Indeks odchudzicsieKatowice gdzie zgłosić kradzież tablicPub morgan's Irish w KatowicachKatowice pyzowice loty do USAKatowice Dworzec Centralny MapaKatowice Dąb -jana i PawłaKatowice Niechorze która trasaKatowicki Spodek may dayKatowice montaż drzwi GERDAKatowice - Sąd - księgi wieczysteKatowice - korekta wad wzroku
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • annablack.xlx.pl
  •  

    odchudzicsie

    Komunikacja krajowa - szczegóły

    Układ połączeń

    Podczas obowiązywania rozkładu jazdy 2007/8 pociągi między Warszawą a
    Krakowem kursować będą w cyklu - co 60 minut. Na pozostałych głównych liniach między największymi miastami utrzymane zostanie cykliczne kursowanie pociągów kwalifikowanych. Pomiędzy Warszawą a Poznaniem, Katowicami i Gdynią, pociągi kursować będą w godzinach rannych i popołudniowych w cyklu godzinnym, a w środku dnia w cyklu dwugodzinnym.

    · Nowe połączenia krajowe:
    – z Krakowa i Kielc do Helu Ex Nida,
    – z Gdyni do Lublina TLK Czartoryski,
    – z Katowic i Warszawy do Olecka i Suwałk TLK Pojezierze,
    – z Poznania, Wrocławia, Katowic i Krakowa do Rzeszowa i Przemyśla TLK
    Wielkopolanin,
    – z Helu i Gdyni do Lublina i Rzeszowa ( kuszetka),
    – z Łodzi do Trójmiasta i Kołobrzegu ( kuszetka),
    – z Krakowa i Częstochowy do Ustki ( kuszetka),
    – z Terespola/ Białegostoku do Szczecina ( wagon sypialny),
    – ze Szczecina do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby ( kuszetka),
    – z Gdyni do Kłodzka ( kuszetka),
    – z Rzeszowa do Kołobrzegu ( wagon sypialny).

    · Rozszerzenie sieci bezpośrednich połączeń krajowych – dodatkowe połączenia :
    – z Warszawy do Opola,
    – z Warszawy do Wrocławia,
    – z Warszawy do Poznania,
    – z Warszawy do Bielska Białej,
    – z Warszawy do Rzeszowa,
    – z Warszawy do Kołobrzegu,
    – z Warszawy do Torunia i Bydgoszczy,
    – z Warszawy do Katowic i Gliwic,
    – z Warszawy do Lublina.

    Oprócz połączeń bezpośrednich PKP Intercity zaproponuje takŜe zwiększoną sieć połączeń skomunikowanych m.in z Gdyni i Warszawy do Rzeszowa i Przemyśla z przesiadką na stacji Kraków Gł. czy z Gdyni do Katowic, Krakowa, Pragi z przesiadką na stacji Warszawa Wsch.



    http://miasta.gazeta.pl/k...19,4720568.html

    Czeski pociąg zawiezie Ślązaków do Ostrawy

    Ewa Furtak, Tomasz Głogowski
    2007-11-29, ostatnia aktualizacja 2007-11-29 22:07

    Podróż z Katowic do Ostrawy potrwa trochę ponad dwie godziny. Czesi przewidują, że uruchamianym 9 grudnia pociągiem będą podróżować młodzi mieszkańcy woj. śląskiego, których tysiące bawią się w knajpach na słynnej ulicy Stodolni.


    "Ulica, która nie śpi" - tak bywalcy mówią o Stodolni w Ostrawie, która w weekendy zamienia się w jedną wielką dyskotekę. Działa tam ponad 50 klubów, barów i restauracji. Oferują mnóstwo atrakcji: od dziewcząt tańczących w klatkach po wspólne oglądanie meczów w telewizji. Przyjeżdżają tam tysiące Polaków, w większości młodych ludzi z całego Śląska.

    Między innymi dla nich Czeskie Koleje postanowiły uruchomić pociąg między Ostrawą i Katowicami. Ze stacji Ostrawa Swinow pociąg będzie wyjeżdżał 8 min po godz. 6 rano. Podróż do Katowic potrwa 2 godz. i 12 min. - Z Katowic wyjedzie z powrotem o godz. 16.30, by w Ostrawie być o 18.42 - powiedział Czeskiej Agencji Prasowej Miroslav Klich z Czeskich Kolei.

