odchudzicsie
Do tytułu wątku dodałem "i komunikacja z Urzędem".
A to dlatego, że znalazłem coś fajnego u sąsiadów z Oławy. Rozwiązanie, jak można fajnie komunikować się z mieszkańcami za pomocą oficjalnej strony Urzędu Miasta. Dlaczego u nas nie może tak być?
http://www.um.olawa.pl/?inc=forum
pozostałych opuszczonych budynków i w Brzegu coś się ruszy w sprawie mieszkań
niedoścignionym marzeniem jest Oława.....
w Brzegu niestety nic nie rudzy......
niech ktoś w UM przyzna się do tego, iż remont kamienicy przeprowadzono tylko dlatego, iż zawaleniu groziło przedszkole...... i teraz zrodził się problem
wyremonowaliśmy no ale co zrobimy z mieszkaniami......
pamiętacie pożar kamienicy obok ronda ??? kamienicy już dawno nie ma a w zamian stoi punkt usługowy......
nie można było przeprowadzić remontu i tam ???
podobno 22grudnia mają otworzyć most w Oławie, to wtedy Brzeg się odkorkuje, teraz nawet osobówki muszą jeździć przez Brzeg do Jelcza.
I jeszcze jedno, słyszałem od paru znajomych że przeprawę przez kanał Brzeski mają zamknąć, ktoś coś o tym może słyszał? Podkreślam że jest to tylko plotka, ale słyszana z paru różnych źródeł.
Pozdrawiam
Ps.
...włączenie mostu do eksploatacji nastąpić w dniu 22 grudnia 2008 r....
źródło:
http://www.um.olawa.pl/?n...iego&grupa=news
Rozpoczyna się remont uszkodzonego mostu w Oławie
Informacja od Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu
25 listopada 2008 roku rozpocznie się remont uszkodzonego mostu w Oławie na rzece Odrze (droga wojewódzka nr 396). Planowany termin zakończenia prac – 22 grudnia 2008 roku. 25 listopada Dolnośląska Służba Dróg i Kolei przekaże plac budowy Przedsiębiorstwu Budowlanemu „Filar” sp. z o.o. z Wrocławia. Koszt naprawy wyniesie 538 845, 49 zł.
W związku z remontem i technologią naprawy (wymiany) uszkodzonych elementów ruch dla wszystkich pojazdów na moście w Oławie będzie zamknięty od 6 grudnia do 21 grudnia 2008 roku. Na moście będzie możliwy tylko i wyłącznie ruch pieszych. Trasa objazdu pozostaje bez zmian drogami krajowymi 94 i 39, przez Brzeg lub Wrocław, objazd jest wyznaczony i oznakowany
http://www.um.olawa.pl/?n...awie&grupa=news
no to czekają nas większe korki i to przed świętami kiedy to ruch w mieście zawsze największy.....
Electrolux
http://www.osi.olawa.pl/i...=1&f=2&p_id=811
http://www.um.olawa.pl/?i...lux_vk3xom&nr=0
Znalazłem taką informacje
Z okazji Dni Koguta zostanie wybita okolicznościowa moneta miejska pn „Dukat lokalny”. Z uwagi na dużą ilość tego rodzaju zamówień w Mennicy Państwowej, moneta ukaże się dopiero pod koniec sierpnia br. i będzie honorowana do 12 grudnia. Moneta o nazwie „3 koguty” (widok rewersu i awersu obok), o wartości 3 zł będzie funkcjonowała jako „bon towarowy ”. Szczegóły na temat możliwości wymiany duakta lokalnego oraz lista honorujących go punktów, będą podane na stronie www.dukat.olawa.pl
To jest link z informacjąhttp://www.um.olawa.pl/?n...jski&grupa=news
http://bip.um.olawa.pl/up...a_etycznego.doc taki na wzór może... ehh utopista
W na odcinku Brzeg-Wrocław "zieje" dziura w tym takcie między pociągami o 6:29 i 7:29 nie ma nawet pociągu pośpiesznego
Takt szczytowy osobówek co pół godziny jest tylko na Brzeg - Opole. Jest to m.in. zasługa wieloletniej pracy Biura Koordynacji (Stowarzyszenie Zielone Mazowsze) na Opolszczyźnie, które dla UM układało rozkłady, kostruowało obiegi, badało potoki podróżnych itp.
Na Brzeg - Wrocław jest takt godzinny z wyjątkami dwugodzinnymi poza szczytem. Woj. Dolnośląskie uważa (jest to oficjalne stanowisko m.in. pana Skopca z Departamentu Infry w UMD), że takt godzinny wystarcza. Owszem, może i tak, ale tylko wtedy, kiedy na wszystkich pociągach do Wrocławia jeździłyby podwójne jednostki (6 wagonów). A tak nie jest, bo do tego trzeba dopłacić.
Doprawdy trudno w momencie ZERA pociągów na Brzeg - Nysa zajmować sie problemami Oławy - oni mają swojego Marszałka i swoich mieszkańców, więc mogą apelować, organizować akcje, pisać pisma tak jak my.
W obecnej chwili pociągi Intercity rozwijają 160 km/h na 27 kilometrach pomiędzy Brzegiem a Opolem (czas jazdy z Brzegu do Opola - 20 minut!!!). Po regulacji przechyłek i ramp przechyłkowych na łukach pomiędzy Dąbrową Niemodlińska a Chróściną Opolską, w samej Chróścinie oraz w na wjeździe do Opola Zachodniego będzie to ok. 35 kilometrów. Po modernizacji stacji Brzeg mającej zacząć się w tym roku (a mającej trwać - podobnie jak moderna Oławy - ok. półtora roku) będzie jeszcze lepiej - przelot przez Brzeg 120 km/h ze względu na ograniczenia w geometrii torów (obecnie ograniczenie stałe do 50 km/h na stacji plus po dwa kilometry z obu stron, gdzie tor jest stary).
Za rok 160 km/h ma być na także na odcinkach Brzeg - Oława oraz Oława - Wrocław (dokładniej to kawałek za Świętą Katarzyną). Poza tym na magistrali E 30 będzie 160 km/h na odcinku Legnica - Zgorzelec. Na odcinku Wrocław - Legnica taka prędkość dopiero za dwa - trzy lata, bo tam jest jeszcze wiele stacji, przystanków i szlaków do generalnej modernizacji, co musi potrwać.
Od 2010 roku zaczną się prace na trasie Opole - Kędzierzyn - Gliwice - Zabrze. Tam ma być nawet miejscami 200 km/h (z budową wiaduktów), ale nie pytajcie kiedy będzie... Założenia są takie, aby było już w 2012 roku. Cud byłby, gdyby zdążyć ...