odchudzicsie
strona nie wyszla spod mojej reki.
zreszta jest tam podstrona z fotosami i notami o
autorach.
Chlopie, nie badz taki skromny, i pod tyloma altorami sie ukrywac.
Zmienilbym tlo w dziale 'Legeda' to tlo z lewej strony, no morze trohe
zoptymalizowal grafike.
No i podoba mi sie ten filozoviczny wydzwienk:
'Kędzierzyn-Koźle - gdzie jesteśmy ?' w dziale mapy. Really, jest git!
Osobowe:
Brzeg - Nysa - Głuchołazy (to jedno jest bardzo na serio),
Racibórz - Głubczyce - Racławice - Nysa - Brzeg + przyspieszony Brzeg -
Wrocław
(kiedyś myślałem o 2-3 wagonach doczepianych w Brzegu do przyspieszonego
w relacji np. Katowice - Wrocław, ale w epoce szynobusów myślę że lepszy
byłby szynobus do Wrocławia)
Przyspieszone:
Nysa - Głuchołazy - Mikulovice - Jesenik,
Częstochowa - Opole - Nysa - Kamieniec - Kłodzko - Kudowa
Pośpieszny:
(Kudowa) - Kłodzko - Nysa - Kędzierzyn - Katowice - Częstochowa -
Koluszki - Warszawa :)
Ekspres:
Warszawa - (Kutno) - Bydgoszcz - Piła - Szczecin
miałby większy sens po wybudowaniu wymarzonej przeze mnie "magistrali
nadwiślańskiej": Grodzisk Maz. - Teresin/Sochaczew - Płock - Włocławek
(popatrzcie na mapę).
Międzynarodowe:
Warszawa - Katowice - Ostrawa - Wiedeń - ... - Rzym
Warszawa - Poznań - Berlin - Kolonia - Bruksela - Paryż (LGV:)
Zuq wrote:
Houk! Pytanie zapewne niektorym wyda się laickie ale nie koleczkowalem
jeszcze do tej pory zbyt namietnie. W niedziele planowalem wybrac sie w
nastepujaca trase: Bydgoszcz Gl. - Chojnice - Koscierzyna - Bak - Czersk -
Laskowice Pom. - Grudziadz - Torun Gl. - Bydgoszcz Gl. W poniedzialek zas
planowalem wrocic z Bydgoszczy do Olawy, z tym ze przez Inowroclaw, Zdunską
Wole, Chorzew Siemkowice, Czestochowe, Opole.
<ciach o nieudanej probie kupienia biletu
Do dzis jednak nurtuje mnie ten problem i takie
stawiam na koniec tej przydlugiej relacji pytanie: "co powinienem byl
zrobic?"
Jak sie wybieralem w taka dziwna podroz, to sam znajdowalem te 4 stacji,
ktore trzeba wpisac do KURSu i szedlem na moja stacje, gdzie pani
kasjerka juz mnie znala i wpisywala wszystko, co powiedzialem.
KURS miedzy dwoma stacjami wybiera najkrotsza droge. Czasami sa wyjatki,
np. Opole - Katowice jest domyslnie przez Kedzierzyn, ale mozna je pominac.
Wydaje mi sie, ze tak powinno byc OK.Bez cegly i mapy przed soba
Przez:
- (stacja x miedzy Chojnicami a Koscierzyna, tak ze Bydgoszcz-x jest
krocej przez Chojnice niz Koscierzyne, ale x-Czersk jest krocej przez
Koscierzyne),
- Chelmza,
- Bydgoszcz,
- Czestochowa
Pozdr.
Krzysiek
Jedyne co mogę polecić to mapa topograficzna "Kędzierzyn Koźle 474.43" w
skali 1:25 000 lub 1: 50 000. Tam układ torowy jest bardzo wiernie
odzwierciedlony, co do toru i zwrotnicy.
Jakby dobrze poszukac to mozna znalezc podobne mapki w skali 1:10.000 (to
chyba widac juz srubki w podkladach :-)
Ardes to Warszawa - ul Zurawia 11 http://www.codgik.waw.pl.
