Indeks odchudzicsieKatedra Medycyny Rodzinnej Zabrze 3 Majakawalerka Zabrze Od zarazKKS Zabrzekawiarnia Zabrzekawalerki ZabrzeKayano XIIKawalerka Szczecin bez pośrednikówKalkulator odsetek zuskawalerka do wynajeciakrakowUdar mózgu wikipedia
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ninue.xlx.pl
  •  

    odchudzicsie

    ^^^ no w sumie tak ale nie

    jesli o Kato czy Gliwice - to oni tez niestety w 100% nie obsluguja swoim taborem wszystkiego np w Kato 37, 912, 46, 154 czy 292

    PUP jest z Czeladzi ale to jest prywatny przewoznik

    natomiast jesli o duzych przewoznikow chodzi - to np pkm jaworzno nie jest jakims duzym ani z duzego miasta i stan jego taboru jest wzglednie przyzwoity i stac ich bylo jakis rok temu na zakup dlugich autobusow ( 6 swiezych nowych i wielu uzywanych ) wiec mysle, ze brakuje nam po prostu dobrego zarzadcy bo kzk sie zupelnie nie sprawdza

    a to jaki misz-masz jest w tym wszystkim widac dosc dobrze na dworcu autobusowym w Zabrzu. isntna choinka i pstrokacizna. estetyczna degrengolada



    Raport ilości sztuk Ikarusów jeżdżących po GOPie (na koniec 2007) z forum WPK.

    Wg. TWB obecnie jest

    86 sztuk modelu Ikarus 260 (krótki)

    39 - PKM Świerklaniec
    15 - PUP Sed-Baz Czeladź
    14 - Henryk Polak Chorzów
    12 - PKM Glwice

    02 - PKM Jaworzno
    02 - Transgór Mysłowice
    01 - Henryk Zagozda Ruda Śląska
    01 - Powichrowski Zabrze

    355 sztuk modelu Ikarus 280 (przegubowy)

    99 - PKM Katowice
    81 - PKM Gliwice
    77 - PKM Sosnowiec
    35 - PKM Świerklaniec

    18 - Henryk Zagozda Ruda Śląska
    16 - PUP Sed-Baz Czeladź
    10 - PKM Tychy

    09 - PKM Jaworzno
    09 - Transkom Piekary Śląskie

    1 sztuka modelu Ikarus 263

    01 - Henryk Zagozda Ruda Śląska

    8 sztuk modelu Ikarus-Zemun IK160P

    08 - Huta Katowice ZTS

    ----------------------------
    Nie jest dobrze, jest bardzo nie dobrze



    Najwięcej wozów jeździło z PUP Czeladź i H. Zagozda. Widziałem też autobusy Transkomu i Meteora (co najmniej 3 na linii 46 normalnie obsługiwanej przez 2), oraz z nieznanego mi bliżej przedsiębiorstwa z Zabrza. Autobusy PKM Tychy od ok. 08:00 do 12:00 w ogóle nie kursowały do Katowic.

    <font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Egon dnia 2003-06-04 16:22 ]</font>




    Czlowieku!! Czy potrafisz czytac ze zrozumieniem?? A moze ja mam jakas wade wymowy, ktora sie ujawnia tylko na pismie i pisze niewyraznie??

    Może to ja mam jakąś wadę w piśmie. Ale sens mojej wypowiedzi był mniej więcej taki jak twojej. PKM Katowice i PKM Sosnowiec nie mają raczej konkurencji na wschodzie, więc nieformalne układy bardzo wiele wnoszą w tym regionie jeśli chodzi o podział wpływów. Zresztą, sprawa była na tyle brudna (i na tyle wszystkim wiadoma), że wywołała swego czasu gwałtowny sprzeciw PKMów z Gliwic i Bytomia, które w tym samym czasie walczyły ze sobą na śmierć i życie na zachodzie i czuły się pokrzywdzone, że one muszą bardzo zaniżać oferty, a Katowice i Sosnowiec załatwiają wszystko po przyjacielsku.



    Udzialowcami PKM Gliwice sp. z o.o. sa (uporzadkowani wg. malejacej liczby udzialow): Gliwice (pakiet wiekszosciowy), Zabrze, Knurow, Zbroslawice i Gieraltowice.

    Szczególnie Zbrosławice na tym fajnie wychodzą. Są współwłaścicielem przedsiębiorstwa, które straciło wszystkie linie na terenie tej gminy. Dziwię się, że Zbrosławice nikomu jeszcze nie odsprzedały swoich udziałów. Może czekają na lepsze czasy.



    W swietle obowiazujacych przepisow taka rejonizacja nie jest mozliwa. Rozwazyc jedynie mozna by (teoretycznie) wprowadzenie stosownych zmian w prawie.

    Że nie jest możliwa to ja się domyślam, bo inaczej już dawno zostałaby pewnie wynegocjowana. Ale ja wciąż naiwnie wierzę, że KZK GOP zechce nieco skonsolidować przewozy w regionie i ograniczyć się do współpracy z powiedzmy nawet 7 firmami (+MZKP). Wtedy taka rejonizacja byłaby całkiem prosta do przeprowadzenia, np.:
    - PKM Sosnowiec: Sosnowiec + Dąbrowa Górnicza + Będzin (i okolice)
    - PKM Katowice: Katowice + Chorzów (północ)
    - PKM Bytom: Bytom + Ruda Śląska (północ)
    - PKM Gliwice: Gliwice (i okolice) + Knurów + Zabrze (+ ew. Pyskowice)
    - PUP Czeladź: Czeladź + Siemianowice + Piekary
    - MZKP: Tarnowskie Góry (i okolice)
    - H. Zagozda: Ruda Śląska (południe) + Chorzów (południe)
    - Transgór: Mysłowice (i okolice)
    Oczywiście wraz z likwidacją przetargów trzebaby wprowadzić jakieś urzędowe stawki za przewozy jednakowe dla wszystkich. Mogłyby one zależeć np. od jakości taboru (im lepszy, tym wyższe), co dopingowałoby przewoźników do inwestycji w nowoczesną flotę. Tym bardziej, że nie licytujące na zabój firmy miałyby wreszcie nieco pieniędzy na takie inwestycje.




