odchudzicsie
Witam,
1. W jaki sposób tworzy się takie mapy?
Zwykle najpierw studiuje się geodezję lub kartografię, a potem już się
to wie.
2. Czy jestem w stanie coś takiego zrobić
Tak, ale wątpliwe czy będzie to taniej (biorąc pod uwagę koszt
niezbędnych narzędzi) niż w wypadku zamówienia u specjalisty, a raczej
na pewno będzie gorzej.
Radzę:
1. DOKŁADNIE przemyśleć, czego potrzebujecie (skala, dokładność
informacji, lista warstw, podział na warstwy) - wraz ze wzrostem wymagań
koszt gwałtownie rośnie
2. pójść do starostwa powiatowego i zapytać się, jakie mapy (cyfrowe,
topograficzne) można kupić dla Waszego miasta
3. skontaktować się z firmami kartograficznymi, które wydają plany
miasta dostępne w kioskach lub księgarniach (dla Jaworzna jest to na
pewno PGK Katowice i Demart)
Zamówienie planu spełniającego rozsądne wymogi nie powinno być droższe
niż kilka tysięcy złotych.
Narysowanie samemu najprostszej wersji wymaga programu Corel Draw lub
Adobe Illustrator, ale taki plan będzie trudno powiązać z bazami danych.
Narzędzia profesjonalne (ArcInfo, Bentley etc.) kosztują co najmniej
kilka tysięcy złotych i wymagają dobrego przygotowania
specjalistycznego.
Na koniec: gdy taki plan juz powstanie, gorąco namawiam do udostępnienia
go dla serwisu http://www.pilot.pl , który redaguję :)
W.
Dnia Sun, 05 Sep 2004 17:33:04 +0200, YaTa napisał(a):
Mapka jest "kradziona" ze strony um.katowice - swoja droga maja swietny
plan miasta - wyglada na generowany na bierzaco (z wektorow) z danymi z
GIS'u
Nie tylko Katowice fajna mape maja:
np. http://mapa.chorzow.um.gov.pl/chorzow/start.jsp
Witam,
zapraszam do zapoznania się z planami miast w serwisie NaszeMiasto.pl.
Udostępnione są już plany: Bielsko Białej, Częstochowy, Gliwic, Gniezna,
Kalisza, Konina, Leszna, Piły, Sosnowca, Śremu, Tarnowa, Tychów, Wągrowca,
Bydgoszczy, Gdańska, Gdyni, Katowic, Krakowa, Łódzi, Olsztyna, Sopotu,
Poznania oraz Wrocławia. W najbliższy piątek, 18 stycznia, udostępnione
zostanie 6 kolejnych planów (Ełk, Elbląg, Iława, Jelenia Góra, Słupsk, Nowy
Sącz).
Do planów najłatwiej dotrzeć poprzez stronę główną każdego z miast,
np. http://krakow.naszemiasto.pl/ itd.
Wykonane są w technologii GIS. Obok siatki ulic, przedstawiają wszystkie
obiekty zawarte w bazie serwisu. Plan wyposażony jest w wyszukiwarkę, która
znajdzie konkretny obiekt w mieście po wpisaniu jego nazwy. Na mapie
zobaczymy usytuowanie obiektu, a poniżej wyświetli się jego opis (dane
adresowe i niezbędne informacje o jego funkcji, historii itp.) Lokalizację
poszukiwanego obiektu obejrzeć można w kilku poziomach przybliżenia. Można
też wymagać od planu podania "najbliższych obiektów" od punktu zaznaczonego
na planie. Wkrótce też będzie można samemu zaznaczać na planie interesujące
punkty.
Pozdrawiam
Jowita Nawacka
Hasan napisał(a):
Witam,
Wybieram się na lotnisko do Pyrzowic. Jak tam najlepiej dojechać po
otworzeniu A4 (jadę z Wrocławia trasą A4).
Ostatnio jak jechałem był zjazd z Gliwic na Tarnowskie Góry, Pyrzowice (przy
betonówce).
Na co tereaz należy zjechać z A4 w Gliwicach, aby bez problemu dojechać do
Tarnowskich Gór.
Może jest gdzieś plan miasta z aktualą A4.
Najkrócej: węzeł Łany: zjeżdżasz na drogę nr40,którą dojeżdzasz do 78 a
tą przez Tarnowskie Góry do samych Pyrzowic (ok.55km), jeżeli chcesz
autostradą dojechać do Katowic, to tam zjeżdżasz na drogę 86 i za
Będzinem skręcasz na 913, która kończy się przed lotniskiem (ok.
