odchudzicsie
żeby nie tworzyć nowego tematu podepnę się tutaj i zadam swoje pytanie - czy bałagan panujący w mojej WKU (Wrocław) to norma w skali kraju ? Pytam, bo już któryś raz przekonałem się o istniejącym zamieszaniu. Pomijam fakt, że w zeszłym roku tydzień po zarejestrowaniu się, dostałem groźne & pilne wezwanie do natychmiastowego stawienia się do...rejestracji (na widok mojego potwierdzenia zbaranieli). Ale do rzeczy - komisję miałem wiosną tego roku, odroczenie do końca czerwca ze względu na potwierdzenie nauki w LO. Przy wydawaniu książeczki, jakis bardzo groźny pan w mundurze (niestety nie zwróciłem uwagi na stopień) poinstruował mnie, że jesli dostanę się na studia, muszę jeszcze w październiku, bez wezwania, dostarczyć do WKU stosowne zaświadczenie, bo w przeciwnym razie pójdę do wojska. I ok. Na studia faktycznie się dostałem, ale wczoraj (27 sierpnia) dostałem wezwanie do osobistego stawienia się, w celu "Uzup. ewidencji - odebranie karty powołania". O co chodzi ? W dodatku termi stawienia się wypada mi w środku planowanego wyjazdu. Muszę im zanieść już teraz jakiś papierek z uczelni ? Dziwne to wszystko...
Dziś jest 8 czerwiec dzieje się cos na tych ulicach wymienionych poniżej ?
Harmonogram remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych :
CZERWIEC
Okrężna, Braci Saków, Witosa, Brodzińskiego, Bema, Goldhammera, Bernardyńska, Narutowicza, Limanowskiego, os. Legionów, Akacjowa, Romanowicza, Kasprowicza, Piotrowskiego, Stanisza, Jarzębinowa, Głogowa, Topolowa, Białych Klonów, Orkana, M. Dąbrowskiej, Graniczna, Garbarska, Pracy, Ćwiklińskiej, Woszczerowicza, Zelwerowicza, Dunikowskiego, Kassali, Skorupki, Prusa, Sportowa, Kolejowa, Sienkiewicza, Daleka, Pasterska, Mokra, Armii Krajowej.
LIPIEC
Rogoyskiego, Legionów, PCK, Piłsudskiego, Langiewicza, Bajdy, Buczka, Vetulani, Brauna, Kasprzyków, Beskidzka, Antalla, Jara, Dojazd, Lelewitów, Makuszyńskiego, Gojawiczyńskiej, Tuwima, Al.Tarnowskich, Nowy Świat, Główna, Równoległa, Staffa, Lelewela, Fredry, Chyszowska, Wiejska, Rolnicza, Czarnowiejska, Ablewicza, Środkowa, Dmowskiego, Jastruna.
http://www.tzdm.tarnow.pl...ykonawstwa.html
Opublikowane - Październik 24, 2009
Do zakresu obowiązków Działu Technicznego należy całokształt spraw z zakresu utrzymania dróg i mostów, a w szczególności:
- prowadzenie ewidencji posiadanej dokumentacji technicznej ulic i mostów oraz bieżące jej aktualizowanie,
- opracowywanie planów wieloletnich i rocznych,
- sporządzanie sprawozdań statystyki remontów oraz przestrzegania terminowości,
- planowanie robót utrzymaniowych w pasach drogowych,
- przygotowanie i prowadzenie przetargów na roboty utrzymaniowe zlecane obcym jednostkom,
- zlecanie i nadzór nad robotami utrzymaniowymi wykonywanymi przez Dział Wykonawstwa oraz inne jednostki,
- stałe przeglądy techniczne dróg i mostów,
- wydawanie zezwoleń, pobieranie opłat na zajęcie pasa drogowego, umieszczenie urządzeń oraz reklam w pasie drogowym,
- organizowanie przetargów na roboty projektowe i budowlane,
- utrzymanie sygnalizacji świetlnych,
- utrzymywanie oznakowania poziomego i pionowego ulic,
- administrowanie parkingami, ----> Strefa płatnego parkowania <----
- prowadzenie ewidencji osób ukaranych podwyższonymi opłatami parkingowymi,
- dystrybucja kart parkingowych,
- wydawanie zezwolenia na przejazd pojazdów o podwyższonym tonażu,
- prowadzenie spraw odzkodowawczych związanych ze złym stanem drogi,
- prowadzenie spraw związanych z oczyszczaniem pasów drogowych,
- prowadznie akcji zimowej,
- sporządzanie planów na sadzenie i wycinki drzew.
