Indeks odchudzicsieKazimierz Wielki dlaczego nazwany WielkimKazimierz Dolny is place placeKazimierz Wielki dlaczego został nazwany WielkimKazimierz Wierzynski Gdzie nie posieja mnieKazimierz Dolny okolice noclegiKazimierz Dolny plan miastaKazimierz Marcinkiewicz Rada GabinetowaKazimiera Szczuka Forum GazetaKazimiera Iłłakowiczówna Matka BoskaKazimierz Wielki i jego porażki
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • drakonia.opx.pl
  •  

    odchudzicsie

    Wystarczy, że przejedziesz się liniami tramwajowymi w rejonach nasilonych
    szkód górniczych i zrobisz zdjęcia - polecam linię 9 od Nowego Bytomia do
    Bykowiny, linię 3 w okolicy Makoszów, linię 14 od Szopienic do Mysłowic,
    linie w Zagłębiu w okolicy Kazimierza i Niwki (26, 27) i pewnie wiele
    innych... Inna rzecz że torowiska na Śląsku remontują chyba mamuty i to
    zawsze prowizorycznie...

    JH

    Użytkownik Iwona Konieczny <maszcz@bnet.plw wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:slrn9b1si4.arq.maszcz@nic.nigdzie...

    Piszę pracę dyplomową na temat " Wpływ szkód górniczych na linie
    tramwajowe". Poszukuję wszelkich informacji na ten temat.
    Interesowałyby mnie zdjęcia uszkodzeń powstałych na torowiskach (nie
    tylko tramwajowych), wszelkie teksty dotyczące szkód górniczych i ich
    wpływu na drogi szynowe, przykładowych rozwiązań podtorza itp.
    Gdzie mogłabym to znaleźć i jak szukać, może to być także w jezyku
    niemieckim i angielskim.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrowienia
                Iwona




    A.Oleszczuk <aron2@gazeta.plnapisał(a):


    Użytkownik "radek"

    | S1 Gliwice(Pyskowice)- Katowice - Dabrowa Gornicza (Zawiercie) takt 30


    min
    S2 Tarn. Góry - Bytom - Katowice - Mysłowice - Jaworzno -
    Trzebinia -Chrzanów/Oświęcim takt  30 min na zmianę do Oświęcimia i
    Chrzanowa


    S3 Tychy Miasto - Katowice - Sosnowiec Kazimierz/Gliwice takt 30 min na
    zmianę do Kazimierza i Gliwic


    Lepiej wydłużyć do Olkusza. Za Kazimierzem jest jeszcze Sławków, Bukowno i
    wiele ludzi by z tamtąd dojeżdżało, a z Kazimierza większość jeździ do
    Katowic autobusem miejskim. Z Tychów Miasto mogłoby być przez Rudę Wirek.


    S4 Katowice - Mikołów - Rybnik - Wodzisław Śl/Żory - Jastrzębie zdrój co 30
    min na zmianę do Wodzisławia i Jastrzębia
    S5 Tarnowskie Góry - Bytom - Gliwice takt 30 min


     Ze zmianą czoła w Bytomiu?

    | RE 1 Czestochowa - Katowice - Gliwice Takt 1h
    | RE 2 Czestochowa - Katowice Bielsko Biala (Zywiec) Takt 1h
    | RE 3 Gliwice - Katowice- Krakow Takt 1h
    | RE 4 (Raciborz) Rybnik -  Katowice  1h
    | RE 5 Tarnowskie Gory - Katowice - Wisla/Cieszyn 1h
    Do Cieszyna jest bliżej przez Zebrzydowice, więc zamiast tego dorzucamy


       RE 7 Katowice - Chybie - Zebrzydowice - Cieszyn 1h

    RE 6 Katowice - Rybnik - Chałupki - Ostrava hl.n. w ramach wejścia do UE :-


    )

     pozdrawiam
     Witek.




    jaksiem@interia.pl wrote:


    | Z nazwy nie pamiętam. Ale ten okres to uzasadnia (brak zainteresowania tym
    | wszystkim). Nocki wtedy też nie były mi potrzebne z racji wieku :) Ale
    | rzeczywiście koło wpół do trzeciej do przełomu 97/98 coś kiedyś hałasowało. ;-)
    | Fajny ten numerek PN-225.
    | Dlaczego PKT go zlikwidowało? Cięcia w jakiś dotacjach czy brak potrzeby?

