Indeks odchudzicsiekatastrofy lotnicze wina maszynyKatastrofa lotnicza w ostatnim tygodniuKatastroficzne wizje i obrazy zagładyKatastrofa lotnicza w Sao Paulokatastrofa Kolejowa mazut SWARZĘDZkatastrofy wywołane rezonansem mechanicznymkatastrofy 11.09.01Katastrofa budowlana hali w Katowicachkatastrof samolotowa Anna Jantarkatastrofy samolotów pasażerskich
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • grecja.xlx.pl
  •  

    odchudzicsie

    Ja osobiście z całą pewnością skupiłabym się między innymi na przedstawicielach
    katastrofizmu...Dla Czechowicza np. i niektórych żagarystów zagłada była
    ostatnim aktem świata.Niszczyła ona świat stary. a przez to otwierała
    perspektywę narodzenia nowego.Warto wspomnieć o katastrofizmie ocalającym....,
    który wyrażnie podkreśla, że katastrofa jest oczyszczeniem...
    I drugim jakże wdzięcznym poetą poruszającym wspomnianą kwestię jest oczywiście
    Jan Kasprowicz..Jego utwory [ Hymny] cechuje określona tematyka, stylizacja i
    postawa adekwatna
    do nurtującego jego pokolenie wielkiego problemu schyłku cywilizacji...
    "Świat swój dół grzebie od pierwszych dni
    a w obramieniu trójkąta Twe oko lśni..."
    Wizje Dies irae i Sądu Ostatecznego sa takie jakie znamy z malarstwa gotyckiego
    i renesansowego....
    Powodzenia życzę



    wyglada to tak


    PLAN PREZENTACJI


    Temat: „Motyw Apokalipsy w literaturze,sztuce i filmie”


    I.Literatura podmiotu:

    1. Apokalipsa sw. Jana. W: „Pismo Swiete Nowego Testamentu”. Poznan1980, s. 1398 – 1417
    2. Kasprowicz Jan: „Dies Irae”. W: Wybór poezji. Wrocław1990, s.152 - 167
    3. Miłosz Czesław: „Piosenka o koncu swiata” W:Poezje. Warszawa 1998, s.88
    4. Alberecht Durer: „Czterej jeżdzcy Apokalipsy”
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/Durer_Revelation_Four_Riders.jpg
    5. Pieter Bruegel: Triumf śmierci (ok.1525-1569)
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/10/Thetriumphofdeath.jpg

    II.Literatura Przedmiotu:

    1. „Słownik motywów literackich” Maciej Chrzanowski,wyd.Skrypt,Warszawa 2003, str. 130,209
    2. ”Słownik symboli” Kopaliński Władysław,wyd. Wiedza Powszechna,Warszawa 1990,s. 199, 222-225

    III.Ramowy plan wypowiedzi:

    Wstep:
    1. Przedstawienie tematu prezentacji i wskazanie kolejnosci przytaczanych argumentów.

    Rozwiniecie:
    1.Cechy charakterystyczne jezyka apokalipsy i omówienie w niej zawartej wizji konca swiata
    2. Motyw Sadu ostatecznego w malarstwie:
    -porównanie dzieł Alberechta Durera i Pietera Bruegela
    3. Motyw apokalipsy w hymnie Jana Kasprowicza „Drea Irae”:
    - katastroficzny charakter hymnu
    - elementy ekspresjonizmu w utworze
    - nawiazanie do ksiegi sw. Jana
    - relacje pomiedzy Bogiem i człowiekiem
    - oskar.enie Boga o istniejace zło na swiecie
    4.Motyw Apokalipsy w filmie F.F.Coppoli:
    - apokaliptyczne sceny w filmie Coppoli
    - wpływ wojny na psychike bohaterów filmu
    - wojna jako apokaliptyczna degradacja człowieka i siła niszczaca świat
    5. Specyfika ujecia motywu apokalipsy w utworze Czesława Miłosza
    pogodzenie sie człowieka ze smiercia, która jednoczesnie jest jego koncem swiata.
    Zakonczenie:
    Artysci w swoich dziełach nie tylko odtwarzaja wizje zawarte w Apokalipsie sw. Jana,
    ale wykorzystuja jego dzieło, aby mówic o sprawach wa.nych dla czasów w których
    żyjemy.



    oto moja prezentacja

    Dawid Jaster
    PLAN PREZENTACJI


    Temat: „Motyw Apokalipsy w literaturze,sztuce i filmie”


    I.Literatura podmiotu:

    1. Apokalipsa św. Jana, „Pismo Swiete Nowego Testamentu”. Poznań 1980,wyd. Ksiegarnia św. Wojciecha, s. 1398 – 1417
    2. Kasprowicz Jan: „Dies Irae”, „Wybór poezji”, Wrocław 1990, s.152 – 167.
    3. Miłosz Czesław: „Piosenka o koncu swiata” wyd Poezje, Warszawa 1998, s.88.
    4. [sztuka]Alberecht Durer, „Czterej jeżdzcy Apokalipsy” 1497-1498.
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/Durer_Revelation_Four_Riders.jpg
    5. [sztuka] Pieter Bruegel, „Triumf śmierci” ,1525-1569
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/10/Thetriumphofdeath.jpg
    5. [Film] „Czas Apokalipsy” Reż. Francis Ford Coppola,USA, 1979.

