odchudzicsie
Czym je zmywasz bezposrednio przed lakierowaniem?
Słyszałem że taki zderzak dobrze jest wczesniej wygrzać w kabinie przy okazji lakierowania czegoś tam. Po co sie to robi???
ponieważ formy (wstrzykiwarek) są wysmarowane tłuszczem, aby łatwiej wyciągać formy.
tłuszcz ten wchodzi w strukture tworzywa i w nim siedzi. aby wyszedł, nalezy wygrzać
Witaj,
Do spryskiwania ścian i podług służą specjalne płyny zwane kabinowymi i podłogowymi, zwykle mają jeszcze anti dust w nazwie
Płyn kabinowy Colad wiąże pyły, zanieczyszczenia oraz opary farby na ścianach kabiny lakierniczej. Produkt ten pozwala na utrzymanie czystości w kabinie lakierniczej, co wiąże się z mniejszą ilością wtrąceń na powierzchni lakierowanego elementu. Oszczędza to nasz czas i pieniądze związane z koniecznością polerowania lakierowanych elementów. więcej...
lub
Produkt należy do typu tzw. lakierów wodnych i może być stosowany tam, gdzie występują przeszkody wynikające z nadmiernego pylenia się. Anti Dust może być zastosowany w zakładzie w miejscach, gdzie pył nie jest mile widziany, np.: na betonowych podłogach, pomieszczeniach komputerowych, kabinach lakierniczych. więcej...
wszystkie do obejrzenia tutaj
Wiesz co ? kabin lakierniczych to raczej szukaj poza allegro ! To zakup na lata.
Żadna z tych które wymieniłeś nie jest warta zakupu .... a ta Timbo 70 to już wogóle jakiś odjazd ... są takie ze trzy w Polsce ?
Dzięki za podpowiedz a ta Timbo to model 702 , pomyliłem się
a co polecasz ?
Zwykly akryl kupisz tyle,ze w "systemie" HS.
Jesli chodzi o baze to tylko H2O czyli rozpuszczalnikem jest woda,nie jest ona mniej odporna ale gorzej sie nia maluje... Jesli bedziesz samochod mial malowany w szopie a nie kabinie lakierniczej polecam kupic konwencje.A no i dla lakiernika ktory nigdy nie malowal "woda" tez bedzie to utrudnienie.
Osobiscie nie sadze zeby przyszedl pierwszy styczen i nagle przestali sprzedawac konwencje,napewno beda problemy z pewnymi pigmentami (bo juz sa).
Ogólnie nie mam żadnych uczuleń, nie mam też jeszcze żadnych przypadłości dróg oddechowych, wiesz pewnie jak zawsze wszystko wylezie znacznie później, lakieruję w masce, zaś aerograf tak strasznie nie pyli choć czasami opróżnienie nosa ma bajecznie kolorowy wymiar hahahaha...przydałaby się kabina lakiernicza ale niestety w Warszawie znam tylko kilka osób, nie tak jak w Poznaniu, może za jakiś czas, może mamy na forum lakiernika który położy lakier poliuretanowy? Malować coś tam maluję ale lakiernik ze mnie żaden...
bardziej amatorskie warunki malowania... ale wychodzi tak samo jak w kabinie:D ...
a jakiej firmy materiały? z wodorcieczalnymi to lipa troche w normalnym garażu... ?
Co do cen... wszystko zależy od jakości...
Niektórzy biorą 200zł za elemetnt i malowanie jada novolem czy inter troton, pomijajac juz jakość poszczególnych etapów malowania co i tak uwidoczni sie po ładnych paru miesiacach np. pekaniem szpachli czy zjeżdżaniem lakieru..
Sa tacy co biorą 200- 300 używaja tanich materiałów ale nadrabiaja starannościa i jednak ma to rece i nogi.
Drudzy biorą 300-400zł używaja materiałów np Hakera lub z innych z tej półki, gdzie są droższe 2x od powyższych, wykorzystuja kabine wiec i koszta ponosza wieksze
Jeszcze inni biora 300-500zł, używaja materiałów, sprzętu wysokiej klasy no i każdy etap przygotowania, lakierowania przebiega prawidłowo istarannie, wiec i koszta i czas wpływa na cene!
