Indeks odchudzicsieKatowice gdzie zgłosić kradzież tablicPub morgan's Irish w KatowicachKatowice pyzowice loty do USAKatowice Dworzec Centralny MapaKatowice Dąb -jana i PawłaKatowice Niechorze która trasaKatowicki Spodek may dayKatowice montaż drzwi GERDAKatowice - Sąd - księgi wieczysteKatowice - korekta wad wzroku
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wiator.pev.pl
  •  

    odchudzicsie

    " />Do założenia tego tematu skłoniła mnie lektura "Trzebińskich Historii", a dokładniej wspomnienia jednego z dawnych mieszkańców naszego miasta. Otóż w roku 1938 zawitała do Trzebini pierwsza linia autobusowa, której autorem były "Śląskie Linie Autobusowe" (na jej bazie w 1951 roku powstało WPK). Efektem owej linii były dwa kursy na trasie Trzebinia-Katowice oraz Trzebinia-Kraków. W chwili obecnej cały ruch autobusowy ze Śląskiem i Zagłębiem Dąbrowskim przejął Chrzanów... Może warto byłoby spróbować pogodzić kolej i autobusy w jednym sensownym miejscu?
    Jako idealne miejsce do powstania, wymienionego w tytule, Centrum Przesiadkowego widziałbym okolice dworca PKP w Trzebini. To właśnie to miejsce może skutecznie połączyć komunikacje kolejową (na trasach Katowice-Kraków, Kraków-Oświęcim może kiedyś i Bielsko, Tychy?) z komunikacją autobusową... Do tego potrzebna byłaby jeszcze jakaś nowa linia na trasie Trzebinia-Chrzanów-Jaworzno-Katowice.



    " />
    ">Poratuj mnie ktos i powiedz z jakiego dworca pkp najblizej na slaski:Chorzow Batory,Miasto czy Stary??I ile tam z buta sie idzie na stadion,a jesli to jakos cholernie daleko to ewentualnie jakas linia autobusowa ktora mozna dojechac.

    Najbliżej jest ze stacji Chorzów Miasto: 3 przystanki tramwajem. Ale nie wiem czy na tę stację przyjeżdżają pociągi z Łodzi. Dobry jest dojazd ze stacji PKP Katowice: wsiadasz tam w tramwaj 11,6 lub 41 i po 15 minutach wysiadasz na śląskim.



    " />Po tych wszystkich argumentach bardziej lub mniej sensownych przytocza kilka danych:
    1 wozokilometr bany w Gliwicach kosztowoł 16 zeta a autobusu 6 zeta. Skond tako różnica? Ano kilka lot tymu Tramwaje Śl. SA wziyny kredyt na modernizacjo linii KAtowice - Bytom no i teroski cza to spłacić....
    Pani prezydent Zabrza jak się zwiedziała że za Kasę jaka wpłaci do tego metropolitarnego projektu wyremtujom ji yno ok 300 metrów torów to tyż mocno sie zastanawio czy niy zrezygnować, tak jak zrobioł Stania w Rudzie...
    No i nojlepsze, Ci łod referendum w Gliwicach w du*** majom tramwaje, wykorzystali ludzi aby zrobić zadyma z referendum... a jak myślicie fto za tyms toi...
    tak tak, dobrze kombinujecie, pełnomocnikiem został facet, ktory kandydował do Sejmu z listy partii co to ani niy Przeprosioła I ani nie Spier....ła....
    No a kaskę nakręcają właściciele sztand na tzw Balecerku.....
    No a w kwestii tematu, szybka kolej wel tramwaj w Gliwicach to konieczność i włądze będą to dalej pchać do przodu




    O samolotach tu nie mówimy bo one ciągle kojarzą się (poza międzynarodowym tanimii liniami lotniczymi) z produktem z najwyższej półki. Pamiętacie - jakieś 2 lata temu uruchomiono tanie linie lotnicze z Gdańska do Wrocłwia i bodajże Katowic (tego akurat nie jestem pewien) za b przystepną cenę i co? Klapa. Bariera mentalna. Może "kolejne otwarcie okaże sie skuteczne.

    W przypadku relacji miedzynarodowych ta bariera zostala blyskawicznie przelamana, trzeba sie liczyc z tym, ze wewnatrz kraju tez tak moze byc.


