odchudzicsie
przeciez nie kazdy sklada wniosek o paszport pelnoletni obywatel musi miec dowod osobisty, kierowca- prawo jazdy, operator dzwigu- zezwolenie na operowanie dzwigiem, kapitan statku- patent, klient banku- karte bankowa [by miec dostep do kasy przez bankomat].... itd itd, no a turysta na szlakach miedzynarodowych ma paszport. jeszcze jakies watpliwosci?
dla mnie to proste, choc mogloby byc jeszcze prostsze, zwolennikiem ani dowodow ani paszportow zdecydowanie nie jestem, ale nie do konca my o tym decydujemy. zauwaz ze niedawno prowadzenie motoru przez kierowce, ktory nie mial do tego uprawnien, skonczylo sie dlan tragicznie.
no... chyba ze Shady oczekuje od tej podrozy rowniez "ciekawych" nieoczekiwanych i niezapomnianych przygod :E
ma to swoj urok :)
Katetka na sygnale dostała mandat od Straży Miejskiej jadac na sygnale. Kierowcy jadącemu na sygnale cykneli fotkę ja jechał na trasie szybkiego ruchu w Będzinie (woj. śląskie) 114/70. Okazał kartę wyjazdową a pani w Straży Miejskiej spisała "wezwanie podejżanego o popełnienie wykroczenia" i powiedziała, że musi to sąd rozpatrzyć.Na rozaprawie kierowca powiedział "jechaliśmy po małe dziecko" i to wystarczyło
pani ze Straży Miejskiej mogła pouczyć, kierujacego zwłaszcza, że miał przy sobie karta wyjazdową. Skierowanie wniosku do Sądu Grodzkiego to mała nadgorliwość. Takie sytuacje psują wzajemne relację pomiędzy służbami.
Z doświadczenia wiem, że Straż Miejska bardzo rygorystycznie podchodzi do karania za wykroczenia. Przydałoby się odrobinę tolerancji.
[quote="raverick"][quote="stancel1234"]Katetka na sygnale dostała mandat od Straży Miejskiej jadac na sygnale. Kierowcy jadącemu na sygnale cykneli fotkę ja jechał na trasie szybkiego ruchu w Będzinie (woj. śląskie) 114/70. Okazał kartę wyjazdową a pani w Straży Miejskiej spisała "wezwanie podejżanego o popełnienie wykroczenia" i powiedziała, że musi to sąd rozpatrzyć.Na rozaprawie kierowca powiedział "jechaliśmy po małe dziecko" i to wystarczyło [/quote]
pani ze Straży Miejskiej mogła pouczyć, kierujacego zwłaszcza, że miał przy sobie karta wyjazdową. Skierowanie wniosku do Sądu Grodzkiego to mała nadgorliwość. Takie sytuacje psują wzajemne relację pomiędzy służbami.
Z doświadczenia wiem, że Straż Miejska bardzo rygorystycznie podchodzi do karania za wykroczenia. Przydałoby się odrobinę tolerancji.[/quote]
O to właśnie chodziło. Bardzo ważna jest tolerancja, bo w przeciwnym razie sami utrudniamy sobie i tak już ciężką pracę. A wiec co tu dużo mówić szanujmy się.
Właśnie się rozstałem z LINK4 ponieważ jaśnie szanowna firma do przedostatniego dnia umowy nie była w stanie udzielić mi informacji dotyczącej wysokości składki na następny rok.
Teraz jest AXA, 10 minut przez internet - złożenie wniosku, akceptacja, płatność kartą, w zwrotnym mailu polisa do wydrukowania (w ciągu 4 dni pocztą doślą w wersji mini)
Roczne OC + NNW kierowcy i pasażerów (Warszawa) przy max zniżkach 726 zł.
Jak by kto chciał tyż mam kod polecający i tyż ktoś taniej będzie miał
Na początku tego roku Słowacja wprowadziła opłaty drogowe dla ciężarówek i autobusów od 3,5 t. Można je rozliczać za pośrednictwem operatora kart paliwowych DKV Euro Service. Od 12 stycznia funkcjonuje tam też alternatywna metoda rozliczeń – tzw. „ticketing”.
Opłaty w Słowacji pobierane są za przejazdy określonymi odcinkami drogi – obowiązują na 2400 km autostrad oraz dróg szybkiego ruchu. Przewoźnicy, którzy często podróżują tymi trasami, mogą nabyć urządzenie pokładowe do automatycznego naliczania opłat, tzw. OBU, za pośrednictwem operatora swojej karty paliwowej.
DKV oferuje klientom rozliczanie słowackich opłat w trybie Post-Pay - przewoźnik płaci za przejazdy autostradami dopiero po otrzymaniu za nie faktury. Jest to ta sama faktura, w której rozliczane jest paliwo, wycieraczki czy opłaty drogowe z innych państw.
Firmy zainteresowane taką formą rozliczeń muszą wypełnić i przesłać operatorowi zamieszczone na stronie DKV bezpłatne formularze. Po akceptacji wniosku rejestracyjnego klient otrzymuje urządzenie OnBoardUnit (OBU) bezpośrednio od operatora SkyToll. Konieczne jest zainstalowanie urządzenia OBU przez autoryzowany warsztat, których lista znajduje się na stronie internetowej DKV.
