odchudzicsie
On Tue, 27 Jul 2004 18:47:41 +0200, Stasio Podróżnik wrote:
Użytkownik J.F. napisał:
Odmówili ...
Ale na razie to chyba odmowili z tytulu toczacej sie sprawy i
nieokreslonej winy ?
Nie no , odmówili już na podstawie notatek policyjnych z miejsca
zdarzenia (Czyli , że alkohol i brak papierów potwierdzony i ot
podstawa) ...
No, ciekawe jak sie skonczy .. bo imho maja kiepskie podstawy odmowic.
Wiec jeden sie ucieszy, a drugi zmartwi - bo zaplaci z wlasnej
kieszeni :-)
A rzecz miała się tak dziwnie , bo jeden pomyślał : O!
Tamten na bańce, wina ewidentnie jego ... Drugi pomyślał : O! Tamten
bez papierów, wina ewidentnie jego ... i cymbały pewni swej chwały pały wezwały ...
No coz, ten bezpapierowy w zasadzie zle nie zrobil :-)
Ale jakie wnioski wystosowala policja ? Tylko na bezpapierowego ?
Do końca w sumie nie wiadomo ... przeglądałem pobieżnie akta sprawy
... jak dla mnie pała , który prowadził sprawę to ewidentnie wesoły
romek ... na początku olał to, że ktoś nie ma papierów i zainteresował
się przestępstwem pod postacią alkohol+auto ...
Prawidlowo. Ma do czynienia z dwoma wykroczeniami i przestepstwem,
zajal sie przestepstwem :-)
Potem jakby skądś
zawiało postępowanie śledczych poszło w stronę : Czy alkohol - efekt
brak prawka to jest to samo co Brak prawka, bo był alkohol ? CZyli
ktoś chciał udowodnić, że jesli komuś zabrano prawko po pijaku oznacza
to,że jest on ciągłym alkoholikiem i do czasu skończenia kary ciągle
jest na bańce ...
Byc moze jakis glina doszedl do wniosku ze to nie byloby zbyt
sprawiedliwe gdyby go teraz puscili bez konsekwencji :-)
Szczerze - gó#$#o wiem z papierów policyjnych , są
tak wesołe ... postępowanie prokuratorskie już jest dla mnie natomiast
tak zawiłe, że z chęcią podejmę się rozwiązania kostki rubika z 20 000
Ale prokuratorskie powinno byc w miare proste: jest nietrzezwy
kierowca, wydruk z alkomatu, artykul w KK - czym oni tak
skomplikowali? Chyba ze mu chcieli cos jeszcze dorzucic
za spowodowanie wypadku [rannych nie bylo, to mierne szanse] ..
a potem zaczeli odkrecac zeby ten drugi okazal sie winny :-)
Czekamy na wynik odwolania :-)
Kuna ... nie wiem, czy będzie mi się chciało relacjonować, a
tymbardziej starać tłumaczyć co z papierów urzędowych wynika ... Jak
Zmobilizuj sie, bo straszno i smieszno sie juz zrobilo :-)
się zawezmę, to będę publikował skany orzeczeń, dokumentacji i wyroku
z uzasadnieniem ...
Juz tu kiedys widzialem "postawione obwinionemu zarzuty calkowicie
uzasadniaja postawione obwinionemu zarzuty" :-)
zastanawiam się tylko , czy nie złamię prawa gdy
tamten wyrok postawię na serwerze i nie "zniknę" danych sędziego i
sądu ... Jednego forumowicza z gazeta.pl goniła już prokuratura za
głupie podanie pseudonimu w postaci bodaj stanowiska i nazwiska
jakiegoś biskupa przygłupa.
Jestesmy w UE - to wyjedziesz do innego kraju, bedziesz mial tam dobra
prace, lepszy samochod .. i bedziesz mogl pisac paszkwile do gazet
:-)
J.
TIRY NA TORY:PROBLEM=TIRY,NIE DROGI,BY SZYBCIEJ...
