odchudzicsie
Wez to pod uwage, ze jezeli kompresja jest w rawie lub w tifie to rozmiar pliku jest wiekszy i skutukuje to tym, ze musilby kupic wieksza karte pamieci :)
No tak, 512 MB xD dla Olka to na Allegro około 150 zł. Tyle, że ja różnicę między np. TIFFem i JPEGiem widzę i jeśli zdjęcie ma iść do Photoshopa to raczej powinien to być format bezstratny.
Co do baterii, rzeczywiście, kosztuje (1400 mAh) 17 zł (znowu Allegro) ale dzięki niej aparat jest najlżejszy z wszystkich dużych zoomów. Rzeczywiście najmniej abberuje z znanych mi (nie biorę pod uwagę lustrzanek z wymiennymi obiektywami). Co do jego prądożerności - to zależy głównie od czasu włączenia wyświetlacza. W sytuacjach, kiedy zależy mi na napełnieniu karty przechodzę na wewnętrzny i zdjęć jest zdecydowanie więcej.
Inny problem to wbudowany flesz. On jest naprawdę silny - to też rozładowuje baterię, szczególnie gdy zawsze masz włączony błysk dopełniający. Ale żeby po 50 zdjęciach - mnie się jeszcze nie zdarzyło! Za to ładowarka jest mniejsza od niejednej komórki, a czas ładowania baterii ok. 2 godz. Przy dwu bateriach możesz zdjęcia robić "na okrągło" ;)
Ja ten odcinek uwielbiam za dwie rzeczy:
1. House'a w smokingu (ktoś kiedyś porównał go tak wyglądającego do Bonda - od tej pory nie mogę uwolnić się od tego skojarzenia... Niemniej świetnie wygląda)
2. Esther. Bardzo, ale to bardzo spodobało mi się ukazanie bzika House'a na punkcie przypadku, którego nie udało mu się rozwiązać na czas. Pokazanie w nim tej manii, wręcz cierpienia psychicznego, kiedy nie może dojść gdzie się pomylił. To było takie... takie dopełniające obrazu, co boli House'a - Lekarza, jak reaguje, gdy nie daje rady. Ból Geniuszu. Wspaniałe.
Zgadzam sie w 100%
dodatkowo reakcja Housa na Cameron w sukni hehe, musze przyzac ze bardzo ładnie wygladała
i jeszcze ten tekst na poczatku:
Cuddy: patrz w karty a nie na moje piersi.
House: Też są nie do pary.P
super koncówka potwierdzenie diagnozy i Hous przy fortepianie.
Karty Lenormand to karty powstałe dzięki niesamowitej wróżce Sybilii Salonów. Dzielą się na mały Lenormand ( 36 kart- takim ja się posługuję) oraz na duży ( 52 karty plus 2 karty dopełniające). Talia 36 kart dzieli się na karty pozytywne ( 22 karty), negatywne (9 kart) oraz neutralne (5) , których znaczenie jest uzależnienione od znajdującej się obok karty.
Podział kart:
Karty pozytywne - Jeżdziec (1), Koniczyna (2), Statek (3), Dom (4), Bukiet kwiatów (9), Dziecko (13), Niedźwiedź (15), Gwiazdy (16), Bocian (17), Pies (1, Wieża (19), Ogród (20), Serce (24), Pierścionek (25), Mężczyzna (2, Kobieta (29), Lilie (30), Słońce (31), Księżyc (32), Klucz (33), Ryby (34), Kotwica (35)
Karty negatywne - Chmury (6), Wąż (7), Trumna (, Kosa (10), Rózgi (11), Lis (14), Góra (21), Myszy (23), Krzyż (36)
Karty neutralne - Drzewo (5), Ptaki (12), Droga (22), Książka (26), List (27)
Postaram się opisać znaczenie wróżebne każdej karty , jej połączenia z innymi oraz wysnuć refleksje na jej temat.
Narzędzia musimy dopasować za każdym razem do celów nauczania i wychowania, nie do jakichś tam umów z innymi nauczycielami. Gdy widełki prowadzą do złego oceniania, to je w kąt! Choćbyśmy je sami kiedyś tam wymyślali.
