odchudzicsie
Kazimierz Dolny.Masz racje. Zawsze dzia?a
Jakby by?o ciep?o to mo?esz j? na lody zaprosi?.Niekoniecznie do Kazimierza.
W Bia?obrzegach maja super lody u Gruszczy?skich[w centrum naprzeciwko plebanii lub ich zajazd na pocz?tku obwodnicy bia?obrzeskiej od strony Radomia].Pozdrawiam
Ostatnia wyprawa Janusza
Do wyprawy przygotowania trwały niemal cały rok. Przewidzieliśmy niemal wszystko, tylko nie to, że jeden z nas pozostanie na trasie.
Głównym pomysłodawca i wykonawcą przedsięwzięcia był Janusz „Cesiek”.
Początkowo liczyliśmy - trasa będzie miała 660 km, jednak po konsultacjach i korektach wyszła ponad 700. Wiedzieliśmy, zakładaliśmy, że to jeszcze nie wszystko. Może mieć i 730.
Zależało od pogody i atrakcji wzdłuż trasy. Łącznie z dojazdem do Lublina i powrotem do domu zarezerwowaliśmy sobie 10 dni. W zupełności wystarczająca ilość na tyle kilometrów.
Zaczęło się zgodnie z planem.
Punktualnie o 9:20 dotarliśmy do Lublina. Zwiedzanie. Wypad do Majdanka a stamtąd w kierunku Nałęczowa. Po drodze kilka ciekawych zabytkowych kościołów.
Dochodziła pora obiadu. Zatrzymaliśmy się w zajeździe „Jamajka”. Godzinna przerwa.
Do Nałęczowa mieliśmy niecałe 12 km. Wcale nam się nie spieszyło. Byliśmy przed czasem.
Pogoda wyśmienita. Słoneczko. Wiatr ( co prawda delikatny ) w plecy. Tylko jechać i podziwiać.
W Nałęczowie ( 46 km ) spędziliśmy około 1,5 godziny. Objazd ciekawych miejsc. Zwiedzania. Drobne zakupy. Fotki i w drogę.
Przed nami Wąwolnica z ciekawym kościołem. Wiele rzeźb w drewnie. Zwiedzanie i kolejne 20 min przerwy. Rzut oka na mapę. Obieramy kierunek – Kazimierz Dolny.
Tuż za wsią na 56 km naszej trasy, na podjeździe przerywamy i kończymy wyprawę.
….
Oto regulamin wyścigu Masters w Kazimierzu Dolnym
Regulamin Maratonu po Powiślu Lubelskim 30.06.- 01.07.2007 r.
REGULAMIN
Maratonu po Powiślu Lubelskim
30 czerwiec - 01 lipiec 2007 r. – Kazimierz Dolny
1. ORGANIZATORZY:
Urząd Miasta i Gminy w Kazimierzu Dolnym, ul. Senatorska 5, 24–120 Kazimierz Dolny
Okręgowy Związek Kolarski w Lublinie, ul. Kalinowszczyzna 43, 20–201 Lublin
Lubelskie Towarzystwo Cyklistów, ul. Solna 5, 20–021 Lublin
2. PATRONAT MEDIALNY:
“ Lubelski Sport Express”, ,, Dziennik Wschodni”
3. CEL IMPREZY:
Popularyzacja kolarstwa i rekreacji rowerowej na terenie Kazimierza Dolnego i Powiatu opolskiego oraz poznanie pięknych walorów Powiśla lubelskiego.
4. TERMIN I MIEJSCE ROZEGRANIA ZAWODÓW:
o Biuro zawodów
– przy zajeździe Piastowskim w Kazimierzu Dolnym.
o Przyjmowanie zgłoszeń
– w dniu zawodów (30 czerwiec 2007 r. – sobota) w godzinach od 1300 do 1500.
o Trasa maratonu:
START (Kazimierz Dolny – rynek) – Kazimierz Dolny (wyjazd na Wylągi) –Skowieszynek – Rzeczyca Kolonia – Rąblów – Wąwolnica – Niezabitów – Kowala – Głusko – Karczmiska – Wilków – Kolonia Brzozowa – Wilków – – META (Kosmolanka- podjazd pod górę).