TIRY NA TORY:PROBLEM=TIRY,PO WYBUDOWANIU NOWYCH DRÓG TIRY BĘDĄ JEŻDZIC SZYBCIEJ
BĘDZIE WIĘCEJ TIRÓW=WYPADKÓW
TIRY NA TORY NA KOSZT UE=POLSKA ZAMIAST ZARABIAĆ NA TRANZYCIE TRACI
Polska jako kraj tranzytowy przecinających się najważniejszych europejskich
szlaków transportowych wschód - zachód i północ - południe traci zamiast
zarabiać na tranzycie. Tiry niszczą nieprzystosowane polskie drogi, powodują
wypadki i zanieczyszczają środowisko. Jednocześnie bankrutuje polska kolej, na
skutek braku dobrych przepisów, które podobnie jak np. w Szwajcarii i Austrii
umożliwiałyby szybszy i tańszy dla kierowców przejazd przez Polskę tirów na
kolejowych platformach (TIRY NA TORY). Na obwodnice czekaja setki polskich
miast, ruch tranzytowy jest uciążliwością (zanieczyszczenia, hałas, wypadki) a
nie czynnikiem rozwoju gospodarczego.
Wypadek autobusu wiozącego białostockich uczniów to efekt zderzenia z Tirem, i
prawdopodobnie wyprzedzania rowerzysty - gdyby zostały spełnione postulaty
ekologów dotyczące przejazdu przez Polskę tirów na kolejowych platformach (TIRY
NA TORY), przenoszenia ruchu rowerowego na drogi rowerowe do takiej tragedii BY
NIE DOSZŁO.
Próby przypisania niekompetencji władz "protestom ekologów" jest bezpodstawne i
skandaliczne - niekompetencja i łamanie prawa Unii Europejskiej przez lokalne
władze powoduje, że np. Via Baltica nie tylko nie uzyskała do tej pory
dofinansowania ze środków Unii Europejskiej, ale wręcz grożą Polsce kary
finansowe za złamanie unijnych przepisów. W Polsce np. wciąż w wypadkach
spowodowanych przez leśne zwierzęta giną też ludzie (np. w województwie
podlaskim okolice Biebrzy), bo polskie władze pomimo nacisków organizacji
ekologicznych nie stosują powszechnych w Europie ogrodzeń dróg na terenach
leśnych, przejść dla zwierząt itp.
TIRY NA TORY to rozwiązanie stosowane w np. Szwajcarii, Austrii i idealne dla
Polski. Polska jako kraj tranzytowy przecinających się najważniejszych
europejskich szlaków transportowych wschód - zachód i północ - południe traci
zamiast zarabiać na tranzycie. Tiry niszczą nieprzystosowane polskie drogi,
powodują wypadki i zanieczyszczają środowisko. Jednocześnie bankrutuje polska
kolej, na skutek braku dobrych przepisów, które podobnie jak np. w Szwajcarii i
Austrii umożliwiałyby szybszy i tańszy dla kierowców przejazd przez Polskę
tirów na kolejowych platformach (TIRY NA TORY). Na obwodnice czekają
BEZKUTEZNIE SETKI MIAST... Niekompetencja polskich władz poraża już od wielu
lat.
LEPSZA SIEĆ PUBLICZNYCH BEZPŁATNYCH DRÓG EKSPRESOWYCH, DWUJEZDNIOWYCH
ZAMIAST AUTO=STRAT=KILKU ODCINKÓW PŁATNYCH,PRYWATNYCH NA KOSZT PAŃSTWA I
KOSZTEM ZMNIEJSZENIA WYDATKÓW NA INNE DROGI PUBLICZNE (tzw. "partnerstwo
publiczno - prywatne")
Nie chodzi o wprowadzenie cła, lecz realny koszt korzystania z dróg:WEDŁUG
BADAŃ PRZECIĘTNY KIEROWCA TRANZYTOWEGO Tira przejeżdżając całą Polskę zostawia
u nas łącznie zaledwie...170 zł (wliczając wszystkie koszty: opłaty, jedzenie,
noclegi). Jednocześnie 1 Tir powoduje takie zniszczenia drogi jak przejazd 160
000 samochodów osobowych. Całodzienna winieta (opłata drogowa to tylko...6 zł,
paliwo maja tańsze własne itp.