Widełki trzeba skonstruować właściwie - do nich dopasowujemy narzędzia.
Stąd się wzięły - bardzo logiczne zresztą - wymagania konieczne.....dopełniające. Musimy wiedzieć, za co 2, za co 3....za co 6. To musi być konstans!!Mamy przecież podstawy i programy, no i jasno określone wymagania. Na tym polega ocenianie - wymagania powinny być jasno określone.
Fajnie ,że kombinujesz, jeszcze fajniej ,że pytasz .Jeżeli chcesz użyć światła stałego , to zapomnij o lampkach biurkowych , czy nie daj Boże jakieś diody.Najlepsze są żarówki tego typu http://www.allegro.pl/ite...600w_5400k.html Minimum musisz mieć 2 takie lampy. Jedna jako światło dopełniające przednie i jedna tylna, w zależności od efektu możesz nią oświetlać tło , lub pod różnymi kątami tył postaci.Oczywiście do tego lampa błyskowa jako światło główne. Dobrze by było jakbyś miał coś takiego http://www.allegro.pl/ite...blyskowych.html czyli bracket, można do zastąpić jakimś domowym wynalazkiem,chodzi tylko o to żeby światło lampy nie było w osi obiektywu. Tła najlepsze sa jednolite bo przy ostrzejszych zdjęciach te łączenia będą widoczne, zwłaszcza ich cienie. Rada moja jest taka ,albo zrób coś porządnie albo wcale, bo się narobisz a efekt będzie marny.
Dziś nie wytrzymałem i pomimo że padało okrutnie to zajrzałem do czatowni, przez to że chmurska ołowiane prawie były, postanowiłem wypróbować jak to będzie z lampą.
Właściwie ptaki się nie płoszyły zbytnio, jedynie właśnie grubodzioby reagowały na błysk, a pozostałe, w tym dzięcioły nic sobie nie robiły z błysków.
Nie jest to może zbytnio rewelacyjna fotka, bo jednak deszcz swoje zrobił, ale teraz wiem że można się jednak wspomagać lampą, jedynym problemem do rozwiązania pozostaje wysięgnik do lampy by kąt padania światła był inny.
Może ktoś już ma doświadczenia w robieniu z błyskiem dopełniającym, może się podzieli wiedzą.
Taki sobie grubodziobas.
19.
PS. pozostawiłem EXIF w celach naukowych
na www.dekoral.pl jest forum na którym specjalisci z dekoralu ale i inni odpowiadaja na pyatania, zobacz tam, może to cos warte, oni maja taka serie dekoral sekrety natury
o cus takiego znalazłam
:
Linia farb "Sekrety Natury"
Polifarb Cieszyn-Wrocław wprowadził na rynek linię farb jednowarstwowych Dekoral Sekrety Natury. Linię tworzy pięć kolekcji kolorystycznych, dla których inspiracją są wzory stworzone przez przyrodę.
Dekoral Sekrety Natury to dwa produkty: jednowarstwowa satynowa farba emulsyjna do ścian i sufitów oraz jednowarstwowa satynowa emalia akrylowa do drewna i metalu.
Produkty te zostały pogrupowane w pięć kolekcji kolorystycznych czerpiących inspirację z krajobrazów natury:
Pustynny Wiatr - kolekcja żółcieni (przeznaczona głównie do salonów)
Tropikalny Sen - kolekcja zieleni (przeznaczona do salonów i jadalni)
Nadmorskie Impresje - kolekcja łososi (przeznaczona do salonów i pokojów do pracy)
Alpejska Łąka - kolekcja fioletów (salony)
Bezkres Oceanu - kolekcja błękitów (sypialnie, pokoje do pracy, salony)
Dopełnieniem kolekcji kolorystycznych jest śnieżna biel emulsji i emalii, dająca efekt idealnie białej powierzchni.
