odchudzicsie
To idź na Jankowicą i niekoniecznie pogadaj spokojnie z Zarządem !!! Polecam!! Powiedz kiedy będziesz przyjdę się pośmiać bo jest nowy dyrektor który CI nie puści DWóCH kpw? On poprostu woli zniechęcić Ludzi żeby prywatyzacja przebiegła tak a nie inaczej ! a po za tym brakuje Kierowców i większych autobusów na Wodzisławiu , więc nie łudź się że codziennie pojadą DWA oile kiedykolwiek pojadą a pozatym Katowice nie wiem czy mają PRZYśPIESZONE na trasie Jastrzębie-Katowice , bo zwykłe to wiem że mają ale to nie znaczy że mogą jeździć naszymi Przyśpiechami ! to jedna sprawa , Jakby " " KIEROWCY " " nie zgłosili zarządowi iż niektóre KURSY są nie rentowne to AUTOBUSY DALEJ BY JEźDZIłY tak jak kiedyś czyli więcej Kursów ale AUTOSANEM . I nikt nie mógł BABCE powiedzieć że jak PKS jedzie zapchany to ma stanąć w G..... bo NIE MA STAWAC ! I nie mów że zarząd z Kierowcami nie omawiał tej sprawy bo Kierowcy zgłaszają Kierownikom a oni zawieszają ! Mi się tez nie podoba że muszę stać jadąc z świerklan do Rybnika do Pracy ! Wiele rzeczy mi się w PPKS nie podoba ale nie mam na to wpływu ale Obiecuję jak zauważę jutro na Pierwszym Kursie jak i na innych to wezmę Podpis kierowcy z RAPORTEM i złożę odpowiednie PISMO jak i do Zarządcy Komisarycznego PPKS w Rybniku , Do Kierownika Oddziału WODZISłAW , a jak to nie pomoże to do WOJEWODY i Policji , Jak i miasta żory , Bo Autobus na trasie przyśpieszonej nie może przewozić więcej niż ma miejsc !! choć Patrząc na DRABASA.......... , ale zajmę się tym jako Stowarzyszenie Napisz mi na maila Skargę , lub też wniosek i jeżeli ktoś z tobą jeszcze jeździ na tej trasie i ma dostęp do NETA to też Proszę
MAIL
" pks@pksrybnik.pl "
To idź na Jankowicą i niekoniecznie pogadaj spokojnie z Zarządem !!! Polecam!! Powiedz kiedy będziesz przyjdę się pośmiać bo jest nowy dyrektor który CI nie puści DWóCH kpw? On poprostu woli zniechęcić Ludzi żeby prywatyzacja przebiegła tak a nie inaczej !
a po za tym brakuje Kierowców i większych autobusów na Wodzisławiu , więc nie łudź się że codziennie pojadą DWA oile kiedykolwiek pojadą
a pozatym Katowice nie wiem czy mają PRZYśPIESZONE na trasie Jastrzębie-Katowice , bo zwykłe to wiem że mają ale to nie znaczy że mogą jeździć naszymi Przyśpiechami !
Jakby " " KIEROWCY " " nie zgłosili zarządowi iż niektóre KURSY są nie rentowne to AUTOBUSY DALEJ BY JEźDZIłY tak jak kiedyś czyli więcej Kursów ale AUTOSANEM . I nikt nie mógł BABCE powiedzieć że jak PKS jedzie zapchany to ma stanąć w G..... bo NIE MA STAWAC ! I nie mów że zarząd z Kierowcami nie omawiał tej sprawy bo Kierowcy zgłaszają Kierownikom a oni zawieszają !
Mi się tez nie podoba że muszę stać jadąc z świerklan do Rybnika do Pracy ! Wiele rzeczy mi się w PPKS nie podoba ale nie mam na to wpływu ale Obiecuję jak zauważę jutro na Pierwszym Kursie jak i na innych to wezmę Podpis kierowcy z RAPORTEM i złożę odpowiednie PISMO jak i do Zarządcy Komisarycznego PPKS w Rybniku , Do Kierownika Oddziału WODZISłAW , a jak to nie pomoże to do WOJEWODY i Policji , Jak i miasta żory , Bo Autobus na trasie przyśpieszonej nie może przewozić więcej niż ma miejsc !!
choć Patrząc na DRABASA..........
ale zajmę się tym jako Stowarzyszenie Napisz mi na maila Skargę , lub też wniosek i jeżeli ktoś z tobą jeszcze jeździ na tej trasie i ma dostęp do NETA to też Proszę
MAIL
" pks@pksrybnik.pl "
Mam taki zamiar.A jeździ dużo osób.Dużo znajomych,przyjaciół i najblizsza rodzina tez korzysta z usług Rybnika w tym moi rodzice.Więc wiele osób ma napewno ALE co do jakości usług PKSu
Balkan reaktywacja? Jest już koncepcja wąskotorówki
Grupa pasjonatów opracowała jej szlak i, co najważniejsze, zgromadziła potrzebny tabor. - Mamy wszystko i żeby Balkan znowu mógł jeździć, trzeba położyć tylko tory - podkreślają miłośnicy kolei wąskotorowych.
