odchudzicsie
czy mogłabym jescze prosic o bezposrednie pliki do takjich pozycji :::
"Pedagog w słóżbie dzieci niepełnosprawnych" - Ewa Żabczyńska (1417)
"PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA W ZARYSIE II" - ZDZISŁAW DĄBROWSKI (276)
"Pedagogika rodziny" - Stanisław Kawula (1163)
"Wychowanie bez porażek" - Thomas Gordon (823)
"Wychowanie fizyczne" - Wacław Gniewkowski (1099)
"Wychowanie niewidomego dziecka" - Wanda Szuman (1168)
"Wychowanie - udręka czy przyjemność" - Bruno Schwengeler (1126)
"Wychowanie w domu dziecka" - Jadwiga Raczkowska (1134)
"Uczenie się" - John R. Anderson (15
"Teoretyczne podstawy opieki i wychowania przez opiekunów" - Zdzisław Dąbrowski (1120)
"Terapia pedagogiczna" - Jadwiga Włodek-Chronowska (1641)
"Podstawy współczesnej pedagogiki" - Stefan Kunowski (1165)
"Podstawy wychowania zespołowego" - Zbigniew Zaborowski (1172)
"błąd w wychowaniu"- Antonina Gurycka !!!!!!!!
lub jeśli ktoś ma juz to ściągnięte o wysłanie na meila izeczka17@wp.pl
z góry dziekuje wszystkim .. pozdrawiam
więc ja dowiedziałam się, że trzeba przeczytać:
1. Kawula, Brągiel, Janke Pedagogika rodziny, rozdział III, IV, VIII i IX.
2. M. Mead, Kultura i tożsamość - cała książka.
3. Matyjas, Dzieciństwo w kryzysie, rozdział I, III i V.
4. Plopa, Psychologia rodziny, str. 241 - 276.
5. Jamieson, Od rodziny do intymności [w:] Socjologia codzienności pod red. Sztopmki i Boguni-Borowskiej + artykuł "Być singlem - próba zrozumienia życia singli" /również z tej książki/.
Mamy więc co czytać
KOLEJNY TEKST , KOLEJNY PODZIAł
TEMAT 8
1.KSIążKA KAWULA - PEDAGOGIKA SPOłECZNA DOKONANIA- AKTUALNOść- PERSPEKTYWY
ROZDZIAł 22 ( str 439 -455)
część 1. podrozdział 22.1
podrozdział 22.2
część 2. podrozdział 22.3
podrozdział 22.4
podrozdział 22.5
ROZDZAł 20 ( str 372-381)
część 3. podrozdział 20.6
2. KSIążKA KAWULA, BRąGIEL, JANKE - PEDAGOGIKA RODZINY
ROZDZIAł VII ( 221- 271)
część 4. podrozdział 1
podrozdział 2
część 5. podrozdział 3
podrozdział 4
część 6. podrozdział 5
podrozdział 6
podrozdział 7
część 7. podrozdział 8
podrozdział - dodatek - podstawy i cechy relacji pedagogicznej między rodziną i szkołą
Kamila Kwiotek
Sieroctwo społeczne
S. Badora, Kilka uwag w sprawie sieroctwa w: „Problemy Opiekuńczo- Wychowawcze”,
S. Kawula Rodziny współczesne jako źródło sieroctwa społecznego, w: T. Sołtysiak (red.) Sieroctwo społeczne: przyczyny, skutki i sposoby jego zapobiegania w aktualnej rzeczywistości kraju,
A. Szymborska, Sieroctwo społeczne,
B. Czeredecka, Potrzeby psychiczne sierot społecznych,
I. Obuchowska, Rodzina a kryzysy życiowe, w: J. Stochmiałek (red.) Pedagogika wobec kryzysów życiowych,
W. Strojanowska, Władza rodzicielska,
PROFILAKTYKA SPOŁECZNA
Termin: 26 listopada 2007 r. godzina 10.00
Forma egzaminu: egzamin pisemny
Czas trwania: 1 godzina
Studenci przygotowują:
charakterystykę wybranej przez siebie (jednej) patologii społecznej, uwzględniając: źródła (przyczyny rozwoju), przejawy, typy, skutki i sposoby zapobiegania rozwojowi zjawiska.