MINISTER FINANSÓW: SŁUŻBA ZDROWIA SŁUSZNIE DOMAGA SIĘ PODWYŻEK
http://m.onet.pl/_m/358ca329c0e66056...1f3eb,24,1.jpg
- Pracownicy służby zdrowia słusznie domagają się o podwyżkę płac - powiedziała wicepremier Zyta Gilowska. Jednak od razu dodała, że "w najbliższych miesiącach" żądany przez lekarzy wzrost wynagrodzeń nie może nastąpić.
Zyta Gilowska spotkała się dziś z przedstawicielami strajkujących lekarzy i zapewniła, że obiecane w zeszłym roku pięć mld zł na służbę zdrowia zostały jej przekazane, a prawdopodobnie pieniędzy tych będzie więcej. W 2008 roku do systemu ma trafić jeszcze większa suma.
Na pytanie dlaczego te pieniądze nie przekładają się na wzrost wynagrodzeń lekarzy minister odpowiedziała, że najprawdopodobniej są one źle wydawane. Problemem jest nierzetelna ewidencja zdarzeń, odziedziczona po systemie socjalistycznym, oraz mało efektywne wykorzystanie środków.
Wicepremier i minister finansów deklaruje jednak, że więcej pieniędzy trafi do systemu. Problemem jest jednak struktura wydatków i dlatego rząd musi wpierw policzyć jak szpitale gospodarują zaangażowanymi środkami - i ile z nich może trafić do kieszeni lekarzy.
Gilowska uważa, że system opieki zdrowotnej powinien mieć przynajmniej dwie kotwice: gwarantowany koszyk usług oraz system ewidencji medycznej. Dlatego zdaniem wicepremier dobrym pomysłem byłoby wprowadzenie kas rejestrujących wykonywane zabiegi po stronie szpitala oraz elektroniczne karty, które pokazywałyby historię zabiegów poszczególnych pacjentów. Te pierwsze mogłyby się pojawić juz od początku nowego roku, a drugie - rok później.
sprawdzilem dokladnie
nie trzeba wymeldowywac auta
REJESTRACJA POJAZDU SPROWADZONEGO Z ZAGRANICY
Podstawa prawna: art.72 i 74 ust.1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2003 r. Nr 58 poz.515 z późn. zm.); §3 rozporządzenia MI z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. Nr 133 poz. 1123 z 2002 r. z późn. zm.); §1 ust.1 rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 marca 2006 r. w sprawie wysokości opłat za kartę pojazdu (Dz.U. z 2006 r.Nr 59, poz. 421).
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
"Wniosek o rejestrację - czasową rejestrację - wyrejestrowanie pojazdu" (BOI - 29) (wypełnia właściciel, właściciele)
Załączniki:
dowód własności pojazdu,
zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, ( w tym badania dodatkowego, jeśli w którymś z załączników jest zapis o śladach uszkodzeń pojazdu),
dowód rejestracyjny lub inny dokument potwierdzający rejestrację pojazdu za granicą, wydany przez organ właściwy do rejestracji pojazdów za granicą, (od 25.12.2007r. w przypadku pojazdów sprowadzonych z terytorium państwa członkowskiego jedynie dowód rejestracyjny) karta pojazdu, jeżeli była wydana,
" dowód odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony
z terytorium państwa trzeciego,
dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, jeżeli samochód osobowy został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego,
zaświadczenie* wydane przez właściwy organ potwierdzające:
- uiszczenie podatku od towarów i usług, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego,
- brak takiego obowiązku
* obowiązek uzyskania zaświadczenia nie obowiązuje właścicieli zgłaszających do pierwszej rejestracji przyczepy i naczepy oraz ciągnika rolniczego.