    Bilet ma kosztować ok. 40 zł. Czesi liczą, że pociąg będzie cieszył się dużą popularnością wśród turystów. Czechom ułatwi dotarcie do lotniska w Pyrzowicach, skąd jest dużo więcej połączeń niż z lotniska w Ostrawie. Pociągiem mogą jeździć menedżerowie czeskich firm i przedsiębiorcy załatwiający na Śląsku interesy.

    - Będą też mogli z niego korzystać nasi górnicy, którzy pracują w czeskich kopalniach - przekonuje Krzysztof Radomski, zastępca dyrektora ds. handlowych spółki PKP Przewozy Regionalne w Katowicach.

    Z pociągu już cieszą się Anna i Marcin Świątkowie z Gliwic, stali bywalcy ulicy Stodolni. To dla nich wymarzone połączenie. Zadowoleni są także mieszkańcy Czech. Znajoma Świątków, Katarzyna Grapiuk, Polka mieszkająca w Ostrawie, chce studiować zaocznie politologię na Uniwersytecie Śląskim. Nowe połączenie bardzo ułatwi jej życie.

    To nie koniec związanych z Polską planów Czeskich Kolei. Trwają m.in. rozmowy w sprawie przedłużenia trasy Pendolino na trasie Praga - Warszawa przez Ostrawę. Superekspres mógłby się wtedy zatrzymywać na dworcu w Katowicach. Podróż ze Śląska do stolicy Czech trwałaby około czterech godzin i to w komfortowych warunkach. Władze Czeskich Kolei myślą o już czeskich kibicach chcących obejrzeć mecze Euro 2012. Na razie Pendolino jeździ z Ostrawy do Pragi sześć razy dziennie.

    Zmiany w rozkładzie jazdy

    Nowy pociąg z Katowic do Ostrawy to niejedyna dobra informacja związana z nowym rozkładem jazdy (wchodzi w życie 9 grudnia). Po raz pierwszy od lat na Śląsku nie będzie drastycznych cięć w połączeniach. Mało tego, pojawią się nowe pociągi: z Gliwic (godz. 5.40) do Częstochowy, z Częstochowy (10.40) do Gliwic, z Pszczyny (6.36) do Bielska-Białej oraz z Katowic (15.33) do Bielska-Białej.

    Wydłużony zostanie też kurs pociągu z Żywca do Bielska-Białej, który od 9 grudnia będzie docierał do Katowic. Z rozkładu zniknie jednak poranny pociąg relacji Bielsko-Biała (4.35) - Cieszyn.

    - Korzystało z niego zbyt mało pasażerów - tłumaczy Barbara Szczerek z Przewozów Regionalnych w Katowicach.

    W rozkładzie pojawi się kilka nowych pociągów międzywojewódzkich: "Merkury" relacji Katowice - Szczecin oraz "Wiking" relacji Bielsko-Biała - Szczecin. Będą także pociągi sezonowe: Kraków Płaszów - Ustka czy Katowice - Świnoujście.

    W 2008 roku reaktywowane zostaną również dwie nieczynne od wielu lat linie: Gliwice - Bytom i Tychy - Katowice. Połączenie między Gliwicami a Bytomiem ruszy od 31 stycznia przyszłego roku. Kursować będą codziennie 42 pociągi - w szczycie co pół godziny, poza szczytem co godzinę.

    Linia między Tychami Miasto a Katowicami uruchomiona zostanie 1 września 2008 roku. 92 pociągi będą jeździć w szczycie co 20 min, poza szczytem co pół godziny.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice



    Do tych pociągów wsiądziesz z rowerem

    PKP Przewozy Regionalne
    „Albatros”: Malbork – Szczecin Gł. – Malbork
    „Bachus”: Zielona Góra – Gdynia Gł. – Zielona Góra
    „Bałtyk”: Poznań Gł. – Gdynia Gł. – Poznań Gł.
    „Biebrza”: Gdynia Gł. – Białystok – Gdynia Gł.
    „Bieszczady”: Gliwice – Zagórz – Gliwice
    „Bryza”: Olsztyn Gł. – Szczecin Gł. – Olsztyn Gł.
    „Cisy”: Warszawa Zach. – Bełżec – Warszawa Zach.
    „Doker”: Katowice (Łódź Kal.) – Gdynia Gł. – Katowice (Łódź Kal.)
    „Galicja”: Przemyśl Gł. – Szczecin Gł. – Przemyśl Gł.
    „Gryf”: Szczecin Gł. – Olsztyn Gł. (Suwałki) – Szczecin Gł.
    „Gwarek”: Katowice – Słupsk (Ustka) – Katowice
    „Jaćwing”: Wrocław Gł. – Suwałki – Wrocław Gł.
    „Karkonosze”: Warszawa Wsch. – Szklarska Poręba Grn. – Warszawa Wsch.
    „Kazimierz Wielki”: Kraków Płaszów – Warszawa Wsch. – Kraków Płaszów
    „Kinga”: Białystok – Kraków Płaszów – Białystok
    „Konopnicka”: Łódź Fabryczna – Suwałki – Łódź Fabryczna
    „Kopernik”: Warszawa Wsch. – Kostrzyn – Warszawa Wsch.
    „Krakowianka”: Kraków Gł. – Kołobrzeg – Kraków Gł.
    „Mamry”: Wrocław Gł. – Suwałki – Wrocław Gł.
    „Narew”: Białystok – Bielsko-Biała Gł. (Wisła-Głębce) – Białystok
    „Niegocin”: Wrocław Gł. – Ełk – Wrocław Gł.
    „Niemen”: Bydgoszcz Gł. – Białystok – Bydgoszcz Gł.
    „Podlasiak”: Białystok – Szczecin Gł. – Białystok
    „Pogoria”: Bielsko-Biała Gł. – Ełk – Bielsko-Biała Gł.
    „Pomorzanin”: Gdynia Gł. – Wrocław Gł. – Gdynia Gł.
    „Portowiec”: Szczecin Gł. – Lublin – Szczecin Gł.
    „Regle”: Bydgoszcz Gł. – Zagórz – Bydgoszcz Gł.
    „Rybak”: Białystok – Szczecin Gł. – Białystok
    „San”: Przemyśl Gł. – Bydgoszcz Gł. – Przemyśl Gł.
    „Sienkiewicz”: Kielce – Warszawa Wsch. – Kielce
    „Skrzyczne”: Gdynia Gł. – Bielsko-Biała Gł. (Wisła-Głębce) – Gdynia Gł.
    „Solina”: Warszawa Zach. – Przemyśl Gł./Zamość – Warszawa Zach.
    „Sudety”: Warszawa Wsch. – Wrocław Gł. (Jelenia Góra) – Warszawa Wsch.
    „Sukiennice”: Kraków Gł. – Gdynia Gł. – Kraków Gł.
    „Szczecinianin”: Szczecin Gł. – Terespol – Szczecin Gł.
    „Sztygar”: Lublin – Kraków Pł./Katowice (Bielsko-Biała Gł.) – Lublin
    „Ślązak”: Zielona Góra – Przemyśl Gł. – Zielona Góra
    „Śnieżka”: Przemyśl Gł. – Wrocław Gł. (Jelenia Góra) – Przemyśl Gł.
    „Światowid”: Szczecin Gł. – Przemyśl Gł. – Szczecin Gł.
    „Ustronie”: Kraków Pł. – Kołobrzeg – Kraków Płaszów
    „Warmia”: Olsztyn Gł. – Kraków Płaszów – Olsztyn Gł.
    „Wiking”: Szczecin Gł. – Bielsko-Biała Gł. – Szczecin Gł.
    „Wigry”: Kraków Pł. – Suwałki – Kraków Płaszów
    „Wisłok”: Warszawa Zach. – Rzeszów (Zagórz) – Warszawa Zach.
    „Włókniarz”: Łódź Kal. – Szczecin Gł. – Łódź Kaliska
    Gdynia Gł. – Szklarska Poręba Grn. – Gdynia Gł.
    Grudziądz – Warszawa Wsch. – Grudziądz
    Katowice – Łeba – Katowice
    Kraków Pł. – Hel – Kraków Pł.
    Lublin – Hel – Lublin
    Lublin/Kielce – Kołobrzeg – Lublin/Kielce
    Lublin/Kielce – Świnoujście – Lublin/Kielce
    Poznań Gł. – Mikołajki – Poznań Gł.
    Wrocław Gł. – Łeba – Wrocław Gł.
    Ponadto do przewozu rowerów przystosowane są zmodernizowane (bordowo-popielate) pociągi elektryczne oraz prawie wszystkie rodzaje spalinowych szynobusów. Jedne i drugie kursują, obsługując trasy lokalne i regionalne, w niemal wszystkich województwach. Najlepiej sprawdzić w rozkładzie jazdy lub informacji kolejowej na dworcu.
    Źródło : Rzeczpospolita

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  •