Klienci mogą wybierać wśród 15 barw farby emulsyjnej (m.in. Krem Waniliowy, Słodka Gruszka, Tchnienie Wiosny), dających satynowy połysk oraz dopełniającej je farby śnieżnobiałej o efekcie matowym. Farby akrylowe to 11 barw, łącznie z kolorem śnieżnobiałym.
Poszczególne kolory pogrupowane zostały w harmonizujące ze sobą kolekcje. Zestawienia barw w ramach każdej kolekcji zostały tak dobrane, że dowolnie zestawione kolory doskonale ze sobą współgrają.
Każda kolekcja została ujęta w formie oddzielnej karty kolorów, aby ułatwić klientowi poszukiwanie interesującego go odcienia. W ten sam sposób zostały pogrupowane poszczególne opakowania kolorów Dekoral Sekrety Natury.
Emulsje są pakowane w prostokątne opakowanie dostosowane do kształtu wałka malarskiego, co ułatwia pracę.
Parametry użytkowe farb
Wydajność: 9 m2/l (emulsje), 10 m2/l (emalie).
Dostępne pojemności: emulsje - 2,5 l (farby kolorowe); 2.5, 5 i 10 l (farby białe); emalie - 0,5 l (biała i kolory).
Ten krem waniliowy brzmi nieźle
a no nie wiem nie znam sie a może coś z mieszalnika, nie gotowiec zawsze większy wybór?
cyd
1. Proszę zdefiniować przestrzeń dwuwymiarową określając jej aktywność, dynamikę ze względu na kształt powierzchni.
2. Co jest najprostszym, elementarnym składnikiem dla organizacji powierzchni projektowej (plastycznej)? Jakie relacje organizowania przestrzeni zachodzą powielając w/w składnik.
3. Składniki (elementy) budujące przestrzeń plastyczną na płaszczyźnie dwuwymiarowej.
4. Linia złamana jako element tworzący kąt (ostry, prosty, rozwarty). Definicja Wasyla Kandyńskiego określająca cechy dla wymienionych powyżej kątów.
5. W jaki sposób tworzymy kontrast w przestrzeni dwuwymiarowej? Co dzięki takim zabiegom uzyskujemy?
6. Barwa czy kolor? Cechy podstawowe określające barwę.
7. Proszę o zdefiniowanie kontrastów barwnych.
8. Z zego wynika różnica pomiędzy kolorem subtraktywnym a addytywnym?
9. Co to są barwy dopełniające?
10. Podział, klasyfikacja barwy ze względu na jej cechy.
11. Ciąg liczb Fibonacciego a "złoty podział"
12. Le Corbusier, Władysław Strzemiński - teorie dotyczące podziału płaszczyzny.
13. Najważniejsze cechy struktury rytmu złożonego.
14. Proszę zdefiniować pojęcia: struktura, rytm.
15. Rytm złożony - podaj i omów na przykładzie.
16. Proszę przypisać trzem podstawowym figurom kolor wg teorii W. Kandyńskiego.
17. Jakie elementy organizują przestrzeń w szeroko rozumianym projektowaniu graficznym?
18. Opisz kierunki ewolucji znaku graficznego, podając przykłady i definiując konkretny znak, przypisując jego funkcję.
19. Szczególny rodzaj znaku, znak typograficzny, co to takiego?
20. Jak definiował znak Leon Chwistek?
21. Jaką rolę spełnia typografia w projekcie graficznym?
22. Jakie znasz rodzaje dwuwymiarowych układów plastycznych?
23. Czemu służą w przestrzeni plastycznej takie pojęcia jak kształt, wielkość, barwa, walor, kierunek działania?
24. Definicja plastyczna "punktu", co orkreśla jego byt?
25. Zdefiniuj pojęcie "symbolu bezpośredniego" i "symbolu pośredniego".
26. Wyjaśnij różnicę w pojęciach "nasycenie koloru" a "jasność koloru"
27. Co rozumiesz przez pojęcie "rytmu izochronicznego"?
28. Ulubiony artysta XX w. Podaj środki formalne charakterystyczne dla jego twórczości.
29. Funkcja znaku graficznego we współczesnym świecie.
30. Co porządkuje projekt graficzny (tworząc jednolity system)?