odchudzicsie
Astra 1D na 31,0°E
http://w3.satkurier.pl/pliki/58.jpg Satelita Astra 1D opuścił kilkanaście dni temu dotychczasową pozycję satelitarną 23,5°E. Jego miejsce zajęła tam Astra 1E. Astra 1D rozpoczęła wędrówkę w kierunku wschodnim i dotarła już na nową pozycję, gdzie rozpoczęto jej testy.
Satelita Astra 1D trafił na pozycję 31,0°E. Pojemności będzie tu wynajmować turecki operator TĂźrksat - już rozpoczęto emisję dwóch kanałów promocyjnych.
Parametry techniczne:
Astra 1D (31,0°E)
11.464H SR=3333 FEC=3/4
11.494H SR=3333 FEC=3/4
PID V=4194
PID A=4195
PID PCR=4194
Kodowanie: brak
Sygnał na terenie Polski jest dość słaby, jak na tego satelitę - wyraźnie gorszy od tego z czasów stacjonowania na 19,2°E i później na 23,5°E.
Satelita Astra 1D trafił na orbitę 1 listopada 1994 roku. Jego żywotność jest określana na 13 lat, więc teoretycznie 1 listopada 2007 powinien zakończyć pracę, jednak z uwagi na fakt, że jest on nadal technicznie sprawny - zameldował się na 31,0°E i zapewne jeszcze przez jakiś czas będzie tu służyć.
Zaledwie 0,5° na wschód stacjonuje inny satelita należący do SES Astra - Optus A3. Obecnie inklinuje on na orbicie aż o ponad 9°. Właściwie przekaz z niego utrzymywano tylko, aby zabezpieczyć prawa do tej pozycji satelitarnej. Możliwe, że wraz z przybyciem Astry 1D zakończy on ostatecznie swoją pracę, ponieważ i tak nie nadaje się on do prowadzenia regularnych emisji.
info:http://www.satkurier.pl/?satelity/&kat=47&id=38693
mam rozumieć że osł.kat. to właśnie ten sterownik??? teraz mam dylemat bo wy piszecie że ma on znaczny wpływ na silnik, a on twierdzi inaczej. a jest on znany z pozytywnej strony w moich stronach.
Sporo zależy od regulacji instalacji. Jeżeli będzie dobrze zrobiona to w sumie regulacja składu może nie być konieczna (np. mieszanka będzie zawsze ciut za bogata) - ale nie ulega wątpliwości że pewne elementy (np. katalizator) mogą takiej pracy nie przetrzymać...
Ja jeżdżę od 2 lat z instalacją bez regulacji składu, co gorsza pod obciążeniem mieszanka jest zawsze uboga. Teoretycznie powinno to szybko doprowadzić do katastrofy. Tymczasem zrobiłem tak już z 50kkm i nadal jeżdżę :wink: Chętnie bym zajrzał do silnika i zobaczył jak wyglądają zawory... Ale generalnie problemów nie mam.
A co do świec - owszem, mogą mieć znaczny wpływ na pracę silnika na gazie, jak cały układ WN zresztą. Poza tym jeżeli układ WN szwankuje to wzrasta ryzyko "strzału" (sprawdzone osobiście :wink:). Tak więc wymiana świec i ew. kabli/kopułki/palca/cewki(?) na pewno nie zaszkodzą. Mogę zarekomendować świece NGK V-Line nr 6 (BPR5E) - mam takie i są OK.
A tak ogólnie - skąd pan od gazu wyciągnął wniosek że sonda lambda nie działa? Czy to tylko takie stwierdzenie które ma tłumaczyć brak komputera?
Samsung 19" LCD SM940FN - 1167 zl... wiem ze troche przekroczylem limit ale naprawde warto
Przekątna ekranu 19"
Wymiary plamki 0.294mm
Maks. rozdzielczość obrazu 1280x1024
Dopuszczalne rozdzielczości pracy 1280x1024 / 75Hz
Maksymalna częstotliwość odchylania poziomego 30 ~ 81 kHz
Maksymalna częstotliwość odchylania pionowego 56 ~ 75 Hz
Kąt widzenia pionowy 178 stopni
Kąt widzenia poziomy 178 stopni
Jasność 270 cd/m2
Współczynnik kontrastu 1000:1
Czas reakcji matrycy 8 ms
Wbudowane głośniki Nie
Kolor obudowy srebrny
Pobór mocy tryb normalny/czuwanie/wyłączony 40W / 1W / 1W
Rodzaj złącza wideo DVI-D, RGB analog
Możliwość powieszenia na ścianie Tak
Obrotowy ekran [pivot] Tak
Certyfikaty TCO '03
Wymiary (szer. x wys. x głeb.) 403.2x331.9x65.4
Waga [kg] 5.8
Ten tez jest fajny i jest wedle Twoich zyczen .. No i mieści sie w cenie ... LCD BENQ FP91GP
Technologia wykonania matrycy: PVA
Przekątna: 19"
Rozdzielczość natywna: 1280 x 1024 piksele
Kontrast: 1000:1
Jasność: 250cd/m2
Wielkość plamki: 0,294 mm
Czas reakcji matrycy: 8 ms g-g
Kąt widzenia w pionie: 178º
Kąt widzenia w poziomie: 178º
Analogowe złącze D-SUB: Tak
Cyfrowe złącze DVI: Tak
Obrotowy ekran: Nie
Możliwość montażu na ścianie: Nie
Możliwość regulacji w pionie: Nie
Możliwość regulacji nachylenia: Tak
Wbudowane głośniki: Nie
Wbudowany zasilacz: Tak
Inne: Brak
Wymiary (szer. x wys. x głeb.): 410 x 422 x 168 mm
Waga: 5.1 KG
Czym sie różni włącznik wentylatora do 2.0dti nr.kat.13 41 048 od 13 41 046 na oko wygląda identycznie, szkopuł jest w ,że ten drugi wogóle jest niedostępny no moze w serwisie ale długo trzeba czekać i słono zapłacić. Czy zamontowanie tego pierwszego dostepnego (nr.kat.13 41 048) bedzie miało jakiś wpływ na prace wentylatorów? i czy wogóle będzie pasował?
Użytkownik szumik224 edytował ten post 25 lipiec 2009 - 13:55
Procedura jest następująca: Ustawiasz napęd pompy wtryskowej na znakach wybitych na kołach zębatych. Następnie obracasz wałem korbowym (zgodnie z kierunkiem pracy silnika) tak, aby ustawić tłok pierwszego cylindra w GMP. Znak na kole zamachowym powinien się pokryć ze znakiem na bloku silnika. Następnie cofasz trochę koło zamachowe aby odnaleźć drugi znak oznaczający początek wtrysku paliwa. Później wręcasz kapilarę w króciec pompy wtryskowej (w miejsce przewodu wysokiego ciśnienia pierwszego cylindra), cofasz wał jeszcze bardziej (o około 1/4 obrotu). Pompa wtryskowa musi być dokładnie odpowietrzona. W kapilarze powinno być widoczne paliwo. Przestawiasz dźwignię ręczną sterowania pompą na maksymalną dawkę i obracasz wolno wałem korbowym, aż drgnie paliwo w kapilarze, co oznacza początek tłoczenia paliwa przez pompę. W tym momencie znak oznaczający początek wtrysku musi pokryć się ze znakiem na bloku silnika. Jeżeli tak nie jest (kąt wyprzedzenia wtrysku jest za mały lub za duży) należy przestawić pompę wtryskową na podłużnych otworach o niewielki kąt i całą procedurę powtórzyć.