ocena rzeczoznawcy samochodowego ustalająca rok produkcji pojazdu, jeżeli nie wynika ona jednoznacznie z innych dokumentów przedłożonych do rejestracji.
Dowód uiszczenia opłaty na rachunek Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 500 zł. Wpłat należy dokonać na rachunek NFOŚiGW w BGK III Oddział Warszawa NR 65 1130 1062 0000 0109 9520 0014. Dowód wpłaty musi zawierać nr nadwozia (dotyczy samochodów osobowych, ciężarowych i specjalnych do 3,5 tony). Wnoszącym opłatę jest sprowadzający pojazd na teren RP.
Opłatę recyklingową stosuje się do pojazdów wprowadzonych na terytorium kraju
w drodze importu lub wewnątrzwspólnotowego nabycia po 1 stycznia 2006r.
Do wglądu:
dokument tożsamości właściciela
a) dowód osobisty w przypadku obywatela polskiego będącego osobą fizyczną,
b) paszport oraz dokument poświadczający zameldowanie na terytorium RP
w przypadku cudzoziemca będącego osobą fizyczną,
c) wypis z rejestru sądowego oraz nr REGON w przypadku przedsiębiorcy posiadającego osobowość prawną,
d) zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, umowa spółki oraz odpowiednio dokumenty wymienione w pkt. a) lub b) w przypadku przedsiębiorcy nie posiadającego osobowości prawnej.
e) pisemne pełnomocnictwo oraz odpowiedni dokument pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika oraz dowód osobisty właściciela jeśli pełnomocnictwo nie jest potwierdzone notarialnie.
polisa OC (gdy pojazd posiada już czasową rejestrację w Polsce).
W sumie to mogłem ten wątek zacząć wczesniej ale nie przyszło mi do głowy. Wczoraj wysłałem jednak parę nurtujących mnie pytań do UMK Krakowie i już następnego dnia dostałem odowiedzi. Jestem wręcz zszokowany. Oto moje pytania:
Nazywam się Mateusz Nowak i jestem właścicielem pojazdu Wartburg 1.3 o numerach rejestracyjnych KR 2919H. Przebywam obecnie na terytorium Niemiec i tutaj chciałbym sprzedać mój samochód. W związku z tym mam kilka pytań:
1. Czy wystarczy sporządzić tradycyjną umowę kupna sprzedaży? (Dane Sprzedającego i Kupującego, Cena, Miejsce transakcji i Data)
2. Czy zabieram rejestracje i naklejkę rejestracyjną do Polski czy też zostawiam kupującemu?
3. Czy zabieram dowód rejestracyjny do Polski czy zostawiam kupującemu?
4. Czy jak na umowie napiszę, że z chwilą zawarcia umowy ubezpieczenie OC wygasa to jestem pewien, że w razie wypadku (który Niemiec spowoduje moim autem) nie jestem pociągnięty do odpowiedzialności?
5. Czy strona Polska zgłasza stronie Niemieckiej, że samochód został wyrejestrowany w Polsce i został kupiony przez obywatela Niemiec? (Klient chce kupić na części, ale nie chce rejestrować, aby później uniknąć konieczności złomowania. Chce to zrobić we własnym zakresie.)
A teraz odpowiedzi
KM.02.058-14/06
W odpowiedzi na skierowane przez Pana pocztą mailową zapytania dotyczące
dokumentów, jakie należy przekazać w momencie sprzedaży pojazdu niemieckiemu
nabywcy, informuję, co następuje.