Przykłady patologii społecznych:
alkoholizm, narkomania, przemoc w rodzinie, samobójstwa, zachowania przestępcze, gwałty, prostytucja, subkultury młodzieżowe, sekty, mobbing w szkole, mobbing w pracy, bezrobocie, bezdomność.
Proponowane lektury:
- Kawula S., Machel H. (red.). (2001). Młodzież i współczesne dewiacje
i patologie społeczne. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
- Podgórecki A. (red.) (1976). Zagadnienia patologii społecznej. Warszawa. Państw. Wydaw. Naukowe.
- Słowik-Gabryelska A. (2006). Patologie społeczne Alkoholizm Narkomania Nikotynizm. Szczecin: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego.
- Szymanowski T. (1991). Patologia społeczna : wybrane problemy. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.
- Urban B. (1997). Zachowania dewiacyjne młodzieży. Kraków: Wydawnictwo UJ.
lub każda inna książka dotycząca wybranej patologii społecznej.
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
1. Teoretyczne podstawy pracy kulturalno-oświatowej (pojęcie instytucji upowszechniania kultury; rodzaje instytucji upowszechniania kultury i ich społeczne zadania, metody i formy realizacji celów działalności kulturalno-oświatowej; ewolucja pracy kulturalno-oświatowej (od pracy oświatowej do animacji społeczno-kulturalnej)
Animacja społeczno-kulturalna w społecznościach lokalnych (cele i bariery animacji s-k; fazy /etapy/ s-k; animacja jednostek i małych grup; skutki animacji s-k; osoba animatora: działacz, pracownik, kreator sytuacji animacyjnych)
2. Funkcje i kierunki przemian współczesnej rodziny (problemy i wyzwania rodziny we współczesnym świecie; hierarchia celów i funkcje oraz kierunki przemian współczesnej rodziny)
3. Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze (odmienność narodzin i funkcji grup pierwotnych i celowych; efektywność wychowawcza grupy; struktura i mechanizmy działania grupy; kryzys grup celowych i perspektywy grup pierwotnych)
4. Kształcenie ustawiczne (tradycje koncepcji i praktyki k.u; potrzeba i funkcje założone k.u.; istota i cechy k.u.; strategie tworzenia systemu k.u.; problemy i zagrożenia współczesnego k.u.)
5. Wybrane problemy społeczne (ubóstwo, bezrobocie, nieprzystosowanie społeczne, bezdomność). Zagrożenia globalne i lokalne oraz sytuacje ryzyka dla jednostek, grup i środowiska wynikające z bezrobocia, ubóstwa, deprywacji potrzeb, rozwarstwienia społecznego, niesprawiedliwości społecznej, dziedziczenia położenia społecznego, starości i dezorganizacji rodziny. Kryzys więzi społecznych i wartości. Dysfunkcjonalność instytucji i państwa.
każdy ma wybrać 1 lub 2 problemy społeczne, będziemy o nich prowadzić dyskusję i oddawać wypracowania (na ostatnich zajęciach)
Literatura:
1. Borowska T., Pedagogika wobec zagrożeń, kryzysów i nadziei, Kraków 2002.
2. Frąckowiak T . (red.), Koncepcje pedagogiki społecznej, Poznań 1996.
3. Kawula S. (red.), Pedagogika społeczna. Dokonania - aktualność - perspektywy, Toruń 2003.
4. Lepalczyk I., Pilch T. (red.), Pedagogika społeczna, Warszawa 1995 Cichosz M., Polska pedagogika społeczna w latach 1945- 2003. Wybór tekstów źródłowych, Tom I i II, Toruń 2004.
5. Marynowicz-Hetka E. (red.), Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, t. 1. i 2., Warszawa 2006/7
6. Przecławska A .(red.), Pedagogika społeczna - kręgi poszukiwań, Warszawa 1996.
7. Przecławska A., Theiss W. (red.), Pedagogika społeczna. Pytania o XXI wiek, Warszawa 2000.
8. Trempała E., Panorama pedagogiki społecznej, Bydgoszcz 1999.