odchudzicsie
" />
Morze kamiennych głazów a na każdym z nich nazwa miejscowości z której mieszkańców w wagonach wleczono dzień i noc ku zagładzie.
więcej w:
http://amico.mojeforum.net/temat-vt22.h ... sc&start=0
Widoki na pierwszej trzeciej i czwartej fotce już nieaktualne - trwa budowa nowej drogi i nowego mostu - stare zabytkowe w niebyt. Szkoda bo można było coś /kawałek toru/ pozostawić jako zabytek
samorządowej kolei ze Stronia Śląskiego, przez Lądek-Zdrój i Kłodzko do Kudowy-Zdroju.
To byłoby po prostu cudowne rozwiązanie. Znacznie ułatwiłoby turystom podróżowanie w tym rejonie.
Można by do tego dodać jeszcze bardzo malowniczą trasę Kłodzko - Wałbrzych. A jakie piękne obiekty inżynieryjne po drodze.... Niestety linia w coraz gorszym stanie - ostatnio mój kolega ćwiczył zjazdy na linach z wysokiego mostu w Nowej Rudzie i mówi, że stan infrastruktury to tragedia...
Na miejscu PKP, jeśli im się faktycznie nie opłaca utrzymywać przewozów, próbowałbym sprzedać te linie jakiejś prywatnej inicjatywie. Jednak PKP woli, aby podkłady przegniły a tory zostały porozkradane przez okolicznych złomiarzy.
Ba, PKP nie tylko nie chce sprzedać istniejących, a nieużywanych linii. Nie chce też sprzedać terenów, po których kiedyś przebiegały linie kolejowe, a obecnie nie ma śladu choćby po jednym podkładzie - jak jest na przykład w przypadku dawnej linii z Kamiennej Góry przez Chełmsko Śląskie do Okrzeszyna. Linia nie istnieje od tak dawna, że niektórzy nawet nie wiedzą, że kiedyś taka była, a do dziś PKP trzyma grunty, po których przebiegały tory. Skandal to za mało.
" />Cytat z gazety: "...Każdy może zadzwonić i zgłosić pojawienie się na jego ulicy piratów drogowych. Lista nie jest zamknięta..."
Tu będą kontrole radarowe policji:
ul. Armii Krajowej przy ul. Orzechowej
ul. Bajana przy ul. Skrzydlatej
ul. Bezpieczna przy ul. Jugosłowiańskiej
ul. Buforowa przy ul. ul. Jagodzińskiej
ul. BrÄźcknera przy ul. Olsztyńskiej
ul. Czekoladowa przy ul. Słonecznej
ul. Dokerska przy ul. Ignuta
ul. Gajowicka przy ul. Jastrzębiej
ul. Grabiszyńska przy ul. Stalowej
ul. Grabiszyńska przy al. Pracy
ul. Hallera przy ul. Mieleckiej
ul. Hubska przy ul. Św. Jerzego
ul. Jana III Sobieskiego przy Dworcu PKP Psie Pole
ul. Jana III Sobieskiego na wysokości ul. Wilanowskiej
ul. Jedności Narodowej przy ul. Mosbacha
ul. Kamienna przy ul. Wapiennej
ul. Karkonoska przy cmentarzu
ul. Kasprowicza przy ul. Pola
ul. Kochanowskiego przy ul. Cieszkowskiego
ul. Kozanowska przy ul. Połbina
ul. Królewiecka przy ul. Mrągowskiej
ul. Krzywoustego przy ul. Kowalskiej
ul. Kosmonautów przy Gliniankach
ul. Kosmonautów przy ul. Trójkątnej
ul. Krzycka przy ul. Wiosennej
ul. Legnicka przy ul. Małopanewskiej
ul. Legnicka przy ul. Młodych Techników
ul. Legnicka przy ul. Zachodniej
ul. Mickiewicza przy al. Dąbskiej
ul. Obornicka przy ul. Paprotnej
ul. Obornicka przy ul. Kominiarskiej
ul. Osobowicka przy ul. Łużyckiej
ul. Olszewskiego przy ul. Spółdzielczej
ul. Opolska przy ul. Tyskiej
ul. Pomorska przy ul. Ptasiej
ul. Popowicka przy ul. Rysiej
ul. Powstańców Śląskich przy ul. Wielkiej
ul. Powstańców Śląskich przy ul. Orlej
ul. Ślężna przy ul. Jaworowej
ul. Ślężna przy ul. Weigla
ul. Skargi przy ul. Nowej
Solskiego przy szkole podstawowej
Sudecka przy Kampinoskiej
Sułowska przy Księgarskiej
Starogroblowa przy ogródkach działkowych
Wróblewskiego przy ZOO
Wyszyńskiego przy Daszyńskiego
Wyścigowa przy Hippicznej
Żmigrodzka przy torze kolarskim
Dominika Wesołowska - Gazeta Wrocławska
Okręg nr 1 (5 mandatów) - Kartuzy â ulice: Mickiewicza, Bohaterów Westerplatte, Bursztynowa, Prusa, Chmieleńska, Gdyńskich Kosynierów, Sienkiewicza, Kochanowskiego, Słowackiego, Konopnickiej, Reja, Reymonta, Klasztorna, Kwiatowa, Krasickiego, Łąkowa, Ogródków Działkowych, Obrońców Poczty Polskiej, osiedle Zielone Wzgórze, Podgórna, Prokowska, Wzgórze Wolności, Zagórze, 3 Maja, Cicha, Majkowskiego, Kolejowa, Mściwoja II, osiedle XX lecia PRL, Nowe Osiedle, Polskiego Czerwonego Krzyża, Przy Rzeźni, Sambora, Słoneczna, 11 listopada, Dworcowa, Dworzec, Ceynowy, Gdańska, Generała Hallera, Bielińskiego, Parkowa, plac św. Brunona, Rynek, Kościuszki.