1. SPOSÓB PRZEPROWADZENIA ZAWODÓW:
* Jazda indywidualna na czas ( 30. 06. 2007 r. – sobota) – start honorowy o godzinie 1600 (rynek w Kazimierzu Dolnym), przejazd rowerami na start ostry (ok.5km.)
znajdujący się na pierwszym zakręcie u podnóża góry w Bochotnicy .Start ostry o godz. 1700. Jako pierwsi na trasę wyruszą zawodnicy kategorii I, następnie II, III, a jako ostatni wystartują kolarze z grupy IV. Zawodnicy startują w odstępach półminutowych. Dystans 2.200 metrów– pod górę (trasa jazdy na czas oznaczona została na mapie kolorem czerwonym i punktami A – B).
Zakończenie i ogłoszenie wyników jazdy indywidualnej na czas oraz wręczenie pucharów i nagród o godz. 1900 w Męćmierzu w Karczmie u Kazika.
o Maraton ( 01. 07. 2007 r. – niedziela) – start honorowy do
maratonu nastąpi o godzinie 1000 (rynek w Kazimierzu Dolnym). Jako pierwsi na trasę wyruszą zawodnicy kategorii I, następnie II, III, a jako ostatni wystartują kolarze z grupy IV. Kolarze startują w małych grupach w odstępach trzyminutowych. Długość trasy wynosi 66,5 km.
o Limity czasowe:
KATEGORIA
WIEKOWA
LIMIT CZASOWY 1
LIMIT CZASOWY 2
LIMIT CZASOWY 3
I 2h00’ 2h05’ 2h10’
II 2h05’ 2h10’ 2h15’
III 2h10’ 2h15’ 2h20’
IV 2h20’ 2h25’ 2h30’
1. Uczestnictwo:
Prawo startu mają zawodnicy posiadający aktualne licencje, twardy kask, sprawny techn. rower oraz wpłacone wpisowe.
2. Finansowanie:
Koszty dojazdów, noclegów (możliwość rezerwacji miejsc pod numerami tel. organizatorów), wyżywienia oraz wpisowego ponoszą zawodnicy lub ich macierzyste kluby. Zawodnicy ubezpieczają się we własnym zakresie (OC i NW). Wpisowe wynosi: kat. I, II, III – 25 zł ; kat. IV – 15 zł .
3. Nagrody:
Zwycięzcy poszczególnych kategorii otrzymują puchary
Pierwszych sześciu zawodników w każdej kategorii - dyplomy oraz w miarę możliwości nagrody rzeczowe.
4. Postanowienia końcowe:
KAŻDEGO UCZESTNIKA MARATONU PROSIMY O PRZYWIEZIENIE ZE SOBĄ JEDNEJ LUB WIĘCEJ
KSIĄŻEK W CELU PRZEKAZANIA ICH DO MIEJSKIEJ BIBLIOTEKI W KAZIMIERZU DOLNYM. BĘDZIE TO MIŁY GEST I PAMIĄTKA ZE STRONY KOLARZY W STRONĘ GOSPODARZY GOŚCINNEGO MIASTA.
* Maraton zostanie rozegrany zgodnie z przepisami PZKol.
* Punktacja: sobota S, G, Ch ; niedziela T, G, Ch
* Każdy zawodnik bierze udział w maratonie na własną odpowiedzialność i zobowiązany jest d
o przestrzegania przepisów ruchu drogowego. Maraton rozgrywany jest przy otwartym ruchu drogowym.
* Organizator nie odpowiada za rzeczy zaginione.
* W kwestiach spornych oraz nie objętych regulaminem decyduje organizator oraz sędzia główny.
* Organizatorzy zastr
zegają sobie prawo do zmiany limitów czasowych.
* Odpowiedzialnym za przeprowadzenie maratonu z ramienia organizatora jest Jerzy Witeska tel. dom. 081/532 95 37, w
Męćmierzu 081/881 08 69
* Regulamin został zatwierdzony przez RZKol w Lublinie.
Zmiana rozkładów jazdy od 1 lutego 2010 r.
Z dniem 1 lutego 2010 r. wprowadzone zostają nowe rozkłady jazdy linii R, 23, 24, 29, 146, 165, 173, N10, N20, N30, N40 i N94 oraz kursów dojazdowo/zjazdowych 710, 723, 760 i 770. Likwidacji ulega linia 145 oraz niedzielne kursy na linii 165.
Zmiany na liniach nocnych obowiązywać będą począwszy od nocy z 31 stycznia na 1 lutego 2010 r.
