odchudzicsie
OK więc tak poszperałem, ale nic nowego nie ma:
od Canon Pixima iX4000
iX5000
Te obie drukarki, są dosyć konkurencyjne cenowo, tak samo zapewniają dobrą jakość wydruku. Generalnie je polecam, ponieważ mają osobne zasobniki z tuszem na każdy kolor, i jeżeli będziecie korzystali z zamienników, to nie będzie problemów. Wada? Głowica jedna, ale wymienna, lecz kosztująca krocie :) . Nie ma możliwości rozbudowy pracyw sieci, jedyny wariant dokupienia osobno serweru wydruku. Te drukarki mają wysoką jakość wydruku zdjęć, są naprawdę cenowo bardzo konkurencyjne.
HP Deskjet 9800 - fajna drukarka, bardzo dobrej jakość, możliwa rozbudowa np. dupleksu. Ale nie jest ekonomiczna, nie używa osobnych wkładów.
HP Officejet Pro K850 - chyba najlepszy wariant, możliwa rozbudowa, i najekonomiczniejszy stosunek, cena/możliwości. Posiada osobne naboje na każdy kolor, naboje są bardzo pojemne, dają sie łatwo napełniać.
Ja od siebie polecałbym model albo jeden z Canon, albo Officejet Pro K850.
*******************************************************
Na temat różnych ulotek/katalogów/reklamówek mieć lepiej laser. Może lepiej zrobić tak: kupić np. Canon iX4000 i ciut lepszy kolorowy laser?
Zdjęcia, zawsze bedą wyglądać lepiej z atramentówek, tego się nie da przeskoczyć, wynika to z konstrukcji samych urządzeń.
Najlepiej wylutowac tego obok bo jest taki sam i zmierzyc go omomierzem czy nie jest uszkodzony....nastepnie wziasc katalog i zobaczyc jaki jest zamiennik ewentualnie samemu dobrac. Z tego co wyczytalem z google to jest to bipolarny niskonapieciowy tranzystor m.cz npn o pradzie kolektor-emiter 3A wiec powinno byc calkiem sporo odpowiednikow i to nawet silniejszych. Co do oznaczenia R przy tym 2SD965 to nie wiem co oznacza. Najlepiej kupic taki jak podalem. Sprobuj popytac na gieldzie komputerowej czy nie maja czasem takiej mobo uszkodzonej. Dla ciebie wazny jest tylko ten tranzystor wiec warto popytac. Moze na allegro ktos ma do opylenia za pare zlotych taka plyte uszkodzona.
a czy wszystkie wersje VC posiadały czujniki zużycia klocków?
Mam HTCH 1,9 CDTI po lifcie z 2005r.....
Przymierzam się do wymiany tarcz i klocków z tyłu, ale wertując katalog IC znalazłem zamienniki np ATE z notką, że nie przystosowane do czujników.
W VC czujniki też montuje sie oddzielnie?? Tych w katalogu IC nie znalazłem.
BTW: Hapko, jak juz oddzadzą ten odcinek S3 do Szczecina, to wpadne w odwiedziny przy okazji :) Wpadniemy do Szczecina z żonka do Galaxy i na specerek wzdłuż wałów Chrobrego :) Spijemy jakiegoś browarka jak już się cieplej zrobi (o ile to w ogóle nastąpi ;))
znalezione w TIS :
"Wycofanie wskaźnika zużycia okładzin hamulcowych - Vectra-C / Signum
Od roku modelowego 2006 wycofany zostaje wskaźnik zużycia okładzin hamulcowych w modelu Vectra-C/ Signum. Dotyczy to zarówno elektronicznie sterowanego wskaźnika na wyświetlaczu informacyjnym, jak i mechanicznego wskaźnika w formie blaszanego skrobaka, który dotychczas był montowany na okładzinach hamulcowych.
Wskaźnik zużycia okładzin hamulcowych
Od roku modelowego 2006,5 we wszystkich modelach jest ponownie stosowany wskaźnik zużycia okładzin hamulcowych w postaci blaszek metalowych."
A do Szczecina oczywiście zapraszam ;)
U mnie te klocki sie nie sprawdziły - stukały w zacisku
Zamontowałem je po wyrwaniu blachy i drutu.
Założyłem oryginalne GM bez zadnych udziwnień i są ok.
A te klocki TRW sa m.in. do Laguny i wg mnie jest to kolejny błąd w katalogach zamienników
Prawidłowy numer TRW to GDB1621 a nie GDB1469
W przypadku opon radialnych podanych w formacie "x Rz" np 18,4 R34 18,4 to szerokość opony a 34 promień ale felgi wszystko wyrażone w calach. Dla tak oznaczonych opon większość producentów przyjmuje wysokość opony nad felgą równą ~80% szerokości opony.
