Indeks odchudzicsieKatowice gdzie zgłosić kradzież tablicPub morgan's Irish w KatowicachKatowice pyzowice loty do USAKatowice Dworzec Centralny MapaKatowice Dąb -jana i PawłaKatowice Niechorze która trasaKatowicki Spodek may dayKatowice montaż drzwi GERDAKatowice - Sąd - księgi wieczysteKatowice - korekta wad wzroku
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • 10101987.pev.pl
  •  

    odchudzicsie

    Witam,


    1. W jaki sposób tworzy się takie mapy?


    Zwykle najpierw studiuje się geodezję lub kartografię, a potem już się
    to wie.


    2. Czy jestem w stanie coś takiego zrobić


    Tak, ale wątpliwe czy będzie to taniej (biorąc pod uwagę koszt
    niezbędnych narzędzi) niż w wypadku zamówienia u specjalisty, a raczej
    na pewno będzie gorzej.

    Radzę:

    1. DOKŁADNIE przemyśleć, czego potrzebujecie (skala, dokładność
    informacji, lista warstw, podział na warstwy) - wraz ze wzrostem wymagań
    koszt gwałtownie rośnie
    2. pójść do starostwa powiatowego i zapytać się, jakie mapy (cyfrowe,
    topograficzne) można kupić dla Waszego miasta
    3. skontaktować się z firmami kartograficznymi, które wydają plany
    miasta dostępne w kioskach lub księgarniach (dla Jaworzna jest to na
    pewno PGK Katowice i Demart)

    Zamówienie planu spełniającego rozsądne wymogi nie powinno być droższe
    niż kilka tysięcy złotych.

    Narysowanie samemu najprostszej wersji wymaga programu Corel Draw lub
    Adobe Illustrator, ale taki plan będzie trudno powiązać z bazami danych.

    Narzędzia profesjonalne (ArcInfo, Bentley etc.) kosztują co najmniej
    kilka tysięcy złotych i wymagają dobrego przygotowania
    specjalistycznego.

    Na koniec: gdy taki plan juz powstanie, gorąco namawiam do udostępnienia
    go dla serwisu http://www.pilot.pl , który redaguję  :)

    W.



    Dnia Sun, 05 Sep 2004 17:33:04 +0200, YaTa napisał(a):


    Mapka jest "kradziona" ze strony um.katowice - swoja droga maja swietny
    plan miasta - wyglada na generowany na bierzaco (z wektorow) z danymi z
    GIS'u


    Nie tylko Katowice fajna mape maja:
    np. http://mapa.chorzow.um.gov.pl/chorzow/start.jsp



    Witam,

        zapraszam do zapoznania się z planami miast w serwisie NaszeMiasto.pl.
    Udostępnione są już plany: Bielsko Białej, Częstochowy, Gliwic,  Gniezna,
    Kalisza, Konina, Leszna, Piły, Sosnowca, Śremu, Tarnowa, Tychów, Wągrowca,
    Bydgoszczy, Gdańska, Gdyni, Katowic, Krakowa, Łódzi, Olsztyna, Sopotu,
    Poznania oraz Wrocławia. W najbliższy piątek, 18 stycznia, udostępnione
    zostanie 6 kolejnych planów (Ełk, Elbląg, Iława, Jelenia Góra, Słupsk, Nowy
    Sącz).

    Do planów najłatwiej dotrzeć poprzez stronę główną każdego z miast,
    np. http://krakow.naszemiasto.pl/ itd.

     Wykonane są w technologii GIS. Obok siatki ulic, przedstawiają wszystkie
    obiekty zawarte w bazie serwisu. Plan wyposażony jest w wyszukiwarkę, która
    znajdzie konkretny obiekt w mieście po wpisaniu jego nazwy. Na mapie
    zobaczymy usytuowanie obiektu, a poniżej wyświetli się jego opis (dane
    adresowe i niezbędne informacje o jego funkcji, historii itp.) Lokalizację
    poszukiwanego obiektu obejrzeć można w kilku poziomach przybliżenia. Można
    też wymagać od planu podania "najbliższych obiektów" od punktu zaznaczonego
    na planie. Wkrótce też będzie można samemu zaznaczać na planie interesujące
    punkty.

    Pozdrawiam
    Jowita Nawacka



    Hasan napisał(a):


    Witam,
    Wybieram się na lotnisko do Pyrzowic. Jak tam najlepiej dojechać po
    otworzeniu A4 (jadę z Wrocławia trasą A4).
    Ostatnio jak jechałem był zjazd z Gliwic na Tarnowskie Góry, Pyrzowice (przy
    betonówce).
    Na co tereaz należy zjechać z A4 w Gliwicach, aby bez problemu dojechać do
    Tarnowskich Gór.
    Może jest gdzieś plan miasta z aktualą A4.


