odchudzicsie
Fotki w linku poni?ej:
http://lezza.boo.pl/stafion/Fujitsu_Quartz_1500/
Teraz troch? ode mnie.
1. Ko?owrotek ci??ki, masywny, wra?enie ?e jakby si? go rzuci?o w ?cian? to by si? nic nie sta?o.
2. Wykonanie perfekcyjne, wida? na oczkach szpulki nó? tokarski po dok?adnym przyjrzeniu si?, istna bajka.
3. Szpulki ci??ke, jedna z nich jest ?o?yskowana specjalnie pod plecionk? (zdj?cie)
4. Kab??k chodzi idealnie, ?y?ka idealnie wpada w miejscie gdzie powinna si? znajdowa? po szybkim l?dowaniu przyn?ty w wodzie.
5. Korba masywna, z kauczukowo gumow? r?koje?ci?, do?? ci??ko si? do niej przyzwyczai? bo zawsze ?owi?em na plstykowych...
6. Sprz?g?o genialne, jeden szybki ruch i mamy sprz?g?o gotowe do odlotu ryby, szybki skr?t i sprz?g?o jest ci??kie, idealne na spinning poniewa? przy mocno dokr?conym zacinamy, i jednym ruchem przy wi?kszej rybie mamy gotowe sprz?g?o do odjazdu (pisz? tak bo mia?em Shimano Catan 2500FA.....)
7. Wielko?? jak? kupi?em to 1500, ale po po?o?eniu go obok 2500 wygl?da na wi?kszego... zw?aszcza szpule, maj? szerszy nawój ?y?ki.
8. Korba po rozkeceniu ma wypustki na gwincie, a w ko?owrotku dooko?a ?o?yska s? wpusty, co daje nam niesamowicie trwa?e po??czenie (zero luzów), dodatkowo gumowa obr?czka na gwincie zabezpieczaj?ca przed wod?.
9. Do zestawu pokrowiec i 2 dodatkowe uszczelki pomi?dzy szpul? a tym d?ugim czym? na które j? nak?adamy w celu zabezpieczenia ?o?yska w szpuli przed tarciem.
Nie wiem co mam jeszcze napisa?. ?wietnie si? ci?gnie przyn?te nim, nawet przy silnym nurcie, wydaje troch? szumów i j?ków ale to chyba oczywiste pod naporem wody i przy mocnym opieraniu si? przyn?ty pod pr?d. Zobacz? jeszcze jak si? b?dzie zachowywa? pod plecionk?.
Podsumowuj?c. Polecam komu? kto lubi ci??ki ko?owrotek do spinningu, naprawd? pi?kna rzecz i nie ?a?uje. Troch? ryzykowa?em bo ma?o osób go ma, ale naprawd? jest super.
Mamo... <czarniejsza niż czarna rozpacz>
<podaje mamusi cały swój malutki zapasik(w kolejności alfabetycznej ) :
* AGM-62 Walleye
* AN-M30
* AN-M34
* AN-M56
* AN-M57
* AN-M64
* AN-M65
* AN-M66
* BGL-1000
* BGL-250
* BGL-400
* BLU-82
* BS-310
* BS-420
* Blohm & Voss Bv 246
* Bomba burząca 100 kg PuW
* Bomba burząca 300 kg PuW
* Bomba burząca 50 kg PuW
* Bomba lotnicza 50 kg wz. 29
* Bomba lotnicza wz. 39
* EXPAL BRP 500
* FAB-1500 M-54
* FAB-250 M-46
* FAB-250 M-54
* FAB-3000 M-46
* FAB-3000 M-54
* FAB-500
* FAB-500 M-46
* FAB-5000 M-54
* FAB-5000NG
* FAB-9000 M-54
* FZAB-500M
* GBU-10
* GBU-12
* GBU-15
* GBU-24
* GBU-39 SDB
* GBU-43/B MOAB
* GBU-8 HOBOS
