odchudzicsie
Nóź w kieszeni się otwiera do jasnej ....
Cała sprawa mi śmierdzi i to bardzo. Nie wierzę, że PKP układało samo rozkład bez współudziału samorządów, nie wierzę!!!
Fajnie, że wykasowali ostatni pociąg do Wisły i pierwszy z Wisły pewnie studenci z Katowic i uczniowie z jedenej ze szkół, a mianowicie Zespołu Szkół Gastronomiczno Hotelarskich w Wiśle będą wniebowięci, bo to był główny pociąg, którym z Katowic i innych miast dojeźdżali do internatu tejże szkoły.
Cieszyn to sobie mogą już całkiem zlikwidować, bo nie ma sensu utrzymywać tego co ma się ostać...
Ucieszą się także uczniowie z Zebrzydowic, Drogomyśla, Pruchnej i Chybia jak zobaczą okrojony poranny pociąg do Bielska, który dzięki ich postulatom dojeżdżał do Bielska 20 minut przed siódmą, cudownie!!!
Gliwice - Bytom tak jak Cieszyn też sobie mogą wsadzić i zawiesić wszystko, a tak hucznie otwierali i w telewizji były relacje.
Według mnie sprawą powinna zająć się prokuratura, bo to się stanie jest nie do pomyślenia!!!
Po wielu latach znika z rozkładu jazdy pociąg pospieszny Katowice - Wrocław - Zielona G - Szczecin - Świnoujście, który co roku obsługiwał tę relacje w sezonie letnim. Pociąg zawsze wyjeżdżał z Katowic ok.godziny 17.15-30, natomiast ze Świnoujścia też dość wcześnie, zwykle ok.15.45-17 i meldowal się w Katowicach we wczesnych godzinach rannych. Jak zauważyłem, w sezonie letnim będzie relacja Wrocław - Świnoujście - Wrocław ale co z wagonami które w Kędzierzynie odczepiano do Bielska Białej, czy Bielsko straci jedyne letnie połączenie ze Świnoujściem? Ten pociąg Katowice - Swinoujście to jak przejrzycie stare rozkłady jazdy niemal stałe połączenie 5-10-15 lat temu i w końcu jego historia dobiega końca, czyżby w końcu stał się nieopłacalny, bo jak pamiętam nawet w ubiegłym roku sporo osób z niego korzystało. Jedne połączenia przychodzą, inne odchodzą, czy ten pośpiech musiał odejść do histori?
Szanowny kolego, otóż wagony bezpośrednie relacji Katowice - Świnoujście - Katowice będą jezdziły ale jako dołączane do pociągu 38506 / 83506 relacji Kraków - Świnoujście - Krakow i pojedzie przez Ostrów Wlkp., Poznań. Jak zauważyłeś nie będzie łącznika tych wagonów do pociągu relacji Bielsko-Biała - Świnoujście - Bielsko-Biała. Z resztą patrząc na to ze strony technicznej w nowym rozkładzie jazdy nie było by takiej możliwości gdyż do tego "bielskiego" pociągu dołączane będą wagony relacji BielskoBiała - Kołobrzeg - Bielsko-Biała (czyli porownujac z rozkładami z przed kilku lat az do ostaniego) dwa pociągi będą jechały jako jeden. To jest: BIELSKO-BIAŁA - SZCZECIN GŁ. - KOŁOBRZEG z łącznikiem (BIELSKO-bIAŁA GŁ.) SZCZECIN GŁ. - KOŁOBRZEG. Zatem podsumowując nikt z katowiczan na tym nie straci, no chyba ze straci okazje przejechania sie pewnym odcinkiem (Legnica-Rudna Gwizdanów) z predkoscia szlakowa 30-40km/h jako jedyny pociag pasazerski na tym odcinku. Pozdrawiam.
Po wielu latach znika z rozkładu jazdy pociąg pospieszny Katowice - Wrocław - Zielona G - Szczecin - Świnoujście, który co roku obsługiwał tę relacje w sezonie letnim. Pociąg zawsze wyjeżdżał z Katowic ok.godziny 17.15-30, natomiast ze Świnoujścia też dość wcześnie, zwykle ok.15.45-17 i meldowal się w Katowicach we wczesnych godzinach rannych. Jak zauważyłem, w sezonie letnim będzie relacja Wrocław - Świnoujście - Wrocław ale co z wagonami które w Kędzierzynie odczepiano do Bielska Białej, czy Bielsko straci jedyne letnie połączenie ze Świnoujściem? Ten pociąg Katowice - Swinoujście to jak przejrzycie stare rozkłady jazdy niemal stałe połączenie 5-10-15 lat temu i w końcu jego historia dobiega końca, czyżby w końcu stał się nieopłacalny, bo jak pamiętam nawet w ubiegłym roku sporo osób z niego korzystało. Jedne połączenia przychodzą, inne odchodzą, czy ten pośpiech musiał odejść do histori?
