.
    Mieszkamy w miejscowości w północno- wschodniej Polsce, ok. 60-70 tys.
    mieszkańców.
    Upatrzyłyśmy lokal w centrum miasta – 40 m2 + zaplecze socjalne (dość spore,
    miejsca na kuchnie i dwie toalety wystarczy) , w pobliżu kilka szkół
    średnich, prywatne wyższe uczelnie, banki, urzędy.
    Niestety, dotychczasowe wykorzystanie lokalu sprawia, że czeka nas dość
    gruntowna modernizacja. Jesteśmy po pierwszej „rozpoznawczej” wizycie w
    sanepidzie. Panie dość enigmatycznie przedstawiły wymogi sanitarne stawiane
    takim obiektom, byc może dlatego, że lokalu o podobnym profilu w okolicy nie
    ma (w odróznieniu od pubów, restauracji, pizzerni, gospod, fast-foodów).
    Na razie jesteśmy zupełnie „w proszku” - nie podpisałysmy umowy najmu lokalu,
    bo stoimy przed poważną decyzje CZY zaczynać i w ogóle OD CZEGO zacząć.

    Wystrój sali, meble, ogrzewanie,wyposażenie kuchni, oświetlenie, łazienki,
    dostawcy, aprowizacja, menu, wizyty w urzędach... lista z dnia na dzień
    wydłuża się i dlatego byłabym bardzo wdzięczna za każda informacje i sugestię
    osób, które z podobnym tematem kiedyś się zmagały. Pozdrawiam. Ol@ :)



    Witaj Beato,
    ja tez uwazam, ze czynsz jest za duzy (szczegolnie biorac pod uwage tych piec
    stolikow). Pracuje w ksiegarni polaczonej z kawiarnia w Krakowie i musze
    przyznac, ze sama kawiarnia ledwie zarabia na siebie (a istnieje od czterech lat
    i naprawde mamy sporo klientow). Z ksiegarnia jest duzo lepiej. Nie mamy
    alkoholu i nie mozna palic. Moze to problem, ale ci, ktorzy do nas przychodza
    mowia o tym raczej jako o plusie. Na Twoim miejscu jednak bym tak latwo nie
    rezygnowal i poczekal troche na lokal w ciekawszej cenie. Domyslam sie, ze
    szukanie lokalu, ktory spelniac bedzie wymagania sanepidu, to trudna sprawa, ale
    moze udaloby sie dostosowac po prostu jakies mieszkanie na potrzeby kawiarni.
    Jestem ciekaw czy ten lokal, ktory znalazlas spelnia wszystkie wymogi. Jesli
    nie, to osobiscie sugerowalbym znalezienie jakiegos niewielkiego mieszkania i
    lekkie jego przebudowanie. Jeszcze jedno pytanie? Na jakich klientow liczysz?
    Powodzenia.
    Karol

    PS jeden z wczesniejszych gosci forum pisal cos o sporzadzeniu business planu.
    Uwazam, ze to dobry pomysl. Moglabys wtedy podrzucic szkic forumowiczom.
    Osobiscie, jesli chcesz, moge sprobowac w skrocie napisac jak wyglada kwestia
    "mojej" kawiarni od strony finansowej. Sytuacja jest pewnie skrajnie rozna, ale
    moze da Ci jakies rozeznanie.



    Mała Gastronomia, kawiarnia-gdzie po towar?
    Witam
    Mam pytanie do osób posiadajacych kawiarnie, zakładowy bufet , kiosk
    spozywczo przemysłowy itp.
    Gdzie zaopatrujecie się w artykuły spozywcze, napoje no i w kawe.Czy sa to
    jakies hurtownie, czy moze supermarkety, np Makro, Selgros?
    Czym oferty hurtowni roznia sie od ofert marketow, jakie sa wymogi zeby
    otrzymac korzystne upusty?
    Mam tez pytanie gdzie znajde firme, ktora zaopatrzy mnie w naprawde dobra
    kawe?I czy mozecie polecic jakis dobry ekspress -mały ale taki, ktory nie
    rozleci sie czestym uzywaniu?
    Chetnie nawiaze kontakt z osoba z tej branzy w celu podpytania o kruczki
    prawne, podatkowe, sanepid.Jesli bylby ktos chetny poprosze o kontakt na
    maila golisek@epf.pl
    Ania



    Pan z Alberta ma herbaty z sieci Five O'clock. Znam je, mam pewną opinię ale nie
    wypada mi krytykować z racji potencjalnej konkurencji.
    Wyprzedaje je, bo pozbywa się sklepu. W takim wypadku byłby to jedyny sklep z
    dobrą herbatą w Chełmie. Wiem, że nie jest to produkt masowy, dla wszystkich ale
    w końcu muszą być w Chełmie ludzie, którzy chcą pić dobrą herbatę, a nie Sagę
    czy Posti...., która koło herbaty nie stała.
    Dwa stoliki do ewentualnej degustacji też wchodzę w grę, zastanawiam się tylko
    nad wymogami Sanepidu, Pip-u i Pih-u. Zaraz się z tego zrobi kawiarnia i będzie
    potrzebna toaleta dla klientów, kuchnia...
    Nie o to chodzi.



    Plastik do naleśników z Saskiej Kępy
    Zgadzam się, że faktycznie plastikowe talerze(bo już nie papierowe)
    nie są najlepszym rozwiązaniem. Sztućce udające metal są za to
    fajne. Szkoda, że nie prawdziwe, ale widać przynajmniej, że RdP
    stara się zrobić cokolwiek, żeby wynagrodzić nam obecny stan rzeczy.
    Gdy zapytacie pracujące tam dziewczyny o naczynia jednorazowe widać,
    że są dosyć zakłopotane, więc i im nie jest to na rękę. Naleśniki są
    super, nie zawsze, ale takie wpadki zdarzają się nawet w najlepszych
    restauracjach, więc w małym bistro wcale mnie to nie dziwi. A jeśli
    chodzi o problemy z sanepidem, to ten kto kiedyś miał do czynienia z
    tą instytucją wie, że bardzo ciężko przeskoczyć ich dziwne czasem
    wymogi. trzymam kciuki za moją ulubioną kawiarnię.