* GBU-9 HOBOS
* Grand Slam
* Henschel Hs 293
* Igo-1 Ko
* Igo-1 Otsu
* JDAM
* KAB-1500TK
* KAB-1500Ł-F
* KAB-250L
* KAB-500
* KAB-500KR
* KAB-500L
* KAB-500S
* LVB-250F
* Mark 117
* Mark 13/18
* Matka wszystkich bomb
* Opher
* Pyramid (bomba)
* SN (bomba)
* Tallboy
* UB-2F
* UPAB-1500
* UPAB-500
* VB-1 Azon
* VB-13 Tarzon
* VB-2 Azon
* VB-3 Razon
* VB-4 Razon
* VB-5
* VB-6 Felix
Oraz
• AGM-154 JSOW
• AGM-62 Walleye
• BGL-1000
• BGL-1000 ARCOLE
• BGL-250
• BGL-400
• Bat (bomba)
• GBU-10
• GBU-11
• GBU-12
• GBU-15
• GBU-16
• GBU-24
• GBU-27
• GBU-39 SDB
• GBU-43/B MOAB
• GBU-8 HOBOS
• GBU-9 HOBOS
• Henschel Hs 293
• Igo-1 Ko
• Igo-1 Otsu
• JDAM
• KAB-1500TK
• KAB-1500Ł-F
• KAB-1500Ł-Pr
• KAB-250L
• KAB-500
• KAB-500KR
• KAB-500Kr-OD
• KAB-500L
• KAB-500S
• LVB-250F
• Mark 13/18
• Massive Ordnance Penetrator
• Matka wszystkich bomb
• Opher
• Paveway
• Pyramid (bomba)
• Ruhrstahl SD 1400 X
• SPBE-D
• UB-2F
• UPAB-1500
• UPAB-500
• VB-1 Azon
• VB-13 Tarzon
• VB-2 Azon
• VB-3 Razon
• VB-4 Razon
• VB-5
• VB-6 Felix
>
Przyjeżdżaj... plooooooose...
Zauwa?y?em kilka razy ?ledz?c wasze wypowiedzi ?e oceniaj?c ko?owrotki lub próbuj?c zdefiniowa? ich przydatno?? bierzecie g?ównie pod uwag? ich wielko?ci. Maj?c na my?li okonie lub klenie czyli finezyjne w?dkowanie, preferujecie ma?e, delikatne ko?owrotki. Je?li b?d? to ?rednie i wi?ksze rybki to model ko?owrotka powinien by? odpowiednio wi?kszy. Poniek?d macie racj? lecz je?li mog? to chcia?bym zwróci? wasz? uwag? na kilka szczegó?ów i przytoczy? do nich argumenty, które by? mo?e zmieni? wasze spojrzenie na ko?owrotki.
Ko?owrotek spinningowy to chyba jeden z tych elementów naszego w?dkarskiego wyposa?enia, który prze?ywa na naszych wyprawach najwi?ksze katusze, dostaj?c jak to si? zwyk?o mówi zdrowo w du… Tysi?ce rzutów, ci?g?e otwieranie i zamykanie kab??ka, oraz ci?g?e mielenie mechanizmem przy prowadzeniu przyn?t. Sam ten fakt zmusza nas do oceny ko?owrotka pod wzgl?dem trwa?o?ci i wytrzyma?o?ci materia?ów z których zosta? wykonany. Popatrzmy teraz na wielko?? naszego kr?cio?ka, maj?c na my?li finezyjne w?dkowanie.
Ma?y ko?owrotek, ma?a szpula, bardzo ma?ej ?rednicy jej podstawa i cz?sto du?a g??boko??. Dobrze wiemy ?e je?li u?yjemy mniejszej ?rednicy ?y?k? to zwi?kszymy dystans rzutu.G?ównie jest to spowodowane pami?ci? wi?ksz? lub mniejsz? jak? posiadaj? ?y?ki. Z tego te? powodu powied?cie mi z czego ?atwiej b?dzie si? zsuwa?a ?y?ka np. o?ówka czy szpuli, która posiada ?rednice co najmniej pi?ciocentymetrow?. Gdzie powstanie tak zwana spirala.