90km).Przez Siewierz jest 15 km więcej.
On Thu, 27 Feb 2003 05:21:00 +0100, "JacekSo" <jace@euro26.org.pl
wrote:
Byłem dzisiaj w Przedsiębiorstwie Geodezyjno-Kartograficznym w
Katowicach. Trwają ostatnie prace nad planem miasta Czechowice -
Dziedzice, a następne w kolejności będą Piekary Śląskie.
Z niecierpliwością czekam na plan Czechowic.
A plan Ziemi Chrzanowskiej będzie aktualizowany w tym roku?
Ziemia Chrzanowska - ostatecznie jeszcze nie wiadomo.
On Thu, 14 Nov 2002 11:23:41 +0100, "Jakub 'Wilq' Wilczek"
<wilczekk@NO_SPAM.ae.katowice.pl wrote:
Ale potocznie zwana jest ona Autostradą. Zresztą - zerknij na
nazewnictwo tej drogi na starszych (połowa lat 90-tych) planach miast.
Podobny przypadek masz w Sosnowcu, gdzie tak nazywana jest DK94 i
DK86.
Nie widzialem jeszcze zadnego planu Zabrza, na ktorym DK4(88) bylaby opisana
jako Autostrada - zawsze jest po prostu droga bez nazwy. A co do nazwy zwycz
ajowej masz racje.
A ja gdzieś widziałem. Nie będę się upierał. że jestem na 100% tego
pewien, ale któryś plan Zabrza PGK-owski takowe oznaczenie posiadał -
tak jakoś kojarzę.
Użytkownik Andrzej Soczówka <a_soczo@poczta.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3df641d2.1162@news.tpi.pl...
D2) Bytom Stroszek - Radzionków
D3) Tarnowskie Góry - Miasteczko Śląskie - Radzionków
Tu zdaje sie mialo byc T.G. - Miasteczko Sl. - Pyrzowice?
Zapomniales dodac najwazniejszego - ze projekt ten zaklada w znacznym
stopniu wykorzystanie nieuzywanych/zlikwidowanych torowisk kolejowych.
Generalnie (w moim odczuciu) ten plan ma pokierowac slaskie tramwaje w
kierunku "kolejki regionalnej" i jedyne co mnie w nim dziwi, to, ze nie ma
zalozenia integracji z koleja ciezka - m.in. linia KRR, Katowice - Tychy
Miasto, Katowice - Mikolow (- Rybnik).
Czy ktos ma moze w miare dokladnie opisany projekt szybkiej kolei w
Katowicach? (to co bylo opracowane jakis rok temu w Politechnice Sl.)
WILQ
Użytkownik "Jakub Jackiewicz" <dev_n@wpk.katowice.plnapisał:
| Całkiem zlikwidować się go nie da.
Da się, tylko trzeba chcieć.
| Lepiej stworzyć jakiś plan konkurowania z nim.
No jasne, Urząd Miasta jednocześnie wydaje zezwolenia nyskarzom i
jednocześnie łoży coraz więcej kasy na komunikację miejską którą sam
dobija pozwalając jeździć nyskarzom.
Jeśli nyskarze jeżdżą, to znaczy, ze jest zapotrzebowanie na ich usługi.
Należy stworzyć pasażerom rozsądną alternatywę wobec busów. Jeśli PKM
zaoferuje im coś lepszego, niż prywatni przewoźnicy, to wygra bez jakichś
drastycznych decyzji administracyjnych. Natomiast całkowita likwidacja
konkurencji wobec PKM-u nie będzie działaniem na korzyść pasażera. To będzie
zwykła monopolizacja. Wydaje mi się, ze zwycięstwo PKM-u jest możliwe bez
takich ostrych posunięć (które na pewno nie znalazłyby zrozumienia i
poparcia u przeciętnego pasażera).
Ja nie twierdzę, że w Jaworznie nie ma bajzlu. Być może faktycznie wydano
tych pozwoleń za dużo, być może są błędy w postaci zwolnienia przewoźników
prywatnych z opłat za korzystanie z przystanków. Nie wiem, jakie tam są
szczegóły tych koncesji. Fakt jest faktem- walka o klienta nie może się
odbywać w drodze likwidowania konkurencji decyzjami administracyjnymi. PKM
musi wyciągnąć jakieś wnioski ze zmienionej sytuacji na rynku usług
przewozowych w Jaworznie i jakoś się do niej dostosować. I zmiana taryfy-
moim zdaniem- takim posunięciem jest.