odchudzicsie
Temat tyczy się PKSu, ale powiem, że po zmianach w rozkładzie jazdy PKP moja miejscowość zyskała... Teraz pociągi pośpieszne relacji Żilina - Katowice będą się zatrzymywać zarówno na dworcu głównym w Rajczy (gdzie zaczynają się szlaki na Halę Boraczą i Rysiankę) oraz w Rajczy Centrum (skąd blisko na szlak czerwony po Worku Raczańskim i do... rynku )... Ja po raz pierwszy od dłuższego czasu jestem zadowolony ze zmian wprowadzonych w rozkładzie jazdy PKP...
Jak informują PKP Przewozy regionalne nastąpi zmiana w kursowaniu pociągów jeżdżących pomiędzy Rybnikiem, a Orzeszem. PKP Wprowadzą autobusową komunikację zastępczą:
Zmiany w kursowaniu pociągów:
http://www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?ID=500&wersja=pol&TID=530&TSID=860®ion=12&nav=A
Rozkład jazdy autobusowej komunikacji zastępczej:
http://www.pr.pkp.pl/img_in//regiony/slaskie/r.j.a.Orzesze-Leszczyny.pdf
Zmiana w kursowaniu pociagów podyktowana jest remontem torów na odcinku: Orzesze Jaśkowice – Czerwionka Dębieńsko. Jak już wcześniej informowałem PKP PLK zamierzają podwyższyć prędkość do ok. 90km/h, co bezpośrednio wpłynie na czas przejazdu między Rybnikiem, a Katowicami, który po remoncie napewno się skróci.
Szkoda, że u nas przygoda z koleją w wykonaniu PKP, jest dziś już tylko historią
Za to bogatą historią... Swego czasu była nawet w Jastrzębiu parowozownia no i oczywiście dojechać można było pociągami do Katowic, Bielska, Wisły, Cieszyna czy Rybnika.
Ma ktoś może z Was rozkłady jazdy z lat 80, albo 90?
Bardzo dobra impreza byla kto nie byl niech zaluje...
duzo bardzo ciekawych ludzi z kraju i ze świata
ciekawa muzyczka oraz mila atmosfera
to to czego zawsze można się spodziewać w Toruniu
impreza potrwala do 10 przespalem polowe ale to nie wazne
dobrze ze pospalem bo powrot mialem przejebany
13-14 grudnia zmiana rozkladu jazdy pociagow
i oczywiscie nikt nic nie wie jak co jezdzi na PKP w informacji
poł polski przejechalem by o 2:30 dopiero do domu wrocic
trasa powrotna Torun Kutno Warszawa Radom Kielce Krakow i wreszcie
Katowice a pozniej to juz tramwajami okolo 2 godziny
przejebane ale warto bylo
pozdro
Jeśli mają wagony na 160 km/h (a wiele pośpiechów ma takie - można dać na tą linię), to tylko kwestia lokomotywy... 10 Taurusów nie polepszy sytuacji. Na E-30 powinny jeździć EP09, na CMK z IC, EX składy zespolone i nowe lokomotywy. niestety, mamy tylko siódemki i byki z Vmax 125 km/h (w które się ciągle inwestuje - oczywiście na malowanie).
[ Dodano: 12-11-2008, 09:18 ]
A teraz zagadka: jak PKP IC zamierza to zrealizować:
W rozkładzie jazdy 2009/2010 pociągi Intercity pojadą*, w relacji:
Warszawa Centr. – Poznań Gł. – 2 h 30 min
Warszawa Centr. – Gdańsk Gł. – 3 h 50 min
Warszawa Centr. – Katowice – 2 h 20 min
Warszawa Centr. – Kraków Gł. – 2 h 35 min.
* czas przejazdu bez postojów, przy prędkość 160 km/h.
Skoro czasami EP09 na CMK brak.
A dla Dolnego Śląska Flirty by się przydały...
od nowego rozkładu jazdy znikną kolejne pociągi z/do Cieszyna...czy to oznacza początek końca tras Cieszyńskich?
