odchudzicsie
Moze bede swinka , ale stanowczo wam odradzam kurs u p. Swieton.Znam kilka osob , ktore sie tam przejechaly , i powiem jedno - nie warto . Za to bardzo polecam firme BOBIK w Katowicach . Ucza rzetelnie i konkretnie.I nie konczy sie to po tygodniu lub trzech dniach / jak jest to u p. Swieton /. Fakt ze trzeba zaplacic odpowiednio , ale mozna sie bardzo duzo nauczyc. Kolezanka konczyla kurs w BOBIKU , jest bardzo zadowolona, i skorzystala przy okazji z dotacji z Uni Europejskiej , by otworzyc wlasny salon fryzjerski dla psow.O dotacje takie moga sie starac osoby bezrobotme w kazdym urzedzie pracy.Jak ktos chce namiary na BOBIKA moge podac , i goraco polecam ich kursy - jednym slowem warto.
"Dworzec jak marzenie
Wtorek, 5 lipca 2005r.
Już w przyszłym roku przy ul. Rzepakowej 4 otwarta zostanie główna hala centralnego dworca autokarowego. Centrum Przesiadkowe Autokarowej Komunikacji Międzynarodowej i Dalekobieżnej w Katowicach – tak dokładnie nazywa się inwestycja. Budowa ruszy kiedy tylko uwzględnione zostaną zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego miasta.
Zarówno przewoźnicy jak i turyści mogą się cieszyć. Wreszcie Katowice będą miały centralny dworzec autokarowy. Ma mieć taki właśnie wizerunek. Fot. materiały prasowe Fot. materiały prasowe Fot. materiały prasowe
Jan Hollain z Kancelarii Obsługi Inwestycji M. B. Consulting, firmy powołanej do zaprojektowania i wykończenia inwestycji, zapewnił przewoźników, że do przyszłorocznego, jesiennego rozkładu jazdy będą mogli wpisać Rzepakową.
– Braliśmy pod uwagę pięć miejsc pod inwestycję. Rzepakowa to punkt, do którego mieliśmy najmniej zastrzeżeń. W porównaniu z innymi terenami, tutaj była stosunkowa tania ziemia – mówi Marian Borowczak z M.B. Consulting. Inwestora poznamy dzisiaj. – Takie było zastrzeżenie w umowie. Ale mogę powiedzieć, że jest to firma ze Śląska – zdradza Borowczak. Koszt całej inwestycji powinien się zamknąć w 20 mln złotych.
Powstanie dworca wiąże się z przebudową kilku węzłów komunikacyjnych. Na skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Kolejowej powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie. Trzeci pas ruchu pojawi się na ulicy 73 Pułku Piechoty. Przebudowane zostanie skrzyżowanie ulic Pszczyńskiej, Kolistej i 73 Pułku Piechoty.
Waldemar Steinmetz, prezes PKS Katowice, zapewnia, że stary dworzec PKS na ulicy Piotra Skargi nie zostanie zlikwidowany. – Stąd jest dogodny dojazd z każdego punktu GOP-u. Poza tym, komunikacja dalekobieżna jest u nas tylko marginesem – mówi prezes.
Komunikacja dalekobieżna obejmuje kursy powyżej 300 km. Najdalej z Katowic odjeżdżają obecnie autokary do Lublina i Zakopanego. Steinmetz dodaje, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby na nowym dworcu był punkt przystankowy PKS, zwłaszcza, że na ulicy Rzepakowej mieści się zarząd PKS i baza autokarów.
Nieoficjalnie jednak dowiedzieliśmy się, że plac przy ul. P. Skargi cieszy się już zainteresowaniem kilku potencjalnych inwestorów. Poza tym, to pasażerowie ocenią, skąd wolą wyruszać w podróż.
Nowe centrum komunikacji międzynarodowej oznaczać będzie koniec wszystkich „dzikich” przystanków, a przede wszystkim likwidację punktu na ulicy Sądowej (docelowo ul. Sądowa połączona będzie z ulicą Grundmanna). Sprawą żywo zainteresowani są regionalni przewoźnicy, od lat czekający na dworzec z prawdziwego zdarzenia. – To uwłacza godności ludzkiej, że coś takiego funkcjonuje w centrum Europy – tak mówią o pseudodworcu z Sądowej. Dworzec PKS dysponuje wprawdzie lepszą infrastrukturą, ale daleko mu do standardów europejskich. – Na Sądowej nie ma żadnego monitoringu, nie ma porządnych węzłów sanitarnych. Przez kilka lat nasi pasażerowie byli tam okradani przez szajkę kieszonkowców. Do tego dochodzi sąsiedztwo targowiska. To nie jest reprezentacyjne miejsce – twierdzi Joanna Klepka, szefowa linii pasażerskiej Omnia Sp. z o.o.
Nowy dworcowy kompleks to:
hala odpraw podróżnych, zespół obsługi technicznej autokarów, hotel, perony przejazdowe i odjazdowe, place postojowe, manewrowe oraz drogi wewnętrzne, parking ogólnodostępny i strzeżony, kontenerowa stacja paliw. Nie zabraknie też zieleni.
Hala odpraw podróżnych:
2 tysiące metrów kwadratowych i dwie kondygnacje. Oprócz stanowisk przewoźników, kas, przechowalni bagażu itp. będzie się tu znajdować sklep samoobsługowy oraz punkty usługowe (fryzjer, foto, Internet i inne). Na piętrze planowane jest otwarcie kawiarni i restauracji oraz ajencji pocztowej. Będą też bankomaty.
Dla kierowców i pasażerów
Na wewnętrznym dziedzińcu przewiduje się usytuowanie 8-16 peronów przyjazdowych i odjazdowych dla autokarów. Wszystkie wysepki będą przykryte dachem.
Parking ogólnodostępny przewidziany jest na 120 miejsc (bezpłatny do godziny parkowania, na wzór systemu miast niemieckich kierowcy za szybę będą wkładać papierowy zegar z nastawioną godziną i minutą rozpoczęcia postoju). Wewnątrz dziedzińca będzie płatny parking strzeżony na 80 miejsc. Między parkingiem bezpłatnym a budynkiem Hali Odpraw Podróżnych będą się mieścić stanowiska taxi i taxi-bus oraz przystanek autobusowy linii miejskiej, łączący dworzec ze śródmieściem."