Okręg nr 2 (5 mandatów) - Kartuzy â ulice: Abrahama, Tredera, Jeziorna, Przy Torach, Sędzickiego, Kościerska, Feliksa Marszałkowskiego, osiedle Derdowskiego, osiedle Wybickiego, osiedle Generała Sikorskiego, Marszałka Piłsudskiego, Węglowa, Zacisze, Bukowa, Brzozowa, Dębowa, Jarzębinowa, Jesionowa, Klonowa, Leśna, Lipowa, Polna, Zamkowa.
Okręg nr 3 (6 mandatów) - Miejscowości: Borowo, Dzierżążno, Pikarnia, Kaliska, Dzierżążno-Leśnictwo, Mezowo, Sitno, Brodnica Dolna, Brodnica Dolna-Ostowo, Brodnica Dolna-Sarnówko, Brodnica Górna, Brodnica Górna-Grzebieniec, Brodnica Górna-Kalka, Brodnica Górna-Kamionka, Brodnica Górna-Złota Góra, Ręboszewo, Smętowo Chmieleńskie, Kosy, Kosy-Smętowo Leśne, Burchardztwo, Kiełpino, Kiełpino-Leszno.
Okręg nr 4 (5 mandatów) - Miejscowości: Bącz, Bącz-Olszowe Błoto, Mirachowo, Mirachowo-Strysza Buda, Nowa Huta, Nowa Huta-Kamienna Góra, Głusino, Głusino-Nowinki, Głusino-Stążki, Staniszewo, Staniszewo-Bukowa Góra, Staniszewo-Kamionka, Staniszewo-Kępa, Staniszewo-Krzewino, Staniszewo-Przytoki, Staniszewo-Raj, Staniszewo-Szade Góry, Stara Huta, Kolonia, Kolonia-Borowiec, Kolonia-Chojna, Sianowo, Sianowo-Cieszonko, Sianowo-Młyńsko, Sianowo-Lesińce, Sianowo Leśne, Sianowska Huta, Sianowska Huta-Smolne Błoto, Pomieczyńska Huta, Pomieczyńska Huta-Nowiny, Prokowo, Prokowo-Prokowskie Chrósty, Prokowo-Sitna Góra, Prokowo-Ucisk, Grzybno, Grzybno-Melgrowa Góra, Grzybno-Pieciska, Grzybno-Sarnowo, Łapalice, Łapalice-Kozłowy Staw
Komitet Platformy Obywatelskiej
Kliknij aby zobaczyć więcej:
Park dla nowatorów
Wyjątkowa, jak na nasze warunki inwestycja, prowadzona jest na pograniczu Szczawna Zdroju i wałbrzyskiego Podzamcza, a ściślej – w rejonie hipermarketu Tesco. Będzie to Park Technologiczny Dolnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, która zainicjowała i realizuje projekt.