Szczegóły zmian:
Linia R
Pierwszy kurs linii R z Kaczych Buków do Rumi, wykonywany do tej pory we wszystkie dni tygodnia o godz. 4.12, zostaje zastąpiony kursem linii N30 i będzie wykonywany o godz. 3.54.
Linie 23, 24 i 29
Na linii 29 w dni powszednie zostają uruchomione dodatkowe kursy:
- z przystanku „Morska - Estakada” do Dąbrowy Tesco o godz. 13.17 i 13.47 (zamiast kursów o godz. 14.47 i 15.17);
- z pętli „Węzeł F. Cegielskiej” o godz. 14.48 i 15.18;
- z pętli „Dąbrowa Tesco” o godz. 14.14 i 14.44.
W związku z uruchomieniem dodatkowych kursów na linii 29, korekcie (do 3 minut) ulegają wybrane odjazdy trolejbusów linii 23 i 24 z pętli „Stocznia Gdynia” w dni powszednie, w godz. 13.00 - 14.00. Dodatkowo wszystkie kursy linii 24 wykonywane z Dąbrowy po godz. 16.00 będą kończyć bieg przy Dworcu Gł. PKP (zamiast przy Stoczni Gdynia). Ostatni kurs trolejbusu linii 24 ze Stoczni Gdynia w dni powszednie będzie odbywać się o godz. 16.42.
Linie 145 i 165
Na wniosek władz Gminy Kosakowo, likwidacji ulega linia 145 oraz niedzielne kursy na linii 165.
W dni powszednie uruchomione zostają dodatkowe kursy na linii 165 na trasie: Rewa – Pogórze Dolne lub Rewa – Chylonia Krzywoustego (i z powrotem), zastępujące większość kursów zlikwidowanej linii 145, przy czym w kursach tych autobus nie będzie zajeżdżać do Suchego Dworu.
W kursach linii 165 po godz. 12 z Rewy oraz w pierwszym i ostatnim kursie do Rewy wprowadzone zostają zajazdy do Dębogórza.
W dni powszednie zlikwidowane zostają kursy linii 165:
- z Pogórza Dolnego do Rewy o godz. 18.59 i 19.49;
- z Rewy do Pogórza Dolnego o godz. 19.23.
Linia 146
Na wniosek władz Gminy Kosakowo, likwidacji ulegają kursy wykonywane w niedziele i święta o godz. 5.29 i 8.29 z Pogórza Górnego do Rewy oraz o godz. 5.46 z Rewy do placu Kaszubskiego.
Kurs wykonywany do tej pory w niedziele i święta z placu Kaszubskiego do Rewy o godz. 7.06, będzie rozpoczynać się od Pogórza Górnego o godz. 7.25.
Ponadto przyspieszone zostają odjazdy w niedziele i święta:
- z placu Kaszubskiego do Rewy: z godz. 8.50 na 8.45;
- z Rewy do placu Kaszubskiego z godz. 9.48 na 9.28.
Linia 173
Na wniosek władz Gminy Kosakowo, likwidacji ulegają kursy wykonywane w dni powszednie:
- z Pogórza Górnego do Kazimierza o godz. 4.54;
- z Kazimierza do placu Kaszubskiego o godz. 5.14.
Ponadto w niedziele i święta, kurs z placu Kaszubskiego do Chyloni zostaje opóźniony z godz. 11.20 na 11.30.
Linia N10
Uruchomione zostają dodatkowe kursy:
- z Kaczych Buków do Dworca Gł. PKP w Gdyni o godz. 3.19;
- z Pogórza Górnego do Kaczych Buków (przez Oksywie i Obłuże) o godz. 3.08.
Ponadto dotychczasowy kurs z Kaczych Buków o godz. 2.04 będzie rozpoczynać się na pętli „Dąbrowa Tesco” o godz. 2.13.
Linia N20
Kurs z Chwarzna Sokółki do Dworca Gł. PKP w Gdyni wykonywany do tej pory o godz. 4.07, zostaje przyspieszony na godz. 3.57. Na Dworcu Gł. PKP możliwa będzie przesiadka na autobus linii N30 do Rumi (przez Grabówek).
Linia N30
Uruchomiony zostaje dodatkowy kurs z Kaczych Buków do Rumi o godz. 3.54.
