odchudzicsie
sie nie da :)
zgrywasz jako calosc a potem mark DV Start StopDetect
chyba dla kamer sony HDV mozna zaznaczyc opcje dzielenia na sceny w locie
ale dla dv z tego co wiem to nie
mozesz uzyc tez softu firm trzecich np HDlog z opcja exportu do FCP
ale kosztuje toto majatek :)
mozesz tez zgrac w iMovie i zaimportowac do FCP ale czeka ciebie konwersja
audio
pozdrawiam Tomek
skype tcyprian
Pytam, czy ja jestem inny bo jak dla mnie obraz jest do niczego, a wszyscy
zachwalają TV LCD, czy tylko jestem odporny na marketing :) ? Używa ktoś z
weselników TV LCD do prezentacji nagrań dla klienta z DVD ?
Witaj,
obraz na tv LCD z kamerki DV nie zachwyca jakosciowo to prawda.
Sprawdz obraz z telewizorów typy 3LCD (tylna projekcja tylko SONY)
Ja przetestowal i jestem bardzo zadowolony. Kupilem 50''
Zakladajac ze nie oszczedzasz na bitrate podczas konwersji do MPEGa to
obraz z DV-ki masz naprawde niezly, a HDV do to juz wogole bajka
jednak dla Twojego przypadku bedzie jeden mankament - 3LCD to minimum
42 cale no i okolo 40 cm glebokosci jesli chodzi o gabaryty.
niestety mniejszych nie produkuja.
pozdrawiam
Al_bert
Fx1 tak jak wszystkie kamery HD nagrywające na taśmę miniDV i DV zapisują
obraz w rozdzielczości 1440x1080. Wynika to z specyfikacji formatu HDV.
http://www.hdv-info.org/HDVSpecifications.pdf
:) HDV daje obraz 1920x1080. Specyfikacja HD wyraźnie mówi o formacie 16:9 a
1440x1080 to jakby nie patrzeć jest 4:3! Aby poprawnie wyświetlić takie 1440
musi nastąpić konwersja piksela tak aby w wyniku było 1920. Nie jest to
interpolacja tylko zwykła zmiana pixel aspect ratio. Możemy to robić zarówno za
pomocą obiektywu lub elektroniki. Różnicy w obrazie pomiędzy kamerą full hd a
HDV nie ma. No, chyba że staniemy nosem przed ekranem 40".
HDV zapisuje rzeczywiście 1440 pikseli, ale nie są one kształu HDTV więc nie
możemy twierdzić, że tracimy 480 pikseli!
Matryca FX1 to coś ponad 900 pukntów na nieco ponad 1000. Daje to w pione PEŁNE
1080 linii. A zatem pełne full HD.
A co z poziomymi 920 liniami? Ludzkie oko jest cholernie wrażliwe na linie w
pionie. Jeżeli z obrazka zdejmiemy połowę lini w osi x (540) to obraz będzie
koszmar. To samo robiąc z liniami z osi y nie zobaczymy różnicy, która
teoretycznie istnieje.
| Fx1 tak jak wszystkie kamery HD nagrywające na taśmę miniDV i DV
zapisują
| obraz w rozdzielczości 1440x1080. Wynika to z specyfikacji formatu HDV.
| http://www.hdv-info.org/HDVSpecifications.pdf
Specyfikacja HD wyraźnie mówi o formacie 16:9 a
1440x1080 to jakby nie patrzeć jest 4:3!
1440x1080 jest 16:9! ;-)
Aby poprawnie wyświetlić takie 1440
musi nastąpić konwersja piksela tak aby w wyniku było 1920. Nie jest to
interpolacja tylko zwykła zmiana pixel aspect ratio.
Standard HDV 1440x1080 ma zawsze prostokątny piksel dający takie same
proporcje obrazu jak kwadratowy przy 1920x1080.
HDV zapisuje rzeczywiście 1440 pikseli, ale nie są one kształu HDTV więc
nie
możemy twierdzić, że tracimy 480 pikseli!
Coś jednak tracimy, przy 1920x1080 możemy teoretycznie nagrać (kamera) i
praktycznie (TV) wyświetlić naprzemian 960 czarnych i 960 białych kropek.
Przy 1440x1080 już nie. ;-)
Mam 24 sek (bo mi na kartę więcej nie weszło - parę fotek miałem), pod
Pinnacle Studio 11 chodzi jak burza, filtry, przeniki itp. Nad podziw
niezłe, jak na takie oświetlenie jak na jadalni.
Może mnie Wojtek nie ukatrupi, bo wysłałem na ftp-a katalog AVCHD, tak jak
nagrała mi kamera.
pliczek ma 23 giga. Poogladajcie i bawcie się.
pozdrawiam
Stefan
A skąd wziąłeś kartę 23 giga :))) 24MB zapewne. 22 GB przelewałbyś
na serwer wieki całe ...