    W 1998 jeszcze był - mam go w rozkładzie. Z Katowic (z Rynku) do Bytomia
    trasą 6-tki odjeżdżał o 1:02 i 2:41. Wg relacji świadków ;-) stodwója była
    zawsze pełna.
    A dlaczego został zlikwidowany (właściwie to zawieszony) - nie wiem. Można
    podejrzewać jakieś oszczędności, albo brak potrzeby dowiezienia motorowych
    akurat na tej trasie, ale ogólnie to nie była zbyt przemyślana decyzja.
    Parę podobnych w tamtym okresie było. PN-214 jechał do Kazimierza, PN-232
    miał kursy do Zabrza i do Chebzia (trasą 9-ki), PN-231 w dni wolne
    wyjeżdżał już o 21:19. Chwilę później zamieniono PN-243 na PN-242, a kursy
    PN-242 włączono do rozkładu PN-241, który był wówczas chyba najbardziej
    pokręconą nocką w najnowszej historii. To ostatnie zostało przywrócone w
    1999 roku, ale już oczywiście nie w takiej formie jak przed zmianami - w
    1998 roku PN-243 do Wójtowej Wsi jechał też cztery razy, ale nie było
    dziury w środku nocy.



    Jakub 'Wilq' Wilczek <wilczekk@NO_SPAM.ae.katowice.plnapisał(a):


    (za http://www.kat.tvp.pl/aktual.html)

    Staruszek na torach

    Najstarszy w tej części Europy wagon tramwajowy, który jeździ liniowo, oraz
    wyremontowane wagony z lat pięćdziesiątych były dziś atrakcją gliwickich i
    zabrzańskich ulic. Przejazd związany był z 50. rocznicą otwarcia linii
    tramwajowej Zabrze Guido - Makoszowy. Ten staruszek został wyprodukowany w
    1949 roku, jednak do dziś kursuje na linii nr 38 w Bytomiu. Klub Miłośników
    Transportu Miejskiego w Chorzowie Batorym postanowił wypożyczyć go na
    pierwszomajowe kursy, aby w ten sposób uczcić 50. rocznicę otwarcia linii
    tramwajowej nr 3 Zabrze Guido-Makoszowy. Równolegle kursował także zabytkowy
    tramwaj z pierwszej połowy lat pięćdziesiątych. Prowadził go Kazimierz
    Krawczyk, który motorniczym jest od 25 lat. Przejażdżka podobała się
    zwłaszcza pasażerom. Kto wie, może w dobie nowoczesnych Karlików zabytkowe
    tramwaje wrócą do łask.
    Dariusz Kmiecik
    (środa, 01.05.04.2002)


      Chciałbym powiedzieć (napisać?) że impreza bardzo mi się podobała, wielkie
    dzięki (szczególnie za przejazd po Gliwicach:))
                                                    pzdr, Wojtek Kwietniewski




    Jakub 'Wilq' Wilczek wrote:


    |Objawiam symptomy charakterystyczne dla kazdego milosnika
    |tramwajow, ktory odwiedzil GOP, (Olaf zna to uczucie... :)))
    |Po tym co zobaczylem... nic juz nie jest w stanie mnie zdziwic,
    |a jakies odcinki jednotorowe, czy sploty nie robia na mnie
    |najmniejszego wrazenia... :)))
    |
    |Proponuje parafraze przyslowia - "zobaczyc GOP i umrzec...." ;-))))

    lepiej nie - bo będziemy mieli sporo trupów! :))

    |1) Przepust pod torem kolejowym na trasie Chebzie-Zabrze
    |(z bardzo mala skrajnia) :)))
    |
    |Nie wiem, czy jechales tam liniowa 18 albo 29 - motorman zatrzymuje sie
    |przed przepustem i sprawdza dokladnie czy nic z tramwaju nie wystaje (jakby
    |cos wystawalo to amputacja, albo i dekapitacja...)