08 listopada 2005 www.pkp.pl/aktualnosci_wybor_1.php?id=955
4 tysiące tirów = sto pociągów
Wszystkie tiry, które spowodowały wypadki w zeszłym roku na polskich drogach (4
349 tirów) zmieściłyby się na zaledwie 100 pociągach towarowych. W Polsce rząd
nie prowadzi żadnej polityki wspomagającej tzw. przewozy intermodalne czyli
przerzucające ruch ciężarowy na inne środki transportu. Nie ma także
wystarczających inwestycji w linie kolejowe, tak by czas przejazdu pociągu z
kontenerami był analogiczny do tego na drodze. Fundusze zaplanowane na
inwestycje w przyszłorocznym budżecie (1 miliard złotych) mogą zostać
wykreślone przez polityków.
W Polsce przejazdy intermodalne stanowią około 1,7% wszystkich przewożonych
koleją towarów. W krajach Unii Europejskiej wskaźnik ten wynosi około 10%.
Koszty zewnętrzne przewozu wszystkich tirów, które spowodowałyby wypadki na
polskich byłyby pięć razy mniejsze niż ich przejazd po drogach. W przypadku
pociągu wynosi on 19 euro za tonokilometr, w przypadku przewozu tzw. tirem 88
euro za tonokilometr. To właśnie dlatego rządy krajów UE wspomagają budowę
centrów logistycznych (w Polsce jest ich dwa, powinno być co najmniej osiem) i
zakup przez przewoźników towarowych tzw. wagonów kieszeniowych, które przewożą
kontenery, bądź naczepy tirów.
Co dziesiąta ofiara wypadków drogowych ginie w wypadku spowodowanym przez
kierowców samochodów ciężarowych. Po drogach naszego kraju porusza się 2
miliony samochodów ciężarowych - przez ostatnie dziesięć lat liczba tzw. tirów
wzrosła w Polsce prawie dwukrotnie (o 78%). W zeszłym roku w 4349 wypadkach
spowodowanych przez tiry zginęło na polskich drogach 545 osób, a 5751 zostało
rannych. W co piątym wypadku drogowym uczestniczy samochód ciężarowy.
Ostatnie wypadki z udziałem tirów:
8 listopada - 25 osób zostało poszkodowanych w wypadku autobusu rano na drodze
koło Wąbrzeźna (woj. kujawsko-pomorskie). Kierowca pojazdu uderzył w drzewo
chcąc uniknąć zderzenia z ciężarówką.
3 listopada – Dziesięcioletnia dziewczynka zginęła, a blisko 40 osób - dzieci,
ich opiekunowie i kierowca - zostało rannych w zderzeniu autokaru z ciężarówką
w Dąbrowie Górniczej (Śląskie).
20 października – Tomaszów Mazowiecki. Jedna osoba zginęła, a cztery - w tym
troje dzieci - zostały ranne w wypadku dwóch samochodów osobowych i TIR-a, do
którego doszło na trasie krajowej nr 8.
19 października - Kierowca busa wiozący niepełnosprawne dzieci został ranny po
tym jak w auto, które prowadził, w miejscowości Egiertowo (pomorskie), uderzyła
w środę ciężarówka.
19 października - Trzy osoby zginęły na drodze numer 3, w okolicach
miejscowości Chabowo, za Starym Czarnowem, koło Szczecina. Do wypadku doszło po
godzinie szóstej. Zderzyły się fiat Ducato i ciężarowy Volvo.
18 października - Autobus wiozący uczniów z gimnazjum nr 92 w Warszawie zderzył
się z TIR-em na drodze nr 10 koło Torunia. Sześć osób z lekkimi obrażeniami
trafiło do szpitala.
Dodatkowe informacje:
Michał Wrzosek
Rzecznik Prasowy PKP S.A.
Tel. (022) 47 49 200, 0 601 329 049