Indeks odchudzicsieKatowice gdzie zgłosić kradzież tablicPub morgan's Irish w KatowicachKatowice Dworzec Centralny MapaKatowice Dąb -jana i PawłaKatowice Niechorze która trasaKatowicki Spodek may dayKatowice montaż drzwi GERDAKatowice - Sąd - księgi wieczysteKatowice - korekta wad wzrokukatowicki Spodek Wystawa Psów
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • radius.htw.pl
  •  

    odchudzicsie


    na ssc można przeczytać że amerykanie mają chrapkę na połączenia z Krakowem po otwarciu nieba. Katowice mogłyby powalczyć o coś z tego tortu!

    Tylko że po pas startowy w Krakowie wogóle nie jest dostosowany do obsługi ruchu dalekiego zasięgu. Jego długość to 2550m i gdy odbywają się rejsy z Krakowa do USA to LOT nie sprzedaje wszystkich biletów (mimo ze by sie sprzedały) bo samolot nie może wystartować przy pełnym obłożeniu pasażerami i ich bagażami. Na dzień dzisiejszy nic nie słychać o przedłużeniu pasa, a bez tego ani rusz z takimi rejsami. Nie mówiąc już o przepełnionym terminalu i zbyt małej płycie postojowej jak na ten ruch jaki tam panuje.

    Sądzę że śmiało Katowice mogą walczyć o takie połączenie i przekonać amerykańskie linie że na dzień dzisiejszy i przez następne 2, 3 lata bardziej opłaca się latać do Pyrzowic, a nie do Krakowa. Po prostu większy komfort pasażerów.



    Lot za ocean może stanieć o połowę

    Zarząd województwa śląskiego zaproponował Ryanair Holdings założenie w Porcie Lotniczym "Katowice" w Pyrzowicach wschodnioeuropejskiej bazy obsługującej tanie połączenia za Atlantyk. Takie linie najwcześniej uruchomione jednak mogą zostać na początku 2009 roku, bo Ryanair nie ma jeszcze odpowiednich samolotów.
    30 kwietnia, podczas szczytu Unii Europejskiej i USA w Waszyngtonie podpisane zostanie porozumienie o "otwartym niebie", które wejdzie w życie z końcem marca 2008 roku. Od tej chwili narodowi przewoźnicy stracą monopol na połączenia transatlantyckie. Dzięki temu bilety za lot za ocean mogą stanieć nawet o połowę, bo na rynek wejdą prywatne firmy - takie jak wspomniany Ryanair. Otworzy się też szansa dla lotnisk regionalnych, takich jak to w Pyrzowicach.
    (wit)

    http://www.wiadomosci24.pl/artykul/lot_ ... 25830.html



    Germanwings rozpoczął loty z Katowic

    Niemiecka tania linia lotnicza Germanwings przylotem samolotu ze Stuttgartu rozpoczęła we wtorek loty do Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach.

    Katowice przejęły z początkiem kwietnia dotychczasowe połączenia Germanwings z podkrakowskich Balic - po trzy razy w tygodniu do Kolonii/Bonn oraz do Stuttgartu. Jak tłumaczą przedstawiciele lotniska, niemiecki przewoźnik ocenił, że znacznie większa niż Kraków, aglomeracja katowicka jest bardziej perspektywicznym rynkiem przewozów do Niemiec.

    Wykonywane ok. 120 miejscowymi Airbusami A319 loty na trasach Kolonia/Bonn-Katowice-Kolonia/Bonn oraz Stuttgart-Katowice-Stuttgart będą odbywać się we wtorki, czwartki i soboty - w godzinach południowych. Między 14 lipca a 11 sierpnia w poniedziałki wykonywany będzie dodatkowy lot do Kolonii/Bonn. Przewoźnik rozważa też uruchomienie trasy do Hamburga.

    Decyzja niemieckiego przewoźnika to druga strata podkrakowskiego lotniska w ostatnich miesiącach. Wcześniej słowacki SkyEurope zlikwidował tam swoją bazę i zmniejszył liczbę połączeń (pozostały loty do Wiednia). W Krakowie pojawiło się jednak kilka nowych linii, a polski Centralwings ogłosił otwarcie tam w lecie swojej nowej bazy operacyjnej.

    Choć z większości polskich portów regionalnych najwięcej pasażerów lata na Wyspy Brytyjskie, w Katowicach największy udział w regularnych przewozach mają trasy do Niemiec. W ub. roku z połączeń z tym krajem skorzystało 34,5 proc. spośród blisko 2 mln wszystkich pasażerów. W tym roku Pyrzowice zamierzają obsłużyć ok. 2,6 mln pasażerów i walczyć o kolejne linie.

    Budka poinformował, że trwają m.in. rozmowy o uruchomieniu z Katowic pierwszych w Polsce, poza Warszawą, transatlantyckich przewozów czarterowych. Ocenił, że realne jest uruchomienie takiego połączenia w najbliższy lub kolejny sezon zimowy - w rejon Karaibów. Zbyt wcześnie jest natomiast - w jego opinii - by mówić o regularnych niskokosztowych połączeniach z USA.

    Przedstawiciele katowickiego lotniska szacują, że do końca roku z połączeń oferowanych przez Germanwings skorzysta ok. 50 tys. pasażerów. To szósty przewoźnik wykonujący z Pyrzowic regularne połączenia w ogóle, a czwarty - po Lufthansie, PLL LOT i Wizz Airze - obsługujący trasy do Niemiec. Łącznie linie te oferują tygodniowo 69 połączeń do 7 niemieckich lotnisk.

