odchudzicsie
Komunikacja krajowa - szczegóły
Układ połączeń
Podczas obowiązywania rozkładu jazdy 2007/8 pociągi między Warszawą a
Krakowem kursować będą w cyklu - co 60 minut. Na pozostałych głównych liniach między największymi miastami utrzymane zostanie cykliczne kursowanie pociągów kwalifikowanych. Pomiędzy Warszawą a Poznaniem, Katowicami i Gdynią, pociągi kursować będą w godzinach rannych i popołudniowych w cyklu godzinnym, a w środku dnia w cyklu dwugodzinnym.
· Nowe połączenia krajowe:
– z Krakowa i Kielc do Helu Ex Nida,
– z Gdyni do Lublina TLK Czartoryski,
– z Katowic i Warszawy do Olecka i Suwałk TLK Pojezierze,
– z Poznania, Wrocławia, Katowic i Krakowa do Rzeszowa i Przemyśla TLK
Wielkopolanin,
– z Helu i Gdyni do Lublina i Rzeszowa ( kuszetka),
– z Łodzi do Trójmiasta i Kołobrzegu ( kuszetka),
– z Krakowa i Częstochowy do Ustki ( kuszetka),
– z Terespola/ Białegostoku do Szczecina ( wagon sypialny),
– ze Szczecina do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby ( kuszetka),
– z Gdyni do Kłodzka ( kuszetka),
– z Rzeszowa do Kołobrzegu ( wagon sypialny).
· Rozszerzenie sieci bezpośrednich połączeń krajowych – dodatkowe połączenia :
– z Warszawy do Opola,
– z Warszawy do Wrocławia,
– z Warszawy do Poznania,
– z Warszawy do Bielska Białej,
– z Warszawy do Rzeszowa,
– z Warszawy do Kołobrzegu,
– z Warszawy do Torunia i Bydgoszczy,
– z Warszawy do Katowic i Gliwic,
– z Warszawy do Lublina.
Oprócz połączeń bezpośrednich PKP Intercity zaproponuje takŜe zwiększoną sieć połączeń skomunikowanych m.in z Gdyni i Warszawy do Rzeszowa i Przemyśla z przesiadką na stacji Kraków Gł. czy z Gdyni do Katowic, Krakowa, Pragi z przesiadką na stacji Warszawa Wsch.
http://miasta.gazeta.pl/k...19,4720568.html
Czeski pociąg zawiezie Ślązaków do Ostrawy
Ewa Furtak, Tomasz Głogowski
2007-11-29, ostatnia aktualizacja 2007-11-29 22:07
Podróż z Katowic do Ostrawy potrwa trochę ponad dwie godziny. Czesi przewidują, że uruchamianym 9 grudnia pociągiem będą podróżować młodzi mieszkańcy woj. śląskiego, których tysiące bawią się w knajpach na słynnej ulicy Stodolni.
"Ulica, która nie śpi" - tak bywalcy mówią o Stodolni w Ostrawie, która w weekendy zamienia się w jedną wielką dyskotekę. Działa tam ponad 50 klubów, barów i restauracji. Oferują mnóstwo atrakcji: od dziewcząt tańczących w klatkach po wspólne oglądanie meczów w telewizji. Przyjeżdżają tam tysiące Polaków, w większości młodych ludzi z całego Śląska.
Między innymi dla nich Czeskie Koleje postanowiły uruchomić pociąg między Ostrawą i Katowicami. Ze stacji Ostrawa Swinow pociąg będzie wyjeżdżał 8 min po godz. 6 rano. Podróż do Katowic potrwa 2 godz. i 12 min. - Z Katowic wyjedzie z powrotem o godz. 16.30, by w Ostrawie być o 18.42 - powiedział Czeskiej Agencji Prasowej Miroslav Klich z Czeskich Kolei.
Bilet ma kosztować ok. 40 zł. Czesi liczą, że pociąg będzie cieszył się dużą popularnością wśród turystów. Czechom ułatwi dotarcie do lotniska w Pyrzowicach, skąd jest dużo więcej połączeń niż z lotniska w Ostrawie. Pociągiem mogą jeździć menedżerowie czeskich firm i przedsiębiorcy załatwiający na Śląsku interesy.