W przypadku zaś opon radialnych opisanych w formacie "s/w Rz" s oznacza szerokość podaną metrycznie (w [mm]), a w procent jaki stanowi wysokość opony w stosunku do szerokości reszta oznaczenia identyczna jak wyżej.
Spotyka się więc opony o tej samej szerokości i różnej wysokości np s/60 s/65 s/70 s/75 s/85 oczywiście nie zawsze wszystkie są dostępne. Ale właśnie takie ogumienie daje możliwość zwiększenia uciągu (przez poszerzenie) bez zmiany proporcji pomiędzy efektywnymi promieniami kołami przód tył w posiadanym sprzęcie 4x4.
To co tu napisałem to w sumie założenia teoretyczne i tak naprawdę oponę warto zmierzyć i przymierzyć bo producentów jest wielu w tym egzotyczni.
Mam przy okazji pytanie czy ktoś posiada jakieś szerszy katalog - tabele porównawcze z wymiarami (tak by nie liczyć wstępnie i/lub nie mierzyć) z ewentualnymi tabelami zamienników.
Może założymy osobny dział poświęcony ogumieniu i poszerzaniu oryginalnego ogumienia bo do tego dochodzi jeszcze problem felg (profil i szerokość) oraz faktu czy dany most i układ kierowniczy toleruje poszerzenie (bo na pewno ma ciężej). Wrzucić by tam można linki do katalogów, cenników, producentów, tabel porównawczych i opinie użytkowników o oponach i ich wymianie na inne od fabrycznie zalecanych.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich jak się pomyliłem to zaraz mnie tu ktoś poprawi i uzupełni:-)
Witam!
Jestem w posiadaniu rutera Tp-link TD-8840T,wczoraj po burzy internet przestał działać,na ruterze świeciła się dioda"power" a "adsl"migała "act"nie świeciła .Najprawdopodobniej po uderzeniu pioruna doszło do jakiegoś przepięcia na linii tp.Rozebrałem ruter i po wstępnych pomiarach stwierdziłem,że pełne przejście w obu kierunkach mają diody D209,D210 oraz dioda D203 w obudowie SOT-23 oznaczona jako"T3"sprawdziłem w katalogu jest to dioda schotkiego HSMS-286B.Mam pytanie czy ktos juz naprawiał kiedyś taki ruter?Czy moja diagnoza jest słuszna?Co jeszcze ewentualnie może być uszkodzone?Co to za diody D209 i D210?Czy diodę D203 można zastąpić jakimś zamiennikiem?No i wreszcie czy opłaca się to robić?Nowy ruter tego typu na allegro 90zł.Bardzo proszę o poradę.
Z tym parowaniem to ja się nie zgadzam ,zamiast pary kompletarnej zamontowałem 2n6491 i d13009 od zasilacza impulsowego i nic nie wybuchło.
Ustaw potencjometr na środku i sprawdź spadki napięcia na rezystorach emiterowych chyba ma być 35mV.
I oczywiście nie kupuj tych usmolonych podróbek.
Odnośnie zabezpieczenia to ja też mam pytanie mianowicie nie wiecie które będzie najlepsze? (co dać zamiast tej małej płytki)
Trawiata nie miała zabezpieczenia a była zbudowana tak jak ws442 i jakoś działała.
Poszukaj w katalogu jakiś innych zamienników albo kup te 2n w internecie.
Bezpieczniki lepiej daj wta (szybkie) palą się od razu.
witam! Ostatnim czasem bylem ustawic zbieznosc w serwisie mazdy (bylem wczesniej w dwoch innych miejscach ale bezskutecznie..) i zalamka
skasowali mnie na 85 funtow (londyn) i dowiedzialem sie ze przod ustawili ale problem jest z tylu i nie moga tego utawic bo sruby sa nie do ruszenia...obliczyli mi ze moja inwestycja to 360 funtow!!! 180 czesci (nie wiem co bo to bylo po angielsku ) jakies sruby itp. Mam numery katalogowe tych czesci: 28-600;28-662;28-113;34-662;39037 wszystko to razy 2. Czy te czesci sa wlasciwe,jakie sa ich ceny w polsce i czy mozna skorzystac z jakis zamiennikow. Prosze o adres katalogu tych czesci zebym mogl je przegladnac i poprawnie nazwac
wyglada na to ze nie ma łożyska jako elementu wymienialnego w napinaczu paska comprex.
w katalogu sprawdzal to gosc i wlasciwie trzeba cala rolke wymieniac za prawie 500 zł
bede musial dac na msze aby moje okazalo sie jeszcze dobre gdy sie zdecyduje na wymiane paska
A moze koles na Rydygiera sie pomylił i jest łożysko wymienialne w tym napinaczu - podobnie jak w napinaczu paska alternatora (tam jest na bank)
jesli nie to czy jest alternatywa zamiennika dla tego napinacza ?
