odchudzicsie
XT 660 to tzw ciężkie enduro, nie za bardzo do jazdy w terenie.
Sądzę że lepszym pomysłem mógł być Suzuki DR 400 - jest o 40 kg
lżejszy.
A jest dostępny motocykl wielopaliwowy właśnie dla wojska -
Kawasaki KLE 500 mopdyfikowany w USA używany przez kilka
zaprzyjaźnionych armii...
Pzdr
Użytkownik "Maciej Orzeszko" <Maciej.Orzes@geofizyka.torun.plnapisał w
wiadomości
Witam!
Użytkownik bendin <ben@friko4.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych
napisał:9eh4gh$83@news.tpi.pl...
[cut] gdzie sie zgadzamy.
| Poniewaz jednak Zero bylo konstrukcja drewniana
????Slucham? Proponuje przejrzec jakiekolwiek opracowania dotyczace
"Zero", np. jeden z zeszytow TBiU sprzed kilku lat.
| i pozbawiona opancerzenia
naprawde musze sprawdzic ... dalbym sobie costam uciac, a le nie powiem co,
bo moze bedzie trzeba ucinac:)))))
Niezupelnie - posiadal plyte pancerna za glowa i krakiem pilota. Ale to
rzeczywiscie bylo o wiele za malo. Do tego brak samouszczelniajacych sie
zbiornikow paliwa i b.delikatna konstrukcja.
to
| wystarczyl czesto jeden celny pocisk by zamienic samolot w kole ognia.
| Oczywiscie razem z pilotujacym go samurajem.
| W praktyce Zero ustepowalo Alianckim samolotom projektowantm w tym samym
| czasie takim jak Supermarine Spitfire
Prawie nie uzywany na tym Teatrze Wojny
Wlasnie. Anglicy twierdza, ze w Singapurze mieli Buffalo, a Amerykanie ze
byly tam jednak Sidy. Wiesz moze cos wiecej?
| Lockheed P-38 Lighting
Pod warunkiem, ze jego pilot umial wykorzystac zalety swojej maszyny. I
narzucic przeciwnikowi walke na sprzyjajacych sobie warunkach. Jesli - jak
to bylo w poczatkowej fazie ich dzialan na Pacyfiku - to juz bylo z nim
gorzej.
| czy Grumman
| F4F Hellcat
Chodzi o F4F Wildcat, czy F6F Hellcat?
WILDCAT (zaraz zaczne klac), sorki
Drugi rzeczywiscie bil A6M na
glowe, ale mial silnik o mocy ponad 2000KM i zaprojektowano go w 1942, do
sluzby wszedl pod koniec 1943. Pierwszy zaprojektowany w tym samym czasie
co
"Zero" niewiele mu ustepowal, byl mniej zwrotny, mial 3-krotnie mniejsza
predkosc wznoszenia i byl wolniejszy o co najmniej 30 km/h na wszystkich
wysokosciach. Mial za to mocniejsza konstrukcje, lepsze uzbrojenie i
opancerzenie. Minelo sporo czasu, za nim piloci z US Navy nauczyli sie
walczyc z przeciwnikiem, do tego czasu pogorszyla sie jakosc japonskich
pilotow.
Z innych alianckich mysliwcow uzywanych na poczatku dzialan wojennych :
F2A Buffalo w roznych wersjach (uzywany przez Amerykanow, Australijczykow,
Holendrow i Nowozelandczykow) byl przestarzaly i dosc nieudany (ustepowal
Wildcatowi, jeszcze gorsze wznoszenie + slabe uzbrojenie, mala
wytrzymalosc
konstrukcji, niska predkosc i slaba zwrotnosc), Curtiss P-36 w roznych
wersjach rowniez (uzywany przez Amerykanow i Holendrow, a takze Chinczykow
i
Hindusow w mocno zubozonych wersjach ze stalym podwoziem; niska predkosc,
dobra zwrotnosc, ale male wznoszenie i kiepskie uzbrojenie), Hurricane
uzyty
marginalnie przez Brytyjczykow (Singapur, Indonezja, Cejlon) nie odegral
wiekszej roli i raczej walczyl z mysliwcami Armii, w dodatku byly to
egzemplarze w wersji tropikalnej (filtr) i wycofane z Afryki (mocno
zuzyte).
Mozna wiec powiedziec, ze w pierwszej fazie walk "Zero" byl zdecydowanie
jednym z najnowoczesniejszych mysliwcow w regionie. Pozniej to juz inna
sprawa.
| Nakajima Kate
| Bombowiec torpedowy marynarki Nakijama B5N Kate byl samolotem
wyrozniajacym
| sie w sowjej klasie zasiegiem. I to jest jego jedyna zaleta. Zasieg
zostal
| wydluzony przez zastosowanie konstrukcji calkowicie drewnianej
...metalowej!!!!
to samo co z zerem - ide sprawdzic.
| i bodajze Ki-48 (nie jestem pewien, mam w domu Mlodego
| Modelarza z tym samolotem).
| Tak, Hayate to byl piekny samolot.
Mowimy o Ki-84 Hayate czy bombowcu Mitsubishi Ki-48 (taki dwusilnikowy
"Karas")?
Zrozumialem ze mowimy o _dobrych_ samolotach:)
Jedynym samolotem tak naprawde przystosowanym do walki z samolotami
alianckimi byl Kawasaki Ki-61 Hien ("Tony") i jego wersje rozwojowe.
:) Znow zapytam - a Shinden?
Bendin