odchudzicsie
Witam
już jutro (czwartek, 20.12.2007) planowane jest opublikowanie najnowszej edycji oprogramowania do systemu CDIF/2 - wersja 12.2007
a w niej m. in takich nowości:
1. Samochody NISSAN
- rozbudowa modeli z gniazdem diagnostycznym OBD (przedział rocznikowy 2001-2007)
sterowniki diagnozowane po CAN (wymagany będzie multiplekser) takie jak:
moduł nadwozia (BCM), inteligentny klucz, monitor ciśnienia w oponach, AFS, kolumna kierownicy, wspomaganie elektryczne, Napęd 4x4, ABS, regulacja foteli,
światła ksenonowe, przekładnia automatyczna, skrzynka przełączająca.
Zostały wprowadzone z funkcjami identyfikacji (jeśli dostępna), odczytu i kasowania kodów usterek, parametrów bieżących i elementów wykonawczych.
Oraz sterowniki diagnognozowane po ISO:
- pneumatyczne zawieszenie tylne, światła ksenonowe, kamery biegu wstecznego, moduł kontroli wnętrza (BCM), przekładnia automatyczna oraz ABS
2. Grupa PSA
- zostały poprawione oraz dodane opisy do kodów błędów: poduszek powietrznych, zawieszenia hydroaktywnego w C5, ABS-ów oraz BSI
- dodano sterowniki w Citroenie C5 - drzwi kierowcy, drzwi pasażera, moduł komutacji, radio z telefonem oraz w Peugeot 406R - BSI
3. Samochody OPEL
- dodany sterownik świateł ksenonowych i przekładni automatycznej w Vectrze C
- poprawiono obsługę modeli Vectra C i Astra H (diagnozowanych przez szynę CAN), zostały rozwiązane problemy z odczytem kodów usterek i parametrów bieżących
4. Samochody RENAULT
- dodany immobilizer w Masterze
5. Grupa ALFA ROMEO/FIAT/LANCIA
- dodane do obsługi sterowniki świateł ksenonowych Valeo, świateł ksenonowych Bosch (prawy i lewy), przekładni automatycznej Aisin Q-System, klimatyzacji Delphi oraz Delphi MY03,
konsoli środkowej Siemens ICS w modelach 147, 156 i 166.
Sterowniki wprowadzono do obsługi z funkcjami identyfikacji, odczytu i kasowania kodów usterek, parametrów bieżacych i testu elementów wykonawczych
- dodane do obsługi sterowniki wnęki bagażnika TRW, konsoli wskaźników Mannesman VDO, klimatyzacja (monostrefa), klimatyzacja (dwustrefowa), drzwi kierowcy TRW, Komputer pokładowy Marelli w modelu 147.
Wprowadzone zostały z funkcjami identyfikacji, odczytu i kasowania kodów usterek, odczytu parametrów, testu elementów wykonawczych i adaptacji.
Są to sterowniki diagnozowane przez szynę CAN - wymagany multiplekser.
6. Samochody BMW
- sterowniki klimatyzacji IHKA38, IHKA 46 i IHKA 36, wielofunkcyjnej kierownicy MFL i MFL 2, moduł świateł LCM, LCM III, LCM IV i LSZ, podgrzewanie dodatkowe Zuheizer, konsola wskaźników IKE, IKI, KombiE36C i
KombiE39 Basis, regulowana kierownica LWS5, multiwyświetlacz MID, multiwyświetlacz tylny Fond ZIS, monitor pokładowy BM
7. Samochody MERCEDES
- Uzupełniono kolejne wersje sterownika EDC1.4.1 i EDC15C0 (możliwość obserwacji innych parametrów)
8. Samochody LAND ROVER
- Wprowadzony do obsługi silnik na sterowniku Bosch M5.2.1 w modelach Range Rover i Discovery II
9. CIS
- Uzupełniony system informacyjny CIS o zdjęcia lokalizacji złącz diagnostycznych
10. Interfejs użytkownika
- Zwiększona przejrzystość i ergonomia (między innymi: sortowanie parametrów, powiększanie czcionki)
