odchudzicsie
Znalazłem w kieszonkowym rozkładzie jazdy 1997/98 bezpośredni pociąg z Zakopanego do Lublina/Zamościa przez Kraków Płaszów* Tarnów z pominięciem Krakowa Głównego (!!!). Na odcinku Zakopane- Kraków Płaszów oraz Stalowa Wola R./Przeworsk- Lublin/Zamość kursował jako pociąg osobowy, poza tym pośpieszny. Wyjazd z Zakopanego 18:33, Kraków Pł. przyj. 22:25, Kraków Pł. odj. 22:40, Lublin przyj. 5:40, Zamość przyj. 6:09.
Co do połączenia Tarnów - Lublin, to najsensownejszym jest teraz autobus Lublin - Muszyna, obsługiwane przez PKS Puławy/PKS Nowy Sącz, ew. nocny z Wisły przez Bielsko, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów, Stalową, Kraśnik. (PKS Lublin). Oba przetestowane przeze mnie.
dla przybyszów
POciagów do tej rzeczycy nie ma, są do innej, tam nawet torów nie ma hehe ale są PKSy
Niestety strona nie chce sie zalinkować...
wejdzie na http://www.rozklady.com.pl/index.php
1. Wybieracie po prawej "wyszukiwanie połączeń"
2. Wpisujecie w pączatkowej PUŁAWY i docelowej RZECZYCA
3. Wybieracie miejscowość początkowa PUŁAWY /gm. PUŁAWY ... woj. LUBELSKIE / miasto
4. Wybieracie miejscowość docelową RZECZYCA /gm. KAZIMIERZ DOLNY, pow. Puławski woj. LUBELSKIE /wieś
5. Pojawia wam sie pełna lista pksów klikajac w relacji pojawia sie pełna trasa przejazdu (z puław psk jedzie koło 30minut...)
6. Oznaczenia: H - Kursuje w okresie wakacji i ferii szkolnych
F - Kursuje od poniedziałku do piątku w dni robocze S - Kursuje w dni nauki szkolnej
Także te odpadają w sobote.... ale jest pare takich pksów N - Nie kursuje 25.XII i w pierwszy dzień Wielkanocy czyli pownny byc w soboty.
7. Z puław jeżdzą zwykłe autobusy miejskie bardzo często do Kazimierza Dolnego, z tamtąd juz jest na maxa blisko, tam tez można złapać taryfe.
8. Kolejna mapa to oblukania(w kole jest rzeczyca) http://mapa.szukacz.pl/?x...08&y=386825&z=4
9. W samej rzeczycy będa jakieś znaki..szukajcie a znajdziecie hehe
Szczerze, to ja w rozkładzie takiego pociągu o którym Ty mówisz nie widzę. wyskakuje mi tylko połączenie z Puław do Poznania pociągiem TLK i dalej z Poznania do Wrocławia zwykłym pośpiechem. Sama sprawdź.
Oj bo sięźle wyraziłam. Szukaj relacji Warszawa-Wrocław, zresztą tu masz:
http://rozklad.pkp.pl/bin...609738&OK#focus
Jestem troszkę nietrzeźwa, więc na resztę odpiszę jutro, bo teraz razcej nie bardzo w stanie jestem. Dobranoc wszystkim.