Linia N40
Likwidacji ulega kurs z Obłuża Centrum do Dworca Gł. PKP w Gdyni (przez Oksywie i Pogórze) wykonywany do tej pory o godz. 3.33. Uruchomiony zostaje natomiast kurs z Dworca Gł. PKP do Pogórza Górnego (przez Obłuże i Oksywie) o godz. 3.52.
Linia N94
Likwidacji ulega kurs z Gdyni Dworca Gł. PKP do Pogórza Górnego o godz. 4.17. Ponadto kurs z Węzła F. Cegielskiej o godz. 23.22 będzie kończyć się we wszystkie dni tygodnia na Pogórzu Górnym. Kurs linii N94 o godz. 1.48 z Pogórza Górnego do Rewy będzie wykonywany bez zajazdu do Mechelinek.
Wszystkie przystanki linii N94 na terenie Gminy Kosakowo, począwszy od nocy z 31 stycznia na 1 lutego będą mieć charakter warunkowy (na żądanie).
Linia 710
Wybrane kursy trolejbusów linii 710 wykonywane we wszystkie dni tygodnia, po godz. 22.30:
- z pętli „Kacze Buki” i „Dąbrowa Miętowa” zostają opóźnione do 10 minut;
- z pętli „3 Maja – Hala” oraz „Gdynia Dw. Gł. PKP” zostają przyspieszone do 5 minut.
Kurs linii 710 z pętli „Cisowa SKM”, wykonywany do tej pory o godz. 23.10 zostaje opóźniony na godz. 23.30. Na przystanku „Morska - Estakada” umożliwiona będzie przesiadka na autobus linii nocnej N20 w kierunku Witomina i Chwarzna.
Linie 723, 760 i 770
Na liniach 723 i 760 skorygowane (do 5 minut) zostają odjazdy z przystanku „Morska - Estakada” w kierunku Stoczni Gdynia (linia 723) oraz Węzła F. Cegielskiej (linia 760). Na linii 770 zmiany dotyczą likwidacji kursu z Dębogórza Słonecznikowej do Pogórza w niedziele i święta.
http://zkmgdynia.pl/index...n=0301&idn=1031
Mój komentarz: gmina Kosakowo tnie kursy, ile wlezie... Pasażerowie się wkurzą.
Ja tez potrzebuję historie hotelarstwa polskiego ,bo piszę pracę ale taką zaliczeniową na semestr.W internecie nic nie ma poza jakąs wzmianką tutaj.Ksiązek nie zamierzam kupować ,bo są drugie i td i na jeden raz to mi nie potrzebne.Moze ktos cos ma???albo w necie znalazł??
wałkowałam ten temat na organizacji pracy w hot. to mam nadzieje, ze sie przyda troche tego jest, przy okazji powtórze to sobie;):
W 1187r. zbudowano hospicjum przy klasztorze zakonu rycerskiego Joannitów w Poznaniu zwany
"komandorium" . Powstały też karczmy przydrożne: "Błękitna", "Wysoka", "Popas", "Hulanka" prowadzone przez szlachtę, zakonników, Żydów.
W średniowieczu karczmy nazywano tabernami
w XVII w. powstało wiele domów zajezdnych Pierwszy budynek hotelowy to "Marywil" zbudowany w latach 1686-1695 z inicjatywy królowej Marii Kazimiery Sobieskiej w Warszawie. Pod koniec XIX w. powstały w Polsce:
a) dyliżansy pocztowe
b) zajazdy
c) zajazdy wiejskie, tzw. austeria
np. w 1776r. we wsi Dobra pod Strykowem.
W 1824r. w Królestwie Polskim powstał zbiór wzrorów na budowę " domów zajezdnych".
Pierwsze luksusowe hotele w Polsce to :
1787r. hotel "Pod Białym Orłem" oraz "Hotel Pruski" przemianowany w 1803r. na "Hotel Angielski", miały siedzibę w W-wie.
Najstarszy waszawski hotel czynnuy do dziś, to "Orbis europejski". W 1901 wybudowano w W-wie hotel "Brystol" , a w 1913 hotel "Polonia". W Poznaniu w 1842 wybudowano hotel "Bazar". Na przełomie XVIII/XIX w. wybudowano hotele: "Saski", "Wiedeński", "Francuski", do dziś czynne są hotele: "Rzymski", "Continental" i "Britania".