- Będą też mogli z niego korzystać nasi górnicy, którzy pracują w czeskich kopalniach - przekonuje Krzysztof Radomski, zastępca dyrektora ds. handlowych spółki PKP Przewozy Regionalne w Katowicach.
Z pociągu już cieszą się Anna i Marcin Świątkowie z Gliwic, stali bywalcy ulicy Stodolni. To dla nich wymarzone połączenie. Zadowoleni są także mieszkańcy Czech. Znajoma Świątków, Katarzyna Grapiuk, Polka mieszkająca w Ostrawie, chce studiować zaocznie politologię na Uniwersytecie Śląskim. Nowe połączenie bardzo ułatwi jej życie.
To nie koniec związanych z Polską planów Czeskich Kolei. Trwają m.in. rozmowy w sprawie przedłużenia trasy Pendolino na trasie Praga - Warszawa przez Ostrawę. Superekspres mógłby się wtedy zatrzymywać na dworcu w Katowicach. Podróż ze Śląska do stolicy Czech trwałaby około czterech godzin i to w komfortowych warunkach. Władze Czeskich Kolei myślą o już czeskich kibicach chcących obejrzeć mecze Euro 2012. Na razie Pendolino jeździ z Ostrawy do Pragi sześć razy dziennie.
Zmiany w rozkładzie jazdy
Nowy pociąg z Katowic do Ostrawy to niejedyna dobra informacja związana z nowym rozkładem jazdy (wchodzi w życie 9 grudnia). Po raz pierwszy od lat na Śląsku nie będzie drastycznych cięć w połączeniach. Mało tego, pojawią się nowe pociągi: z Gliwic (godz. 5.40) do Częstochowy, z Częstochowy (10.40) do Gliwic, z Pszczyny (6.36) do Bielska-Białej oraz z Katowic (15.33) do Bielska-Białej.
Wydłużony zostanie też kurs pociągu z Żywca do Bielska-Białej, który od 9 grudnia będzie docierał do Katowic. Z rozkładu zniknie jednak poranny pociąg relacji Bielsko-Biała (4.35) - Cieszyn.
- Korzystało z niego zbyt mało pasażerów - tłumaczy Barbara Szczerek z Przewozów Regionalnych w Katowicach.
W rozkładzie pojawi się kilka nowych pociągów międzywojewódzkich: "Merkury" relacji Katowice - Szczecin oraz "Wiking" relacji Bielsko-Biała - Szczecin. Będą także pociągi sezonowe: Kraków Płaszów - Ustka czy Katowice - Świnoujście.
W 2008 roku reaktywowane zostaną również dwie nieczynne od wielu lat linie: Gliwice - Bytom i Tychy - Katowice. Połączenie między Gliwicami a Bytomiem ruszy od 31 stycznia przyszłego roku. Kursować będą codziennie 42 pociągi - w szczycie co pół godziny, poza szczytem co godzinę.
Linia między Tychami Miasto a Katowicami uruchomiona zostanie 1 września 2008 roku. 92 pociągi będą jeździć w szczycie co 20 min, poza szczytem co pół godziny.
Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice
Do tych pociągów wsiądziesz z rowerem
PKP Przewozy Regionalne
„Albatros”: Malbork – Szczecin Gł. – Malbork
„Bachus”: Zielona Góra – Gdynia Gł. – Zielona Góra
„Bałtyk”: Poznań Gł. – Gdynia Gł. – Poznań Gł.
„Biebrza”: Gdynia Gł. – Białystok – Gdynia Gł.
„Bieszczady”: Gliwice – Zagórz – Gliwice
„Bryza”: Olsztyn Gł. – Szczecin Gł. – Olsztyn Gł.
„Cisy”: Warszawa Zach. – Bełżec – Warszawa Zach.
„Doker”: Katowice (Łódź Kal.) – Gdynia Gł. – Katowice (Łódź Kal.)
„Galicja”: Przemyśl Gł. – Szczecin Gł. – Przemyśl Gł.
„Gryf”: Szczecin Gł. – Olsztyn Gł. (Suwałki) – Szczecin Gł.
„Gwarek”: Katowice – Słupsk (Ustka) – Katowice
„Jaćwing”: Wrocław Gł. – Suwałki – Wrocław Gł.
