Indeks odchudzicsieka-medica się nie uruchamiaka pltwww fotKa Endura naprawiamka HUNAka SportageKA 6110ka polskiegoka BrytaniaKawasaki Vulcan 750 na częścikatolog części Lanos hamulce
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • prof.opx.pl
  •  

    odchudzicsie

    Czesc, zamierzam zakupic jakis samochod, rozgladam sie po rynku i na razie nie wiele widze, mam kilka kryteriow z racji na fakt ze nie dysponuje duzym funduszem zarowno na zakup jak i na utrzymanie.

    Fundusz 7000 zl
    Pojemnosc ok 1,0 (a wlasciwie 1,0 )

    To sa moje kryteria, znam kilka samochodow ktore mieszcza sie w tym przedziale cenowym ale nie wiem co o nich myslec, ktory jest dobryu i wzglednie niezawodny, oto one

    Peugeot 106
    Renault Clio
    Citroen Saxo (nie jestem pewien czy sie miesci w tym przedziale cenowym)
    Opel Corsa
    Ford Ka (ale nie spotkalem silnika mniejszego niz 1,3)

    Moze jestescie w stanie jakos mi poradzic? Jaki samochod, w jakim wieku i z jakim przebiegiem moge kupioc za 7000 zl?

    I powyzej jakiego przebiegu nie warto kupowac samochodu?

    Przeznaczeie: Dojazd do szkoly (30 km dziennie kilka dni w tygodniu) i czasem odwiedzic rodzicow (100 km w jedna strone).

    Zalezy mi na silniku 1,0 bo malo pali i takiego samochodu szukam - ekonomicznego.

    Prosze o jakies porady, nigdy nie kupowalem samochodu wiec jestem zielony.



    Sorry, ale mam wrażenie, że Wy w ogóle nie czytacie co się do Was rozmawia.
    Jakie kurde parametry ? rezystancja ? indukcyjność ? czy może wpływ promieniowania kosmicznego ?
    Jakbyście troszkę uważniej czytali to może wpadło by Wam w oko :

    ZASTOSOWANIE:
    Escort 1.3EFI 10.1995-
    Escort 1.6 , 1.8 ZH 16V 10.1995-
    Fiesta 09.1995-
    KA 1996-
    Mondeo 1.6 , 1.8 , 2.0 16V 1998-2000
    Scorpio z silnikiem DOHC

    Jest to część oryginalna Ford (Motorcraft) , występuje bez opakowania Ford.

    Osobiście montowałem tego bajpasa w 16V z automatem (i 2.0 i 2.3) i mogę powiedzieć tylko tyle, że to po prostu DZIAŁA bez najmniejszych zastrzeżeń.
    No... ale jak koniecznie musicie pakować 10-letnie używki (bo lepsze) to już Wasza sprawa.



    TOYOTA stosuje w swych samochodach m.in części starannie dobranych producentów niemieckich,tutaj jest tajemnica niezawodności tych samochodów,f-ma MEYLE produkuje łożyska,pompy wody i nie wiem jeszcze co a TOYOTA wali tylko swój znaczek a ta f-ma produkuje częsci dla LUFTHANSY a wiadomo,że przemysł lotniczy potrzebuje części najwyższej jakości,wiele katastrof lotniczych jest spowodowane zastosowaniem podróbek w samolotach.Firma ta na zlecenie producentów opracowywuje części które narażone są na szczególne przeciążenia(np.wahacze w OPLU CALIBRZE,mala powierzchnia robocza)Części tej firmy wytrzymują nieporównywalnie większe przebiegi od tych zakładanych fabrycznie od innych poddostawców,zapamiętajcie tę nazwę.Peugeot w modelu 307 wyłożył się na elektronicznej instalacji multipleksowej,ogólnie samochód jest marnej jakości z tym się zgadzam,sąsiedzi moi dumnii jeżdzili tym P-m kupionym w salonie,tuż po gwarancji go sprzedali a ja zastanawiałem się dlaczego,teraz już się domyślam,to jeden z najgorszych samochodów na rynku,prawie każdy jest lepszy,nawet Seicento.FORD Ka,Citroen Saxo,Peugeot 106,Alfa Romeo 145/146,Ford Eskort,Daewoo Espero,CITROEN XM,Renault Kangoo,JEEP GRAND CHEROKEE,PEUGEOT 206,z początkowych lat produkcji do ok.2000 r lepiej omijac z daleka.Niewiele lepsze jest AUDI A4,ALFA ROMEO 156,GOLFIV,itd.



    Witam wszystkich serdecznie!
    Trafiłam tu przez przypadek ale forum bardzo mi się podoba. W związku z tym, chciałabym poprosić Was o Wasze opinie.

