odchudzicsie
Witam
Jak obliczyć opłatę w złotych za akcyzę za sprowadzony samochód.
Audi A4 rocznik 1995-1997 silnik 1.9TDi wartość samochodu około 14.000-15.000 tys. zł.
Albo najlepiej podać stronkę z kalkulatorem jak to obliczyć.
Z góry dzięki.
Silnik BDG to dobry silnik (ja mam jego brata: BDH - 180 KM). Rozrząd co 120 tys.!
Nie kupuj najtańszego rozrządu, chyba, że chcesz to auto za tydzień komuś opchnąć (tylko po co wtedy wymieniać rozrząd? ).
Niepokoi mnie Twoje stwierdzenie, że na wejście musisz wymienić rozrząd. Nie piszesz nic o przebiegu auta. Czy znasz przebieg? A może przebieg jest nieznany i chcesz (będziesz musiał) wymienić rozrząd "dla świętego spokoju"?
Jeżeli chcesz tylko opinię o silniku BDG - to dobry silnik, możesz brać auto z takim sercem. Ale nie zrozum mojej sugestii w ten sposób, że polecam Ci w ciemno silnik, który jest w tym konkretnym egzemplarzu. Już nie raz było na tym forum pisane - wszystko zależy od tego, jak samochód był eksploatowany!!!
Jeżeli chodzi o wycenę: wejdź na stronę Info-expert, kliknij na "kalkulator" i wyceń auto. Kosztuje to ok. 7 zł - chyba warto, żeby dowiedzieć się, ile warte jest dane auto i nie przepłacić.
Są tez wyceny na WP: EuroTaxGlass's, ale podobno Info-expert jest bardziej miarodajny. Nie polecam Ci darmowej wyceny (jest na WP) bo to pomyłka.
Ja zrobiłem sobie wyceny w obu firmach. Na Info-expercie wyszła mi wycena bardziej zbliżona do średniej rynkowej (na ETG's wartość wyszła mi parę tys. wyższa).
Moim zdaniem tryby antynapadu są zaprojektowane delikatnie mówiąc bez sensownie. Przykład: Wysiadam na chwile żeby otworzyć sobie bramę do wiazdu i od razu trzeba rozbroić, zamykam drzwi i też trzeba rozbroić.
Konkurencja stosuje znacznie lepsze i skuteczniejsze rozwiązanie, antynapad uaktywnia się po czasie od zamknięcia drzwi.
Po pierwsze antynapad nalezy kasowac zaraz po załączeniu zapłonu a najlepiej przed uruchomieniem silnika, wtedy taka sytuacja się nie będzie miała miejsca.
Po drugie takie działanie antynapdu jak opisał Pan wyżej ("po czasie od zamknięcia drzwi") umożliwia złodziejowi bezproblemowe odjechanie samochodem. Antynapda nie załączy się dopóki nie zamknie drzwi więc może jechać z lekko uchylonymi.
Po trzecie przepisy Unii Europejskiej wymuszają na producentach alarmów określone działanie blokady odjazdu. Centralka posiada atest UE więc musi przestrzegac tych przepisów.
[quote="szymon"]Jeśli ma się blisko to spokojnie można nawet drzwi samochodu zamknąć, podejść do bramy zamknąć ją, otworzyć drzwi od samochodu i wsiąść.
Inny sprawa to wymaganie programatora do ustawienia parametrów "wartościowych" (czas, napięcie). Skoro instrukcja traktuje mnie jako nazwijmy to "eksperta" i mam opis jak włączać i wyłączać różne opcje z pilota, to czemu nie moge robić tego z opcjami "wartościowymi"? Przecież moge sam sobie wyliczyć jaka będzie wartośc liczbowa (dla leniwych jest kalkulator w windows), wprogramować pilotem on-off.... i sprawdzić czy dobrze wyszło w działaniu.
Panowie, to ja zapytam troche OT, troche nie:
Jak zmieniacie np. 225/60/17 na 235/50/17 to jak zmienia sie wartosc cisnienia jakie powinno byc w oponie? Zawsze mnie zastanawialo jak to wiedziec... kalkulatory jakies sa czy jak?
Wg mnie ciśnienie trzymasz takie samo bo nie zależy ono od objętości opony.
Tutaj KLIK masz tabele ciśnień - zauważ jak niewielkie różnice są dla danego modelu samochodu między różnymi rozmiarami opon.
Wita wszystkich
Jak obliczyć opłatę w złotych za akcyzę za sprowadzony samochód.
Audi A4 rocznik 1995-1997 silnik 1.9TDi wartość samochodu około 14.000-15.000 tys. zł.
Albo najlepiej podać stronkę z kalkulatorem jak to obliczyć.
Bo nie mogę w necie znaleźć kalkulatora, znalazłem taki http://www.autokanada.pl/kalkulator.php ale tam jest w dolarach.
PS. Chory nas kraj
Cytat:
nieraz czytam takie posty i czasem nie wytrzymuje... jak Wy jeździcie że spalanie macie 5,5? i do tego w cyklu mieszanym?? ten samochód waży więcej niż maluch i tych wartości się nie oszuka. Albo zmierzcie dobrze z pisakiem w ręku przy tankowaniu (nie komp), albo wasz cykl mieszany jest jakiś dziwny.
Nareszcie kotoś normalny...
Co prawda mam inny silnik (Z19DTH) ale w cyklu mieszanym mam 10,5l/100km (z pisakiem i kalkulatorem)... Cykl mieszany to mniej wiecej 1/3 trasa i 2/3 miasto...
Wcześniej jeździłem VB z silnikiem 2,0 DTI i spalanie było podobne - też około 10l/100km w cyklu mieszanym...
Adam Franik pisze:
> Chcesz mi pomoc czy poplumkać? Jeżeli wiesz dokladnie dlaczego ich nie
> gazować ze względów innych niż ideologiczne, to chetnie poczytam. Jeśli
> jednak chciałeś tylko poplumkać i kręcić flejma, to idź na prega lub p.s.p.
Rok temu przez chwilę zastanawiałem się nad gazowaniem Outbacka, ale po
skalkulowaniu całkowitych kosztów posiadania samochodu okazało się,
że przy ~18 kkm rocznie paliwo to tylko jedna czwarta, głównym
składnikiem jest utrata wartości, a potem ubezpieczenie. Ktoś tu
niedawno podawał link do kalkulatora kosztów i tam można sobie szybko
sprawdzić, że przy zakupie nowego Legacy to, czy będzie ono palić 10
czy 14 litrów benzyny albo ropy jest prawie bez znaczenia, bo i tak
w pierwszych dwóch-trzech latach z nowego samochodu wyparowuje 20 kzł
rocznie bez wzgledu na to, czy stoi czy jeździ. Trzylatki i starsze
tracą na wartości jakieś 10 kzł rocznie. Dlatego montaż gazu
niespecjalnie się kalkuluje, chyba że mówimy o ponadstandardowych
przebiegach rzędu >40.000 km rocznie. Dodatkowo wrocławskie ASO
twierdzi, że w zagazowanych samochodach padają sondy lambda, nie jest
to reguła, ale zauważalna korelacja. Każda sonda kosztuje ponad 700 zł,
a np. silnik 3,0 H6 ma ich aż 6, więc ewentualna wymiana plus inne
potencjalne komplikacje po zagazowaniu zniwelują oszczędności. Do tego
bagażnik w Legacy/Outbacku nie grzeszy pojemnością (469 litrów) i
na przewóz koła zapasowego luzem nie ma tu dużo miejsca.
T.