„Karkonosze”: Warszawa Wsch. – Szklarska Poręba Grn. – Warszawa Wsch.
„Kazimierz Wielki”: Kraków Płaszów – Warszawa Wsch. – Kraków Płaszów
„Kinga”: Białystok – Kraków Płaszów – Białystok
„Konopnicka”: Łódź Fabryczna – Suwałki – Łódź Fabryczna
„Kopernik”: Warszawa Wsch. – Kostrzyn – Warszawa Wsch.
„Krakowianka”: Kraków Gł. – Kołobrzeg – Kraków Gł.
„Mamry”: Wrocław Gł. – Suwałki – Wrocław Gł.
„Narew”: Białystok – Bielsko-Biała Gł. (Wisła-Głębce) – Białystok
„Niegocin”: Wrocław Gł. – Ełk – Wrocław Gł.
„Niemen”: Bydgoszcz Gł. – Białystok – Bydgoszcz Gł.
„Podlasiak”: Białystok – Szczecin Gł. – Białystok
„Pogoria”: Bielsko-Biała Gł. – Ełk – Bielsko-Biała Gł.
„Pomorzanin”: Gdynia Gł. – Wrocław Gł. – Gdynia Gł.
„Portowiec”: Szczecin Gł. – Lublin – Szczecin Gł.
„Regle”: Bydgoszcz Gł. – Zagórz – Bydgoszcz Gł.
„Rybak”: Białystok – Szczecin Gł. – Białystok
„San”: Przemyśl Gł. – Bydgoszcz Gł. – Przemyśl Gł.
„Sienkiewicz”: Kielce – Warszawa Wsch. – Kielce
„Skrzyczne”: Gdynia Gł. – Bielsko-Biała Gł. (Wisła-Głębce) – Gdynia Gł.
„Solina”: Warszawa Zach. – Przemyśl Gł./Zamość – Warszawa Zach.
„Sudety”: Warszawa Wsch. – Wrocław Gł. (Jelenia Góra) – Warszawa Wsch.
„Sukiennice”: Kraków Gł. – Gdynia Gł. – Kraków Gł.
„Szczecinianin”: Szczecin Gł. – Terespol – Szczecin Gł.
„Sztygar”: Lublin – Kraków Pł./Katowice (Bielsko-Biała Gł.) – Lublin
„Ślązak”: Zielona Góra – Przemyśl Gł. – Zielona Góra
„Śnieżka”: Przemyśl Gł. – Wrocław Gł. (Jelenia Góra) – Przemyśl Gł.
„Światowid”: Szczecin Gł. – Przemyśl Gł. – Szczecin Gł.
„Ustronie”: Kraków Pł. – Kołobrzeg – Kraków Płaszów
„Warmia”: Olsztyn Gł. – Kraków Płaszów – Olsztyn Gł.
„Wiking”: Szczecin Gł. – Bielsko-Biała Gł. – Szczecin Gł.
„Wigry”: Kraków Pł. – Suwałki – Kraków Płaszów
„Wisłok”: Warszawa Zach. – Rzeszów (Zagórz) – Warszawa Zach.
„Włókniarz”: Łódź Kal. – Szczecin Gł. – Łódź Kaliska
Gdynia Gł. – Szklarska Poręba Grn. – Gdynia Gł.
Grudziądz – Warszawa Wsch. – Grudziądz
Katowice – Łeba – Katowice
Kraków Pł. – Hel – Kraków Pł.
Lublin – Hel – Lublin
Lublin/Kielce – Kołobrzeg – Lublin/Kielce
Lublin/Kielce – Świnoujście – Lublin/Kielce
Poznań Gł. – Mikołajki – Poznań Gł.
Wrocław Gł. – Łeba – Wrocław Gł.
Ponadto do przewozu rowerów przystosowane są zmodernizowane (bordowo-popielate) pociągi elektryczne oraz prawie wszystkie rodzaje spalinowych szynobusów. Jedne i drugie kursują, obsługując trasy lokalne i regionalne, w niemal wszystkich województwach. Najlepiej sprawdzić w rozkładzie jazdy lub informacji kolejowej na dworcu.
Źródło : Rzeczpospolita