    Chcę kupić swój pierwszy samochód, dopiero zrobiłam prawko.
    Mogę na ten cel przeznaczyć 14-18 tys max.

    Auto musi być małe, ładne, hatchback, nie białe(!) i najchętniej 3 drzwiowe. Wspomaganie, elektryczne szyby, może radio (ale to mogę sobie dokupić później), inne bajery niekonieczne, chociaż mile widziane. Rocznik minimalnie 2000, przebieg max ok 100-120 000. Służyć będzie do jazdy po mieście, ewentualnie jakieś wyjazdy weekendowe, czy wakacje ale tylko w dwie osoby.

    Ale przede wszystkim moje auto ma być w miarę tanie (na studencką kieszeń:)) w eksploatacji: ma mało palić, być jak najbardziej bezawaryjne, a części mają być łatwo dostępne i niedrogie.

    Myślałam o Nissanie Micra, Renault Clio, VW Lupo, Seacie Arosa lub Ibiza, Citroenie Saxo, ale najbardziej o Fordzie KA i Fiacie Panda. Wszelkie Golfy, Polo i Civic odpadają w przedbiegach.

    Proszę o opinie o wymienionych samochodach, ewentualnie może ktoś coś dorzuci interesującego

    Z góry serdecznie dziękuję tym, którym chciało się to wszystko przeczytać, a jeszcze bardziej tym, którzy mi chociaż troszeczkę pomogą, bo na samochodach nie znam się kompletnie pod względem technicznym.

    pozdrawiam, Asia.




    Z samochodów które ty wymieniłeś, jedynie Ford Escort sie do czegos na dluzsza mete nadaje, a dlaczego? Bo Ford to dobra marka, a tego nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć? Forda raczej skreślam. A składa się na to kilka powodów. Oto one:
    1. Szybko rdzewiejąca blacha,nawet w nowszych modelach.
    2. Zawieszenie jest beznadziejne... strata pieniędzy na wymianę części, bo usterki z zawieszeniem zdarzają sie w tym fordzie dosyć często.
    3. Częste awarie sprzęgła.

    Najbardziej mnie mój znajomy rozbawił odnośnie forda xD
    Coś takiego mi napisał

    Miałem ESCORTA przez 1.5 roku na taksówce.( Kupiłem go tanio, a mój polonezik już przerdzewiał )
    Jedyne co wymieniałem to Gumy przy stabilizatorze.
    Znajomy ma Focusa i zaluje ze go kupił. Co chwile go naprawia.
    Drugi znajomy miał Fieste. Oddał po 3 tyg.
    Moja kuzynka ma KA. Podczas jazdy spaliła się cała elektronika i samochód się zapalił.
    Czegoż więcej?




    Może to co teraz napiszę będzie wyglądało jak rozważania jakiegoś dziecka neostrady ale wolę napisać coś niż nic. Ot taki już ze mnie zimny drań. :wink:
    Na pierwszym miejscu musisz odpowiedzieć sobie na jedno bardzo ważne pytanie: Czy każdy z wymienionych przez Ciebie aut jest na tyle stylistycznie udane, że bardzo Ci się podoba? Jeżeli ta kwestia nie ma dla Ciebie żadnego wpływu to może koszty częsci? Nissan to jednak japończyk a jak wiadomo (chociaż może to jest staroświeckie przekonanie) to do samochodów pochodzących z kraju kwitnącej wiśni części zamienne są dosyć drogie. Starsze Punto wogóle mi się nie podobają a o pierwszej generacji mogę powiedzieć tylko tyle, że jeździłem takim na nauce jazdy i ani na plus ani na minus mnie nie przekonał. Citroen i Peugeot to jak pewnie każdy z forumowiczów wie Francuzy. Jest na świecie wiele osób, dla których właśnie auta z tego kraju nie należą do najlepszych na świecie i mają opinię awaryjnych. O Seicento pewnie troszeczke więcej powie zagorzały fan Fiata czyli niejaki AGENT. Ford Ka jest dla mnie za bardzo damskim (z wyglądu) autem i dlatego ten model odrzuciłem na samym początku. Jak nie patrzeć to mój wybór pada na Corsę. Nie jest to może zbyt piękny bolid ale szpecić podjazdu do garażu też nie będzie. Sprawa eksploatacji to już inna para butów. Zastanawiałbym się raczej nad silnikiem 1.0. Osiągi do miasta wystarczające a opłaty mniejsze niż za 1.4 litra. Niestety ostateczny wybór należy do Ciebie i nikt Ci w nim nie pomoże. Jednak głowa do góry. Pozdrawiam. :cool:



    Cytat:
    Kwestia gustu. O gustach się nie dyskutuje.
    Myślę, że nowe/odnowione modele po części przypominają 8C bo właśnie o to chodziło projektantom.

