Indeks odchudzicsieKatalog na zdjęcia/obrazki nie istniejeKatalog części samochodowych HARTKatalog samochodzików Hot WheelsPurmo ceny katalogowekatalog csc Windowskatalog firm kielceKatalog cen samochodówKatalog wyślemy pocztąKatalog PODUCENTÓW mebliKatalog części Stratus
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • 10101987.pev.pl
  •  

    odchudzicsie

    " />
    ">Ale możesz zakupić ją w Polsce, jak również każdą inną rzecz z katalogu Gehmanna: Sklep
    Dzięki Do tej pory widziałem to tylko w incrosie, ale cena była . . .

    ">Ewentualnie możesz ją nabyć ode mnie, a ja sobie zakupię taką zakładaną na zwykłe okulary....
    A w jakiej cenie?
    Da się jednoczenie mieć na głowie jeszcze to:
    Peltor Maxim Ballistic



    " />Witam,
    Chciałbym się Was poradzić który okular kupić do obserwacji obiektów DS do mojej Synty.
    Okular powinien się cechować dobrą transmisją, dość dużym polem oraz najlepiej żeby nie kosztował więcej niż 400 zł. Wiem, wiem okular ideał nie istnieje.
    Do czasu gdy nie spojrzałem pierwszy raz przez lepszy okular od standardowych "superów" myślałem że one są dobre. Są dobre na początek, dzięki nim udało mi się zaliczyć kilka obiektów z katalogu Messiera.
    Myślę nad zakupem jednego wymienionych okularów:
    1. SW SWA 70* troszku więcej niż mój budżet ale patrzyłem kiedyś przez ten "słoik" w teleskopie 130/900 i obrazy bardzo spodobały mi się, ale jest jedno ale. mam dużą wadę wzroku na + i ogniskuję około 1 cm dalej niż osoba z dobrym wzrokiem a TUTAJ wyczytałem że ogniskuje za daleko i wymaga przedłużki
    2. SWAN 15mm- nie znam go
    3.Hyperion 13 mm w internecie opinie są chyba podzielone na jego temat.

    Mam nadzieję że podzielicie się swoimi spostrzeżeniami na temat okularu do DS'ów.

    Pozdrawiam Jakub M.

    EDIT: Pomyliłem linki:-))



    " />Tu jest identyczny temat viewtopic.php?f=1&t=7427
    Do mgławic okular długoogniskowy a do planet i księżyca krótkoogniskowy.
    Widziałeś np. M13 czy M31 czy inne obiekty z katalogu Messiera? Jeśli nie nie ma co kupować okularów a nauczyć się odszukiwać te obiekty i zobaczyć je w standardowych okularach.
    Przy większych powiększeniach na Jowiszu nie zobaczysz wiele więcej. 90x to jak na ten teleskop sensowne powiększenie.



    " />Z okularami jest jeszcze trudniejszy wybór
    Wszystko zalezy od :
    - tego, czy wolisz większy komfort obserwacji (długi ER, ew. duże pole), czy wolisz jakość obrazu
    - rodzaju obiektów zamierzonych obserwacji
    - tego, jakie powiększenie cię interesuje
    - tego, czy przełkniesz wady brzegowe okulara w f/6
    - ile masz pieniędzy na okular
    - itd. itp.

    A tak między nami, to "na dzień dobry" okular krótkoogniskowy to wybór jedynie do planet i gromad kulistych. Możliwości obserwacyjne na tych obiektach szybko się dla początkującego kończą, a ilość obiektów DS w zasięgu dwusetki aż się prosi o max szybkie kupienie okularka szerokokątnego z przedziału 22-33 mm. Bez niego trudno sobie poradzić z wyszukiwaniem obiektów i oglądaniem tych większych kątowo. A na domiar do większości DS np. z katalogu Messiera najodpowiedniejszy jest okular 12-18 mm




    wycieranie boczków w w124 bierze się z mocnego ich wyprofilowania, szorstkiego materiału, postury kierowcy i charakterystyki jazdy

    oraz uksztaltowania terenu, wysokosci nad poziomem morza, ceny barylki ropy w Arabii Saudyjskiej i aktualnego rozmiaru biustu pameli anderson. A tak serio to wybacz ale mowienie o przecieraniu sie fotela przy 160 czy 260 tys ze wzgledu na to czy tamto jest srednim argumentem. Radze faktycznie spojrzec na te samochody z niemiec za 10 - 12 tys. euro. Maja przebiegi tez rzedu 200 tys i wiecej i jakos dziur nie maja. Jazda na malych dystansach moze i poteguje zuzycie ale pare samochodow juz widzialem i...no jakos nie wierze zbytnio w to chyba juz.