Cieszyn - Bielsko 3 pary pociągów
Cieszyn - Katowice 1 para pociągów
Cieszyn - Cesky Tesin 2 pary pociągów
Cieszyn - Zebrzydowice 5 par pociągów
zero pociągów dalekobieżnych - czy BETON PKP chce dopisać Cieszyn do listy miast do których pociąg nie będzie dojeżdżał?
Czyli z Katowic do Inowrocławia równa się nic
Dokładnie! Zaczęło się z wejściem obecnego rozkładu jazdy, w którym nocna rzeźnia Katowice-Inowrocław-Łeba/Hel została uwalona!
Likwidacja osobówki Katowice-Inowrocław-Katowice też jest dla mnie totalnym absurdem! Te pociągi zawsze cieszą się wysoką frekwencją! W 2005 roku pierwszy raz miałem przyjemność jechać z Bytomia do Inowrocławia. Przesiadki w Herbach Nowych i Zduńskiej Woli. Razem ze mną przesiadało się gro innych osób. I tak jest aż po dziś dzień! Dlatego rok temu, kiedy to 3 pociągi na tej trasie zostały połączone w jeden, byłem przekonany, że jest to w 100% dobra decyzja. Nie dość, że na tej trasie nie ma innej bezpośredniej alternatywy, to pociągi jeżdżą cały rok. Poza tym z każdym kursem puszczają zmodernizowane jednostki, co oczywiście podnosi standard podróży (ja miałem pecha podróżować z Herbów Nowych do ZW na plastikach...).
Niestety nie od dzisiaj wiemy, że wszędzie liczy się tylko kasa. Czasem mam nieodparte wrażenie, że w Urzędach Marszałkowskich zasiada większa banda nieudolnych pasożytów, niż w PKP! Czy to normalne? Dla każdego najważniejsze są pieniądze, nikt nie dopłaci bo im się nie płaca. A gdzie w tym całym burdelu jest pasażer?
A więc jednak nie jestem sam!
Polecam wszystkim sobotni artykuł z GW na temat problemów, które ostatnio tu opisuję. Autorka z ust mi to wyjęła
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,99180,7277717,Rozklad__Po_co_on_komu__skoro_pociagi_jezdza_jak_chca.html
Mają tam jeszcze taką fajną zakładkę o tropieniu absurdów PKP. Myślę, że będę mógł podesłać im sporo tematów.
Chciałbym jeszcze dodać, że na dworcu w Katowicach powiesili takie gustowne ramki do wklejania zmian w rozkładzie jazdy. Z tego wnioskuję, że te zmiany, to tak na stałe ))
Tych ramek jest, uwaga ... 18. To musi być jakieś nawiązanie do tego co pisałem niedawno, że zmiany do rozkładu jazdy są dłuższe niż sam rozkład i mieszczą się na 18 kartkach A4.
Te 18 to musi być jakaś magiczna liczba na PKP PR, ponieważ tyle również średnio (dziennie i łącznie) spóźniają się moje pociągi do pracy z powrotem
Następnym razem w jaki sposób można przewidywać opóźnienia w kursowaniu pociągów na trasie Gliwice-Katowice na podstawie prognozy pogody z poprzedniego dnia. To jest moje autorskie odkrycie!
A czemu miałyby nie pojechać? Wyobrażasz sobie coś takiego? Przecież to nie przeszłoby bez echa!
I tak i nie. Po betonie UM i PKP PR mogę spodziewać się dosłownie wszystkie. Z drugiej strony patrząc, wycięcie wszystkich połączeń Katowice-Kraków-Katowice wiązałoby się ze skandalem ogólnopolskim! Takie coś jest niedopuszczalne, ale tylko w innych krajach, my żyjemy w Polsce a tutaj "wszystko się może zdarzyć".
Zobaczcie ile w ostatnich latach wycięli pociągów Katowice - Kepno
Z tych pociągów zostały dwa ochłapy do Wielunia Dąbrowy i jeden do Krzepic a od nowego rozkładu jazdy jeśli dobrze pójdzie, to będą tylko dwa pociągi do Krzepic. Wróżę szybką likwidacje tych dwóch kursów, stawiam na korektę rozkładu w lutym ewentualnie na czerwcowe poprawki... A Wy?
