odchudzicsie
" />No cóż... Kawał terenu i wporzo ludzie na nim pracujący...
Największe lotnisko wojskowe w Europie
Dwie drogi startowe ( droga kołowania jako trzeci pas startowy wykorzystwana do ćwiczeń przed DOL )
Dwie płaszczyzny postoju samolotów
3 strefy rozśrodkowania ze schronohangarami
33 Baza Lotnicza.
Jeszcze 6 i 7 eskadry lotnictwa taktcznego
wcześniej 7 plb-r
Jedyna jednostka WLOP, a później SP zajmująca się rozpoznaniem za pomocą
podwieszanych zasobników rozpoznawczych KKR-1
O Historii lotniska i jednostek na nim stacjonujących mozna pisać wiele,
Jest to kawał historii...
Pamiętne czasy kiedy na CPPS stało po średnio 20 samolotów...
Wiele miedzynarodowych ćwiczeń,
Szkoda tylko że spisane na straty...
Może nie do końca, ale lepiej nie bedzie...
Pozdrawiam wszystkich którzy służą w Powidzu
" />a Waciak pyta i pyta...
">A duzo poszlo na F16 z miro?
zdaje się że dwóch
">Nastąpiła zmiana dowódcy 8 elt.
Trzeci dowódca ze Świdwina. ( a własciwie świdwinsko-pilski)
Eskadra wróciła z przebazowania ze Świdwina już z nowym dowódcą... wiec jak łatwo zauważyć jest on już dość długo.
Wiem Waciak że chciałbyś tak jak inni żeby wodzem został ktoś z 8 elt no ale cóż...
">A 3508 też trafi do świdwina? ( Ma KKR)
Póki co jest w 8 elt, a KKR-y zostały w Powidzu. Żadna suka z powidza którą otrzymały 8 i 40 elt nie przyleciała z zasobnikiem.
">A co z powidzką Izoldą (tak nazywa sie symulator?)?
Został w Powidzu, pozatym póki co Powidz nie został całkowicie skreślony, tylko eskadra przeszła pod panowanie 1 BLT. Ale to juz osobny temat.
" />Dla zachowania porządku:
Obecnie wydzielona grupa techników, inżynierów i pilotów z 21 BLot i 40 elt przebywa w 33 BLot w Powidzu. Szkoli się ona w obsłudze zasobników rozpoznawczych KKR-1, które będzie użytkować jako jedyna eskadra.
Część praktyczną szkolenia wykonują na sukach: 3509 i 9306 wypożyczonych z 8 elt z Mirosławca.
Powodem wypożyczenia jest brak w 40 elt suk przystosowanych do przenoszenia KKR-ów.
Po części teoretycznej szkolenia i treningu podwieszenia zasobnika na suce(3509) od 6 grudnia rozpoczęło się praktyczne szkolenie w powietrzu.
Jak już wspominał pingwin aparatura obsługowa zasobników zostaje w Powidzu, więc w celu wykonywania lotów rozpoznawczych "kobyłkarze" będą musieli przybyć do Powidza i stąd będą wykonywać wszystkie misje.
" />Dwa Su-22M4 (n/b 9306 i 3509), oddelegowane obecnie do Powidza na szkolenia z zasobnikami KKR-1, które 40 elt przejęła
od 7 elt zostały przekazane 40 eskadrze
W zamian za to 40 elt w ramach wymiany przekazała dwa Su-22M4 ósmej eskadrze, ale niestety z powodu awarii
jednej z maszyn do 8 elt odleciała tylko jedna suka. ( n/b 8309 )
" />Witam.
Pozdrawiam szczególnie Waciaka i Tigera.
Panowie tak sobie czytam co piszecie o tych KKR i jakoś mnie dziwią pewne żeczy co wy macie za informację. Jaki demontarz 4 belek. KKR nie lata jako balast bez pulpitu sterowania. Jakobalast ma tylko jedno ćwiczenie które początkuje szkolenie pilota na loty z KKR. Jakie zmiany tras. I napewno KKR-Y po rozformowaniu 6elt w Powidzu nie trafią na 7elt
Wiem co piszę gdyż sam je obsługuję a obecnie je przekazuje do 33Bazy. A dla Ciekawości jesteśmy jedyną 7 osobową ekipą w całej Polskiej Armii którzy umieją je obsługiwać. Bo większość nawet nie wie co to jest.
Pozdrawiam
" />Dziś w Powidzu latał stały "zawodnik" - 7411 z KKR
Ona kręci największy nalot od pół roku.
Przygotowanie do startu, pogoda dzisiaj była dość ładna
p.s. pojawiły się plotki, że w Powidzu ma stanąć Su-22 jako pomnik(narazie nic więcej nie moge powiedzieć) ...jakby mało ich było w bunkrach i pod "kołderkami"
(DODANO 19.01.2008. 14:30)
Plan na poniedziałek to 7411 i 9204
" />Dla zainteresowanych:
KKR-y z Powidza są już w Świdwinie. Dotarły na Pomorze transportem samochodowym.
Pozdrawiam