    Po prostu chodziło mi o to, że dla Bydgoszczy Polski Ekspres jest dla PKP realną alternatywą - odległość, ilośc kursów itp.. Tego typu konkurencji PKP nie ma na liniach z Wa-wy do Poznania, Wrocławia, Szczecina (wielogodzinna podróż autobusem dla desperatów ) Gdańska (kursy autobusowe przez Olsztyn i Elbląg). Podobnie jest z Krakowem i Śląskiem.
    Poza stolicą sa też linie gdzie nie ma tradycji podróżowania autobusem - jak choćby z Poznania do Gdańska.


    Ale jest tez wiele innych relacji, zwykle krotszych gdzie konkurencja autobusowa jest silna (np. Wawa-Lublin, Wawa-Bialystok, z tym Gdanskiem chyba tez nie ma az tak dobrze).



    Co do lotnisk to ja mogę powiedzieć jak jest z dojazdem do Pyrzowic (k. Katowic) i do Balic pod Krakowem.
    W tym pierwszym przypadku lotnisko położne jest w dość znacznej odległości od centrum Katowic - ok. 30 km - a dojazd czymś poza taksówką - raczej mało opłacalny. Kiedyś istniała linia autobusowa (nr 885) z centrum Katowic, ale kursowała bardzo rzadko a godziny przyjazdów do Pyrzowic miały się nijak do czasu odlotów... Teraz jest linia "Lotnisko" (zresztą bardzo reklamowana na wyświetlaczach w autobusach PKM K-ce - obsługującego linię) z tym, że ceny biletów za przejazd raczej odstraszają: w jedną stronę 20 PLN, tam i spowrotem 28 PLN. Dla dzieci w wieku 4-10 lat - 10 PLN. Zaznaczam, że są to ceny promocyjne od 1 XII !!

    Co do Balic, to czytałem niedawno artykuł w krakowskim dodatku do Wyborczej w którym to opisywano "uroki" podróży szynobusem na lotnisko... Otóż teraz jeździ się z przesiadką na autobus w Mydlnikach!! Powód: awaria spalinowych szynobusów i brak zelektryfikowanej linii Mydlniki - Balice... Nie muszę dodawać, że ciężko znaleźć jakieś informacje na ten temat, tym bardziej dla obcokrajowców chętnie odwiedzających ostatnio Kraków!!


    Pozdrawiam!!



    Prace torowe na Wełnowcu:

    Od dnia 22 sierpnia 2008 r. (od godz. 20:30) do dnia 24 sierpnia 2008 r. (do godz. 15:00) prowadzone będą prace przy remoncie torowiska przy al. Korfantego na Wełnowcu (rejon pl. Alfreda) i w związku z tym nastąpią zmiany w kursowaniu linii 12, 13 i 14:

    - linia 13 kursować będzie na trasie Katowice Plac Wolności - Koszutka Słoneczna Pętla,
    - linia 14 kursować będzie na trasie Mysłowice Dworzec PKP - Koszutka Słoneczna Pętla,
    - na linii 12 kursy wyjazdowe i zjazdowe do zajezdni realizowane będą trasą przez Dąb i Chorzów Rynek.
    Na trasie Koszutka Słoneczna Pętla - Siemianowice Plac Skargi (za linię 13), Koszutka Słoneczna Pętla - Wełnowiec Plac Alfreda (za linię 14) oraz Koszutka Słoneczna Pętla - Siemianowice - Chorzów Plac Hutników - Zawodzie Zajezdnia (za kursy nocne na linii 13) kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza

    http://www.tram-silesia.pl/?id=html/new ... m&dzial=61

    Aha, wczesniej jakoś mi umkneło. Remont Warszawskiej/1 Maja przewiduje także postawienie nowych słupów trakcyjnych (po obu stronach jezdni), które będa takze słuzyć jako latarnie. Więc pewnie będzie to coś podobnego jak na Gliwickiej.




    Na jakiej zasadzie im się należą?