Ja z chęcią ujrzałbym przywrócenie dawnego pociągu w rel. Zielona Góra - Czerwieńsk(zmiana kierunku) - Zbąszynek - Poznań(zmiana kierunku) - Jarocin - Ostrów Wielkopolski(zmiana kierunku) - Kalisz - Sieradz - Zduńska Wola - Pabianice - Łódź Chojny - Tomaszów Mazowiecki - Radom - Pionki Zachodnie - Puławy Miasto - Nałęczów - Lublin - Świdnik - Rejowiec - Chełm - Dorohusk/Jagodzin - Kowel. Miałem kiedyś przyjemność jechać tym pociągiem w pełnej relacji, zestawienie było następujące: EU07+P+B+B+B+A+Br+A+B+B+B
Od Chełma ciągnięty był przez SP 32, cały czas po polskim torze. Aczkolwiek dziwiły mnie wówczas dość długie postoje: w Lublinie 30 min., w Chełmie 30 min. - przecież do Dorohuska jest trakcja i tam mógłby EU07 dociągnąć, tam była odprawa graniczna (polska), więc można tam było dokonywać zmiany loka, w Jagodzinie byłaby ukraińska odprawa - wówczas była odprawa przez służby ZSRR (pierwszy raz jechałem w 1990 r. tym pociągiem). W/g rozkładu z lat 1990-1992 pociąg ten stał w Dorohusku od godz. 08.50 do 11.30., ale godzina odjazdu była wg CM, czyli w/g naszego 09.30. Tak więc 40 minut w zupełności wystarczyłoby na zmianę loka. Czas przejazdu z powodzeniem możnaby skrócić na odcinku od Lublina do Dorohuska o 45 minut (skrócić postoje w Lublinie do 10 minut i w Chełmie do 5 minut).
...może się nie znam...specem nie jestem...ostatnimi czasy mam poprostu taki okres ze musze jezdzić koleją... wytłumaczcie mi czy to normalne i czemu tak się dzieje że na tym dużym dworcowym rozkładzie nie ma pociągu, na tym małym peronowym jest ale wg niego jedzie z puław miasto (18:27) na hel przez działdowo, a w internetowym ten sam pociąg jedzie na hel przez kutno (ostatecznie jechał przez kutno)?
Ludki żałujta, że was Wawka dziś nie widziała. Dotarłyśmy z shim gdzieś ok.13 do Zielonej Gęsi. Na zewnątrz patrzymy na drzwi niepewne: czy o 13 jest otwarty jakikolwiek pub? A kij, sprawdzamy. Wchodzimy, lokalik taki jak ich wiele w Wawce. Nic specjalnego. Podchodzimy do baru prosimy dwa piwka. Rozglądamy się wkoło. Siedzi jakiś gostek ze nami i sie lampi. Mówię do shim: weź zadzwoń. Chyba ten gostek co sie lampi to pajk, ale głowy za to bym nie oddała. Shim dzwoni. Wtedy już pewniejszym krokiem zmierzamy w stronę niepozornego, lampiącego się gostka. Standardowe powitalne grymasy. Trochę zaczęliśmy gadać i wpakował się piwko. Trochę pogadaliśmy, popiliśmy i poszliśmy na spacer. Po drodze wstąpiliśmy do cukierni. Obgadaliśmy co by tu zrobić, żeby było lepiej na kgb i wbiliśmy na Przyzbę (taki pub na terenie sggw na ursynowie). Hehe, wreszcie wiem skąd pajk wytrzasnął swojego avatka i obrazek na kgb. Pogadaliśmy nieco na temat zlotu w Puławach. Niestety ok 18 piwko musiał udać się na ostatni pociąg do domu (co za kretyn ustala rozkłady jazdy ). Trochę po wyjściu piwka wpadła burli. Pogadałam nieco z burli o studiach, ku zgorszeniu shimatty. Potem obgadaliśmy ogólnie mizerny poziom kina. I zanim się obejrzeliśmy była prawie 21 i pajk musiał podnieść tyłek do domu, toteż zebraliśmy się w sobie i ruszyliśmy do domów. Shim wklei zdjątka jak wróci. Przynajmniej obiecała
Uff, nie znoszę sprawozdań, bo ni9gdy nie można napisać wszystkiego. Następnym razem ustawię dyktafon
1. Warszawa Gł. - Worochta - Warszawa Gd. 917/918 1.2.3. kl. z wagonami 2.3.kl. do/z Nowego Zagórza (łączenie w Przemyślu), przez Puławy, Lublin, Rozwadów, Przemyśl, Lwów, Chodorów, Stanisławów, Delatyń.