    Najkrócej: węzeł Łany: zjeżdżasz na drogę nr40,którą dojeżdzasz do 78 a
    tą przez Tarnowskie Góry do samych Pyrzowic (ok.55km), jeżeli chcesz
    autostradą dojechać do Katowic, to tam  zjeżdżasz na drogę 86 i za
    Będzinem skręcasz na 913, która kończy się przed lotniskiem (ok.
    90km).Przez Siewierz jest 15 km więcej.



    On Thu, 27 Feb 2003 05:21:00 +0100, "JacekSo" <jace@euro26.org.pl
    wrote:

    Byłem dzisiaj w Przedsiębiorstwie Geodezyjno-Kartograficznym w
    Katowicach. Trwają ostatnie prace nad planem miasta Czechowice -
    Dziedzice, a następne w kolejności będą Piekary Śląskie.

    Z niecierpliwością czekam na plan Czechowic.
    A plan Ziemi Chrzanowskiej będzie aktualizowany w tym roku?


    Ziemia Chrzanowska - ostatecznie jeszcze nie wiadomo.



    On Thu, 14 Nov 2002 11:23:41 +0100, "Jakub 'Wilq' Wilczek"

    <wilczekk@NO_SPAM.ae.katowice.pl wrote:
    Ale potocznie zwana jest ona Autostradą. Zresztą - zerknij na
    nazewnictwo tej drogi na starszych (połowa lat 90-tych) planach miast.
    Podobny przypadek masz w Sosnowcu, gdzie tak nazywana jest DK94 i
    DK86.

    Nie widzialem jeszcze zadnego planu Zabrza, na ktorym DK4(88) bylaby opisana
    jako Autostrada - zawsze jest po prostu droga bez nazwy. A co do nazwy zwycz
    ajowej masz racje.


    A ja gdzieś widziałem. Nie będę się upierał. że jestem na 100% tego
    pewien, ale któryś plan Zabrza PGK-owski takowe oznaczenie posiadał -
    tak jakoś kojarzę.



    Użytkownik Andrzej Soczówka <a_soczo@poczta.onet.plw wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3df641d2.1162@news.tpi.pl...


    D2) Bytom Stroszek - Radzionków
    D3) Tarnowskie Góry - Miasteczko Śląskie - Radzionków


    Tu zdaje sie mialo byc T.G. - Miasteczko Sl. - Pyrzowice?

    Zapomniales dodac najwazniejszego - ze projekt ten zaklada w znacznym
    stopniu wykorzystanie nieuzywanych/zlikwidowanych torowisk kolejowych.
    Generalnie (w moim odczuciu) ten plan ma pokierowac slaskie tramwaje w
    kierunku "kolejki regionalnej" i jedyne co mnie w nim dziwi, to, ze nie ma
    zalozenia integracji z koleja ciezka - m.in. linia KRR, Katowice - Tychy
    Miasto, Katowice - Mikolow (- Rybnik).

    Czy ktos ma moze w miare dokladnie opisany projekt szybkiej kolei w
    Katowicach? (to co bylo opracowane jakis rok temu w Politechnice Sl.)

    WILQ



    Użytkownik "Jakub Jackiewicz" <dev_n@wpk.katowice.plnapisał:


    | Całkiem zlikwidować się go nie da.

    Da się, tylko trzeba chcieć.

    | Lepiej stworzyć jakiś plan konkurowania z nim.

    No jasne, Urząd Miasta jednocześnie wydaje zezwolenia nyskarzom i
    jednocześnie łoży coraz więcej kasy na komunikację miejską którą sam
    dobija pozwalając jeździć nyskarzom.


    Jeśli nyskarze jeżdżą, to znaczy, ze jest zapotrzebowanie na ich usługi.
    Należy stworzyć pasażerom rozsądną alternatywę wobec busów. Jeśli PKM
    zaoferuje im coś lepszego, niż prywatni przewoźnicy, to wygra bez jakichś
    drastycznych decyzji administracyjnych. Natomiast całkowita likwidacja
    konkurencji wobec PKM-u nie będzie działaniem na korzyść pasażera. To będzie
    zwykła monopolizacja. Wydaje mi się, ze zwycięstwo PKM-u jest możliwe bez
    takich ostrych posunięć (które na pewno nie znalazłyby zrozumienia i
    poparcia u przeciętnego pasażera).

    Ja nie twierdzę, że w Jaworznie nie ma bajzlu. Być może faktycznie wydano
    tych pozwoleń za dużo, być może są błędy w postaci zwolnienia przewoźników
    prywatnych z opłat za korzystanie z przystanków. Nie wiem, jakie tam są
    szczegóły tych koncesji. Fakt jest faktem- walka o klienta nie może się
    odbywać w drodze likwidowania konkurencji decyzjami administracyjnymi. PKM
    musi wyciągnąć jakieś wnioski ze zmienionej sytuacji na rynku usług
    przewozowych w Jaworznie i jakoś się do niej dostosować. I zmiana taryfy-
    moim zdaniem- takim posunięciem jest.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  •