11. Uzupełnione kody błędów i zgłoszone poprawki.
pozdrawiam serdecznie, świątecznie
-- Magdalena Lewińska
Axes System J.Raczyński S.Lewiński Spółka Jawna
ul. Raciborskiego 35 80-215 Gdańsk,
POLAND
tel./fax: +48 58 347-63-26 (3 linie)
tel./fax: +48 58 520-33-53
http://www.cdif2.com
Spółka zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk Północ,
VII Wydział Gospodarczy nr KRS 0000270954 NIP: 957-04-23-854
Witam
jest już dostępna najnowsza wersja oprogramowania do systemu diagnostycznego CDIF/2 - edycja 2.2008.
Oprócz zapowiadanych wcześniej nowości, doszły jeszcze następujące zmiany:
1. VOLVO (model V40/S40 - dodany ABS i poduszki powietrzne)
2. TOYOTA (model RAV4 III i Yaris II (modele diagnozowane przez szynę CAN) - dodane ABS, klimatyzacja, konsola wskaźników, silniki benzynowe)
Edycja 2.2008 zawiera ponadto:
1. Samochody Toyota/Lexus
- wprowadzono do obsługi sterowniki silnika benzynowe i diesla
- wprowadzono do obsługi sterowniki immobilizera i elektrycznego wspomagania kierownicy
- wprowadzono do obsługi sterowniki komfortu, drzwi, aktywnego zawieszenia, otwieranego dachu w samochodach Lexus
- uzupełniono istniejące sterowniki o funkcje odczytu parametrów bieżących
- poprawione funkcje odczytu i kasowania kodów usterek w istniejących sterownikach
2. Samochody Land Rover
- dodane do obsługi sterowniki skrzyni biegów i tempomatu w modelach Range Rover i Land Rover Discovery II
- dodano do obsługi silniki 2.0TD i 2.5TD w modelach Freelander oraz Range Rover na sterowniku EDC 1.3.1
3. Samochody Rover
- dodano silniki 2.0SDi oraz 2.5TD w modelach z serii 200, 400, 600, 800 na sterowniku EDC 1.3.1
- dodano sterownik ABSu Bosch 5 w modelach z serii 200, 400, 600 i 800
- wprowadzenie do obsługi modelu 75: silnik 2.0d na sterowniku DDE4.0, ABS, poduszka powietrzna, konsola wskaźników, klimatyzacja i centralna elektryka
4. Samochody Opel
- silniki 1.6i 16V (Z16XEP), 1.8i 16V (Z18XE), 1.7CDTI (Z17DTH), 1.9CDTI 16V (Z19DTH), 1.9dCi (F9Q)
- dodane ABSy Teves MK70, Teves MK60, ESP Teves MK60+, dodane parametry w ABS/ESP 8, poprawione działanie parametrów w ABS-ach w Astrze H, Vectrze C i Zafirze B,
- kontrola amortyzacji, przekładnia automatyczna, poprawione wspomaganie w modelach Vectra C, Astra H i Zafira B, światła ksenonowe w Astra H i Vectra C,
- uzupełnione opisy kodów usterek: wspomaganie kierownicy (SA V.1) i sterowanie świateł (HL V.2)
5. Grupa PSA
- uzupełnione opisy kodów błędów w silnikach HDI
- uzupełnione opisy kodów usterek oraz parametry w sterownikach Boscha MP3.1, MP3.2, MP5.1 oraz MP5.1.1
- wprowadzony do obsługi silnik 3.0JTD na sterowniku Bosch EDC16C39 w modelach Boxer i Jumper
- dodane ABSy na sterowniku Bosch w modelach Boxer i Jumper
- dodane ABSy na sterowniku Teves MK20E w modelu Xanitia
- dodana przekładnia automatyczna w modelu Xantia
- poprawione wyświetlanie parametrów dla sterownika Magneti-Marelli 1AP
- wprowadzony do obsługi sterownik Sagem SL96 (1.4 KFX) w modelu Xsara
6. Samochody Renault
- uzupełnione kodowania w poduszce powietrznej Autoliv ACU3
