odchudzicsie
******* ***** ** ** ***** ***** ** **
** ** ** ** *** ** ** ** ** ** ** **
** ** ** ** **** ** ** ** ** ** **
** ** ** ** ** * ** ** ** ***** ** **
** ** ** ** ** **** ** ** ** ****
** ** ** ** ** *** ** ** ** ** **
******* ***** ** ** ***** ***** **
DZIENNIK LIBERALNY nr 3047 Piatek, 1 czerwca 2001
ISSN 0867-6860
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Redakcja: Lena Bialkowska (naczelna), Michal Jankowski, Michal Pawlak.
Listy: Lena Bialkowska, Bajonska 3, 03-963 Warszawa
E-mail: <Donosy-Redak@fuw.edu.pl
Copyright (c) 2001 by Michal Pawlak
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Rzad
utworzyl 7 nowych powiatow i skorygowal granice kilku istniejacych.
Zmiany wejda w zycie 1 stycznie 2002. Nowe powiaty powstaly tam, gdzie
przy wprowadzaniu reformy najglosniej domagali sie tego mieszkancy.
Przy czym rzad caly czas twierdzi, ze ze wzgledow ekonomicznych
nalezaloby powiaty laczyc, nie dzielic.
W negocjacjach z UE
zamknelismy rozdzial polityki socjalnej. W sumie mamy zamkniete
16 rozdzialow i jestesmy pod tym wzgledem na samym koncu stawki
kandydatow "pierwszego rzutu".
Rzad przeslal do Brukseli dokument na temat uwolnienia cen energii i
stworzenia rezerw strategicznych benzyny. Dokument jest poufny, wiec
zawartosc oficjalnie nie jest znana, ale podobno zawiera on zgode na
wiekszosc postawionych nam warunkow.
Odkrycia dokonane w Jedwabnem
podczas ekshumacji ofiar spowoduja koniecznosc powtornego
przesluchania niektorych swiadkow - sa bowiem sprzeczne z ich
wczesniejszymi zeznaniami.
Fabryke Daewoo w Lublinie
przejmie Pol-Mot Holding. Firma zamierza rozpoczac produkcje samochodu
dostawczego LD-100, przygotowania do produkcji tego samochodu przerwal
upadek firmy-matki.
Andrzej Seweryn
otrzymal od ministra kultury propozycje objecia stanowiska dyrektora
Teatru Starego w Krakowie. Stanowisko zwolni sie za rok, gdy odejdzie
na emeryture dotychczasowy dyrektor Jerzy Koenig. Aktor zastanawia sie
nad propozycja.
Deficyt obrotow biezacych
w kwietniu wyniosl 614 milionow USD - wedlug analitykow zaskakujaco
malo. Wychodzi, ze silna zlotowka wcale az tak bardzo nie szkodzi
eksportowi: utrzymal sie on praktycznie na poziomie poprzedniego
miesiaca, a porownaniu z ubieglym rokiem wzrosl o prawie 30%.
Kursy walut
Powyzsza wiadomosc wywolala oczywiscie dalsze wzmocnienie zlotowki.
Padla psychologiczna granica 15% od parytetu (przed uwolnieniem byl
to poziom, na ktorym NBP mial obowiazek interwencji).
Kurs NBP (sredni): 3.9827, EUR 3.3685, CHF 2.2166.
Kantory (kupno/sprzedaz, notowania z wczoraj): USD 3.96/4.05,
DEM 1.725/1.77.
Pogoda
Cieplej i bezdeszczowo - ale chyba nie na dlugo.
+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
Wszystkie prawa zastrzezone.
Regularna redystrybucja bez zgody redakcji zabroniona.
Dopuszczamy obrot pojedynczymi numerami archiwalnymi.
Prenumerata: na zyczenie. Dystrybucja: automatyczna lista
dystrybucyjna e-mail oraz Usenet news, grupa pl.gazety.donosy
Archiwum: http://www.fuw.edu.pl/donosy zawiera numer biezacy,
numery archiwalne oraz instrukcje zapisywania sie na liste
i wypisywania sie z listy abonentow.
