odchudzicsie
Jeździłem na sieciówkach 1998-2000. Jedna na wszystkie pociągi klasa 2. Dwie
wszystkjie pociągi klasa 1. Trzy urlopy spędziłem w pociągu.Nie nocowałem w
terenie.
Głównie podróżowałem na trasach powtarzając te trasy ale wysiadając na stacjach
pośrednich:
Warszawa-Rzepin-Warszawa
Warszawa-Kraków-Warszawa i wyskokami do Wadowic gdy jeszcze jeździła ta trasa
Warszawa-Oświęcim-Warszawa przez Kraków/Katowice
Warszawa-Zebrzydowice-Warszawa
Warszawa-Zielona Góra-Warszawa
Warszawa-Zgorzelec-Warszawa
Warszawa-Suwałki-Warszawa
Warszawa-Gdynia-Warszawa
warszawa-Szczecin-Warszawa
Warszawa-Bydgoszcz-Warszawa
W zasadzie nie przebywałem długo w miejscowości docelowej. Wracałem po 1-3
godzinach w zalezności od rozkładu PKP. W sumie ok. 45.000 km w pociągu.
Teraz mam pytanie. Od niedawna zdaje się jest obowiązek pobrania w kasie
bezpłatnej miejscówki. Gdy ja jeździłem uchodziło to jakoś. Zapełnienie pociągu
sięgało 40-50 % więc zawsze miejsce dla mnie było.
Jak to jest teraz ?? Podobno nawet koledzy posłowie i senatorowie zanim wsiądą
do pociągu muszą pobrać w kasie bezpłatną miejscówkę. W przypadku braku
bezpłatnej miejscówki musi taką wystawić konduktor oczywiście pobierając opłatę
za wystawienie biletu w pociągu.
Rozumiem PKP że jest to potrzebne do statystyki i do ewentualnej refundacji od
Skarbu Państwa, Kancelari Sejmu itp.
Tylko czy ktoś z grupowiczów przerobił już taką sytuację na własnej skórze ??
Jarosz napisał(a) w wiadomości: ...
Spolka PKP Przewozy Regionalne od 15.12.02, czyli od wejscia w zycie nowego
rozkladu jazdy, wprowadzaja obowiazek rezerwacji miejsc w niektorych
pociagach
pospiesznych (glownie sezonowych nocnych i dziennych konkurencyjnych dla
PKP
IC). Cena miejscowki bedzie symboliczna - 2 zl. Oto pelny wykaz pociagow
PKP
PR objetych [R]:
14502+43503 / 41502/34504 "Wigry" Gliwice+Krakow - Suwalki
17103 / 71102 "Starosta" Warszawa - Poznan
18109 / 81108 "Galczynski" Warszawa - Szczecin
18111 / 81110 "Pobrzeze" Warszawa - Kolobrzeg
35508+20509 / 53508/20508 Olsztyn+Bydgoszcz - Zakopane
38508 / 83508 Krakow - Kolobrzeg
48501 / 84506 Katowice - Slupsk
48503 / 84502 Bielsko Biala - Kolobrzeg
48504+44504 / 84504+44506 Katowice+Bielsko B. - Swinoujsce
68503 / 86502 Wroclaw - Kolobrzeg
78101 / 87100 "Delifn" Poznan - Kolobrzeg
W końcu wprowadzenie rezerwacji w 68503 86502 stało sie za prosba klienta
:))))))))))
Dnia Wed, 4 Aug 2004 17:01:56 +0200, SP45-001 <ujesciskocityNOS@wp.pl
napisał:
http://www.rmf.fm/wiadomosci/index.html?id=71839
Likwidacja połączenia Szczecin-Zakopane
Środa, 4 sierpnia 2004, 13:05
Już po raz ostatni w wakacje podróżni mogą korzystać z bezpośrednio
połączenia kolejowego na trasie Szczecin-Zakopane. Od końca września
pociąg
będzie dojeżdżał tylko do Krakowa. Ale to nie jedyne zmiany...Pomysł
zlikwidowania połączenia Szczecin-Zakopane zrodził się w głowach Zarządu
Przewozów Regionalnych PKP w Warszawie. Połączenie jest podobno
nieopłacalne, ponieważ jest mało podróżnych i dlatego znika. Zdaniem
podróżnych to kompletne bzdura, bo pociąg zawsze jest pełen.
To jeszcze nie wszystkie zmiany. W najbliższym czasie z nocnego pociągu
do
Terespola znikną wagony sypialne i kuszetki.
