odchudzicsie
Tak się zastanawiam apropo planów PLK przedłużenia CMK przez Pyrzowice
Tarnowskie Góry Bytom do Katowic. Pomijając fakt że była by to bardzo droga
inwestycja i jest mało realna to cały pomysł z punktu widzenia przewozów
dalekobieżnych wydaje się
mało trafiony, przedewszystkim ze względu na położenie stacji Katowice. Obecnie
praktycznie wszystkie pociągi jadące z CMK do Katowic jadą dalej w kierunku
Zabrzydowic , Gliwic i Bielska i nie ma z tym najmniejszego problemu ponieważ
wszystkie linie odchodzą w tym samym kierunku jazdy. Jeżeli CMK zostałaby
przedłona przez Pyrzowice sytuacja wygladała by mniejwiecej tak :
Pociągi CMK - Zebrzydowice/Bielsko
obecnie z Zawiercia do Katowic jadą około 40 min + 5 minutowy postój w Katowicach
po powstaniu przedłużenia CMK Przez Bytom czas jazdy do samych Katowic mógłby
się skrócić mimo wydłużenia sie trasy jednak chcąc utrzymać połaczenie przez
Katowice trzebaby tam zmienić kierunek jazdy co daje +15 min. Trzeba dodać
jeszcze że raczej nie uda się zbudować linii na prędkość < 160 od Tarnowskich
Gór do Katowic.
CMK - Gliwice . Tu faktycznie nowa linia miała by sens czas jazdy znacznie by
się skrócił dodatkowo bezpośrednie połączenie z Warszawą zyskałyby takie miasta
jak Chorzów czy Bytom . Pytanie czy znajdzie się natyle chetnych żeby taki
pociągi opłacały się pomijając Katowice .
Jestem ciekaw jaka jest Wasza opinia na temat takich planów ... pozatym że i tak
sądze że to raczej plan wyssany z palca .
Dnia Fri, 27 Jul 2007 12:56:04 +0200, <radekwadWYTNI@poczta.onet.pl
napisał:
chcąc utrzymać połaczenie przez
Katowice trzebaby tam zmienić kierunek jazdy co daje +15 min.
A jakby się zrobiło łącznicę z Załęża na Brynów to towarowe mogłyby bez
problemów jechać sobie dalej... A ma katowickim dworcu i tak
większość/część pośpiechów czy ekspresów stoi kilkanaście minut, więc
zmiana kierunku chyba nie byłaby wielkim problemem.
Trzeba dodać
jeszcze że raczej nie uda się zbudować linii na prędkość < 160 od
Tarnowskich
Gór do Katowic.
A nie był taki plan aby ominąć TG? Znaczy z Pyrzowic przez Piekary od razu
na Bytom/Chorzów?
Tak sobie przeglądam stronę GDDKiA i wpadała mi w oczy mapka
http://tinyurl.com/y7dh77. Generalnie cód, miód w 2013 roku. Ale
zastanawia mnie jedna sprawa - autostrada A1 na odcinku Piotrków -
Częstochowa - Katowice (Pyrzowice). Ma być ona budowana w systemie
koncesyjnym albo partnerstwa publiczno-prywatnego. Niby OK tylko co z
drogą alternatywną? Przecież nie można nikogo zmusić do jazdy
autostradą która będzie płatna, a rozsądnej alternatywy to tam nie ma
(zwłaszcza na południe od Częstochowy).
Hasan napisał(a):
Witam,
Wybieram się na lotnisko do Pyrzowic. Jak tam najlepiej dojechać po
otworzeniu A4 (jadę z Wrocławia trasą A4).
Ostatnio jak jechałem był zjazd z Gliwic na Tarnowskie Góry, Pyrzowice (przy
betonówce).
Na co tereaz należy zjechać z A4 w Gliwicach, aby bez problemu dojechać do
Tarnowskich Gór.
Może jest gdzieś plan miasta z aktualą A4.
Najkrócej: węzeł Łany: zjeżdżasz na drogę nr40,którą dojeżdzasz do 78 a
tą przez Tarnowskie Góry do samych Pyrzowic (ok.55km), jeżeli chcesz
autostradą dojechać do Katowic, to tam zjeżdżasz na drogę 86 i za
Będzinem skręcasz na 913, która kończy się przed lotniskiem (ok.