Prawie dwa lata temu "Gazeta" zorganizowała spotkanie z mieszkańcami katowickiego Nikiszowca, na którym zapytaliśmy, jak zmienić wizerunek dzielnicy. Ryszard Springer, którego rodzina przed wojną mieszkała w Nikiszu, od razu zaproponował reaktywację kolejki Balkan.
Wąskotorówka została zlikwidowana w 1976 roku. W pierwszej połowie XX w. była jedną z najnowocześniejszych kolejek w Europie. Jeździła od Giszowca do dyrekcji dzisiejszej kopalni Wieczorek, trasa miała trzy kilometry, było sześć przystanków, a z kolejki korzystało się za darmo. Początkowo podróżowali nią tylko górnicy, a z czasem całe rodziny Giszowca i Nikiszowca.
- Dla mnie to jeden z symboli tego miejsca. Kiedy zaproponowałem, by Balkan został zrekonstruowany, usłyszałem, że to nierealne, za drogie, że jest za późno - mówi Springer.
O pomyśle przeczytali w "Gazecie" pasjonaci ze Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych w Bytomiu. - Dzisiaj nie ma mowy o powrocie do dawnego szlaku. Trasę między dzielnicami rozcięła autostrada Katowice-Kraków. Wybudowanie nad nią wiaduktu to potężne koszty - mówi Bartosz Miłoszewski, który wraz z Bartoszem Urygą, przygotował koncepcję rekonstrukcji kolejki.
Jej trasa została skrócona, ale w taki sposób, że można ją później rozbudować. Pierwsza stacja znajdowałaby się przy Szybie Pułaskim kopalni Wieczorek. - Za kilka lat kopalnia kończy wydobycie. Zakładamy, że jej budynki zostaną zrewitalizowane. Być może pojawi się coś w rodzaju zabrzańskiego Guido - mówi Miłoszewski.
Ryszard Springer w warsztatach kolejowych w Rozbarku
Linia biegłaby wzdłuż ul. Szopienickiej w kierunku północnym (obok drogi jest wolne miejsce po pierwotnej trasie Balkanu). Kolejka była dwutorowa. Teraz proponowany jest jeden tor z wykorzystaniem tzw. mijanek. Pierwsza z nich, będąc jednocześnie drugim przystankiem, byłaby zlokalizowana przy rogu Szopienickiej i Krawczyka. Stąd można by dojść na nikiszowiecki Rynek.
Następnie kolejka dojeżdżałaby do galerii Szyb Wilson, gdzie znajdowałby się przystanek i mijanka. - Taki przebieg trasy spowoduje, że Balkan połączy wszystkie główne atrakcje Nikiszowca - mówią pomysłodawcy trasy.
Ich zdaniem pętla torów mogłaby okalać dzielnicę. To łatwe, bo po zamknięciu kopalni można by wykorzystać torowisko Wieczorka. Mało tego! Balkan mógłby jeździć z Nikisza do przyszłego Muzeum Śląskiego na terenie byłej kopalni Katowice.
- Ta kopalnia miała połączenia wąskotorowe. Trasa z centrum miasta w kierunku Szopienic mogłaby powstać na starym śladzie. Istnieje nienaruszony wiadukt nad Aleją Roździeńskiego i dalej śladami torów kopalni Wieczorek w kierunku Nikiszowca - wyjaśnia Miłoszewski. Dodaje, że wiele razy ratował przed złomiarzami stary tabor.
- Mam lokomotywę i wagoniki. Brakuje tylko torów - przekonuje. Koszt odtworzenia trasy przy ul. Szopienickiej szacuje na ok. 2 mln zł.
- Czekamy na przesłanie koncepcji do magistratu. Pomysł wydaje się interesujący, ale o tym, czym miasto mogłoby partycypować w przedsięwzięciu, będzie można powiedzieć po jego dokładnej analizie - zastrzega Jakub Jarząbek z biura prasowego magistratu.
Nikiszowiec położony jest na Szlaku Zabytków Techniki, którego promocją zajmuje się urząd marszałkowski. Adamowi Hajdudze, zastępcy dyrektora wydziału promocji urzędu, pomysł również się podoba. - Dla zarządców wszystkich obiektów, które składają się na Szlak, urządzamy szkolenia. Pokazujemy, w jaki sposób można zdobywać potrzebne pieniądze. Podpowiadamy, gdzie i jak w danej sprawie uderzyć. Nikiszowiec reprezentują ludzie z nikiszowieckiego stowarzyszenia oraz miejscy urzędnicy. Chętnie porozmawiamy z nimi o pomyśle na Balkan - obiecuje Hajduga.
Anna Malinowska