    II.Literatura Przedmiotu:

    1. „Słownik motywów literackich”, Maciej Chrzanowski,wyd.Skrypt,Warszawa 2003, str. 130,209
    2. „Słownik symboli” Kopaliński Władysław,wyd. Wiedza Powszechna,Warszawa 1990,s. 199, 222-225
    3. „Biblia a literatura polska”, Kazimierz Bukowski ,Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1984, s. 304 - 317.

    III.Ramowy plan wypowiedzi:

    Wstep:

    Czym jest apokalipsa i jakie miała znaczenie dla ludzi.


    Rozwiniecie:
    1.Cechy charakterystyczne języka apokalipsy i omówienie w niej zawartej wizji końca
    świata

    2. Wyjaśnienie terminu apokalipsa na podstawie Apokalipsy św. Jana

    3. Motyw apokalipsy w hymnie Jana Kasprowicza „Drea Irae”:
    - katastroficzny charakter hymnu
    - nawiazanie do ksiegi sw. Jana
    - relacje pomiedzy Bogiem i człowiekiem
    4. Specyfika ujęcia motywu apokalipsy w utworze Czesława Miłosza
    -pogodzenie sie człowieka ze smiercią, która jednoczesnie jest jego końcem świata.
    5. Motyw Sadu ostatecznego w malarstwie:

    - porównanie motywu apokalipsy dziełach Albrechta Durera i Pietera
    Bruegela
    6.Motyw Apokalipsy w filmie F.F.Coppoli:
    - apokaliptyczne sceny w filmie Coppoli
    - wpływ wojny na psychike bohaterów filmu
    - wojna jako apokaliptyczna degradacja człowieka i siła niszczaca świat
    Zakonczenie:
    Artysci w swoich dziełach nie tylko odtwarzają wizje zawarte w Apokalipsie sw. Jana,
    ale wykorzystują jego dzieło, aby mówic o sprawach ważnych dla czasów w których
    żyjemy.

    zakodowane jest do poprawy ma ktos jakies pomysly?



    no tylko moja polonistka powiedziala ze kilka rzeczy jest zle a to mialem miec na wczoraj
    dalem kilka poprawek bo polonistka mowilaze 5 punkt jestzle i ze musze dodac do rozwiniecia apokalipse sw Jana no i wyglada to tak:

    Dawid  Jaster                                                                                       
    PLAN PREZENTACJI


    Temat: „Motyw Apokalipsy w literaturze,sztuce i filmie”


    I.Literatura podmiotu:

    1.   Apokalipsa św. Jana, „Pismo Swiete Nowego Testamentu”. Poznań 1980,wyd. Ksiegarnia św. Wojciecha, s. 1398 – 1417.
    2.   Kasprowicz Jan, „Dies Irae”, „Wybór poezji”, Wrocław 1990, s.152 – 167.
    3.   Miłosz Czesław, „Piosenka o koncu swiata” wyd „Poezje”, Warszawa 1998, s.88.
    4.   [sztuka] Albrecht Durer, „Czterej jeżdzcy Apokalipsy” 1497-1498.
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/Durer_Revelation_Four_Riders.jpg
    5. [sztuka] Pieter Bruegel, „Triumf śmierci” ,1525-1569.
           http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/10/Thetriumphofdeath.jpg
    5.   [Film] „Czas Apokalipsy” Reż. Francis Ford Coppola,USA, 1979.

    II.Literatura Przedmiotu:

    1.   „Słownik motywów literackich”, Maciej Chrzanowski,wyd.Skrypt,Warszawa 2003, str. 130,209.
    2.   „Słownik symboli” Kopaliński Władysław,wyd. Wiedza Powszechna,Warszawa 1990,s. 199, 222-225.
    3.    „Biblia a literatura polska”, Kazimierz Bukowski , „Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne”, Warszawa 1984, s. 304 - 317.

     III.Ramowy plan wypowiedzi:

    Wstep:
    Wyjaśnienie czym jest apokalipsa i jak jest rozumiana przez współczesnego człowieka.

    Rozwiniecie:
    1.Cechy charakterystyczne języka apokalipsy i omówienie w niej zawartej wizji końca
      Świata.
    2. Obraz Sądu Ostatecznego w Biblii - Apokalipsa św. Jana
      - wizja katastrofy i nieoczekiwanego kresu ludzkości
      - omówienie symboliki apokalipsy
            3. Motyw apokalipsy w hymnie Jana Kasprowicza „Dies Irae”:
           - katastroficzny charakter hymnu
           - nawiazanie do ksiegi sw. Jana
           - relacje pomiedzy Bogiem i człowiekiem
           4. Specyfika ujęcia motywu apokalipsy w utworze Czesława Miłosza
             -pogodzenie sie człowieka ze smiercią, która jednoczesnie jest jego końcem świata.
    5. Motyw Sadu ostatecznego w malarstwie:
    - Omówienie reprodukcji dzieł Pietera Bruegela i Albrechta Durera
           6.Motyw Apokalipsy w filmie F.F.Coppoli:
           - apokaliptyczne sceny w filmie Coppoli
           - wpływ wojny na psychike bohaterów filmu
           - wojna jako apokaliptyczna degradacja człowieka i siła niszczaca świat

           Zakonczenie:
           Artysci w swoich dziełach nie tylko odtwarzają wizje zawarte w Apokalipsie sw. Jana,
           ale wykorzystują jego dzieło, aby mówic o sprawach ważnych dla czasów w których                                     
           żyjemy.

          IV.Materiały Pomocnicze:
          - Albrecht Durer., Czterej jeźdźcy apokalipsy, reprodukcja.
          - Pieter Bruegel., Triumf Śmierci,reprodukcja.


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  •