Pzdr
Rowert
... weszla ostatnio w moje posiadanie. Obejmuje tereny od Jugoslawii
(Chorwacja) na pd. po Baltyk na pn. i od granicy francuskiej na zach. po
Lwow na wsch.
Duzo ciekawostek kolejowych, m.in. (z okolic Opola):
1. Linia kolejowa z Nysy do Vidnavy zaznaczona jako schmalspurige Kleinbahn,
czyli waskotorowa. Jej dalsza czesc do wsi Velka Kras, jako normalnotorowa
(?).
2. Podobnie zaznaczono nieistniejaca juz kolej z Nysy do Scinawy Nyskiej.
3. Trasa Opava-Hlucin przez Kravare, ciagnela sie kiedys dalej i konczyla w
Chalupkach lub okolicy (polaczenie z trasa do Raciborza).
4. Linia Kedzierzyn - Strzelce Opolskie jest zaznaczona tylko na odcinku
Kedzierzyn-Lesnica (zwana na mapie Bergstadt, pewnie po zmianie nazwy w 1937
r.)
...a z Pomorza:
Zaznaczono jako waskotorowke linie ze Szczecina (okolice Gumiencow) do
Nowego Warpna. Jednak biegla troche inaczej niz wspolczesna do Doluje. Ktos
kiedys o to pytal, wiec wyjasniam: kolej do Trzebiezy konczyla sie tam,
gdzie obecnie.
...inne spostrzezenia na zyczenie
Marek
Michał K-Koźle schrieb:
treking po Wdzyckim Parku
brzegiem Jeziora Wdzyckiego
oglądam mapę Wdzyckiego Parku Krajobrazowego,
Nazwa jeziora pochodzi od położonych nad nim dwóch wsi - Wdzydz Kiszewskich
i Wdzydz Tucholskich. Dlatego jezioro zwie się "Wdzydzkie", park
krajobrazowy - analogicznie.
Jeśli zanudziłem niniejszym postem to przepraszam.
Nie zanudziłeś. Sympatycznie się czyta o tym, co z bazy nad jeziorem Brzeźno
w Raduniu sam regularnie rok w rok zaliczałem kajakiem, ukrainą, finnem i
claytonem z ryflakami. :-)
On 18 Gru, 00:19, Michał K-Koźle <gonzo230vWYTNI@poczta.onet.pl
wrote:
SMall42 pisze:
ĂÂ Podłączę się do tematu: ktoś wie, gdzieobecnie znajdują się ruinyładowni żwiru? Osobiście widziałem takie w Targowicy i przy
| niegdysiejszej stacji Kowalskie Żelowice.
Wiesz co, generalnie w Sudetach jest tego od groma i ciut, ciut. Przy
czym głównie są to eksładownie kruszywa z kamieniołomów. Z tego co teraz
przychodzi mi do głowy to: Tłumaczów, Głuszyca Górna, w trójkącie
Henryków- Ciepłowody-Kondratowicechyba są 3 eksładownie (w tym mało
znane wykopaliska archeologiczne bocznicy do Górki Sobockiej),
szczątkowe ruiny koło Pilchowice Nielestno (też mało znana dawna
bocznica), ZTCP to poniżej tunelu w stronę Kamiennej Góry.
Jak popełniam rowerowe wycieczki wzdłuż zapomnianych linii Dolnego
Śląska, to często napotykam nieczynne ładownie. Najlepiej zaopatrz się w
dobre mapy turystyczne (wydawnictwo PLAN: Ziemia Kłodzka, Góry Sowie,
Góry Kamienne i Wałbrzyskie, Pogórze Kaczawskie, Dolina Bobru - są nawww.bezdroza.com), na których zaznaczono kamieniołomy czynne i nieczynne
i skoreluj to z przebiegiem linii kolejowych.
Miłej eksploracji.
słyszałem że podobno oczyszczaa linie brzeg-strzelin może będą wozić
tłuczeń ale niewimczy to prawada