odchudzicsie
Ciekawe czy równie nieodwracalne będzie wyciągnięcie prawnych konsekwencji w stosunku do osób, które dopuściły do katastrofy w Kątach Rybackich. Nigdy jeszcze, pomimo że rządy w gminie były w rękach (przez pewien czas ) młodych ludzi nie było przyzwolenia na tak nieodpowiedzialne lokalizacje inwestycji przez tak ukochanych przez Kochanowskiego inwestorów.
Budowa przystani po Jacht Klubie to bomba zegarowa, która właśnie dzisiaj dała o sobie znać. Ciekawe jak to się rozegra dalej, mieszkańcy Katów, których posesje uległy zniszczeniu (przynajmniej oni) powinni złożyć rano zawiadomienie do prokuratury, a ja chętnie pomogę w napisaniu odpowiedniego wniosku.
"Że tak powiem szanowni państwo" nie ma na co czekać.
Kolejna sesja 5 lipca, a na niej prawie dokładnie to co poprzednio. Czyli uchwały dotyczące:
- sprzadaży bez przetargu kolejnej działki w gminie tym razem prawie 1000 m2. Ale bezzmiennie mieszkańcom Elbląga;
-sprzadaży w przetargu dwóch dużych działek w Sztutowie: jedna pensjonatowa , druga pod budownictwo wielorodzinne. Nie wiadomo kto kupi, ale pewnie ktoś z Elbląga:
-sprzedaży bez przetargu działek w Katach Rybackich właścicielom ośrodka wczasowego;
-sprzedaży jedynego chyba wolnego mieszkania komunalnego w blokach;
-sprzadaży pomieszczenia na garaż w blokach;
-wydzierżawienia na 20 lat bez przetragu terenów przy Wiśle Królewieckiej na przystań jachtową firmie PSP Logistic - jednemu ze słynnych sponsorów Dnia Rybaka również słynnego.
Oprócz tego tradycyjnie zmiana budżetu, drobiazgi, między innymi tylko o 5.200 zł zwiekszono wydatki na Dzień Rybaka, zwiekszono też wydatki na ocieplenie budynku gminy o 18.000 zł.
Jest jeszcze uchwała dotycząca regulaminu korzystania ze stadionu. gratulacje -porządek musi być. Wymieniono wiele nakzów i zakazów, między innymi: "Zakazuje się wprowadzania zwierząt, za wyjątkiem osób niewidomych, używających psów jako przewodników"( zaiste wielka dbałość o szczegóły i jaka dokładność w sformuowaniach).
Poza tym kilka sprawozdań dość istotnych i nie mam tu na mysli sprawozdania wójta .
Wniosek sam się nasuwa: polityka dzisiejszej władzy - sprzedać jak najszybciej, co się da, a potem to się zobaczy.
I jeszcze jedno wyraźnie widać , że w naszej gminie przeważają interesy wszytkich tylko nie mieszkańców. Ale tego akurat ci mądrzejsi spodziewali się zanim "zaczęło się dziać"
Sztutowo. Drogi do portów bez zmian - wiceminister Kazimierz Plocke rozmawiał z rybakami i mieszkańcami Mierzei Wiślanej
Cyt. za DB: http://nowydworgdanski.naszemiasto.pl/wydarzenia/817619.html
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi nie sfinansuje w tym roku remontu czterech zniszczonych dróg prowadzących do przystani rybackich na Mierzei Wiślanej. W czasie spotkania z rybakami współpracownicy Kazimierza Plockego, wiceministra odpowiedzialnego za rybołówstwo, rozwiali nadzieje na rychłą poprawę stanu jezdni.
Przypomnijmy, powiat nowodworski od początku ubiegłego roku próbował pozyskać pieniądze na modernizację dróg prowadzących do plażowych portów rybackich w miejscowościach Jantar, Stegna, Kąty Rybackie i Krynica Morska. Fundusze miały pochodzić z Sektorowego Programu Operacyjnego 2004-2006, zarządzanego przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Projekt ten zakładał dofinansowanie inwestycji dotyczących rozwoju rybołówstwa i przetwórstwa rybnego. Podstawową zaletą były zasady płatności. Po zrealizowaniu inwestycji, opiewającej na około 13 mln zł, całość nakładów byłaby zwrócona. Starostwo złożyło wniosek do programu.
- Na początku ubiegłego roku, na nasze zapytanie odnośnie remontu dróg ARiMR odpowiedziała pozytywnie - mówił w czasie spotkania Zbigniew Piórkowski, starosta nowodworski. - Wykonana została dokumentacja techniczna napraw tych dróg za kwotę 300 tys. zł. Teraz dowiadujemy się, że zakres projektu nie obowiązuje naszych dróg. Wydaliśmy niepotrzebnie pieniądze.