Zgodnie z art.72 ust.1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu
drogowym (Dz.U. Nr 108, poz.908, z 2005r., z późn.zm.) rejestracji pojazdu
dokonuje się m.in. na podstawie dowodu własności pojazdu /umowa sprzedaży,
faktura VAT, prawomocne orzeczenie sądu lub umowa darowizny/, dowodu
rejestracyjnego oraz karty pojazdu, jeżeli była wydana. A zatem wszystkie
opisane wyżej dokumenty, jak i tablice rejestracyjne, przekazać należy
nowemu nabywcy. Należy jednak zaznaczyć, iż ustawa Prawo o ruchu drogowym to
polska regulacja prawna, natomiast pojazd ma być zarejestrowany w Niemczech
/tak przynajmniej być powinno/, wobec czego kwestia, jakie dokumenty
obowiązany jest w tym celu przedłożyć niemiecki wnioskodawca w tamtejszym
organie rejestrującym, jest uregulowana w przepisach niemieckich.
Polski właściciel, w przypadku sprzedaży pojazdu obywatelowi niemieckiemu,
obowiązany jest wyrejestrować pojazd na terytorium RP, w organie, w którego
ewidencji figurował on, jako zarejestrowany po raz ostatni /art.79 ust.1pkt
3 ustawy Prawo o ruchu drogowym - Dz.U. Nr 108, poz.908, z 2005r., z
późn.zm./.
W tym celu przedłożyć należy dokument, potwierdzający zbycie pojazdu za
granicę i stosowne oświadczenie po odpowiedzialnością karną, za składanie
fałszywych zeznań, lub kopię dokumentu, potwierdzającego zarejestrowanie
pojazdu za granica.
Ponadto informuję, iż pytanie dotyczące spraw związanych z ubezpieczeniem,
skierować należy do wybranej firmy ubezpieczeniowej - Wydział Komunikacji
zajmuje się jedynie rejestracją i wyrejestrowywaniem pojazdów, natomiast
kwestie związane z ubezpieczeniem, znajdują się poza jego kompetencjami.
Informuję również, iż polskie organy rejestrujące nie informują organów
niemieckich o fakcie wyrejestrowania pojazdu, w związku z jego sprzedażą na
rzecz nabywcy niemieckiego. Aktualnie obowiązujące w Polsce przepisy nie
nakładają bowiem na polskie organy rejestrujące takiego obowiązku.
A zatem fakt zbycia pojazdu zagranicę należy zgłosić w Wydziale Komunikacji
/wnioskując jednocześnie o wyrejestrowanie samochodu/, jak i w polskiej
firmie ubezpieczeniowej, gdzie było opłacane OC. Zwolnienie z obowiązku
opłacania obowiązkowej składki OC następuje najprawdopodobniej /proszę
zasięgnąć niezależnie informacji u ubezpieczyciela/ na podstawie wydanej
przez organ rejestrujący decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu, w związku z jego
zbyciem zagranicę.
Natomiast jakie ewentualne konsekwencje mogą być związane z faktem nie
zarejestrowania i nie ubezpieczenia pojazdu przez obywatela Niemiec - to
pytanie które należy skierować do organu rejestrującego oraz ubezpieczycieli
niemieckich.
Z poważaniem
Ewa Błaż
inspektor Wydziału Komunikacji UMK
Uff - jestem pod wrażeniem. Wg mnie to co napisała ta pani nie jest zbytnio po Polsku, ale za trzecim razem udało mi sie znaleźć odpowiedzi na pytania.
Teraz życzcie mi szczescia. Zwlaszcza, ze dzisiaj dzwonily 3 osoby i kazda chce (dzwonil nawet gosc z Eisenach) ale jak na razie umowilem sie na jutro ze studentem z mojego miasteczka. Oby był dobry dla Bunia, dbał o niego i mocno nie trzaskal drzwiami