Pawle, a jak jest zerwana? myślę, że wtedy należy się jej wymiana (właśnie u mnie jest "naderwana" i czuję to..) pisałem kilka postów wyżej czy ktoś ma nr katalogowy... bo w tedgumie nie potrafią jej dobrać z katalogu. Najwyżej będę musiał pomierzyć i może w ten sposób coś dobiorą.
U mnie było tak. Tuż po zakupie auta, znajomy mechanik stwierdził uszkodzoną poduszkę przy chłodnicy. Okej pomyślałem i zamówiłem tym bardziej, że odczuwałem hałas (którego źródłem było zupełnie coś innego). W sklepach w Mińsku nie oferowano zamienników a ja nie bardzo się jeszcze orientowałem co i jak w temacie więc zamówiłem oryginał. Po 5 dniach odebrałem. Patrzę na nią i zastanawiam się, jakim cudem ta środkowa część nie oderwie się od części zewnętrznej przy tak cienkim połączeniu. Na dobrą sprawę niechcący naderwałem kawałek tej błonki. Myślę sobie, jak pooglądam dalej tę poduszkę to będę miał to samo co ze starą. Dziś wiem, że największym błędem jaki zrobiłem była wymiana tej poduszki. Wywaliłem w błoto prawie 500zł. Szkoda, że ją wyrzuciłem bo teraz wiem, że była w 100% sprawna, mógłbym oddać ją za darmo, pierwszemu lepszemu chętnemu.
// Edit:
Trochę się rozejrzałem, popytałem jednego mazdowicza, który tez miał problem z doborem sprzęgła do DiTD i to wygląda chyba tak:
sprzęgło jest raczej jedno, świadczy o tym EPC Mazdy, w ASO po VIN-ie zamawiają i też jest jedno, a to że niektórzy sprzedawcy twierdzą, że są dwa (albo w ogóle jedno, w praktyce niepasujące) to wynika raczej z błędnych katalogów (może Exedy coś zawaliło na początku, teraz na stronie jest jedno MZK2121). Te komplety Exedy, które kosztują w granicach 500-600zł i niby pasują do DiTD i FS'a (model kompletu MZK2084) i jeszcze innych, tak naprawdę nie pasują do DiTD - docisk jest inny (m.in. rozstaw śrub montażowych i chyba minimalnie średnica). Pasujący zestaw zamiennik Exedy MZK2121 kosztuje ponad 1000zł, jednak za te pieniądze można kupić oryginalny komplet w ASO - 890zł albo jeszcze taniej u innych sprzedawców. Dobrą też opcją jest docisk oryginalny, tarcza Exedy i łożysko jakieś porządne japońskie. Komplet LUK wychodzi drożej, innych nie sprawdzałem.
" />
">Ktoś wie jaki jest numer takiej pompy?
W moim wg eper jest 46444796 inny numer, chyba nieaktualny 82489255.
">Czy pompa od AR155 2.0TS będzię taka sama?
Tego Ci nie powiem. Wiem, ze jak mialem wymieniana pompe to zamiast 'duzej' dostalem 'mala' i tez pasowala.
Z katalogu firmy robiacej zamienniki wynika ze pompa ta jest tylko do Kappy 2.0 20V i 2.4
Katalog w pdf
">W związku z tym, że posiadam LPG a butla jest tam gdzie jest dostęp do pompy z bagażnika, muszę zdjąć zbiornik paliwa aby się do niej dokopać. Jakie mogę napotkać problemy w demontażu zbiornika?
Ja rowniez mam LPG. Mechanik nic nie wspominal o klopotach, poza tym, ze musial wypuscic paliwo ze zbiornika
" />Faktycznie, gdziekolwiek się zapytam, to o takim tłumiku nikt nie słyszał, żaden zamiennik nie istnieje, ba nawet nie wiedzą jak dokładnie wygląda ten tłumik. Trudno jak się zrobi dziura, to może jakiś tłumikarz pospawa. Jak przeglądałem katalogi ,to do wiekszości Lancii mozna bez problemu kupic ,czy to zamiennik ,czy bosala itp. , ale do Lybry cisza, nawet nie ma tego modelu - ciekawe dlaczego....
Pozdr.
Witam, jaki polecacie fajny zamiennik odtwarzacza muzyki do N95 8GB- najlepiej jakby był z equalizerem i była możliwość wybierania utworów z wcześniej zrobionych na karcie pamięci katalogów z muzyką do zrobienia playlisty, a nie jak to jest głupio zrobione w oryginalnym że wywala mi cała listę utworów z całej komórki wraz z np dzwonkami i z tego mozolnie składa się swoje playlisty mp3.