    Przeszczep elementów z e-klasy wykonał ówczesny właściciel bardzo znany warszawski radca prawny po wprowadzeniu liftingu

    No to rzeczywiscie troche zmienia, ze byl radca prawnym...
    Niestety tak się chłop zaczytał w kodeksach i paragrafach, że nie spojrzał na stronę dalej katalogu E-klasy gdzie były pokazane poliftowe zderzaki, no cóż, kariera przede wszytskim potem dopiero przyjemności....

    Odnośnie koloru to nie chodzi o to, że nie jest z palaty MB, ale o to, że tak jakby wtedy nie było jednakowych zderzaków i listew pod kolor nadwozia, ale też detal...

    Zdecydowałeś się po 2 minutach, ja tyle to bym okulary czyscil przed obejrzeniem samochodu do kupienia, następne 15 bym 1 błotnik może zdążył obejrzeć, Johnny bravo jak Johnny Bravo ale szybki Bill to na pewno jesteś



    ja kupiłem sobie okularki od gościa ze strony dirtydog.pl. Ma bardzo wygodne okulary na wodę z polaryzacją. Napisałem do typa wysłał mi katalog i zamówiłem sobie

    tak wyglądają:



    Robson, żeby namieszać jeszcze bardziej, lub odmieszać to, co mówią poprzednicy - wg mnie masz bardzo wypaśny zestaw i nie musisz niczego dokupować.
    Sam się zastanawiałem nad Pocketem, ale (poprawcie mnie jeśli się mylę) zasięg ma identyczny (7.0mag) jak atlas Johnsona. Tyle, że w mojej przeróbce tego atlasu dane DSów masz wypisane, same DSy są czytelnie (i kolorowo :D) oznaczone, a do precyzyjniejszych nalotów masz atlas DO.
    Swoją drogą, Adi_115 ma sporo racji pisząc, że to raczej niespotykane, żeby wychodzić na obserwy bez atlasu.
    A żeby cię nieco zmotywować, pozwól, że pochwalę się moją statystyką: mając "nieco" gorszy zestaw i mozliwości (pożyczona Synta dostępna od czasu do czasu, ale wyłącznie z kitowymi okularami) udało mi się zaobserwować 83 obiekty z katalogu Messiera (na początku tego roku było ich w "mojej kolekcji" ok.20). Do dyspozycji miałem trzy atlasy - Atlas Nieba 2000.0 (zasięg 5.5mag - masakra, nic tam nie widać) , atlas Johnsona i atlas DO. Dwóch ostatnich używam cały czas, a dodatkowo po swoim opracowaniu sądzę, że komfort wyłapywania nowych kłaczków się tylko zwiększy. Czyli można :)
    Poza tym, może się mylę, ale czy nie jest to trochę tak, jak swego czasu było z Adrianem_D? Jeśli nie pamiętacie, przypomnę w skrócie (link do całej dyskusji - TU):
    Synta 10" + brak znajomości nieba = zero DSów. Z czasem efekt był taki, że znalezionych mgiełek było jak na lekarstwo, potem przyszło zniechęcenie i niedawna sprzedaż telepa. A głównym motywem forumowego wątku było "co jeszcze potrzebuję, żeby zobaczyć ileś tam mgławic"?
    Robsonie nasz drogi, też ostatnio dajesz nam do zrozumienia, ze inwestujesz sprzęt jednocześnie gubiąc się z tym, co już masz - może więc lepiej się wstrzymać z kolejnymi zakupami i próbować wycisnąć ile się da już teraz?
    Trochę sobie teoretyzuję, ale wydaje mi się, że po przesiadce z 8 na 12 cali (która, jak piszesz Cię czeka) trudności ze znalezieniem i identyfikacją obiektów będziesz miał jeszcze więcej. Korzystaj więc z Synty8, póki masz tylko taki maleńki teleskopik do dyspozycji. A jeszcze lepiej - poświęć połowę czasu obserwacji na identyfikację gwiazdozbiorów i obserwacje lornetkowe.