Tak samo jest z konserwacja
niektórzy biorą 200zł, inni 400 a jeszcze inni 600
I tak dla obiaśnienia:
200zł- oczyszczenie z grubsza tego co odpada i jechana tak jak leci zeby na oko było ok... a co to naprawde daje to chyba nie musze pisac...
tak dla porównania właśnie jestem na etapie konserwacji mojego touringa i na sam materiał wydałem juz ok 350-400 zł... nic dodać nic ująć.
wiec bez sensu jest ładować wszystko do jednego worka ze drogo czy tanio...
Pozdrawiam!
Witam,
Od pewnego czasu posiadam kompresor Michelin VCX 100, , krótka specyfikacja tutaj : http://www.pamula.pl/inde...ig&idk=774&kat=
Do tej pory troszkę lakierowałem tanim badziewiem typu Sico, jednak słaba atomizacja i przeciętne prowadzenie tego typu pistoletów skłoniło mnie do podjęcia decyzji o zakupie profesjonalnego pistoletu. Chciałbym wiedzieć czy jest sens kupować pistolet SATA 3000 RP do mojego kompresora ( wydajność 350). Bardzo zależy mi na opinii osób, które miały okazje pracować na kompresorze o takiej wydajności właśnie z takim pistoletem ( lub jego jakościowymi odpowiednikami : DeVilbiss, Iwata). Miałem okazje ostatnio popatrzeć jak znajomy znajomego lakierował bok auta Satą 3000 RP - mimo, że nie robił tego w kabinie lakiernicze a w garażu (ale muszę przyznać całkiem fajnie przygotowanym) efekt końcowy był taki, że nie trzeba było polerować - i właśnie na tym mi zależy.
Teraz ja coś dodam od siebie, ale trochę z innej beczki. Pracowałem w ASO Forda: Ford Auto Watin k. Poznania i chciałem ostrzec potencjalnych przyszłych pracowników tej firmy żeby nie szli tam do pracy. Jest tam jeden główny lakiernik - Przemysław K., który pracuje tam jakieś 10 lat. Bierze same lepsze samochody, nawet jak na lakierni jest 5 aut to zapomnij żebyś któreś dostał do robienia. Jak jest 10 to już prędzej, pod warunkiem oczywiście że nie ma akurat żadnej gwarancji do roboty, bo te fordy tak gniją że masakra. Zwałaszcza Focus I, Mondeo II, Transit czy Fusion. Do kabiny cię wpuści jak będzie miał dobry humor albo ma zamiar wyjśc wcześniej z pracy. Ma swoich dwóch pomocników i młodych z zawodówy. Ty leżysz pod transitem, skrobiesz rdze a młodzi chodzą z rękami w kieszeni, ponieważ pracują dla niego jak twierdzi. Ma więcej do gadania niż kierownik. Naprawdę odradzam pracy w tej firmie, już nie jeden lakiernik się naciął na tą firme. Jeżeli możecie skopiujcie tą wiadomośc i roześlijcie dalej, nie chcę żeby kogoś spotkała niemiła niespodzianka jak kierownik tej firmy na wstepnej rozmowie powie że tu można zarobić ponad 5 tys. zł. Owszem, można, ale tylko jeden pracownik tyle zarabia! A ciebie przyjmują po to żeby miał kto gwarancje robić! Pozdrawiam i od dziś rzygam na fordy!
Proszę aby w takich przypadkach nie podawać na forum dokładnych nazw miejscowości i kompletnych danych personalnych, post jest już po edycji
edit,jacklack
Panowie pogadaliście sobie,wymieniliście swoje poglądy a ja czytając to wszystko praktycznie nie otrzymałem odpowiedzi na moje pytanie.
Każdy z was nie ma i ma racje w tym co mówi, tylko mi nie chodzi o zakup kabiny tylko dostosowanie pomieszczenia pod lakiernie.Nie mam hektarów na stawianie dodatkowych budynków(kabin) lakierniczych.