Jelenia Góra: Wraca bezpośrednie połączenie do Warszawy
To sukces także naszej gazety! Jak dowiedzieliśmy się od Pawła Neya z PKP InterCity, pociąg "Karkonosze" pojawi się w grudniowym rozkładzie jazdy.
Wraz z członkami Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych zaalarmowaliśmy posłów, urzędników i mieszkańców. Protesty wysłaliśmy do szefów InterCity i do ministra infrastruktury. Udało się!
- To wielki sukces nas wszystkich - cieszy się Grzegorz Oleś z Komitetu.
To nie koniec dobrych wiadomości. Powrócą jeszcze dwa inne połączenia. Od 13 grudnia będą kursowały codzienne pociągi Jelenia Góra - Gdynia (nocny) i Jelenia Góra - Legnica - Katowice - Kraków - Rzeszów (dzienny). Turyści z całej Polski będą wygodnie docierać w Karkonosze, zaś jeleniogórzanie nie będą odcięci od reszty Polski.
Źródło: POLSKA Gazeta Wrocławska
Już za dwa miesiące zmieni się kolejowy rozkład jazdy. Jako pierwsi piszemy o tym, jak będzie on wyglądać w regionie. Niemal wszystkie kolejowe połączenia zostaną w województwie pomorskim utrzymane. Będzie kilka nowości.
Jedną z nich ma być wydłużenie relacji pociągu pośpiesznego Słowiniec, który obecnie kursuje ze Słupska do Poznania. Od połowy grudnia pociąg pojedzie aż do Przemyśla. Nie wiadomo jeszcze, czy dotrze tam przez Warszawę i Lublin, czy nad wschodnią granicę skieruje się przez południową Polskę (przez Wrocław, Katowice, Kraków i Rzeszów).
Inną zmianą dotyczącą pociągów spółki PKP Przewozy Regionalne jest zmiana przyspieszonego Albatrosa kursującego pomiędzy Gdynią i Szczecinem na pośpieszny. Niestety, wpłynie to na wzrost cen biletów. Zamiast do Gdyni dojedzie natomiast aż do Tczewa.
Liczba połączeń SKM na trasie ze Słupska do Trójmiasta pozostanie niezmieniona, z małym wyjątkiem. Prawdopodobnie nie będzie już weekendowego nocnego połączenia Trójmiasta ze Słupskiem.
- Wcześniej pociąg ten kursował do Lęborka, jednak na wniosek prezydenta Macieja Kobylińskiego wydłużyliśmy jego trasę. Jednak ze względu na małe zainteresowanie podróżnych na odcinku do Słupska, prawdopodobnie ponownie go skrócimy - mówi Eugeniusz Manikowski z Urzędu Marszałkowskiego.
Na nowym rozkładzie zyskać mogą Kępice. Urzędnicy dyskutują bowiem z kolejarzami o możliwości wprowadzenia dodatkowej pary pociągów osobowych do tej miejscowości. Od lat wnioskują o to mieszkańcy.
Źródło: Głos Pomorza
Pojawił sie rozklad jazdy pkp pr 2008/2009 na stronie DB <na razie tylko poc. o znaczeniu miedzynarodowym m.in. poł. Ostrawa-Katowice> http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/dn?
Melduje ze o 9:46 (wg rozkladu jazdy pkp) pojawie sie w KatowicachÂ
Over :P
Dworce wypięknieją, ale muszą poczekać w kolejce
"Do tej pory koleje nie rozpieszczały pasażerów czekających na pociąg, a dworce stały się synonimem ruiny i złego gospodarowania. Remonty zdarzały się właściwie jedynie tam, gdzie budynek stacji przejmowały gminy albo kolej porozumiała się z deweloperem, który część dworca chciał zaadaptować na powierzchnię handlową.
Dlaczego teraz ma być inaczej? Wszystko za sprawą dotacji z budżetu państwa. - To ogromna kwota 434 mln zł. Za te pieniądze w latach 2010-2012 wyremontujemy kilkadziesiąt dworców - mówi Michał Wrzosek, rzecznik PKP. Znaczna część tych pieniędzy ma być zainwestowana w dworce w województwie śląskim.