    Katarzyna Śleziona

    2010-06-24 08:00:07, aktualizacja: 2010-06-24 08:00:07


    Nowa fabryka w Żorach to szansa dla bezrobotnych kobiet



    Odbywam staż w fabryce w Zabrzu, mam nadzieję, że w sierpniu będę pracowała już w Żorach - mówi Anna Szypuła (© Fot. Agnieszka Materna)

    Ponad 250 osób, w tym 170 kobiet znajdzie już w sierpniu zatrudnienie w fabryce, którą w Żorach buduje koreański koncern KFTP, produkujący części do samochodów takich marek jak hyundai i kia.
    Do zawodu w zabrzańskiej siedzibie firmy przyucza się już 50 żorzanek, które po odbyciu trzymiesięcznego stażu zaczną pracę w nowej fabryce. Nadzieje z firmą powstającą na terenie byłych zakładów chemicznych Krywałd-Erg wiąże wielu bezrobotnych, dla których dotąd nie było miejsca na lokalnym rynku pracy.

    - Pod koniec maja zarejestrowanych było 1245 kobiet, co stanowi około 60 proc. wszystkich bezrobotnych w mieście. Ponad połowa z nich to kobiety między 18. a 34. rokiem życia, z wykształceniem zasadniczym zawodowym i z niskimi kwalifikacjami - mówi Małgorzata Celebańska, wicedyrektor Powiatowego Urzędu Pracy. Dodaje, że jeszcze kilka lat temu bezrobotnych kobiet było o 20 proc. więcej.

    W ostatnim czasie w tutejszym pośredniaku zorganizowano szereg spotkań z przedstawicielami koreańskiej firmy.

    - Mieliśmy 14 takich spotkań. Przewinęło się przez nie kilkuset bezrobotnych. Wybrano spośród nich 238 osób. 70 proc. to kobiety. 50 pracuje już na stażu w fabryce w Zabrzu - mówi Adelajda Piekarczyk z żorskiego pośredniaka.

    W tej grupie znalazła się m.in. 34-letnia Anna Szypuła, która samotnie wychowuje trójkę dzieci. Nie ma pracy od 6 miesięcy. - Ostatnio pracowałam jako listonosz, a potem bezskutecznie szukałam pracy. Teraz odbywam staż w Zabrzu. Ta praca bardzo mi się podoba. Nie jest skomplikowana, trzeba tylko wykazać się zdolnościami manualnymi. Obecnie pracuję w dziale maszynowym. Wykonuję drobne prace, takie jak zakładanie zatrzasków do pasów bezpieczeństwa, zgrzewanie klap do schowków w samochodzie, montowanie pojemników na napoje - wylicza Anna Szypuła. Kobieta pracuje na trzy zmiany, po 8 godzin dziennie. Za miesiąc pracy dostaje na rękę 860 złotych. - Rano na przystanek przyjeżdża po nas autobus i zawozi do fabryki w Zabrzu. Bardzo liczę na stałą pracę w hali w naszym mieście, bo z alimentów trudno utrzymać trójkę dzieci - dodaje.

    Jak podkreślają pracownicy PUP, wszystkie żorzanki, które odbywają staż w Zabrzu, znajdą pracę na hali produkcyjnej na terenie byłego Krywałd-Ergu.

    Przypomnijmy, inwestorem jest angielska firma Haussmann Developments, a dzierżawcą obiektów po byłym Ergu koreański koncern KFTP. Tuż przed Bożym Narodzeniem Anglicy, w obecności władz miasta, podpisali umowę z Koreańczykami. - Planujemy zatrudnić co najmniej 250 osób, z czego dwie trzecie będą stanowić kobiety - dodaje Mirosław Cendrowski, przedstawiciel koreańskiej firmy z siedzibą w Zabrzu.

    Budowa fabryki ruszyła w lutym.
    - Teraz trwają jeszcze prace wykończeniowe w budynkach biurowych firmy. Budowane są też drogi dojazdowe, place manewrowe i chodniki. Kilka maszyn stoi już w hali i są po pierwszym rozruchu - wyjaśnia Artur Szczepaniak z firmy GSE Polska, który buduje fabrykę koreańskiego KFTP. Obecnie angielscy właściciele Krywałd-Ergu prowadzą kolejne rozmowy z Koreańczykami na temat budowy hali, która stanie obok już istniejącej.

    - Ten drugi obiekt zostanie zbudowany od podstaw. Rozmowy planujemy sfinalizować latem. Chcielibyśmy, aby do wakacji w 2011 roku produkcja ruszyła także w drugiej hali. To będzie oznaczało podwojenie produkcji i zatrudnienia - mówi o inwestycyjnych planach Ryszard Brzeski z Haussmann Developments.

    PS. Tragedia z taką pensją :/

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  •