Warszawa Gł. 21:36 - Worochta 11:30/16:21 - Warszawa Gd. 6:38
2. W URJiL Lato 1939 brak bezpośrednich połączeń. Najbliższa możliwość to przesiadka w Stanisławowie na jadące przez Lwów różne pociągi z wagonami bezpośrednimi, takimi jak Śniatyń - Katowice, Bukareszt - Katowice, Bukareszt - Berlin.
Jeśli znajdzie sie u kogoś wcześniejszy rozkład to jeszcze odpowiedź na drugie pytanie zostanie zaktualizowana.
Szczerze, to ja w rozkładzie takiego pociągu o którym Ty mówisz nie widzę. wyskakuje mi tylko połączenie z Puław do Poznania pociągiem TLK i dalej z Poznania do Wrocławia zwykłym pośpiechem. Sama sprawdź.
W Hafasie znalazłem info że od grudnia wraca Ickowa "Bystrzyca" do Wrocka (może raczą w końcu dać choć jeden sypialny/kuszetkę), z tym że teraz nie codziennie a w niektóre dni - mniej więcej co drugi. Link:
http://rozklad-pkp.pl/traininfo.php/pn/13446/216446/892564/441800/4095/?q=pl/node/149&
i z Wrocka:
http://rozklad-pkp.pl/traininfo.php/pn/937944/524936/373270/126013/4095/?q=pl/node/149&
Czy jest tak jak piszę, czy to jeszcze pozostałości po starym rozkładzie których nie zaktualizowano/wycięto? Wiem jeszcze, że nie będzie wycięcia chełmskiego odcinka porannego składu do Wawy, tzn. dalej będzie jeździł z Chełma. Nie jest jasne co ze składem do Gdyni, tzn czy nie będzie skrócony w niektóre dni.
I jest już na 100% pewne, że nadal nie będzie do nas dojeżdżał ani jeden skład kategorii IC. Oficjalnie tłumaczą to gównianym stanem torów które będą na chwilę obecną drastycznie obniżają komfort jazdy (na odc. Lublin - Puławy faktycznie jest masakra, kto jechał choć raz składem do Krakowa przez Kielce ten wie, jak drastyczna jest różnica po minięciu Pionek), a tym samym prestiż pociągu, dodatkowo ze względu na brak odcinków pod 160 km/h słusznie szkoda było im dawać EP09. Były sugestie żeby na próbę do marca zamiast obecnego pośpiecha do Wawy o 6.15 puścić luksusowe IC z restauracyjnym ale pomysł upadł głównie z powyższych powodów...
Protest w sprawie zmiany trasy pociągu „Wieniawski”
oraz inne uwagi do propozycji rozkładu jazdy pociągów dalekobieżnych
na sezon 2007/2008
Szanowni Państwo,
W związku z przedstawieniem do konsultacji społecznych projektu nowego rozkładu jazdy pociągów dalekobieżnych na sezon 2007/2008, chcielibyśmy zgłosić następujące uwagi:
1) Protestujemy przeciwko zmianie trasy kursowania
pociągu pospiesznego „Wieniawski”
Stanowczo protestujemy przeciwko zmianie trasy pociągu „Wieniawski”, a tym samym pozbawieniu Radomia jedynego bezpośredniego połączenia z Łodzią i Poznaniem.
W proponowanym rozkładzie zmienia się pora kursowania oraz trasa pociągu pospiesznego „Wieniawski”, kursującego dzisiaj pomiędzy Lublinem a Poznaniem przez Radom i Łódź (wyjazd
z Lublina godz. 10:30, wyjazd z Poznania godz. 07:12). Według propozycji w nowym rozkładzie miałby to być pociąg nocny, łączący Lublin i ze Szczecinem i Świnoujściem przez Warszawę i Poznań. Dodatkowo, osobne wagony jechałyby z Kielc, jednak z pominięciem Radomia – przez Częstochowę i Skierniewice.
W ten sposób znika bezpośrednie połączenie Lublina, Puław i Radomia z Łodzią, oraz Radomia
z Poznaniem. Pogarsza się ponadto i tak niezbyt dobra komunikacja Radomia z Lublinem
(4 pociągi pospieszne zamiast 5).