[...]
Na razie PKP nie ma szczegółowej listy obiektów, ale już wiadomo, że remont nie ominie dworców w Żywcu i Gliwicach. Prace już rozpoczęły się na stacji w Rybniku. Do końca maja gruntowny remont przejdą: hol, toalety i poczekalnia, a później cała elewacja zewnętrzna.
- Nowy standard przyjaznych dworców wyznacza stacja w Gorzowie Wielkopolskim, której remont właśnie się zakończył. Podobnie będzie w Rybniku - mówi Wrzosek. Obiecuje, że podróżowanie ułatwi teraz nowoczesny system wyświetlający rozkłady jazdy i system informacji wizualnej. Dzięki niemu poruszanie się po dworcu będzie bardziej przyjazne, łatwiej będzie znaleźć potrzebne informacje oraz kierunki wyjść, np. osoby słabo widzące do kas i peronów na dworcu poprowadzą specjalne żółte ścieżki."
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,7685721,Dworce_wypieknieja__ale_musza_poczekac_w_kolejce.html
Czy ktos wie jakie nowosci/zawieszenia / proponuje nam pkp po 1 lutego 2006 z tego co słyszalem to maja byc nawet dodane pociagi w rejonie czestochowskim<rejon Herbów -weglowka> , lub wydłuzone relacje natomiast nic nie wiadomo o rejonie katowic , rybnika, czy czechowic dziedzic
Mam pytanie(a).
Czy gdyby linią Nysą-Brzeg jeździłaby załóżmy KD itp. to czy od razu miałbyś jeden bilet. Pewnie NIE.
Czy od razu byłoby cacy. Pewnie NIE.
Czy gdyby ktoś miał wąty co do sensowności reaktywacji Nysa-Brzeg dałbyś sobie spokój? Pewnie Nie.
W rozkładzie jazdy jest 327 pociągów pośpiesznych. ANI JEDEN z nich nie przejeżdża Podsudecką (od Kędzierzyna do Jaworzyny co najmniej), co jest ewenementem na skalę kraju. Skoro przeszkadza Ci cena biletu, inne problemy itp., to napisz list do IC, by te 327 innych pociągów zlikwidowano!
To, że Ty nie chcesz żadnego drogiego pośpiech nie znaczy, że inni go nie chcą. Miasta Podsudeckiej zasługują na JEDNO dalekobieżne połączenie. Co więcej. TO POŁĄCZENIE MA SENS, SPOŁECZNE UZASADNIENIE I JEST BARDZO POTRZEBNE.
PKP PR likwidowało co się da na podsudeckiej i WIELE osób mogących coś zrobić patrzyło na to z boku. W efekcie dobito tą linię!
Mając pod uwagę dobicie podsudeckiej, likwidację w ciągu 6 miesięcy WSZYSTKICH dalekobieżnych pociągów na podsudeckiej (Katowice-Legnica, Bytom-Brzeg, Mysłowice-Stronie Śląskie), olewanie nas, to co robi PKP PR to zastanów się mocno w to co piszesz. Ten temat jest o pośpiesznym, jednym sensownym na tej linii.
W ubiegłym roku jedna osoba z Dolnośląskiego napisała do UMWO list w sprawie osobowego pociągu Legnica-Nysa (wystarczyło się dogadać) to UMWO podobno (tak mi tamta osoba mówiła) napisało, że nie jest zainteresowane.
Adresat inny? Napisz sam. Dużo prędzej widzę pośpieszny niż te składy, co mówisz.
Kiedy był wielki szum Nysa-Brzeg nikt z nas nie negował, nikt z nas nie protestował, teraz Robert przynajmniej nie przeszkadzaj nam, bo uważam, że nie potrzebnie napisałeś to co wyżej. Rok temu publicznie chwaliłeś naszą akcję i pomysł tego pociągu.
Najważniejsze jest dobro społeczeństwa. Dobrze wiesz, że bardzo dużo ludzi domaga się tego połączenia.
Pozdrawiam.