    Germanwings to jedna z większych tanich linii w Europie: jej współwłaścicielem jest Lufthansa. W ub. roku przewiozła około 8 mln pasażerów, sprzedając 94 proc. biletów przez internet. Oferuje połączenia w 64 kierunkach w Europie dysponując flotą 27 samolotów Airbus A319 i A320. Zatrudnia m.in. polskich pilotów.

    PAP





    Niewykluczone jednak, że jeżeli nie LOT, to do Stanów Zjednoczonych będzie latała z Pyrzowic inna linia. Być może Prima Charter (dawny Fischer Air), która szuka nowej bazy i której przedstawiciele niedawno odwiedzili m.in. Pyrzowice. Dowiedzieliśmy się, że linia ma w swoich planach uruchomienie połączenia do USA.



    ^^^ Prima Charter to by bylo cos! I te loty za ocean
    Chyba nawet lepiej niz w wykonaniu lotu, bo to zawsze jakas nowa linia.

    Edit: kolejne info z Pyrzowic:

    Wizz Air przyspiesza otwarcie nowych połączeń z Katowic

    W związku z licznymi zapytaniami klientów o niektóre z planowanych letnich kierunków, Wizz Air rozpocznie ich obsługę wcześniej. Duże zainteresowanie planowanymi lotami spowodowało otwarcie nowych połączeń z Warszawy i Katowic nawet do ponad tygodnia wcześniej.
    Wcześniejsze otwarcie nowych kierunków jest możliwe dzięki wypracowaniu Wizz Air i Airbusa wcześniejszych terminów dostaw nowych samolotów. W nadchodzących miesiącach Wizz Air wzbogaci swoją flotę o 4 nowe samoloty. Trzy z nich będą obsługiwały polski rynek od końca maja, czwarty będzie bazował w Bukareszcie Banasa – najnowszej (szóstej) bazie operatora.

    Loty do Londynu Stansted, Belfastu, Coventry oraz do Durham Tees Valley to zupełnie nowe kierunki w sieci Wizz Air oraz – za wyjątkiem Londonu Stansted - zupełnie nowe kierunki dla pasażerów z i do Polski.
    Bilety na nowe kierunki można już kupować w cenie od 140 zł (wliczając podatki oraz opłaty lotniskowe) na wizzair.com lub pod telefonem +48 22 351 94 99.

    www.wizzair.pl


    W sumie jakos spektakularnie tych terminów nie zmienili, ale zawsze cos




    Czy Ryanair będzie latał z Katowic do USA?

    Tomasz Głogowski 2007-04-25, ostatnia aktualizacja 2007-04-25 22:02

    Zarząd województwa śląskiego zaproponował firmie Ryanair założenie na lotnisku w Pyrzowicach bazy obsługującej loty do Stanów Zjednoczonych. W środę negocjacje w tej sprawie rozpoczęły się też z LOT-em.

    Do tej pory tylko trzy miasta w Polsce - Warszawa, Kraków i Rzeszów - mają bezpośrednie połączenia lotnicze z USA. Kilka dni temu napisaliśmy, że do tej elitarnej stawki chce też dołączyć lotnisko w Pyrzowicach. W miniony wtorek zarząd województwa śląskiego zaproponował firmie Ryanair - największej w Europie taniej linii lotniczej - założenie na naszym lotnisku bazy obsługującej loty transatlantyckie. Jak wynika z nieoficjalnych informacji, przewoźnik planuje stworzenie w Polsce bazy obsługującej połączenia z USA i szuka właśnie dobrej lokalizacji.

    - Baza w Katowicach byłaby korzystna zarówno dla Ryanaira, jak i dla naszego regionu, najbardziej uprzemysłowionego i jednocześnie najdynamiczniej rozwijającego się w Polsce - przekonuje Jarosław Kołodziejczyk, członek zarządu województwa śląskiego. Dodaje, że w promieniu 100 km od Katowic mieszka 9 mln osób - potencjalnych pasażerów linii lotniczych.

    W marcu 2008 roku wejdzie w życie porozumienie między USA i Unią Europejską o "otwartym niebie". Od tego dnia narodowi przewoźnicy stracą monopol na połączenia transatlantyckie. Otworzy się szansa na obsługę bezpośrednich połączeń z USA dla prywatnych przewoźników oraz regionalnych portów, takich jak Pyrzowice.

    - Trzeba kuć żelazo póki gorące, bo o loty za Atlantyk starają się też inni. Musimy wykorzystać wszystkie nasze atuty - przekonuje Kołodziejczyk.

    Zdaniem Michaela O'Leary'ego, szefa Ryanaira, jego firma może zacząć latać nad Atlantykiem dopiero od 2009-2010 roku. Tyle czasu potrzebuje na zakup odpowiednich samolotów. Niewykluczone też, że do obsługi lotów transatlantyckich O'Leary stworzy nową spółkę, niezwiązaną w ogóle z Ryanairem.

    Trwają też negocjacje z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT w sprawie połączeń do USA. Kołodziejczyk spotkał się w środę z Piotrem Siennickim, nowym prezesem LOT-u. Przekonywał go do naszej oferty. Nasz narodowy przewoźnik ma wątpliwości, czy połączenie Katowic z Nowym Jorkiem czy Chicago będzie cieszyło się dużym zainteresowaniem pasażerów. - Jestem gotów się o to założyć - mówi Kołodziejczyk.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  •