Tak jak napisał kolega Damian,bezpośrednie,sezonowe połączenie Katowic ze Świnoujściem pozostaje.Będzie dołączany łącznik z Krakowa na stacji w Katowicach.Pociąg ten(co jest ciekawe)ma prowadzić wagony sypialne/z miejscami do leżenia,bez wymaganej rezerwacji miejsc.Relacja tego pociagu będzie następująca: Kraków Gł./Katowice-Świnoujście przez: Bytom,TG,Lubliniec,Kluczbork,Ostrów Wlkp,Poznań Gł.,Starogard Szczeciński,Szczecin Gł.
Kontynuując wątek historyczny przejdźmy do rozkładu jazdy 1985/1986. W tym rozkładzie po węglówce ze Śląska do Gdyni i z powrotem kursowało 8 par pociągów. W kierunku Śląsk - Trójmiasto wyglądało to tak:
4511 (osobowy, codz.) Mysłowice 6:35 - Gdynia Gł. 18:43 przez Katowice, Bytom, Zduńska W. Karsznice, Inowrocław, Toruń, Grudziądz, Malbork;
45503 (pospieszny, sezonowy) Katowice 8:23 - Gdynia Gł. 16:20 przez Bytom, Zd.W. Karsznice, Bydgoszcz;
4531 (osobowy, codz. w sezonie zestawiony z EN57) Częstochowa 16:15 - Gdynia Gł. 01:32 przez Cz-wa Stradom, Herby Nowe, Zd. W. Karsznice, Inowrocław, Bydgoszcz;
4551 (osobowy, codz. do Gdyni w sezonie do Helu) Katowice 17:28 - Gdynia Gł. 4:24 przez Bytom, Zd.W. Karsznice, Bydgoszcz, Tczew;
45201 (posp., codz.) Mysłowice 19:58 - Gdynia Gł. 4:50 przez Bytom, Zd.W. Karsznice, Bydgoszcz, Tczew;
45501 (posp., sezonowy) Bielsko Biała 19:04 - Gdynia 4:43 - Łeba przez Zawiercie, Częstochowę, (podg Wyczerpy), Chorzew Siemkowice, Bydgoszcz, Tczew;
45203 (posp., codz.), Katowice 22:03 - Gdynia Gł. 6:41 przez Bytom, Zd.W. Karsznice, Bydgoszcz, Tczew;
4515 (osobowy, codz.) Katowice 23:03 - Gdynia Gł. 9:03 przez Bytom, Zd.W. Karsznice, Bydgoszcz, Tczew.
Do tego jako dziewiąta para w relacji Śląsk - Gdynia kursował pociąg osobowy 4513 Katowice 10:23 - Gdynia 23:23 przez Bytom, Kluczbork, Ostrów Wlkp., Poznań Gł., Gniezno, Inowrocław, Bydgoszcz, Tczew.
--
Pozdrawiam
Leszek Matula
Jestem ciekaw czy prawdziwą jest informacja iż od nowego rozkładu Sawa kursuje w relacji Gdynia - Bielsko - Gdynia. Takie rewelacje są w tabeli SRJP, którą już można pobrać w sieci(infokolej.pl). Wg tej tabeli Sawa ma odj. o 21:06 z Katowic w kierunku Bielska, w Bielsku o 22:10. W relacji Bielsko - Gdynia, Sawa ma odj. z Bielska 9:03, w Katowicach o 9:59. Tabela 100, którą też już można pobrać z sieci, nie potwierdza tej informacji - Sawa dalej do Krakowa. Tabela ta zawiera jednak inne ciekawostki, takie jak brak Beskid ( którę z kolei są ujęte w tabeli 151) i powrót na tory pociągu Wisła relacji Wisła Głębce - Warszawa Wsch( w okresie świąt Bożego Narodzenia i weekendów w czasie ferii zimowych.) Oby dwie tabele, jeżeli wierzyć datom ich edycji są dosyć nowe, więc dziwi mnie rozbieżność w danych jeśli różnica w dniach wynosi tylko 3 dni...