    Mnie się osobiście podoba. Na pewno odświeży się trochę wygląd serii 14X.

    To, że komuś podoba się nowa meganka, to niech spojrzy trochę bardziej obiektywnie. Kiedyś te auta nie były tak ładnie nakreślone linią jak AR w tym samym czasie. Teraz, dopiero Opel (insignia/corsa), Ford (ka), renault (megane, clio) zaczynają nakreślać linię bardziej zbliżoną do spokojnych łuków, jak to jest bardziej widoczne w Alfach od bardzo długiego czasu. Chcą, żeby auto wyglądało pięknie, o czym włosi pomyśleli ponad 10 lat temu....

    Część z Was jak zobaczy to auto na żywo, na pewno zmieni zdanie na pozytywne :)
    Chyba na odwrót ;) od 10 lat włosi starają się żeby auto NIE wyglądało pięknie.

    Chociaż po 159 myślałem, że powstanie coś ciekawego, ale jak widać myliłem się.




      5 załącznik(i) Tak żeby nie było, że temat umarł w weekend:
    - dokończyliśmy wyklejanie matami wnętrza, drzwi i klapy przedniej (niestety opalarka pod koniec tej operacji puściła ostatniego dymka i w taki sposób odeszła od nas :/)
    - dach od wewnątrz został jeszcze wyklejony gąbką dźwiękochłonną, tak samo wnęki tylnych błotników,
    - została poprowadzona nowa wiązka w aucie już pod klimę, a że była ucięta w połowie auta, to lutownica i koszulki termozgrzewalne stały się mymi przyjaciółmi na dłuższy czas,
    tak dla informacji do tyłu w wiązce jest przeprowadzonych 14 kabli, a to jeszcze nie koniec lutowania, bo w swojej kolejce czeka jeszcze sterowanie pilotem centralnego zamka i klapy bagażnika oraz na podłączenie części instalacji LPG
    - został skompletowany silnik, już z nową miską, kompresorem klimy, pompą wspomagania i jeszcze świeżutkim kolektorem ssącym, z nową przepustnicą i wtryskami :D

    a i chciałem się pochwalić ze zanabyłem taką książeczkę: "FORD KA (1996-2002) - instrukcja napraw Haynes" :D




     
    Cytat:
    W tym przedziale nowa BMW 3'ka e90 w tej cenie niestety nieosiągalna. E91 w kombi powinno się coś znaleźć.
    Nowa Laguna III w dieslu niestety też wykracza ponad budżet (pojawiła się na rynku na przełomie 2007/2008r).

    Jeśli chodzi o nastawienie na wygodę, komfort, bezpieczeństwo i dobre osiągi (mowa o dieslach) to z tych wymienionych samochodów wartym zainteresowania jest najbardziej Croma. Audi szczególnie 2.0TDI lepiej unikać jak ognia.
    Do kręgu zainteresowań najlepiej dodać jeszcze auta z silnikiem od Fiata 1.9JTD:
    - Alfa Romeo 159
    - Opel Vectra
    - Saab 9-3 (z nastawieniem na to ostatnie ze względu na bardzo dużą wygodę i wysokie wykonanie)

    Drugą grupą samochodów wartymi zainteresowania jest coś z koncernu PSA. W tej kwocie można śmiało kupić bardzo komfortowe auto Peugeot 607. Dobrym wyborem jest również Peugeot 407, Citroen C5, Volvo V70, Ford Mondeo.

    Trzecia grupa to japończyki pokroju: Honda Accord i Mazda 6. Ta ostatnia ma dosyć drogi serwis i części zastępcze, jednak jest mało awaryjnym samochodem.

    Bardzo wygodne są VANy i SUVy jednak ich mankamentem jest:
    - dużo większe spalanie w porównaniu do w/w samochodów
    - mniejsza stabilność, szczególnie w zakrętach przy większych prędkościach
    Cytat:
    Sporo tańszy serwis. Chociażby głupi rozrząd odpada, gdzie w Mazdzie kosztuje między 2,3 a 3tys zł :) Zawyżyłeś konkretnie ;) w ASO w krakowie 1,5-1,8 tyś, poza ASO ok.1400 zł. Tu pierwszy lepszy zrzut części odnośnie rozrządu - wersja 136 km

    http://www.allegro.pl/item884309239_...citd_oryg.html


    Poza tym tylko diesel ma pasek, reszta bezawaryjny łańcuch.

    ---------- Post added at 21:29 ---------- Previous post was at 21:25 ----------

    Nie znam dokładnie cennika Accord'a, dlatego nie będę dociekał, który jest droższy/tańszy, natomiast nie sądzę, aby serwis mazdy był SPORO droższy. Oba japończyki, oba auta tej samej klasy.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  •