Mi zalezy na wyjaśnieniu jak i czym sie sugerować robiąc jakiekolwiek wyciągi i nadmuchy.Nie mówie że bede robił na dziko tylko chce to zrobić, zacząć działać a potem legalizować.
Najbardziej zależy mi na podpowiedzi jak rozwiącać wyciągi w posadzce,jakie kanały przygotować(wymiary) i wogóle wszystko to co się z tym wiąże,żebym mógł w miare solidnie pracować i ewentualnie z czasem usprawniać swoją "lakiernie".
Nie bede się teraz rozpisywał na temat swojego stanu majątkowego bo nie o to chodzi.Powiem tylko tyle,że kredyty i inne tego typu sprawy nie wchodza w gre narazie.
Teraz moge podpierac się 18tys z UE na potrzebne narządzia do pracy,budynkiem użyczonym przez ojca oraz co miesięczną wypłatą z której musze jeszcze rodzine utrzymać.
Ja chce przygotowac i zrobić wreszcie ta posadzkę żeby potem za rok czy dwa nie okazało sie eee lipa trzeba kuć,to nie jest tak jak powinno.
Także do rzeczy:
-jak zrobić te wyciagi w posadzce,jakie średnice kanałów, jaki wentylator na start można zastosowac żeby się nie udusić w pomieszczeniu?
-nadmuch sufitowy-jak i z czego go wykonac jakie filtry?Myślałem o nagrzewnicy gazowej lub olejowej.Nad pomieszczeniem do lakierownia mam stryszek ok 1-1,20m wysokości.
Przepisy Unii Europejskiej wymagają dobrych stosunków z sąsiadami ... przez zachowanie odpowiedniej odległości lakierni od granicy i spełnienie standardów emisyjnych i posiadanie pozwolenia na instalację lakierniczą ... a nawet wykluczają organizację biur nad kabiną, a TU :
PROSZĘ JAK .... PRAKTYCZNIE :
Witam. Mam kilka pytan do Projektera, a mianowice. Chcialbym sam zbudowac kabine lakiernicza. Mam w planach zrobic wszystko od podstaw. Najpierw chciałbym wylac wylewke, potem konstrukcje kabiny lakierniczej postawic i pospawac z kształtowników metalowych i całość wyłozyc płytami warstwowymi poliuretanowymi, tylko nie wiem jakiej grubosci dac te płyty. Wymiary kabiny planuje 6x4x3 lub 7x4x3. Jesli złe wymiary to prosze o podpowiedz. Drzwi wjazdowe do kabiny zrobiłbym z tych płyt wykonczonych kontownikiem na ktorych przymocowana by byla uszczelka, aby wszystko po zamknieciu bylo jak najszczelniejsze. Teraz najwazniejsze pytanie ktore mnie nurtuje: mam zamiar zamontowac dwa wentylatory: jeden wyciagowy i drugi nawiewowy. Czy jest mozliwosc polaczenia kilku wentylatorow aby wyciag lub nawiew miał wydajnosc około 25000m3/h. Chodzi o to ze moge taniej zalatwic mniejszej mocy wentylatory. Jesli tak , to jak to wszystko od nawiewu zamontowac w gornej czesci kabiny.Czy zrobic nawiew w kilku miejscach od gory od kazdego wentylatora czy zmontowac jakas obudowe a wniej umiescic kilka wentylatorow i wtedy zrobic z tej obudowy jedno wyjscie. To samo tyczy sie do dolnej czesci kabiny. Planuje zrobic kraty pomostowe. Czy jesli wyciag bylby ok 25000m3/h i kraty pomostowe były tylko w dwoch pasach a nie na calej powierzchni kabiny to ciekawe jakby dzialal ten wyciag. Chcialbym na calej powierzchni no ale wiadomo ze wszystko opiera sie o fundusze. Co do palnika to zamontowalbym go pozniej. W planach jest wloski riello tylko nie wiem o jakiej mocy. Prosze o podpowiedz w tym temacie bo chialbym zmontowac to jak najszybciej. Moze ktos ma jakies lepsze pomysly lub rozwiazania to chetnie poslucham. Pozdrawiam.