Jak wyjaśnił Leszek Dybiec, pełniący obowiązki wicedyrektor Departamentu Rybołówstwa w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, remont dróg nie pasuje do inwestycji związanych z rybołówstwem. Chodzi o to, że z tras tych korzystają również... inni mieszkańcy i turyści.
- Drogi publiczne, służące ogółowi, nie mogą być wykonane w ramach tego projektu - powiedział.
Jednak wiceminister Plocke zapowiedział, że problem tras zostanie rozwiązany.
- Poprzedni fundusz został już zamknięty - przyznał Plocke. - Pracujemy nad innym projektem, z którego drogi dojazdowe do przystani rybackich na Mierzei Wiślanej będą mogły być wykonane. Wnioski można będzie składać w drugiej połowie tego roku.
Powstanie żeglarska pętla na Żuławach
Autor Tomasz Chudzyński, Polska Dziennik Bałtycki
20.11.2009
Pierwsze roboty budowlane przy infrastrukturze żeglarskiej w ramach tzw. Pętli Żuławskiej przewidziane są na rok 2011. Dwa lata później Żuławy mają się stać żeglarskim rajem.
Tak wynika z najnowszego harmonogramu Pętli Żuławskiej opracowanego przez współudziałowców przedsięwzięcia, w czasie spotkania w Krynicy Morskiej. Pierwsze wnioski o finansowanie poszczególnych zadań, z przyznanych już funduszy unijnych, mają być złożone w grudniu. Przetargi zostaną ogłoszone w przyszłym roku.
- Realizowanych będzie łącznie 27 inwestycji - mówi Zbigniew Ptak z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. - Dodatkowo powstanie także system informacji i promocji, prezentujący lokalne akweny żeglarzom krajowym i zagranicznym. Ponadto w czasie spotkania w Krynicy Morskiej podjęliśmy decyzję o podwyższeniu budżetu Pętli z 85 mln zł do 105 mln zł, m.in. ze względu na zmiany cen materiałów budowlanych i usług. Planujemy również w najbliższym czasie powołanie komitetu sterującego projektem, który ma koordynować realizację zadań. Zaangażowanych jest przecież 18 podmiotów, w większości samorządów.
Przypomnijmy, inwestycje "Pętli Żuławskiej" stworzą turystyczny szlak wodny łączący Gdańsk, Kwidzyn, Tczew, Malbork z portami na Zalewie Wiślanym i Elblągiem. Liczy łącznie ponad 300 km. Przebiega Wisłą, Martwą Wisłą, Szkarpawą, Wisłą Królewiecką, Nogatem, Kanałem Jagiellońskim, rzeką Elbląg i Pasłęką oraz częścią polskiego Zalewu Wiślanego. Między innymi wybudowane zostaną pomosty i przystanie żeglarskie w Braniewie, Tolkmicku Nowej Pasłęce, Błotniku, Gniewie, Sobieszewie, Malborku, Białej Górze, Tczewie i Rybinie. Rozbudowane zostaną porty w Krynicy Morskiej, Kątach Rybackich Elblągu, we Fromborku i Tolkmicku.
- Przewidujemy, że wokół wybudowanej infrastruktury powstaną różnego rodzaju formy działalności gospodarczej - dodaje Ptak. - Dlatego może ona stać się dźwignią lokalnej gospodarki.
Link: http://nowydworgdanski.naszemiasto.pl/wydarzenia/77207,powstanie-zeglarska-petla-na-zulawach,id,t.html
Ponad 80 mln zł ma wynosić dotacja na realizację projektu "Pętli Żuławskiej", zakładającego kompleksową modernizację turystycznej infrastruktury żeglarskiej na Pomorzu oraz Warmii i Mazurach. Przedsięwzięcie zyskało aprobatę osób decydujących o przyznaniu pieniędzy z unijnego funduszu "Innowacyjna gospodarka".
- Ta wiadomość powinna ucieszyć wszystkich zaangażowanych w przygotowywany przez ostatnie cztery lata projekt rewitalizacji szlaków wodnych - mówi Zbigniew Ptak z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. - Na tej inwestycji zyska całe województwo. Szlak wodny będzie dźwignią gospodarki, wykorzystującą atuty przyrodnicze i dziedzictwo kulturowe regionu. Przypomnijmy, "Pętla Żuławska" zakłada 26 inwestycji na szlaku wodnym, łączącym Gdańsk, Kwidzyn, Tczew, Malbork z portami na Zalewie Wiślanym i Elblągiem. Liczy łącznie ponad 300 km. Przebiega Wisłą, Martwą Wisłą, Szkarpawą, Wisłą Królewiecką, Nogatem, Kanałem Jagiellońskim, rzeką Elbląg i Pasłęką oraz częścią polskiego Zalewu Wiślanego. Między innymi wybudowane zostaną przystanie żeglarskie, turystyczne i pasażerskie w Braniewie, Tolkmicku, Nowej Pasłęce, Błotniku, Gniewie, Sobieszewie, Malborku, Białej Górze, Tczewie. Rozbudowane zostaną porty w Krynicy Morskiej, Kątach Rybackich Elblągu, we Fromborku i Tolkmicku.