+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+- koniec numeru 3047 -+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
Nowy terminal 2 otarty
Pasażerowie przylatujący do Warszawy wreszcie będą obsługiwani w lepszych warunkach. Dziś uroczyste otwarcie pierwszej części nowego terminalu
Inauguracja nowej hali dworca wypadła akurat w tygodniu, w którym na lotnisku zapanował ogromny chaos z powodu mgły. Choć widoczność wczoraj nieco się poprawiła, mnóstwo samolotów nadal było opóźnionych, a część połączeń odwołano. Ci, którzy wiele godzin koczowali na lotnisku, pomstowali na ogromną ciasnotę terminalu. Teraz wreszcie nieco się poprawi. Niestety, tylko tym, którzy lądują w Warszawie.
A jest ich coraz więcej. Od stycznia do września przez lotnisko na Okęciu przewinęło się 6 mln 200 tys. osób. To o 15 proc. więcej niż w podobnym okresie zeszłego roku.
Nowy szklany terminal, który powstał na prawo od starego budynku (patrząc od strony wjazdu), wreszcie otwiera podwoje. Wczoraj w ulokowanej na parterze hali przylotów jeszcze trwały testy, m.in. elektronicznej tablicy, na której będą wyświetlane informacje o lądujących samolotach. Pracownicy robili jeszcze porządki przed dzisiejszym uroczystym odbiorem części terminalu przez ministra transportu Jerzego Polaczka. Według planu pierwsi pasażerowie mieli skorzystać z nowej hali w piątek rano. Jednak wczoraj Artur Burak, rzecznik przedsiębiorstwa Porty Lotnicze, nie wykluczał, że służby operacyjne skierują tam podróżnych kilka godzin później albo nawet następnego dnia.
Co zobaczymy w nowej hali? Dwa razy większą przestrzeń od tej w starym, buraczkowym terminalu. Zresztą, jak mówi Wojciech Rohoziński z PPL, w nowym budynku niemal wszystko jest dwa razy większe. Nawet taśmociągi, z których pasażerowie odbierają bagaże. Żeby łatwiej można było chwycić swoją walizkę, niektóre transportery nie będą się przesuwać poziomo tylko po skosie. W wystroju nowej hali dominuje kolor szary - granitowych posadzek i stalowych filarów. Wybijają się tylko pomarańczowe oznaczenia kierujące do poszczególnych części portu.
Na razie nowa hala ma działać na pół gwizdka. Duża część podróżnych nadal będzie trafiać do starego dworca. W nowej części stopniowo mają się pojawiać punkty usługowe: kantory, kioski czy wypożyczalnie samochodów.
Wylatujący z Okęcia poprawę obsługi odczują dopiero w maju przyszłego roku. Wtedy będzie otwarta nowa hala odlotów, a także część tzw. rękawów, którymi pasażerowie będą wchodzić bezpośrednio do samolotów. Całość prac ma się zakończyć za rok.
Za inwestycją, która opóźniła się prawie o dwa lata, ciągnie się wiele kontrowersji. Wciąż nie wiadomo, kiedy powstanie tzw. strefa ograniczonego użytkowania wokół Okęcia, która miała umożliwić okolicznym mieszkańcom wypłatę odszkodowań m.in. za hałas. Od kilku miesięcy wojewoda przygotowuje nową wersję dokumentu. Według Artura Buraka brak tej strefy nie blokuje otwarcia terminalu.
Przetarg na jego rozbudowę Najwyższa Izba Kontroli w 2003 r. określiła jako nierzetelny, nielegalny i niegospodarny. Wygrało go hiszpańsko-polskie konsorcjum Ferrovial, Budimex, Lamela. Koszty budowy, które początkowo miały wynieść 198 mln dolarów, po długich negocjacjach wzrosły do 247 mln.
miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34896,3763760.html