    ps.przepraszam za lekki chaos w myślach, ale sami wiecie... Barca, ManU... :D



    W0L = General Motors
    0 = Pojazd Nie Specjalny
    Z = Vectra
    C = Vectra
    F35 = 5 Drzwiowy Kombi
    7 = 2007
    1 = RĂźsselsheim
    043053 = NUMER SERYJNY
    Silnik Z19DTH
    Pierwsz rejestracja WE5238J
    2AU = FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU 2J8 32X 32Y 5QB 80I = WNĘTRZE-CZARNY A33 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,TYŁ A51 = PRZEDNIE SIEDZENIE KUBEŁKOWE AHA AQ2 AY0 = PODUSZKA POWIETRZNA,DACH,PRZÓD AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY BA9 = POJEMNIK ZIMNA BD8 = WYPRASKA,ZESPÓŁ,DACH,W KOLORZE NADWOZIA BNN BTI BW4 = Z WYPRASKĄ CHROMOWĄ C77 = WENTYLATOR,POWIETRZE WYMUSZONE C95 CE1 = WYCIERACZKA,PRZEDNIA,SYSTEM PRACY IMPULSOWEJ CJ2 = STEROWANIE SYSTEMU KLIMATYZACJI CR6 = DLA POLSKI D09 = PODŁOKIETNIK,PRZEDNI,ŚRODKOWY D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA DDG = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE,PRAWE-LEWE DH6 = OSŁONA,PRZECIWSŁONECZNA,Z LUSTERKIEM OŚWIETLANYM,PRAWA-LEWA DT4 = POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA DW0 EA1 = SCHOWEK,OPARCIE SIEDZENIA PRZEDNIEGO,LEWA STRONA EA2 = SCHOWEK,OPARCIE SIEDZENIA PRZEDNIEGO,PRAWA STRONA FP9 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.55 FX3 = PROGRAM STATECZNOŚCI ELEKTRONICZNEJ JL9 = ABS K13 K34 = STEROWANIE TEMPOMATU,US K60 = ALTERNATOR,100A KKV LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ LRD = SILNIK WYSOKOPRĘŻNY Z19DTH MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW MZ3 N34 = KIEROWNICA,TRZY SZPRYCHY,SKÓRA,ZESP. N65 = OPONA,ZAPASOWA,OSZCZĘDNOŚĆ MIEJSCA NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05 OHK P92 PAZ = PŁAT WYKOŃCZENIOWY,WEWNĘTRZNY,TUNIS PXE QFP = OPONY,215/55 R 16 93V QN1 = KOŁO,JEZDNE,STALOWE,61/2JX16 SVA = UCHWYT,KOŁPAK,PRZEDNI SVB T67 = AKUMULATOR,70AH T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE TR0 TRP TSP U08 = UŻYWANY(-A,-E) Z KLAKSONEM WIELOTONALNYM U3P U55 U68 = KOMPUTER INFORMACYJNY UAG = INFORMACJE GRAFICZNE - MONOCHROMATYCZNY UEC UJ3 URA UW6 = GŁOŚNIK,6 V2T = BAGAŻNIK PRZYCZEPNY,BAGAŻNIK,DACH,POWŁOKA PROSZKOWA V3E VG9 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY VHU VK8 = UCHWYT,OKULARY VNF VY7 = DŹWIGNIA ZMIANY BIEGÓW,SKÓRA W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY W2N = LITERNICTWO,BOCZNE,USUNĄĆ W4Y W9N = DLA POLSKI WBE WFB XA3 = OPEL XB1 = DLA POLSKI Y67 = WYMAGANE,GDY ZAMONTOWANO WYŚWIETLACZ POZOSTAŁYCH USŁUG Z0C = DLA POLSKI Z0M Z1F = CZUJNIK,SYSTEM OGRANICZAJĄCY,LEWY

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  •