NIc nowego. Ostatnio, gdy jechałem nocnym Kraków - Płaszów - Świnoujście,
już w Katowicach jedynymi wolnymi miejscami były stojące na korytarzu w 1
klasie. Pół składu zajęte przez kolonie. Na moje pytanie, dlaczego nie
podczepia więcej wagonów, skoro takie tłumy tym pociągiem jeżdżą (a był to
piątek), kierpociowa odrzekła, że przecież "w tygodniu jeździ pusty". Ot,
niedasizm
Użytkownik Mariusz Maśliński <iva@wp.plw artykule
news:9i2jff$eca$1@news.tpi.pl napisał...
| BRRRR! Trasa 'zarombiście zakręcona`, jak kiedyś ktoś tu napisał,
wagonów
| mało, tłok, zwłąszcza na odcinku Wrocław - Szczecin spory, prędkość za
to
| typowa dla magistrali nadodrzańskiej, czyli jakieś 50 km/h. Odradzam!
Skąd
| dokąd będziesz jechał?
Eee tam. Przez takich jak Ty... ech a pozniej dziwicie sie, ze nikt nie chce
jechac na innych niz _bardzo magistralne_ linie.
No wlasnie zauwazylem na mapce narysowanej przez rozklad jazdy, na stronie
PKP - trasa jest rzeczywiscie zakrecona ;) Juz sama peryspektywa jazdy
ponad
14h troche odstrasza (jade z Pszczyny do Kolobrzegu). Ale to nic dla MK,
tym
bardziej ze owa "magistrala nadodrzanska" jade pierwszy raz; dotychczas
mialem doczynienia glownie z CMK i tyq-tyq na trasie Katowice - Pszczyna
:-). Szkoda tylko ze bedzie noc, wiec pewnie nie wiele zobacze.
Juz we Wroclawiu bedzie ciemno.
"Smok1" <smok@poczta.onet.pl.USUN_TOwystukał wieczorową porą w
wiadomości
| Jade w niedziele ! Zobaczymy jak punktualnosc i komfort !
o! A mnie frapuje jedno pytanie: dlaczego w Polsce nie ma IC nocnych? A
nawet nie tyle nocnych, tylko wieczornych? Bo gdy o 20:05 z Warszawy do
Krakowa odjedzie Wałkonik to chcac wydostac sie ze "stolycy" jestem
ugotowany. Bo co tu wybrac?
a) pospiecha do Katowic o 21:10 , i tam dwie godziny oczekiwania na
pospiech
Wroclaw-Przemysl?
b) samolot o 22:20 za 350 PLN?
c)pospiecha do Krakowa nieco po polnocy?
Cieakwi mnie, kiedy ktos na PKP wpadnie na to ze IC Warszawa - Krakow,
kolo
21:30 moglby sie oplacic.....
A po co IC? Wystarczy puścić pospiecha lub Ex w cenie pośpiecha (dla
uatrakcyjnienia oferty) po CMK do Krakowa. Na wieczorno-nocnego IC z uwagi
na cenę biletu nie będzie dużo chętnych... ja np. wolę wybrać tańszą rzeźnię
nocną niż jechać wieczorem Ex, szczegołnie na trasie Wawa-Gdańsk,
Wawa-Szczecin.
Pozdrawiam,
Kolejarze nie godzą się na likwidację 17 pociągów
http://www1.gazeta.pl/katowice/1,35019,1582545.html
purz 17-07-2003, ostatnia aktualizacja 17-07-2003 23:44
Śląscy kolejarze znów grożą strajkiem: podczas rozmów z dyrekcją Śląskiego
Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Katowicach, kolejarze domagają się
przywrócenia 17 z 51 pociągów, które przestały kursować 15 lipca.
Powodzenia im zycze. Nasi ze Szczecina wywalczyli - przywracaja osobowke do
Pyrzyc, ta rano (o 5), ale zawieszaja tego o 14 ze Stargardu. Moze i dobrze,
chociaz ten o 14 jest bardziej napchany niz o 16, ale zwiazkowcy chcieli to
maja. Zmiana obowiazuje od 24-go.
Jakie jeszcze sa stacje (oprocz Szczecina Gl., na ktory wjezdza sie lub od
Portu Cen., lub od Wstowa) na PKP, na ktore mozna wjechac z dwoch stron
jadac z jednego kierunku?
Wrocław Gł. Z Katowic przez Oławę - W-w Brochów lub przez Kluczbork - W-w
Nadodrze.
Grzesioo
On 21 Sie, 10:53, "djar@gmail.com" <djar@gmail.comwrote:
Witam, w ostatnich czasach pkp uruchomilo sezonowe polaczenie w
relacji Zielona Gora - Szklarska. Moze ktos wie jak wyglada frekwencja
tego nocnego pociagu?
Z czasow ktore pamietam pociag ten cieszyl sie ogromna popularnowcia
jednak to bylo bardzo dawno, jakies 15 lat.
Dziekuje za odp.
W zasadzie to jest relacja Szczecin - Szklarska (3 wagony są
doczepiane do nocnej rzeźni Świnoujście-Katowice/Bielsko Biała).
Jechałem nim ostatnio i zapełnienie w tych 3 wagonikach 60-70%.
pozdrawiam