- wprowadzona do obsługi przekładnia automatyczna SU1 (wraz z funkcjami adaptacji)
- drobne dodatki oraz poprawki w klimatyzacji automatycznej oraz ESP
- uzupełnione parametry oraz opisy kodów błędów dla sterownika poduszek powietrznych (Bosch AB8.0) w modelu Clio II
- dodany do obsługi sterownik silnika 2.0i 16V w modelu Espace III
- wprowadzona obsługa poduszki powietrznej (Matra SDM_J66) w modelu Espace III
- wprowadzono do obsługi klimatyzację (Matra) w modelu Espace III
- wprowadzono do obsługi centralną elektrykę w modelu Espace III
7. Grupa Alfa Romeo, Fiat, Lancia
- wprowadzone do obsługi sterowniki silnika Bosch M3.7.1 (3.0i 24V oraz 3.0i 12V z lat '92-'97) a także Bosch MSA11 (2.4TD)
- wprowadzone do obsługi poduszki powietrzne Siemens MY99, Autoliv MY99, Autoliv MY99 (A), TRW MY 99
- wprowadzone do obsługi immobilizer Bosch Code 2, Delphi Code 2, Marelli Code 2
- wprowadzono do obsługi sterownik silnika Lucas DPCN (1.9TD 100KM) w modelach Bravo/Brava i Marea
- wprowadzono do obsługi silnik 3.0JTD w modelu Ducato '06
- wprowadzono do obsługi silnik 2.8TDS oraz 2.8DS w modelu Ducato
- wprowadzono do obsługi silnik 1.4i Turbo w Punto oraz 2.0i 16V Turbo w modelu Kappa i Thema
- wprowadzono do obsługi silniki 1.8i ECO w modelach Tipo i Tempra na sterowniku Magneti-Marelli 8P
8. Samochody Mitsubishi
- wprowadzono pilotażowo sterowniki diagnozowane przez szynę CAN z funkcjami odczytu i kasowania kodów usterek: silnika, ABSu, klimatyzacji, poduszek powietrznych, przekładni automatycznej, wyświetlacza, wspomagania elektrycznego, immobilizera, konsoli wskaźników
9. Samochody Ford
- wprowadzono do obsługi sterowniki silnika i konsoli wskaźników (odczyt i kasowanie kodów usterek) diagnozowanych poprzez szynę CAN w modelach C-Max, Fusion, Fiesta
- uzupełniona znaczna część opisów kodów usterek
10. Grupa VAG
- uzupełnione parametry bieżące w sterownikach z katalogu "dowolny"
11. Samochody Nissan
- uzupełnione opisy kodów usterek
12. Samochody Mazda
- wprowadzono do obsługi sterowniki silnika i konsoli wskaźników (odczyt i kasowanie kodów usterek) diagnozowanych poprzez szynę CAN w modelach 6, 5, 3, 2
13. Samochody Volvo
- wprowadzono do obsługi sterowniki centralnej elektryki (DIM) oraz klimatyzacji w modelach S40/V40 z funkcjami odczytu i kasowania kodów usterek, odczytu parametrów bieżących, aktywacjami elementów wykonawczych i adaptacji
14. CIS
- uzupełnione informacje o lokalizacji złącz diagnostycznych
15. Oprogramowanie
- Funkcja automatycznego instalowania sterowników USB
- Funkcja ułatwiająca wgrywanie klucza odblokowującego
- Funkcja skrótów klawiszowych 'CTRL +' i 'CTRL -' do zwiekszania i zmniejszania czcionki
- Funkcja anulowania łączenia ze sterownikiem (problem nieskończonego łączenia ze sterownikiem)
- Poprawione drukowanie raportów m.in nie ma konieczności wprowadzania za każdym razem danych klienta, dodane marginesy, funkcja wyłączenia tła
- Poprawiony widok graficzny w parametrach bieżących: pogrubiony wykres widoku 2D, problem startowania wykresu
- Poprawiony interfejs użytkownika