Wartość inwestycji to 52 mln. zł., a większość tej kwoty pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa, przeznaczonego na tworzenie sprzyjających warunków dla rozwoju średnich i małych firm, które preferują nowatorskie rozwiązania techniczne. Teren inwestycji to około 20 hektarów. Powstanie tu nowoczesny obiekt mieszczący w poszczególnych segmentach siedzibę zarządcy parku, sale konferencyjne, restaurację i zaplecze sanitarne, następnie pomieszczenia biurowe dla firm inwestujących w parku, laboratoria i dużą halę produkcyjną. W obiekcie do wykorzystania będzie około 6 tysięcy metrów kwadratowych. Poza tym powstanie sieć kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, teletechniczna i drogi wewnętrzne. Wykonawcą prac jest konsorcjum trzech firm: Prochem S.A. z Warszawy, PHU Chwastek z Kamiennej Góry oraz BPiUT architekta Jana Migdała z Wałbrzycha. Obecnie na terenie inwestycji DARR wylewana jest płyta i powstają fundamenty pod budynki administracyjne oraz halę produkcyjną, a także z rozbudowywana jest droga w kierunku hipermarketu. Na pozostałych działkach przeznaczonych pod inwestycję, zbudowane będą zakłady produkcyjno – handlowo – usługowe, do których prowadzić ma czteropasmowa droga o długości 1 kilometra. Stanie się ona w przyszłości częścią wschodniej obwodnicy Wałbrzycha i Szczawna Zdroju. Szeroko zakrojone prace zaplanowano zakończyć w połowie kwietnia 2008 roku. Oby tylko aura nie zakłóciła robót. (A.Bas.)
Tu powstaną pierwsze obiekty...
...a tędy prowadzić będzie nowa droga.
30minut.pl
" />
">
Kraków będzie budował nowe linie tramwajowe
INWESTYCJE. Ruszyła budowa linii tramwaju od ronda Grzegórzeckiego do ul. Golikówka. Jeszcze w tym roku ma się rozpocząć budowa linii do Ruczaju oraz do placu Centralnego.
- W drugiej połowie tego roku powinny rozpocząć się prace związane z budową dwóch nowych tras tramwajowych w Krakowie. Obydwie inwestycje przygotowywane są równolegle - informuje Tadeusz Trzmiel, wiceprezydent Krakowa.
Ustalono ostateczny przebieg trasy dla linii tramwajowej od ul. Kapelanka i Brożka do III Kampusu Uniwersytetu Jagiellońskiego w Pychowicach. Przetarg na tę inwestycję miasto planuje ogłosić w czerwcu, tak aby rozpocząć budowę w drugiej połowie tego roku. Koszt przedsięwzięcia szacuje się na ok. 160 mln zł. Nowa linia o długości ok. 3,8 km ma się rozpoczynać przy skrzyżowaniu ul. Kapelanka i Broża i poprowadzi wzdłuż ul. Grota-Roweckiego i ul. Bobrzyńskiego do ul. Czerwone Maki. Tam powstanie pętla, terminal autobusowy oraz parking park&ride (zostaw samochód i przesiądź się na komunikację zbiorową). Tramwaj na Ruczaj ma jeździć w 2012 r.
W połowie tego roku miasto chce również rozpocząć budowę nowego torowiska na trasie od ronda Mogilskiego do placu Centralnego. Będzie ono w pełni przystosowane dla potrzeb szybkiego tramwaju. W ramach inwestycji oprócz wymiany torowiska mają być również przebudowane ulice, powstaną też ścieżki rowerowe. Na całej trasie wprowadzony będzie także nowy system sterowania ruchem. Koszt wszystkich prac szacuje się na ok. 171 mln zł. Ocenia się, że przebudowa torowiska do Nowej Huty zajmie co najmniej 18 miesięcy. Jest więc szansa, że będzie gotowe na koniec przyszłego roku.
Kolejne torowisko tramwajowe ma być budowane w Krakowie na odcinku ul. Lipska - Wielicka o długości ok. 1,4 km (częściowo w estakadzie o długości ok. 600 m nad torami kolejowymi w Płaszowie). Dzięki temu połączeniu będzie gotowa w całości I linia szybkiego tramwaju z Krowodrzy Górki do Kurdwanowa. Jego budowę planuje się rozpocząć w przyszłym roku. Czas realizacji ocenia się na ok. 18 miesięcy.
Po 2014 r. miasto zamierza zrealizować kilka kolejnych linii tramwajowych. Ma więc powstać linia szybkiego tramwaju "Stella-Sawickiego", łączącą rondo Dywizjonu 308 z rondem Piastowskim (m.in. w ulicach Nowohuckiej, Stella-Sawickiego i Wiślickiej) o długości ok. 3,8 km. Miasto planuje również budowę linii tramwajowej łączącej pętlę Rakowice z pętlą w Mistrzejowicach o długości ok. 4,5 km. W tym w estakadzie tramwajowej o długości ok. 500 m, przebiegającej nad Białuchą, linią kolejową i ul. Czerwonego Prądnika. W ramach Trasy Łagiewnickiej (ok. 3,7 km od ul. Grota-Roweckiego do ul. Halszki i Beskidzkiej), która ma powstać po 2014 r., ma zostać wybudowana linia tramwajowa o długości ok. 1,7 km, łącząca linie w ul. Zakopiańskiej i ul. Witosa.
