odchudzicsie
Sąd utrzymał w mocy karę w wysokości 1,3 mln zł dla spółki zarządzającej płatnym odcinkiem autostrady A4 Kraków-Katowice. Sąd uznał, że trzy lata temu firma powinna była obniżyć cenę za przejazd na czas dokuczliwych remontów.Powrót do artykułu: Sąd podtrzymał karę 1,3 mln zł dla zarządcy autostrady A4 spółki Stalexport Autostrada Małopolska
Na odcinku Kraków Katowice masz na płatnej autostradzie syf - zwężenia i ruch dwukierunkowy na jednej jezdni autostrady.
W samych Katowicach na A4 uważaj na czarną vectrę C, która uwielbia jeździć w tamtych stronach ;)
Później do Wrocławia masz w miarę spokojną drogę - rzadko kiedy stoją miśki
Za Wrocławiem A4 niestety robi się autostradą bez pasa awaryjnego i prędkością 110km/h tam lubi się krecić octavia szara. Dojeżdżasz do zjazdu na Bolesławiec i autostrada się urywa :lol: :D Dalej niestety nie wiem, bo nie jechałem tamtędy.
" />
">trzeba troche postudiować transport i sie przekonać jak niezgodnie z prawem i jakimikolwiek zasadami są budowane drogi w tym i "autostrada" A4...i nie tylko na odcinku płatnym ale i dalej do Wrocławia....
trzeba trochę postudiować budowę dróg i autostrad (oraz mostów) (i popracować trochę w projektach) aby wiedzieć jakie panują realia projektowe w polskich warunkach...
Natomiast jestem ciekaw co masz do zarzucenia A4 Katowice-Wrocław? - Bo chyba nie kwestię łuków poziomych i pochyleń podłużnych na Górze św. Anny (będącą jedynym bublem projektowo-prawnym na tym odcinku, ale o to trzeba by się pytać ekologów i ekoterrorystów a nie projektantów)?
Zamiast rzucać bezpodstawnymi oskarżeniami podaj konkretne przykłady.
P.S. Częściowo masz rację - przy projektowaniu dróg powinni być zatrudnieni projektanci budownictwa ale także absolwenci transportu na np WIL PK. Niestety - wskaż mi ilu takich ludzi pracowało przy projekcie (ale także na etapie przygotowywania materiałów do DUL i DŚU) autostrady A1 Sośnica-Pyrzowice bądź A4 Kraków - Tarnów? Raczej niezbyt wielu. Zresztą wskaż mi ilu absolwentów transportu pracuje w drogach. Ja znam kilku - jeden pracuje w Valeo, drugi w salonie Fiata, trzeci w firmie logistycznej, a dwóch jest... akwizytorami. Niestety taka jest prawda...
P.S.2 Czasami trzeba łamac prawo bo inaczej w Polsce nie powstałaby żadna droga. Przykładem jest A2 Poznań - Stryków. To co tam wyprawiano to przechodzi ludzkie pojecie, ale dzieki temu ta droga ISTNIEJE. W przeciwnym wypadku do tej pory "użerano" by się z pseudoekologami o Naturę 2000 bądź właścicielami komisów o odszkodowanie...
Odnośnie autostrady to przegrywamy na płatnej A4 Katowice-Kraków autem zależy jaka prędkość ze 30 minut a pociągiem około godziny i 30 miut także jest różnica. Teraz na odc Kraków-Tarnów trawają prace remontowe także jak ktoś chce się wybrać w strone Rzeszowa/Tarnowa proponuje pociąg bo samochodem dłuuugo się jedzie. A4 z Gliwic do Wrocławia. Kolej przegrywa chociaż na odc Opole-Wrocław<jak źle mówie poprawić> jest trasa na 160km/h także wystarczy EP09 i już szybciej. Pozatym trudno niektóre autostrady nazwać autostradami bo waidomo dlaczego . Wracając do tematu proponuje nad morze jakąś oferte kuszetka samochodowa +wagon sypialny i porównywać że jednak pociągiem się opłaca jechać nad morze a nie autem. Auto można wziąść jako bagaż. I jeszcze raz remontować szlaki a nie czekać na pieniądze z UE. Ja nie rozumie tego mamy najdroższe wynajęcie szlaku w Europie prócz Słowacji? a jeszcze nie ma kasy na remonty to ja się pytam gdzie te pieniądze? Najlepiej podności cene za wynajęcie szlaku żeby nic tym nie jeździło. Zobaczyćie jak się prywaciarze wkurzą po 2010 to wybudują własne linie i będą mieć PLK daleko w ....
Według mnie trzeb strajkami tak jak Górnicy grozili i mają to kasa na PKP PLK też się znajdzie tylko wystarczy pokazać że pootrzeba jej.
" />Ja będę jechał samochodem trasą:
Bełchatów - Częstochowa - Mysłowice - odcinek A4 Katowice Kraków - Myślenice - Szczawnica.
Jeśli ktoś chce się po drodze zabrać to bardzo chętnie będą 2 wolne miejsca z tyłu, lub 3 lecz będzie wtedy z tyłu ciaśniej. Wiadomo, czym więcej osób tym koszty lepiej się rozkładają. Zabieram po kosztach benzyny czyli 30 zł / 100 km + 8 zł za płatną A4 - dzielone oczywiście w zależności ilu nas będzie.
Kesal jakbyś był zainteresowany (lub kto inny) to nie ma problemu.
" />ale zjazd Alwernia/Krzeszowice/Rudno od strony Katowic jest 'od zawsze' ostatnio nie dało się zjechać wprost na północ bo remontowany był wiadukt nad A4 (oczywiście nie opisany na A4 więc władowałem się na długi objazd bo cofnąć się nie da) więc ruch nie zwiększy się chyba zbytnio, wątpię by rozbudowanie węzła do pełnego aż tak bardzo uatrakcyjniło dojazd płatną A4 od Krakowa, tym bardziej, że Stalexport na pewno postawi tam bramki
to tak w ramach wyjaśnienia bo oczywiście wolałbym ten rejon pozostawić cichym i nietkniętym, będzie jednak to trudne, aglomeracja Krakowa się rozrasta i będzie duże parcie na zabudowę i infrastukturę