Ja nagrałem 2min 59 sek i zajęło 122 MB. Po konwersji do PAL i
nagraniu DVD programikiem HD Writer obraz jest miękki . Jasność na
przyzwoitym poziomie. Potwierdza się to że jak kamera HDV to PAL
będzie nie najlepszy .W pełnej rozdzielczości na monitorze wygląda
troszkę lepiej ale ostrość raczej nie powala na kolana.
MMirek
Natomiat mam pytanie do "liquidowców" - tych od versji 7.2
Czy u Was da się to wrzuciś na TL ?
Ja mam 6.2 no i niestety ta wersja jeszcze nie widzi tego ".MTS"
Liquid w wersji 7.2 nie łyka tego formatu, ale po konwersji na MPEG-2/HDV
działa nieźle. Do konwersji polecam Elecard Converter Studio ProHD - bardzo
szybko konwertuje pliki z mts do mpeg.
Kefas
"Agaton" <gigsa@USUN_wp.plwrote in message Jarecki pisze:
| Witam
| Mam trochę materiału w formacie AVCHD. Niestety Ulead VideoStudio 8 tego
| nie czyta. Czy jest jakiś konwerter, którym mógłbym to przerobić do
| formatu akceptowalnego przez soft, który posiadam.
Może użyj VideoStudi0 11 Plus? Trial powinien wystarczyć.
Pozdrawiam. Agaton
Ten trial ma pelna funkcjonalnosc? Bo osobiscie probowalem zrzucic HDV i
normalnie sie nie da....
[cut]
Problem numer 2: HD Writer (i gimnastyka, o której poniżej) zaśmieca
dysk - czy da się od razu konwertować z formatu AVCHD na MPEG2 przy
przepisywaniu z SD na dysk twardy w PC?
Ja mam kamerkę Panasonic HDC-SD1 i generalnie do konwersji używam programiku
Elecard Converter Studio ProHD. Mój HDWriter nie ma opcji konwersji plików
na inny format, jest tylko wypalanie płytek. W elecardzie otwieram pliki
*.mts (w takim formacie są na karcie pamieci) lub *.m2ts (w takim formacie
zapisuje je na dysku HDWriter) i konwertuje je do mpeg2 HDV, żeby bez
problemu obsłużyła mi to premiera lub liquid. Można konwertować do kilku
różnych formatów, więc Tobie tez powinien pasować ten programik. Z tego co
szukałem po necie to pinnacle studio odrazu może pracować na plikach avchd,
ale mi się nie udało w znanych mi programach tego obsłużyć (premiere,
liquid). Znalazłem też informacje, że Sony Vegas, to obsługuje, ale jednak u
mnie nie obsłużył (być może jakaś starsza wersja softu, nie wiem). Nie
kombinowałem dużo z innymi programami, znalazłem Elecard, działa i więcej
nie potrzeba ;)
Pozdrawiam
Kefas
Cały pomysł z HD zamiast PAL wydaje mi się coraz głupszy - klient na
własną prośbę płaci wielkokrotność ceny normalnej kamery DV za kłopoty i
obraz nawet gorszy niż ten z DV - konwersja kłopotliwa i prowadzi do
utraty jakości. No, ale mądry Polak po szkodzie - obiecuję sobie omijać na
przyszłość firmę Panasonic szerokim łukiem.
Jak działa Pinnacle 10 to i 11 dobrze zaskoczy. IMHO nie ma sensu obecnie
inwestować w DV. Coraz tańsze telewizory panelowe itd. Jak raz zobaczyłem
jakość obrazu z kamerki HDV to już odechciało mi się używać starej DV. Błąd
to zrobiłeś wybierając ten model zapisujący na kartach pamięci. Zapis na
kasetach miniDV umożliwia tanią archiwizację do czasu zamontowania Bluraya.
Andrzej M.
Jak działa Pinnacle 10 to i 11 dobrze zaskoczy. IMHO nie ma sensu obecnie
inwestować w DV. Coraz tańsze telewizory panelowe itd. Jak raz zobaczyłem
jakość obrazu z kamerki HDV to już odechciało mi się używać starej DV.
Błąd to zrobiłeś wybierając ten model zapisujący na kartach pamięci. Zapis
na kasetach miniDV umożliwia tanią archiwizację do czasu zamontowania
Bluraya.
Andrzej M.
Na karcie SDHC 4GB wchodzi około 40 - 60 minut materiału (w zależności czy
chcesz mieć CBR czy VBR) i tyle spokojnie wejdzie na plyte DVD-R. Jestem
zdania, że jednak to jest tansze rozwiązanie niż archiwizacja na kasetkach.