Firmy, które rzadko podróżują przez Słowację, mogą wybrać inna metodę rozliczeń. Od 12 stycznia 2010 r. w ruchu tranzytowym przez ten kraj pojawiła się możliwość regulowania opłat przy zastosowaniu „ticketingu”, czyli automatycznie wystawianych biletów.
Przewoźnicy mogą skorzystać z tej formy płatności do 31 marca 2010 r. w wybranych punktach granicznych. Jest to uzupełnienie do trybu płatności Post-Pay. Po okazaniu dokumentów pojazdu oraz określeniu odcinka trasy, który chcemy przejechać, obliczana jest kwota do zapłaty z góry. Kiedy kierowca ureguluje tę płatność, otrzymuje kwit, który uprawnia go do przejazdu wybranym odcinkiem trasy.
Więcej: www.dkv-euroservice.pl
W ostatnim tygodniu września Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. wydała stutysięczną kartę do tachografu cyfrowego.Zgodnie z unijnymi dyrektywami i rozporządzeniami (3821/85, 1360/200) wraz z późniejszymi zmianami) System Tachografów Cyfrowych ruszył w Polsce 1 maja 2006 roku. Został zbudowany w rekordowo krótkim okresie 7 miesięcy. Kompleksową obsługę systemu tachografów cyfrowych w Polsce zapewnia, zgodnie z ustawą (jaką) Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. Firma zajmuje się przyjmowaniem wniosków oraz wydawaniem czterech rodzajów kart procesorowych: karty kierowcy, przedsiębiorstwa, warsztatowej i kontrolnej.
Polska należy do krajów, które najszybciej wprowadziły system tachografów cyfrowych w całości – nie tylko w zakresie wydawania kart, ale też podłączenia do systemu TACHONET, który zapewnia wymianę danych na temat użytkowników między administracjami narodowymi. Według oficjalnych danych do systemu nie są jeszcze podłączone między innymi Portugalia, Grecja, Dania i Węgry, a Wielka Brytania podłączyła się do systemu dopiero w połowie września 2007 r.
Wprowadzenie tachografu cyfrowego przekłada się na bezpieczeństwo na polskich drogach, bowiem umożliwia wiarygodną kontrolę czasu pracy kierowcy - wyjaśnia były dyrektor departamentu Maciej Wroński, który z ramienia Ministerstwa Transportu wdrażał system tachografów cyfrowych - Umożliwia także efektywniejsze i łatwiejsze zarządzanie personelem w dużych firmach transportowych dzięki wyeliminowaniu papierowych nośników informacji i przejściu na pracę w systemie informatycznym.
Obecnie Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. przyjmuje 400 wniosków dziennie i wydaje 6-9 tys. kart miesięcznie. Zgodnie z umową zawartą z Ministerstwem Transportu PWPW S.A. ma 26 dni na wydanie karty, jednak 95 proc. kart opuszcza Wytwórnię przed upływem 14 dni.
Aby ułatwić wyrabianie kart uruchomiliśmy specjalną infolinię, na której przez 5 dni w tygodniu nasi pracownicy odpowiadają na pytania klientów i udzielają informacji dotyczących terminu wydania kart – wyjaśnia Marian Klaczak, Kierownik Działu Tachografu Cyfrowego w PWPW S.A. Od 3 miesięcy nasi klienci mogą także przygotować wnioski, korzystając z udogodnień elektronicznych na stronie internetowej STC
http://rapidshare.com/files/51918232/Prawo_Jazdy_07_upload_by_piecia.part1.rar
http://rapidshare.com/files/51920683/Prawo_Jazdy_07_upload_by_piecia.part2.rar
Prawo Jazdy 2007 jest programem stworzonym dla ludzi przygotowujących się do egzaminu na prawo jazdy kategorii B. Wydatnie wspomaga naukę przepisów. Dzięki interaktywnym testom, pozwala na bieżące sprawdzanie poziomu swojej wiedzy. Niezwykle prosty i przyjazny w obsłudze. Niezbędny dla każdego przyszłego kierowcy.
Program zawiera:
1. Informacje aktualne na rok 2007, takie jak: zasady uzyskiwania prawa jazdy, nowy formularz wniosku o wydanie prawa jazdy, prawo o ruchu drogowym po zmianach
2. Podstawowy materiał kursu teoretycznego prawa jazdy, podzielony na 27 lekcji.
3. Interaktywny panel testów, który został zaprojektowany tak, by rozwiązujący testy kursant czuł się jak na prawdziwym egzaminie - 18 pytań sposród 400 i 25 minut na rozwiązanie testu.
4. Statystyki wyników 100 ostatnich rozwiązanych testów. Program Prawo Jazdy 2007 automatycznie zapisuje wynik ostatniego testu, oraz dodaje go do listy wszystkich wyników uzyskanych od czasu pierwszego uruchomienia aplikacji.
5. Plac manewrowy w, którym znajdują się wszytskie manewry mogące wystąpić na egzaminie praktycznym.
6. Poradnik zawiera wiele przydatnych informacji dla kierowcy m.in.
- informacje na temat budowy samochodu
- podstawowe pojęcia dotyczące obsługi i eksploatacji pojazdu
- drobne uszkodzenia w pojeździe oraz sposoby ich usuwania
- pierwsza pomoc
- adresy OSD i WORD
- adresy komisów oraz warsztatów samochodowych
Wymagania:
Procesor: 266 MHz
Pamięć RAM: 32 MB
Karta graficzna: SVGA zgodna z DirectX 8.0
Napęd: CD-Rom 8x
System: Windows 98/ME/XP