Czy ktoś ma w miare pewniejsze informacje co do wyżej wymienionych pociągów?
Hej
Co do kursowania pociągów w linku podanym przeze mnie kilka postów wyżej - to tylko projekt rozkładu. Jako przykład podam pociąg IC Nurnberg -Karlove Vary - Nurnberg - który został usunięty z bieżacego rozkładu w ostatniej chwili. ( podobniej jak Berlin - Kaliningrad/Ełk- Berlin). Mam nadzieję że w obecnym rokładzie podobny los nie spotka Mickiewicza.
Prosiłbym także o podzielenie się newasami w relacjach krajowych. Pozdrawiam - czekając na nowe posty w tym temacie. Pozdrawiam.
PS Co do tematu Bielska Białej - przeanalizujcie potoki na odcinku Katowice -Bielsko Biała - Katowice. ( nic nie dzieje się bez przyczyny).
Moje zdanie o Ex odnośnie odcinka Warszawa-Katowice to całkowita likwidacja tej kategori.Znam wszystkie składy kwalifikowane do Katowic i czasem żal patrzeć na upadajacego Skarbka,ostatnio już tylko 2 dwójki,na pustą Wisłe,jechałem w 2 kl.w całym wagonie poniżej 10 osób w sobote rano,w sobote wieczorem jak wracałem ta sama sytuacja,jest wiele niepotrzebnych Ex,ale na to miejsce warto dać TLK,cena ma zachęcic bo tabor często odstrasza.Dlaczego tyle ludzi czeka na godz.20.00 na Batorego,bo Ex Pilsko jest drogi,wagony średnie a Batory solidny,tani,szybki,szkoda,że o 18.10 nie ma TLK,wtedy zapełnienie znacznie by wzrosło.Jestem za likwidacją Ex,rozszerzaniem IC i odwazniejszym wprowadzaniem TLK do Katowic,bo szkoda tracić i wozić powietrze,tam gdzie TLK mogą zarobić.Mój rozkład do Katowic:
6.00 EC Polonia 7.00 IC Wysocki (1-5),TLK Wisła (6,7) 8.00 EC Praha 10.10 TLK Beskidy 12.00 EC Sobieski
14.10 IC Korfanty(1-5) TLK Klimczok (6,7) 15.10 IC Górnik(1-5,7) 16.10 IC Ondraszek (1-5,7) 17.10 TLK Opolanin 18.10 TLK Pilsko 20.10 Chopin z wag.2 klasy.
Nie ma Ex,ale są drogie,komfortowe IC,EC,oraz sporo tańszych,dojeżdżających do Wisły,Bielska,Opola TLK o słabszym taborze i cenie temu odpowiadającej.
Ciekawe czy doczekam czasów gdy powrócą całoroczne pociągi EIC z Trójmiasta do Katowic? Przed laty były 4, potem 2, potem 1 a teraz nic, pozostaje przyjemna 11h jazda przez Bydgoszcz, Kutno często zrujnowanymi pociągami TLK bez Warsu. Cofamy się w czasie, jechać tyle godzin i brak możliwości zakupu kawy czy kanapki. Ostatnio siostra jechała TLK z Gdańska do Katowic(11.34 z Gdańska), na całej trasie nie pojawił żaden wózek z kawą. Rozpacz i smutek, oczekiwanie na lepsze czasy, tylko czy będą lepsze czasy? Często na gdańskim dworcu pasażerowie dopytują jak wygodnie i szybko dojechać do Katowic czy Bielska B. Panie z BOK rozkładają ręce. Niestety coraz trudniej jest wydostać się z Trójmiasta a komfort podróży TLKami pozostawia wiele do życzenia.
Zastanawiam się, czy na Euro 2012 kolej powróci z pociągami wyższej kategori w relacjach Trójmiasto - Katowice/Bielsko? Czy jak dziś, pozostaną tylko EIC do Krakowa a dojazd do Katowic pozostanie jedynie TLKami i ewentualnymi przesiadkami w Warszawie. Sporo oczekiwań, sporo wątpliwości, ale jednak nadzieja, że może już od rozkładu 2011 coś się zmieni na lepsze?