Kolejnym elementem jest sam mechanizm. Ma?y ko?owrotek to równie? ma?y mechanizm, dorzuc? do tego jak?e modne du?e prze?o?enie. U?yj? pewnego porównania. Czasami trzymaj?c tego typu ko?owrotek odnosz? wra?enie, ?e gdy obracam korbk? która powoduje poruszenie ca?ego mechanizmu i uzyskanie wi?kszej pr?dko?ci, pokonuj? opór porównywalny z poruszeniem syreny stra?ackiej. Mo?ecie mi wierzy? na s?owo, im wi?ksze prze?o?enie tym wi?ksze przeci??enia, czyli szybsze zu?ywanie si? mechanizmu, a w konsekwencji szybsze powstawanie luzów.
Kontynuuj?c dalej ten temat wyobra?my sobie wi?kszy mechanizm. Ró?nica wielko?ci elementu, który przekazuje obrót korbki w stosunku do mechanizmu rotora i kab??ka, nie b?dzie tak du?a. Powoduje to mniejsze zu?ywanie si? a zarazem w czasie obracania korbk? nie b?dziemy wyczówa? jego przeci?ze?.
Za?ó?my teraz ?e nasz ko?owrotek ma wielko?? 3000, prze?o?enie mniejsze ni? 1:5 ale posiada odpowiednio wi?ksz? szpul?, nie myli? z g??boko?ci?. Jak my?licie jak? d?ugo?? ?y?ki nawiniemy na szpul? przy jednym obrocie korbki na t? wielko??? A jak? d?ugo?? nawinie ko?owrotek wielko?ci 1500 posiadaj?cy prze?o?enie nawet 1:6? Pierwszy potrafi nawin?? 70cm i wi?cej a drugi nie potrafi nawin?? nawet 50cm.
Jeszcze jeden argument, który jest na ko?y?? wi?kszego ko?owrotka.Cz?sto nasze kijki cho? u?ywamy ma?ych przyn?t ,posiadaj? znaczn? d?ugo?? wi?ksz? ni? 2,50m. G?ównie spowodowane jest to tym ?e chcemy osi?gn?? ma?ymi wabikami znaczny dystans oraz na tym dystansie wykona? celny rzut. Nast?pnie prowadz?c przyn?t? nasza szczytówka jest uniesiona do góry. Z tego te? powodu nasz ko?owrotek powinien wywa?y? nam kijka po to by w trakcie prowadzenia przyn?ty nie wyczuwa? ci???cej nam szczytówki lecz prowadzon? przyn?t?. PODSUMUJMY
-solidna obudowa i mechanizm
-szeroka szpula
-ma?e prze?o?enie
-wi?kszy mechanizm
-wi?kszy, ci??szy ko?owrotek przy d?u?szym kijku a nie grafitowe lekkie zabawki
Do tego dorzuc? jeszcze fakt ?e mechanizm o mniejszym prze?o?eniu a zarazem przeci??eniach nie odczuwa tak oporów stawianych przez wi?ksze przyn?ty. Dzi?ki temu unikniemy zjawiska, które nazywamy stawaniem lub zatrzymywaniem si? ko?owrotka.
To s? tylko moje sugestie, je?li natomiast jest co? niezrozumia?e to oczywi?cie z ch?ci? odpowiem na wasze pytania.
Kiedy? pojawi?em si? z takim ko?owrotkiem nad wod?, pó?n? jesieni?, nad rzek? Por. W?dkowa?em przy u?yciu bardzo ma?ej przyn?t „ mormyszki” a ko?owrotek by? przymocowany do krótkiego kijka. Moi koledzy a zarazem klubowicze stwierdzili ?e wygl?da on w tym przypadku jak betoniarka. W trakcie w?dkowania zauwa?yli, ?e cho? u?ywa?em l?ejszej przyn?ty i krótszego kijka to znacznie ?atwiej uzyskiwa?em du?y dystans oraz ?atwiej wyczaja?em brania. W konsekwencji musia?em odda? im swój sprz?t. Nazwali to dzieleniem si?. Ale po tym zdarzeniu mam jedn? satysfakcj?. Zgadnijcie jak wielu z nich w?dkuje teraz podobn? wielko?ci? ko?owrotka?
Pozdrawiam Waldek