Inna kwestia, to mniejsza awaryjność kamer na karty - brak silnika kaset, do
tego szybsze przenoszenie materiału pomiędzy kamerą a kompem. Jest jednak
pare zalet kamer na karty, więc nie mów, że to błąd, bo to tylko Twoje
zdanie.
W Wiśle gościu z panasonica wyraźnie zasugerował, że producenci będą z
czasem odchodzić od kaset i poparł to też pan z Eurocori ;)
Narazie z formatem panasonica radzi sobie (podobno) pinacle, a ja myśle, że
to kwestia czasu, może kilku miesięcy, może roku czy dwóch i AVCHD/H.264
będzie działał w większości softu NLE. A narazie trzeba sobie radzić z
konwersją, która dużo czasu nie zabiera ;)
Kefas
Mam kamere JVC GR-PD1.
Do tej kamery dostalem program MPEG Edit Studio Pro oraz specjalny
program do zrzucania filmow na komputer.
Problem polega na tym, ze jedyna praktycznie mozliwosc exportu pliku to
plik m2t.
Mam z tym plikiem problemy poniewaz nie moge z nim nic zrobic, tzn np
obrabiac w Adobe premiere.
Jest specjalny codec HDTV Pump ktory pozwala na odtwarzanie w Windows
Media Playerze, ale nic poza tym.
Kolejny to Aspect HD ktory powinien konwertowac plik m2t do avi. Niby
tak ale obraz jest zwezony i dzwiek rozjezdza sie z obrazem.
Czy ktokolwiek moglby mi poradzic jaki program lub jaki jest sposob na
edycje plikow m2t??
Wspomne ze ludzie z Aspect HD sie odezwali i stwierdzili ze program nie
obsluguje mojej kamery a inne programy ktore konwertuja do postaci MPG
daja bardzo kiepska jakosc w porownaniu z orginalnym plikiem m2t.
Dziekuje z gory, Krzysiek.
Ale rzecz która mnie zmyliła to również rozdzielczość 768x576.
Moja kamera ma rozdzielczość 1Mpx a efektywną 0.8Mpx. Czy to nie
oznacza ze obraz powinien być z rozdzielczością 1024x768?
Było - w tym miesiącu pisałem o tym. MOżesz mieć kamerę i 1000mpx a i tak film
będzie mieć 720(768)x576 bo taka jest rozdzielczość DV PAL i nic tego nie
zmieni. Dopiero kamery HDV (1080) mają nieco ponad 2mpx. To że masz matrycę 0.8
to przyda się tylko do zdjęć no i może trochę do stabilizacji.
PS: Przy okazji zapytam się program do konwersji. Pewnie duże tego
było na grupie (przyznam że jeszcze tego nie sprawdziłem). Tak więc
czym najlepiej konwetować to 13GB do voba?
A o tym to pisałem 17.11.
Pozdr.
Mariusz
e tam, a co tam pisać, że z 1080i w AVI to 2min. zajmuje
900MB i potrzeba minimum 3GHz najlepiej x2
aby szło w miarę płynnie.. właśnie gramy pierwsze konwersje
na avi i do m2t bezstratnie..
skąd ci się wzięło 900MB ? - u mnie 2 min bezstratnego avi w HDV zajmuje
kilkanaście GB,
ponad 400 MB to ma 2 minuty zwykłego avika w PALu w kompresji DV.
Co do zrzucania, to chyba kwestia konfiguracji, u mnie się wyrabia na
laptopie (zrzucanie do m2t, m2p, czy Canopus HQ Avi - bo chyba o takim AVI
piszesz)
900 MB przez 2 minuty skopiuje bez problemów najwolniejszy dysk twardy na
rynku z dostępnych na rynku - przecież to nie jest nawet 10MB/sek.
Jakość z kodeka Canopusa nie podoba mi się - strata jakości jest widoczna
(plamy na obrazie) i jest jakoś dziwnie rozjaśniony, moja metoda na HDV to
zrzut do m2t (polecam vlana zarówno do zrzucania, jak i odtwarzania HDV -
wyrabia się na raz bez zająknięcia z odtwarzaniem dwóch różnych filmów HDV
na raz na dwóch monitorach - niewykonalne np. w mediaplayerze), zrzucony
materiał zamieniam w AE do quicktime z kompresją photojpg, trochę to trwa,
ale da się to przynajmniej później normalnie montować. Jeśli materiał ma
służyć do oglądania na kompie, to zamieniam go na 720p (1280x720, 24FPS -
komp lepiej i płynniej odtwarza materiał 24FPS niż 25FPS, gdyż praktycznie
wszystkie LCDki pracują w 60Hz - szczególnie to widać przy ruchu na
panoramkach kamerą). Po zmontowaniu konwersja do mpg, albo do wmv w
zależności do czego ma służyć.