odchudzicsie
ODDAM moje notatki i materiały z Bezpieczeństwa i higieny pracy (technikum). Egzamin zdawałam w styczniu 2010 więc myślę że są jeszcze jak najbardziej aktualne.
Notatki zawierają :
-dużo arkuszy egzaminacyjnych (etapy praktyczy i psemny) -wydrukowane
-płyta CD z arkuszami egzaminacyjnymi (niektóre z rozwiązaniami i kluczami odpowiedzi)
-sposoby oceny ryryka zawodowego
-przykładowe oceny ryzyka zawodowego dla niektórych stanowisk pracy
-OWAS
-notatki z: analiza i oc. zagrożeń, techniczne bezpieczeństwo pracy, prawna ochrona pracy, toksykologia, p.poż, ochrona środowiska naturalnego, techniki wytwarzania z materiałoznawstwem, ergonomia pracy
-ksero książki dla ZSZ "bezpieceństwo i higiena pracy" Stanisław Mac i Jerzy Leowski -częściowo skserowaną książke "BHP w Praktyce" Rączkowskiego (tylko to co było potrzebne w szkole)
-informator o egzaminie -karty charakterystyk wybranych zawodów
-znaki bezpieczeństwa i higieny pracy(bez opisów) 3 kartki A4 ze znakami
Oddam pierwszej osobie która zgłosi się na maila ania.sieminska@gmail.com Paczkę wysyłam za pobraniem czyli koszt przesyłki ponosi osoba która notatki otrzyma.
Jeśli już się ktoś zgłosi napiszę posta lub po prostu zamknę wątek.
[ Dodano: Czw 24 Cze, 2010 21:10 ]
zaklepany!
Biznesplan, który stworzysz będzie Ci służyć jako mapa oraz stanie się przepustką do otrzymania kredytu czy też przyciągnięcia inwestorów. Stworzenie go jest niezmiernie ważne, dzięki niemu nie pogubisz się i jasno, na papierze będziesz mieć sprecyzowane cele, do których należy dążyć. Poniżej przedstawiamy konstrukcję biznesplanu. Powinien on składać się z sześciu części.
Opis firmy - tu powinieneś zawrzeć ogólny zarys firmy, rodzaj przedsięwzięcia oraz to, w jaki sposób masz zamiar odróżniać się od konkurencji.
Misja - hasło przewodnie Twojej działalności
Podsumowanie wykonawcze - tu powinna zawrzeć się definicja Twojej firmy.
Osobowość prawna firmy - jaką firmę zamierzasz posiadać - jednoosobową działalność gospodarcza, czy może spółkę z ograniczona odpowiedzialnością itp.
Konkurencyjność oferty: określ tu, w jaki sposób zamierzasz odróżniać się od konkurencji, spróbuj odpowiedzieć sobie na następujące pytania:, kim są Twoi konkurenci, jakie są ich atuty, jakie mają słabości, co odróżni oferowane przez Ciebie produkty/ usługi od oferty konkurencji? Co chciałbyś wyeksponować prowadząc własną firmę - usługi, jakość czy cenę? Wiedz jednak, że konkurowanie cenowe prowadzą potentaci na rynku.
Zarządzanie - ta część biznesplanu poświęcona jest profilowi organizacyjnemu firmy. Zaprezentuj tu najważniejsze osoby zarządzające firmą, przedstaw ich doświadczenie zawodowe, wykształcenie, osiągnięcia w karierze. Postaraj się sprzedać tu własne zalety oraz atuty innych członków zespołu.
Plan marketingowy - tutaj zanalizuj rynek, na którym będziesz działać, opisz potencjalnych klientów oraz sposób promocji, dystrybucji i sprzedaży wytworzonych przez Ciebie produktów czy usług.
Analiza rynku - uwzględnij usytuowanie geograficzne swojej firmy, możliwości konkurowania na rynku, rozwoju firmy, nisz rynkowych i liderów.
Identyfikacja klientów - ustal czy z Twoich usług będą korzystać inne podmioty gospodarcze czy raczej będziesz sprzedawać wytwór Twojej firmy bezpośrednio klientom.
Lokalizacja - określ planowany obszar działania firmy.
Dystrybucja - odpowiedz na pytanie, w jaki sposób zamierzasz dostarczać produkty na rynek( więcej o tym w artykule pt.: " Wybór strategii marketingowej"), to czy jesteś producentem, hurtownikiem, usługodawcą zależy, jakie kanały dystrybucji będziesz najczęściej wykorzystywać.
Reklama - określ, w jaki sposób zamierzasz pozyskiwać potencjalnych klientów, uwzględnij reklamę prasową, internetową, telemarketing itp.
Public relations - w jaki sposób zamierzasz tworzyć pozytywny wizerunek własnej firmy? Zaletą kontaktów z mediami jest fakt, że zwykle nic nie kosztują a niejednokrotnie mogą wpłynąć na popularność Twojej działalności.
Polityka cenowa- opisz swoją strategię cenową, w której umieścisz informacje o przewidywanych kosztach i oczekiwanych zyskach.
Warunki sprzedaży i kredytu- ustal warunki płatności zanim przeprowadzisz jakąkolwiek transakcję.
Plan organizacyjny - zamieść w tej części wszystkie kwestie związane z codzienną organizacją pracy, opisz wszystkie funkcje firmy.
Pracownicy - większość małych firm to firmy jednoosobowe, jeśli jednak planujesz zatrudniać innych ludzi w tej części biznesplanu umieść informacje, które będą odpowiadać na pytania: gdzie znaleźć pracowników, jaki zespół skompletować, w jaki sposób będziesz ich motywować i jaki będzie program szkoleń?
Dostawcy - z jakimi firmami zamierzasz współpracować? I jak zamierzasz nawiązać tą współpracę?
Księgowość - odpowiedz na kluczowe pytania:, jaki rodzaj księgowości będziesz prowadzić (kartę podatkową, księgę przychodów i rozchodów czy pełną księgowość)? Czy księgowość Twojej firmy będzie prowadzić firma zewnętrzna?
Analiza ryzyka - ryzyko w nieodłączny sposób łączy się z każdym biznesem, dlatego spróbuj je zminimalizować. Opisz zagrożenia, jakie mogą spotkać Twoje przedsięwzięcie.
Plan finansowy - ocena finansowej strony przedsięwzięcia jest najważniejszym punktem tego planu, dlatego weź pod uwagę trzy rodzaje sprawozdań finansowych:
Rachunek zysków i strat - zawiera przewidywane dochody i wydatki w jakimś okresie czasu, najlepiej uwzględniając perspektywę trzyletnią, plan ten rozbij na miesiące w pierwszym roku a w kolejnych na kwartały.
Arkusz bilansowy - czyli zestawienie Twoich aktywów z Twoimi zobowiązaniami.
Rachunek przepływu środków pieniężnych - jest to ilość gotówki, która przepływa przez firmę w formie wpływów oraz wydatków. Jako właściciel firmy przewiduj potrzeby finansowe po to żeby wiedzieć, jaki kapitał będzie Ci potrzebny.
Aktualizując biznesplan pewnie zdarzy się tak, że nie wszystkie zawarte w nim założenia będą zgodne z rzeczywistością, dawanie gwarancji, że wszystko powiedzie się z planem jest dość niebezpieczne. Jednak sporządzenie go pomoże Ci wystartować i rozjaśni drogę w zawiłościach prowadzenia firmy.