    jak czekaliśmy na naszą stodwójkę to jechały tamtędy liniowa 18 i 29

    |Z ciekawych miejsc, ktorych nie widzieliscie na imprezie polecam takze linie
    |3 w Zabrzu, 18 w Rudzie, 17 w Chropaczowie, 7 miedzy Bytomiem a
    |Lagiewnikami, 12 na calej dlugosci, 27 od Dandowki do Kazimierza i 22 od
    |Bedzina do Czeladzi.

    i 38 w Bytomiu! :))

    |A propos 27, czy gdzies jeszcze w Polsce z tramwaju
    |mozna zobaczyc gory?

    kiedyś można było w Jeleniej :))

    |A poza tym, to tam robia takie rzeczy, ze motormenom ze Szczecina
    |wlos by sie zjezyl na glowie (chocby cofanie stodwojka na srodku
    |Rynku w Katowicach... :)))
    |
    |Cofaliscie? A czemu???

    nie my
    jakieś liniowe 102Na, ale nie wiem na jakiej linii i nie wiem czemu

    Memphis



    "Małgorzatka"

    Godajom co Chrobry grod tukej zbudowoł
    Niyjedyn w Bytomiu wiara tymu dowo
    Co archeoligi prawiom ło tym dzisioj?
    Ano że to z czasow jak Kazimierz prziszoł
    Co Odnowicielym był przez Polan zwany
    Jymu "grod Małgoli" richtig był poddany.



    Z Górskich to tylko Kazimierza znałem w taki sam sposób jak wszyscy ci co interesują się piłka nożną. Jeszcze był taki zapaśnik w Slavii ale imienia nie pamiętam no a dzisiejszy prezes Bytomskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego spółka z o.o. też nazywa się Górski ale Tomasz.Bodajże to ten z naszego PWiK i wdrożyciel-uzdrowiciel szpitala na Goduli?



    A to wyczytałeś może:
    "1179 – odłączenie Bytomia od Małopolski i włączenie do księstwa raciborskiego"

    Tyle że z samym Księstwem Siewierskim im się nie udało.
    A Kazimierz Wielki to w Będzinie zamek na Śląsku budował?


    Wikipedia




    moosehead wrote in message <35F29E22.8346C@friko2.onet.pl...
    Grzegorz Sterniczuk wrote:
    | Nie, nie chodzilo mi o Przechlewo, tylko o wczesniej wymienione Tychy

    | Tak apropo Tychów to TPSA powykupowała tutaj mase bilboardów czyżby
    | szykowała się jaka  konkurencja ???

    Przeciez cale lato woj.katowickie bylo rozkopane przez pracownikow
    Netii.Nie
    zauwazyles? :)))


    To nie Netia "kopie" ale podwykonawca (czyli inna firma) oczywiście dla
    Netii.

    A co Do BOK'ów w Silesii (podaję pełną listę, należy zwrócić się do
    najbliższego po więcej szczegółowych informacji):

    41-709 Ruda Śląska
    ul. Markowej 20
    tel (32) 248 71 41

    32-510 Jaworzno
    ul. Bursztynowa 1d
    tel (32) 751 00 06, 751 00 07

    42-500 Będzin
    ul. 11-go Listopada 14
    tel (32) 762 22 22, 761 95 02

    32-500 Chrzanów
    ul. Henryka 39
    tel (35) 623 48 03

    41-250 Czeladź
    oś. Auby
    tel (32) 763 71 45

    41-300 Dąbrowa Górnicza
    ul. Sobieskiego 19
    tel (32) 262 33 87

    41-400 Mysłowice
    ul. Krakowska 14
    tel. (32) 764 33 33

    32-300 Olkusz
    ul. Króla Kazimierza Wielkiego 68
    tel (35) 643 28 40

    42-940 Piekary Śląskie
    ul. Bytomska 64
    tel (32) 287 32 02

    41-100 Siemianowice Śląskie
    ul. Parkowa 14
    tel 0-90 291 474

    41-600 Świętochłowice
    ul. Polaka 2
    tel 0-90 321 768

    42-600 Tarnowskie Góry
    ul. Piastowska 8
    tel (32) 285 46 68 wew. 317, 318

    32-540 Trzebinia
    ul. Rynek 18
    tel. (35) 612 28 48

    Skawina
    Ul. Żwirki i Wigury 7A
    Tel. 090 284 501

    =========

    Pozdrawiam,

    Damarko

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  •