    Pieniądze z UE wydawane na komunikację zbiorową mają służyć poprawie jakości środowiska naturalnego. A jakość środowiska (w sensie globalnym) poprawi się tylko wtedy, gdy będzie się o nie dbało wszędzie, a nie tylko w największych ośrodkach miejskich, gdzie funkcjonują sieci tramwajowe. Co z tego, że w Katowicach będą jeździć wypasione tramwaje, skoro po sąsiedzku w Mikołowie nadal jeździć będą stare kopciuchy? No chyba, że Mikołów też ma się postarać o tramwaje, żeby liczyć na jakiekolwiek dotacje unijne. Co z tego, że w centrum Dąbrowy Górniczej będą fajne tramwaje, skoro mieszkańcy Błędowa korzystać będą z coraz bardziej leciwych używanych autobusów? No chyba, że do Błędowa też dociągniesz linię tramwajową. Podobne przykłady można mnożyć.




    Podam tylko jeden mały przykład, Katowice Podlesie czas przejazdu z centrum 15 minut pociągiem. Nie wiem czy ktoś znajdzie coś szybszego żeby się dostać do Podlesia. Tylko jak by przy tym dworcu można było jeszcze zostawić samochód bezpiecznie , plus skomunikować 37 i 695 z tym pociągiem o wspólnym bilecie już nie wspomnę, to była by bajka. A prawda jest taka że trzeba trochę reklamy żeby to pokazać społeczeństwu tak jak to się właśnie dzieje w Tychach i po sprawie.Powtórze się. Ale jako przykład bardziej regionalny niż lokaly można wskazać linię Katowice-Gliwice. Czas podróży z Chebzia do:
    -Katowic 16 minut
    -Gliwic 18 minut
    Do Katowic prowadzi DTŚ, jednak jeśli porównać czas dojazdu w okolica dworca to chyba nawet jadąć przez DTŚ samochód przegra. W stronę Gliwic samochód się traci daleko w tyle. Nie trzeba chyba porównywać do autobusów.

    A teraz popatrzcie ile osób napchanych jest w 870/840, czy naprzykład ciut bardziej na południe w 6, 23, a ile korzysta z dworca na Chebziu. Trzeba rozreklamować istniejące już połączenia kolejowe, podawać na bilbordach, spotach reklamowych czas przejazdu. Wtedy przestaną ciąć pociągi a zaczną je rozbudowywać bo staną się coraz to pełniejsze.

    Znajomy nie dał się przekonać żeby wybrać pociąg do Gliwic - pojechał autem, potem mnie przepraszał że nie posłuchał i następnym razem autem pojedzie najdalej na Dworcową bądź na Wolności/Piastowską



    Próbuje zebrać wszystkie argumenty za tym, by linia miała dotychczasowy przebieg.

    Do tej pory wyszło mi, że:

    - nie ma absolutnie żadnych gwarancji na to, że poprowodzenie trasy po śladzie kolei piaskowej spowoduje, że PKP zwinie tory w centrum. Zabawne jest też to, że Kopel snuje plany do nie "swojej" ziemi;

    - przy obecnej trasie zyskujemy połączenie z lotniskiem ścisłego centrum miasta;

    - przy okazji dostajemy SKM łączący centrum Katowic i Chorzowa. Jak dla mnie to jest najważniejszy atut tej trasy;

    - przy stacji Chorzów Stary można ulokować P+R, a tym samym polepszyć skomunikowanie Maciejkowic i Chorzowa Starego z centrami Chorzowa i Katowic. Tak przy okazji - w tych dwóch dzielnicach jest najwięcej terenów pod mieszkaniówkę;

    - przesuwając dworzec jakies 300 m w strone Ch. Starego można stworzyć zintegrowane centrum komunikacyjne łaczące busy, tramwaje i pociąg;

    - w centrum Chorzowa krzyżują się wszystkie najważniejsze linie autobusowe i tramwajowe przebiegające przez Chorzów;

    - bezpośrednie połączenie z lotniskiem podniesie atrakcyjność biznesową centrum miasta;

    - co z aparaturą która najdzie się w budowanym własnie CEiBI??




    Solarisy Urbino 18 już w Świerklańcu

    24 października o czwartej nad ranem dotarły do zajezdni PKM Świerklaniec zakontraktowane nowe solarisy Urbino 18.

    Sześć sztuk przegubowców (z których cztery będą w leasingu, a dwa będą własnością PKM) zostało zamówione z myślą o przetargu na linię 820



    http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=572


    I taki Świerklaniec, lub jak kto woli Tarnowskie Góry mogą kupić 6 nowych przegubowców. A Katowice oczywiście nie mogą. Jeśli by zachować proporcje, ludnościowe to stolica województwa powinna kupić takich autobusów 30

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  •