Wiceprezydent Trzmiel przyznaje, że z wieloletnich planów miasta do 2019 r. wypadła na razie budowa linii szybkiego tramwaju łączącej os. Krowodrza Górka z os. Górka Narodowa o długości ok. 4 km. W planach budżetowych nie ma również budowy kilometrowego torowiska dla szybkiego tramwaju wzdłuż al. Słowackiego, które miało połączyć linię przy ul. Kamiennej z linią wzdłuż ul. Karmelickiej i Królewskiej. Jego budowa nie byłaby potrzebna, gdyby zrealizowano plany premetra w Krakowie.
(TYM)
Akurat ja uważam iż linia pod Alejami mino planów premetra jest nam potrzebna.
Władza przeciw drezynom
Rafał Święcki 2008-09-07 20:05:08, aktualizacja: 2008-09-07 20:05:08
Firma Karkonoskie Drezyny Ręczne chciałaby wozić turystów z Karpacza do oddalonych o 7 kilometrów Mysłakowic. Jednak władze kurortu odmówiły dzierżawy 800-metrowego odcinka torów na terenie miasta, choć spółka PKP Polskie Linie Kolejowe za każdy kilometr torowiska żądała jedynie symbolicznej opłaty - 10 zł miesięcznie.
Pomysł za to poparły gminy Podgórzyn i Mysłakowice. Ale bez stacji w Karpaczu i prowadzących do niej torów, przejazdów drezynami, nie można uruchomić.
Jeszcze trzy lata temu Bogdan Malinowski, burmistrz Karpacza, udzielił Karkonoskim Drezynom Ręcznym pełnego poparcia. Uznał, że powstaje nie tylko nowa atrakcja turystyczna, ale także uda się w ten sposób uchronić przed dewastacją, zamkniętą kilka lat wcześniej linię kolejową do Karpacza.
Rafał Gersten z Karkonoskich Drezyn Ręcznych już wtedy nie ukrywał, że będzie chciał kiedyś zagospodarować nie tylko stację w Karpaczu, ale także linię kolejową. Pomysł uruchomienia przejazdów drezynami poparli starosta jeleniogórski, marszałek i wojewoda dolnośląski. Gdy rozmowy z PKP w sierpniu ub. roku zakończyły się sukcesem, nieoczekiwanie Karpacz jako jedyny wycofał swoje poparcie.
Bogdan Malinowski tłumaczy, że gmina zrezygnowała z planów przejęcia torowiska, ponieważ nie stać jej na to. Uważa, że zamiast drezyn, na tory muszą powrócić pociągi.
- Tym powinien zająć się samorząd województwa, bo ma pieniądze na ten cel - uważa burmistrz. Dodaje, że stracił zaufanie do KDR. - Ta firma nie dysponuje praktycznie żadnymi środkami gwarantującymi wypełnienie umowy, którą mieliśmy podpisać z koleją - tłumaczy samorządowiec.
- Drezyny to tylko pierwszy etap - odpowiada Rafał Gersten. - To my przekonywaliśmy władze, że do Karpacza powinna jeździć kolejka turystyczna. KDR zajmuje się koordynowaniem tego projektu.
Rafał Gersten twierdzi, że obecna niechęć władz miasta do jego projektu, może wiązać się z próbą zmuszenia gminy do przejęcia niszczejącego dworca kolejowego. Przygotował z grupą mieszkańców uchwałę w tej sprawie.
Uchwałę przyjęli gminni radni. Gmina przejmie od PKP dworzec, ale, zdaniem Gerstena, władze Karpacza robią teraz wszystko, by usunąć ze stacji drezyny.
Na razie drezyny trafiły pod skrzydła Związku Gmin Karkonoskich. Wspólnie realizują projekt Rewitalizacji Kolejki Karkonoskiej, który zakłada stworzenie samorządowych kolei oraz zagospodarowanie przez gminy: Kamienna Góra (miejska i wiejska), Kowary, Mysłakowice i Podgórzyn pięciu dworców kolejowych. Do współpracy przystąpił też samorząd województwa. Karpacz nie poparł tej inicjatywy.
http://polskatimes.pl/gazetawroclawska/ ... ,id,t.html