Uważamy, że właściwą trasą kursowania tego pociągu powinna być relacja: Lublin (Chełm/Zamość) – Radom – Łódź – Poznań – Szczecin (Świnoujście) z dodatkowymi wagonami z Kielc przez Skarżysko-Kamienną, z łączeniem składów w Radomiu.
Dzięki temu zapewnione byłoby bezpośrednie i najszybsze połączenie Kielc, Lublina, Puław i Radomia z Łodzią, a dodatkowo – poprzez dołączenie wagonów z Kielc – również Kielc
i Skarżyska-Kamiennej. Dzięki temu również Łódź, posiadająca dziś jedno połączenie bezpośrednie ze Szczecinem, zyskałaby kolejne.
Ponadto, powinien być to pociąg całoroczny, jeżdżący codziennie, a nie sezonowy, jeżdżący tylko w wybrane dni tygodnia.
Relacja Lublin-Szczecin przez Radom i Łódź nie spowodowałaby pogorszenia skomunikowania Lublina z Warszawą (proponowanych 13 połączeń bezpośrednich w ciągu doby!), ani Warszawy ze Szczecinem (proponowanych 7 połączeń bezpośrednich + dogodne skomunikowania w Poznaniu). Przyczyniłaby się natomiast do znacznie lepszego skomunikowania obszaru leżącego wzdłuż linii Lublin-Radom-Łódź, zamieszkałego przez ponad 2 miliony osób.
Dodatkowo, pociąg nocny Lublin-Szczecin przez Radom i Łódź powinien być uzupełniony pociągiem dziennym w tej samej lub zbliżonej relacji, tj. Szczecin (Świnoujście) – Poznań – Łódź – Radom (Kielce) – Lublin (Zamość/Chełm), czyli pociągiem zbliżonym do dzisiejszego „Wieniawskiego” z relacją wydłużoną do Szczecina i Chełma/Zamościa.
2) Postulat bezpośredniego połączenia Warszawa-Radom-
-Skarżysko-Kamienna-Rzeszów/Przemyśl
W proponowanym przez Państwa rozkładzie jazdy po raz kolejny nie przewidziano żadnego bezpośredniego połączenia Warszawy przez Radom, Skarżysko-Kamienną, Ostrowiec Świętokrzyski, Sandomierz i Stalową Wolę z Przemyślem i Rzeszowem, mimo iż jest to najkrótsza
i w pełni zelektryfikowana trasa. Nie wydaje się zasadnym, aby cały ruch z Warszawy do Polski południowo-wschodniej odbywał się poprzez Lublin, z całkowitym odcięciem dużej części kraju od bezpośrednich połączeń w tych relacjach. W rezultacie przez Lublin przejeżdżają obecnie 4 takie pociągi, a przez Radom i Sandomierz – żaden.
Postulujemy przywrócenie bezpośrednich połączeń z Warszawy do Rzeszowa i Przemyśla
przez Radom, przynajmniej w wymiarze 2 par pociągów na dobę (w porze dziennej i nocnej).
3) Uwagi ogólne do rozkładu jazdy
Wydaje się zasadnym, aby do układania rozkładu jazdy w przyszłości podchodzić kompleksowo
i zapewnić skomunikowanie danego miasta głównego i regionu z resztą kraju. Radom jest 14. miastem co do wielkości w Polsce, natomiast nie posiada w ogóle skomunikowania z dużą częścią kraju.
W załączniku przedstawiamy ramową propozycję skomunikowania Radomia z resztą kraju.
Liczymy na uwzględnienie naszych postulatów przy okazji tworzenia ostatecznej wersji rozkładu jazdy na lata 2007/2008, jak również w latach następnych.
• Jakub Kluziński, Prezes Stowarzyszenia „Kocham Radom”
• Sebastian Pawłowski, Szef Sekcji Transportowej Stowarzyszenia „Kocham Radom”