90km).Przez Siewierz jest 15 km więcej.
Użytkownik Andrzej Soczówka <a_soczo@poczta.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3df641d2.1162@news.tpi.pl...
D2) Bytom Stroszek - Radzionków
D3) Tarnowskie Góry - Miasteczko Śląskie - Radzionków
Tu zdaje sie mialo byc T.G. - Miasteczko Sl. - Pyrzowice?
Zapomniales dodac najwazniejszego - ze projekt ten zaklada w znacznym
stopniu wykorzystanie nieuzywanych/zlikwidowanych torowisk kolejowych.
Generalnie (w moim odczuciu) ten plan ma pokierowac slaskie tramwaje w
kierunku "kolejki regionalnej" i jedyne co mnie w nim dziwi, to, ze nie ma
zalozenia integracji z koleja ciezka - m.in. linia KRR, Katowice - Tychy
Miasto, Katowice - Mikolow (- Rybnik).
Czy ktos ma moze w miare dokladnie opisany projekt szybkiej kolei w
Katowicach? (to co bylo opracowane jakis rok temu w Politechnice Sl.)
WILQ
On Sat, 7 Dec 2002 11:38:26 +0100, "Jakub 'Wilq' Wilczek"
<wilczekk@NO_SPAM.ae.katowice.plwrote:
| D2) Bytom Stroszek - Radzionków
| D3) Tarnowskie Góry - Miasteczko Śląskie - Radzionków
Tu zdaje sie mialo byc T.G. - Miasteczko Sl. - Pyrzowice?
Masz rację. Powinno być Pyrzowice.
Zapomniales dodac najwazniejszego - ze projekt ten zaklada w znacznym
stopniu wykorzystanie nieuzywanych/zlikwidowanych torowisk kolejowych.
Generalnie (w moim odczuciu) ten plan ma pokierowac slaskie tramwaje w
kierunku "kolejki regionalnej" i jedyne co mnie w nim dziwi, to, ze nie ma
zalozenia integracji z koleja ciezka - m.in. linia KRR, Katowice - Tychy
Miasto, Katowice - Mikolow (- Rybnik).
Teoretycznie masz wskazane węzły integracyjne, ale projekt ten nic nie
wspomina o KRR, co więcej, wykorzystuje przestrzeń pod nią
zarezerwowaną dla celów komunikacji tramwajowej.
Czy ktos ma moze w miare dokladnie opisany projekt szybkiej kolei w
Katowicach? (to co bylo opracowane jakis rok temu w Politechnice Sl.)
Też na to "poluję".
Dzieki wszystkim :)
Bede jechac rano (we wroclawiu bede kolo 9 ) wiec mam nadzieje korki ominac.
Sprobuje po drogowskazach jechac, ale w plan sie juz zaopatrzylam jakby co
;)
A ja myslalem, ze to raczej z wroclawia sie jezdzi na lotnisko w
katowicach :) (duzo wiecej resjow)
A widzisz jednak nie ;)
Chodzi o loty Ryanaira (moj mecizna jest pracownikiem i fruwa za friko ;) a
on do Pyrzowic narazie sie nie fatyguje ;( Dlatego czeka mnie wycieczka do
Waszego pieknego miasta ;)
Pozdrawiam :)
Statka
Jak zbudować drogi w dwa lata?
Pan Gwiazdowski jest telewizyjną małpą która wypowiada sie na
dowolny temat, chociaz nie zna sie na niczym. Propaguje tzw.
zdroworozsadkowe rozwiazania, które są po prostu idiotyczne.
Niestety pan Kublik jest czyms analogicznym, tyle że w GW.
Ale Dyrekcja Dróg i Autostrad to najwiekszy zbiór kretynów w
Polsce. Najlepszym dowodem jest plan budowy autostrady A1 na
terenie "gierkówki" od Strykowa do Pyrzowic, zamiast budowy trasy
równoleglej !. Tak sie buduje na całym świecie i nawet kiedyś w
Polsce A4 od Katowic do Krakowa budowano przez Chrzanów, jako
równoległą do dwupasmówki Katowice Olkusz Kraków !