1. Świnoujście-Szczecin-Poznań-Wrocław-Katowice-Kraków(z wagonami do Wawy z Poznania)
2. Hel-Trójmiasto-Warszawa-Katowice-Kraków
3. Trójmiasto-Warszawa-Kraków-Zakopane
4. Kołobrzeg-Poznań-Wrocław-Katowice-Kraków
5. Ełk-Olsztyn-Warszawa-Katowice-Bielsko Biała
6. Zagórz/Krynica-Kraków-Warszawa-Trójmiasto
7. Szklarska Poręba/Kudowa Zdrój-Wrocław-Łódź-Warszawa
Wydaje mi się, że punkt 5 mozna zrealizować poprzez dołączenie (może tylko piątki i niedziele w sezonie wakacyjnym na początek aby sprawdzić czy to się przyjmie) do I- 35703 wagonów bezpośrednich Zakopane- Ełk odpinanych w Działdowie lub Iławie. Proponuje skład sypialny - kuszetka(może dwie) - i dwójka(może też dwie)
wymagasło by to niewiela zmianę rozkładu jazdy I- 35703 przez zwiekszenie postoju na stacji Działdowo lub ILawa do 10 minut aby mozna było odpiąć wagony.
Punkt 7 mozna też by było spróbować bo TLK Wrocław - Warszawa jest potrzebny Może na początku na próbę raz w tygodniu, na przykład piątki/niedziele. W sezonie z Kudowy i Szklarskiej Poręby
Wyjasnie ci dlaczego,to proste po analizie rozkładu.Pilsko to po prostu powrotne Beskidy w dni wolne.Zauważ,Beskidy jadą z Warszawy o 10.10,wracają codziennie w dni robocze o 15 z Bielska,16 z Katowic,ale w dni wolne skład Beskid jest przesunięty z Bielska na 17,Katowic 18-wszystkie wekendy pociąg wraca 2 godz.póżniej,natomiast o godz.16 z Katowic w wekendy,oraz okresie zimowym jedzie Ex Wisła.Czyli wiesz o co chodzi,Beskidy/Pilsko to jeden skład,wekendowy powrót z Bielska odbędzie sie jako Ex Pilsko.Niestety Bielsko traci jedno połączenie całotygodniowe sezonowe,właśnie Pilsko.Zamiast niego będzie o 18.10 Ex Skarbek z Warszawy i zostaje ci jedyne wyjście dostać się do Bielska-posp.Batory.
Żywiec - Sucha to KKA? ciągle? na wszystkich kursach? Także na tym nie-szynobusie z Krakowa do Żywca?
Nie można tam jeździć EN57 przy braku szynobusów?...
W RJ 1998/1999 Ornak jechał tak:
Katowice 7:00
(...)
Bielsko 7:58/8:02
Żywiec 8:25/8:33
Sucha Beskidzka 9:28/9:30
(...)
Rabka Zdrój 10:12/10:18
(...)
Zakopane 11:11
Wtedy był to pociąg pospieszny. Bilet normalny kosztował (w wakacje 1998 r.) 20,90zł.
Teraz osobowy kosztowałby 23zł.
Obecnie PKSy kosztują ok.26zł, a kurs o 7:30 do Zakopanego 30zł. Studenci mają ulgę 30%.
Rozkładowy czas jazdy 4h12min.
Czas jazdy obecnie, minimalny, przez Żywiec, na podstawie projektu nowego RJ:
Katowice - Żywiec 1h30min
zmiana kierunku jazdy 5min
Żywiec - Sucha Beskidzka 1h15 (powiedzmy).
Dalej na podstawie obecnego rozkładu, zakładając wytrasowanie bez przepuszczania innych pociągów
Sucha Beskidzka - Chabówka 35min
zmiana kierunku jazdy 5min
Chabówka - Zakopane 50min
razem: 4h20min
Czy obecnie "nie da się" jeździć przez Żywiec?
Można rozważyć różne warianty, np dzielenie składu w Żywcu (np. Rachowiec Katowice -Zwardoń(-Cadca)/Zakopane)
możliwe nawet na EZT (gorzej z łączeniem, więc powrót oddzielnie). Tyle, że taki pociąg byłby często za krótki..
IR z Wrocławia, taki już był w wakacje, przez Kraków. Mało przydatny ze względu na godziny kursowania i czas jazdy.