W Krakowie powstała oberża "Pod Węgierskim Królem", hotel "Pod Złotą Kotwicą", hotel czynny do dziś "Pod Różą", "Grand Hotel" i hotel "Francuski". Oprócz tego powstały hotele: "Pod Orłem" w Bydgoszczy, hotele " Grand " i "Savoy" w Łodzi, hotele "Europa" i "Wiktoria" w Lublinie, hotel "Grand" w Sopocie, hotel "Bast" w Inowrocławiu.
W okresie międzywojennym hotelarstwo słabo rozwijało się. W 1928r. powstał hotel "Polonia" w Poznaniu, w Krynicy wybudowano luksusowy pensjonat "Patria". W czasie wojny zniszczonych zostało wiele hoteli. Niektóre odbudowano po II-ej wojnie: w 1949r. wybudowano hotel "Monopol" w Gdańsku. W 1955r. hotel "MDM" w W-wi w 1957r. hotel "Grand" w W-wie. Był to pierwszy hotel z węzłami higieniczno - sanitarnymi (whs) w każdym pokoju!
Rozwój hoteli, pensjonatów i domów wypoczynkowych nastąpił po 1961r.
1961r. "Dom Chłopa" w W-wie
1964r. "Orbis Merkury" w Poznaniu
1965r. "Orbis Cracovia" w Krakowie
1967r. "Scanpol"w Kołoobrzegu
1969r. "Orbis Kosmos" w Toruniu
1969r. "Orbis Polan" w Zielonej Górze
1970r. :Orbis Arkona" w Szczecinie
W latach 70-tych wprowadzono do Polski hotele w ramach międzynarodowych systemów hotelowych: amerykańskiego: INTERCONTINENTAL HOTELS CORPORATION , w latach 90-tych powstał amerykański: MARRIOT CORPORATION, austriacki: RANGER INTERNATIONAL HOTELS, angielski: TRUSTHOUSE FORTE i francuski: NOVOTEL.
W 1974r. w ramach IHC wybudowano hotel " Orbis Forum" w W-wie.
"Novotele" wybudowano w: Gdańsku, Olsztynie, Poznaniu, Sosnowcu, W-wie, Wrocławiu.
Hotel "Solny" wybudowano w Kołobrzegu i "Reda" w Szczecinie.
1974r. "Polonez" w Poznaniu
1976r. "Victoria" ***** w W-wie
1976r. "Orbis Holiday Inn" w Krakowie
1974r. "Orbis Kasprowy" w Zakopanem (wybudowany przez Jugosławian)
1981r. "Orbis Mronowia" w Mragowie (wybud. przez Szwedów)
Powstały też instytucje spółdzielcze. Spółdzielcze biuro podróży "Turysta" wybudowało hotel "Pod Dębami" w Dębach pod Warszawą, motel "Turysta" w Częstochowie", pensjonat "Monika" w Kołobrzegu".
Ogólnokrajowa spółdzielnia turyst. (OST) "Gromada" wybudowała hotel "Gazda" w Zakopanem. W 1981r. hotel "Leśny" w Białymstoku i "Świętokrzyski" w Cedzynie koło Kielc. W 1987r. OST "Gromada" wybudowała hotel **** "Rodło" w Pile do przyjmowania gości niepełnosprawnych. Powstała też spółdzielczość wiejska. Centrala Rolnicza Spółdzielni "Samopomoc Chłopska" wybudowała motel "Polonia" w Podstolicach, hotel "Polichno" w Polichnie, zajazdy "Stary Koń" koło Konina, "Hajduczek" w CHełmie koło Pniew , hotel "Zajazd Piastowski" w Kazimierzu Dolnym. W latach 80-tych powstały prywatne pensjonaty i hotele.
Hotele " Zajazd Napoleański ****" w W-wie, "Maria ***" w W-wie , "George" hotel w Nadarzynie , oraz pensjonat "Biała Dalia" w Konstancinie. W latach 90-tych napłynął kapitał zagraniczny i powstały hotele: "Marriot", Jan III SObieski", "Altea".
W 1991r. hotel "Park" nad jeziorem Malta w Poznaniu, oraz hotel "Amber Baltic" w Międzyzdrojach.
W 1992r. "City - Hotel Bydgoszcz" w Bydgoszczy. Najeży on do systemu Viena International Hotel.