- Wokół wybudowanej infrastruktury powstaną różnego rodzaju formy działalności gospodarczej: od największych, czyli rozwoju turystycznej żeglugi śródlądowej z wykorzystaniem dużych jednostek pasażerskich, przez turystykę jachtową, do całego rynku usług - dodaje Ptak.
W projekcie uczestniczy łącznie 18 samorządów. Każdy z nich przeznaczy na poszczególne inwestycje 30 proc. wartości każdej z nich. Prace mogłyby rozpocząć się w roku 2009 i zakończyć w 2012.
źródło
Kategoria na utworzenie tematu chyba dobra. Tak sobie myślę, że gdyby Kwidzyn leżał trochę bliżej Wisły... liczyłby się bardziej
Kłopoty z pozyskaniem pieniędzy na remont nadmorskich dróg dojazdowych
http://nowydworgdanski.naszemiasto.pl/wydarzenia/809166.html
Przeciąga się termin rozpoczęcia remontu czterech dróg prowadzących do plaż na Mierzei Wiślanej. Właściciel tras, starostwo powiatowe w Nowym Dworze Gd. nie otrzymało jak dotąd obiecanych wcześniej pieniędzy na ten cel. Urzędnicy jednak nie rezygnują.
Przypomnijmy, na początku ubiegłego roku samorząd rozpoczął starania o pozyskanie funduszy z Sektorowego Programu Operacyjnego zarządzanego przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, na kompletną modernizację zniszczonych tras dojazdowych do morskich przystani rybackich w miejscowościach Jantar, Stegna, Kąty Rybackie i Krynicy Morskiej. Projekt ten zakłada dofinansowanie inwestycji dotyczących rozwoju rybołówstwa i przetwórstwa rybnego.
Jego podstawową zaletą są zasady płatności - po zrealizowaniu inwestycji, opiewającej na około 13 mln zł, całość nakładów byłaby zwrócona.
Starostwo po przygotowaniu formalności złożyło wniosek do programu. Niestety, teraz okazuje się, że funduszy na ten cel może nie być.
- Jedna z listopadowych ekspertyz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi mówi o tym, że z tego projektu pieniądze nie mogą być inwestowane w drogi publiczne - mówi Zbigniew Piórkowski. - Tymczasem na nasze wcześniejsze zapytania o możliwość realizacji inwestycji na Mierzei Wiślanej resort odpowiadał pozytywnie. Dlatego przygotowaliśmy dokumentację, zainwestowaliśmy w nią 300 tys. zł. Odwołaliśmy się od ostatniej decyzji. Argumentujemy, że drogi, które chcemy wyremontować z funduszy są jedynymi trasami dojazdowymi do portów rybackich, znajdują się w tragicznym stanie technicznym, powiat nie będzie w stanie w najbliższych latach sfinansować ich napraw. Wskazujemy ponadto, że brak inwestycji w te drogi spowoduje ograniczenie ich nośności, co w następstwie przyniesie straty w przemyśle rybackim na Mierzei Wiślanej i zastopowanie rozwoju tego sektora. W ciągu kilku najbliższych dni mam rozmawiać w tej sprawie z wiceministrem rolnictwa odpowiedzialnym za rybołówstwo.
To nie koniec kłopotów dotyczących tego zagadnienia. Projekt, z którego miała być finansowana inwestycja jest już właściwie zakończony (przewidziano go na lata 2004-2006 plus dwa kolejne lata na podsumowanie) i do września tego roku powinien zostać rozliczony. Nie wiadomo też, czy są jeszcze dostępne pieniądze w ramach tej dotacji.
- Jeżeli fundusze się znajdą, musielibyśmy zakończyć prace na tych drogach do września tego roku - mówi Zbigniew Piórkowski. - Jest to możliwe. Jeżeli jednak nie uda się zrealizować tych zamierzeń w najbliższym terminie to jest bardzo prawdopodobne, że otrzymamy pieniądze z podobnego projektu na lata 2007-2013. Myślę także, że gdyby poprzedni zarząd podjął udział w tym projekcie, drogi byłyby już wykonane.