    Wymogi sanepidu
    może ktoś się orientuje jaki będzie koszt dostosowania lokalu 60m2 do wymogów
    sanepidu a chodzi o kawiarnie bez zaplecza kuchennego ?



    Jak założyć kawiarnię?
    Rozumiem, rzecz jasna, że trzeba mieć swoją działalność gospodarczą, miejsce
    i inne detale ;), ale co dalej? Sanepid, wymogi unijne?

    Z góry dziękuję, K.




    "gobo" <gobo@kki.net.plwrote in message



    Witam
    Zamierzam w miescie okolo 40tys. ludzi otworzyc kawiarnie.


    Tez tak zrobilismy i po 3 miesiacach w miarte dobrego ruchu zaczela sie
    martwota :( Jedyna kawiarnia w miescie (35tys mieszkancow)
    Bez alkoholu, ciasta francuskie wylacznie wlasnej produkcji


    sprzedawac w lokalu zadnego alkoholu.


    warto miec jakis koniak, dobre wino oczywiscie wyzszej klasy, aby odgonic
    "czerowne nosy"


    wyskoczyc przed praca, w jej trakcie lub po ( dlugie godziny otwarcia)


    popatrz czy na ulicach Twojego miasta faktycznie ktos sie pokazuje po
    zmierzchu  - u nas czesto od 20-21.00 nie ma ani jednego klienta :(


    na dobra kawe czy herbate ( chce sprzedawac kilka jej gatunkow) , albo
    zjesc w spokoju i przyjemnej atmosferze ciastko.
    Myslalem o okolo 10 stolikach.


    IMO na poczatek to za duzo - my mamy 5 stolikow i tylko kilka razy goscie
    nie mieli gdzie usiasc :( Ale nasze 5 stolikow wzielo sie z powierzchni
    lokalu 45m2


    Powiedzcie mi, jakie oprocz czynszu
    czekaja mnie koszta.


    - pierwsze sanepid - jesli bedziesz adoptowal lokal przed rozpoczeciem
    dzialan idz do sanepidu, niech ktos sie pofatyguje i oceni czy masz szanse
    na realizacje kawiarni w takim miejscu (jest bardzo duzo przeciw - np
    wejscie od zaplecza, oddzielna pelna lazienka dla personelu, oddzielna pelna
    dla klientow)
    - pomieszczenie magazynowe
    - przebieralnia z szafkami na odziez robocza (smieszne, ale to tez sa
    koszta - szafka dla 4 osob kosztuje ok 700pln)
    - zmywalnia naczyn wielokrotnego uzytku (filizanki, talerzyki, sztuce) =
    oddzielne pomieszczenie + zmywarka z funkcja wypazania (najtansza 4000pln),
    szafka na naczynia, ociekacz, szfka przelotowa do podawania naczyn ze
    zmywalni do sali
    - ekspres do kawy (ja mam uzyczony w zamian za zakup kawy) jesli nie to
    zakup od 5000 w gore nie warto bawic sie w ekspres z "kolba" przy sporym
    ruchu na kawe czeka sie wiecznosc :(
    - czajnik elektryczny (150 pln)
    - lada chlodnicza do ciastek  (mamy 2 po 5800pln)
    - kasa fiskalna (1300pln i wiecej)
    - stolik pod kase (komponent z ladami chlodniczymi) - 2000pln
    - lodowka na zimne napoje (wydostalem od Coca-Cola za dystrybucje ich
    wyrobow) - uzyczenie bezplatne
    - meble za obsluga - 3000pln
    - stoliki robione na zamowienie - 1500pln
    - krzesla Venus czarne (20szt) - 1700 pln
    - dekoracja wnetrza - 1500pln
    - remont lokalu - 17000 pln (materialy + robocizna)
    - zabezpiecznie lokalu
    - ubezpieczenie
    - prad (700pln/m-c)
    - woda (100pln/mc)
    - ogrzewanie  - ???
    - rata dla dresiarstwa :( rozpoznaj temat jak to ma sie u Ciebie .....


     Czy trudno utrzymac sie z takiego lokalu?


    zalezy od asortymentu, konkurencji, zamoznosci mieszkancow, pogody, dni w
    ktorych przypada wyplata etc...


    powinno byc w ofercie, jakie powinny byc ceny?


    Klienci zawsze chca najnizsze :( Ceny powinny byc oczywiscie takie, zeby po
    oplaceniu wszystkiego (ZUS, VAT, prad, c.o., woda, wyplaty dla pracownikow,
    oplaty za towar) cos jeszcze Ci zostalo w kieszeni.

    Zycze powodzenia

    Jesli chcesz pisz na priv Podziele sie doswiadczeniami.

    p.s. Nasza cukiernia poszukuje stalych odbiorcow w woj mazowieckim
    (Warszawa, Plonsk, Ciechanow, Plock) Firma ma nowoczesny park maszynowy,
    proces produkcyjny uwzglednia wszystkie wymogi sanepidu. Skalowalne moce
    produkcyje. Produkujemy WYLACZNIE z naturalnych skladnikow - nie stosujemy
    ulepszaczy i calej tzw "chemicznej" otoczki. Zainteresowanych zapraszam na
    priv.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  •